[QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door BlaZ » vr 25 mar 2016, 08:23

TBR schreef:De DRC snelwegen? :T Misschien rond Kinshasa en dat is het...
Leuk en origineel embleem Maarten!
Zelfs in Congo ja en dat met een gemiddeld inkomen van 480$ per inw per jaar.

Marokko met een gemiddeld inkomen van rond de 3500, heeft al een prima snelwegen netwerk.

Het enige dat ik hiermee wil aangeven is dat het met een gemiddeld inkomensniveau zoals in Viguros ( BBP per capita (in USD): $ 3.431,00), prima mogelijk is snelwegen te realiseren.

De N1 bij Kinshasa
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door BlaZ » vr 25 mar 2016, 08:46

Even terugkomende op de kaart die postte en eerder vermeldde informatie:

In de openingspost stel je dat:
Er zijn 17.804.732 Kratizieren.

Na het nakijken van je kaart merkte ik de 500.000+ categorie steden op en heb ik een en ander even nagerekend.

Zie dit:
De inwonerscategoriën heb ik gemiddeld tussen min en max:

3x 1.000.000+ = 3.000.000
8x ~750.000 = ~ 6.000.000
24x ~250.000 = ~ 6.000.000
40x ~75.000 = ~ 3.000.000

Met de steden op de kaart kom ik zo op 18.000.000 Kratizieren terwijl de drie steden boven de miljoen inwoners dan precies 1 miljoen inwoners zouden moeten hebben.

Ga ik uit van een urbanisatiegraad van een 65%, dan kom ik op een bevolking van 18.000x1.35= 24,3 miljoen. Indien Rioxi, Varate en Tiraqos meer dan exact 1 miljoen inwoners hebben zou je dat er nog bij op moeten tellen.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » vr 25 mar 2016, 08:59

BlaZ schreef:Even terugkomende op de kaart die postte en eerder vermeldde informatie:

In de openingspost stel je dat:
Er zijn 17.804.732 Kratizieren.

Na het nakijken van je kaart merkte ik de 500.000+ categorie steden op en heb ik een en ander even nagerekend.

Zie dit:
De inwonerscategoriën heb ik gemiddeld tussen min en max:

3x 1.000.000+ = 3.000.000
8x ~750.000 = ~ 6.000.000
24x ~250.000 = ~ 6.000.000
40x ~75.000 = ~ 3.000.000

Met de steden op de kaart kom ik zo op 18.000.000 Kratizieren terwijl de drie steden boven de miljoen inwoners dan precies 1 miljoen inwoners zouden moeten hebben.

Ga ik uit van een urbanisatiegraad van een 65%, dan kom ik op een bevolking van 18.000x1.35= 24,3 miljoen. Indien Rioxi, Varate en Tiraqos meer dan exact 1 miljoen inwoners hebben zou je dat er nog bij op moeten tellen.
Dank voor deze berekening! Zelf had ik slechts het minimum genomen in de berekening. Met 24,3 miljoen inwoners is de bevolkingsdichtheid 165inw/km2, dat vind ik veel te veel met wat ik in gedachten had, dus er zullen wat steden verdwijnen/kleiner worden denk ik en misschien wordt de urbanisatiegraad nog wat hoger.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » di 24 mei 2016, 21:00

Het dorpshuis

In Kratizi speelt het dorpshuis (in steden vaak bekend als wijkhuis) een belangrijke rol in het dagelijkse (sociale) leven. Van oudsher is het de plek waar het dorp elkaar ontmoet na de rispidische kerkdienst, maar door de eeuwen heen heeft het zich ontwikkeld tot een centrale plaats waar veel meer gedaan wordt.

Ontstaan
Aan het eind van de 4e eeuw na Christus bloeit het Rispidisme. Men gaat trouw naar elke religieuze dienst, en gaat daarna vaak naar het plaatselijke cafeetje om sociale contacten te onderhouden. In de loop der tijd wordt dat plaatselijke cafeetje echter meer: verhalenvertellers en artiesten gaan er optredens geven en burgemeesters laten zich van de goede kant zien door zich onder de burgers te mengen.

Het is dan allang geen café meer, maar een officieus dorpshuis. De dokter heeft er zijn praktijk, de post wordt er verzameld en er kunnen ook feesten gehouden worden. Later worden ook de huwelijken gevierd in het dorpshuis.

Functies
Het dorpshuis bestaat nog steeds. Vaak is het zeven dagen per week geopend en wordt het gerund door 'vrijwilligers'. Dit zijn burgers die niet meer hoeven te werken aangezien ze de leeftijd van 55 zijn gepasseerd, maar je bent nog wel verplicht iets te doen in belang van de maatschappij.

Hoe groot en welke functies het dorpshuis precies heeft, hangt af van de grootte van de plaats. In steden vanaf ±50.000 inwoners zijn er wijkhuizen die de functie van dorpshuis uitoefenen. Een lijst met mogelijke faciliteiten van het dorpshuis:
  • Zalen
  • Winkels
  • Bioscoopzalen
  • Restaurants
  • Jeugdruimtes
  • Postdepots
  • Zwembaden
  • Crèches
  • Overnachtingsmogelijkheden
  • Peuter/kleuterscholen
  • Gymzalen
  • Bibliotheken
  • Ruimtes zonder specifiek doeleind, zoals vergaderruimtes
Dorpshuizen worden vaak gebruikt voor allerlei bijeenkomsten, zoals cursussen. Het is een plek waar iedere burger wel komt. Arbeiders komen er na een lange dag wat drinken of eten. Dat drinken en eten is vaak gekweekt door ouderen, die op deze manier wat bijdragen aan het dorpshuis. Iedereen is geacht op de een of andere manier wat bij te dragen.

De staat subsidieert de dorpshuizen. De Culon, het staatshoofd, wil zo een goed imago behouden bij de bevolking. Daarnaast is het de ideale plek voor propaganda. Zo zijn er soms films te zien over hoe geweldig Kratizi wel niet is.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » wo 25 mei 2016, 22:12

Kratiziers: de locatief

Tabel 1
Afbeelding

De locatief is een speciale naamval in het Kratiziers. Achter de normale uitgang komt namelijk nog een suffix, die aangeeft of het betreffende woord er al is (inessief), er nog moet komen (illatief), of het al heeft verlaten (elatief) Zie daarvoor tabel 2. De uitgang van de locatief zoals in tabel 1 wordt gebruikt zonder voorzetsels, er wordt dan geen onderscheid gemaakt tussen er zijn, komen of verlaten. Deze constructie kent het Nederlands niet, en wordt dus gewoon vertaald met een voorzetsel. In het Kratiziers wordt het gebruikt bij feiten en gewoonten. Bijvoorbeeld:

Rioxin anin oppane qaron zasen. In Rioxi zijn (de) mensen groot.

Tabel 2
Afbeelding


Deze info staat ook in het complete naslagwerk van het Kratiziers: https://drive.google.com/open?id=0Bwclq ... 0pqU3U2TlU


Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door BlaZ » zo 29 mei 2016, 22:35

Ze zien er weer puik uit Maarten, welke site heb je deze keer gebruikt voor het ontwerp?

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » zo 29 mei 2016, 22:43

miteam.adidas.us

Ook een Nederlandse versie van de site, maar op die is geen mogelijkheid om sportshirts te ontwerpen.

Verder is het exporteren van de afbeeldingen moeilijk, ik heb in de sitecode de link kunnen kopiëren, alleen is een link heel erg lang. Verkorten via bijvoorbeeld fayl.in werkt niet, dan gaat er een stukje van de link verloren en mist er wat kleding.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Kathor » ma 30 mei 2016, 00:16

Die site werkt niet bij mij, kun je hem nog eens posten?

Mooie truitjes overigens!
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » ma 30 mei 2016, 08:03


Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » do 09 jun 2016, 21:43

Kratizierse selectie Atlantis Cup 2016:
Coach:
Garo Raqozel

Keepers:
Ro Sasnintaliti
Butraxir Poxuzel
Nao Azazixzel

Verdedigers:
Dezan Qarappan
Zargnan Alreliti (c)
Polqo Basir
Raxan Tunir
Vulo Toqzel
Eato Xunastir

Middenvelders:
To Garzappan
Vurmaxan Unenappan
Xoloryan Otiliti
Yezan Xezel
Doro Loturappan
Xro Naxtruzel

Aanvallers:
Tuxdro Plantyizel
Dsoto Asaxoliti
Atrigan Terir
Atso Yir
Fuxo Ixappan

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » do 25 aug 2016, 19:11

Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laat ik maar even deelnemen aan deze activiteitsopleving op Atlantis, hier een ontwerp voor de Kratizierse bankbiljetten. Zoals te zien is de tovi de munteenheid in Kratizi. Laat maar horen wat jullie ervan vinden 0:)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door SjorsB » do 25 aug 2016, 19:24

Ziet er mooi uit! ik zou nog wat meer veiligheidsdingen inbouwen, zoals pielige patroontjes (ook heel leuk om te tekenen in Inkscape) en hologrammen, of halve cijfers die als je het biljet tegen het licht houdt een heel cijfer worden (door de bedrukking aan de andere kant van het biljet). Goed begin in elk geval :)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door TBR » vr 26 aug 2016, 19:53

Mooi begin! Ik ben het eens met SjorsB, vaak bevatten biljetten patronen om vervalsing tegen te gaan. Nu ziet het er nogal kaal uit.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » za 27 aug 2016, 00:00

Jup, die was ik nog een beetje vergeten :mrgreen:

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door BlaZ » za 27 aug 2016, 18:19

De kleurencombinatie vind ik prima gelukt, het serienummer links zou ik nog wat kleiner doen. Ik geloof dat dat op de meeste biljetten erg klein is.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Maarten » zo 26 mar 2017, 19:36

Hoi allemaal,

Afgelopen halfjaar ben ik niet of nauwelijks online geweest op dit forum. Ik ben mijn interesse in geofictie namelijk een beetje verloren en maak liever tijd vrij voor andere zaken. Daarom heb ik besloten te stoppen met Kratizi, dus dit land mag naar "overwoekerd". Ik vind het aan de ene kant vervelend voor buurlanden Neravië en Nefen en Daar, maar aan de andere kant heb je ook niets aan een land dat zich niet ontwikkelt.

Finoccië zal blijven zoals het nu is: er valt niet veel activiteit te verwachten, maar bij toernooien of belangrijke zaken zoals de Atlantische Raad zal het ik wel namens het land interacteren.

Misschien zal ik in de toekomst het wel weer oppakken, maar dan met een kleiner land dat veel minder tijd vergt. Ik heb namelijk nog wel een paar ideeën liggen ;).
Groetjes Maarten

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [QRA] Qratitin Terivir Rispidir

Bericht door Faylin » zo 26 mar 2017, 22:41

Jammer dat je stopt met de ontwikkeling van Kratizi! Ik zal dit topic naar overwoekerd verplaatsen.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten