[CYL] Infrastructuur

Fðarane Dirae Kylena'ae Nee'onya'ir, Feelinae yðir Sevalinir

Moderator: Faylin

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » za 01 okt 2016, 11:56

Dienstregeling 2017

De treindienstregeling van 2017 is sinds 21 september* de dienstregeling van Rytrene. Veel lijnen zijn veranderd, aaneengesloten of gesplitst om onder andere een goede verbinding tussen het vasteland van Nionië, Ðagen en Faylin te kunnen bieden.

Met deze veranderingen zijn ook Faylines, de dochteronderneming van Rytrene die de Fayleense spoorwegen exploiteerde, en de lokale vervoerders Espenlynen en Ðagenlynen verdwenen, zoals eind vorig jaar al is aangekondigd.

Afbeelding

De belangrijkste wijzigingen staan hieronder opgesomd:

Oost-Tragonië en Svalingen
  • Openstelling van de lijn Storayl-Infíorðen en de stations Ömmeren, Íelde, Ninn en Infíorðen.
  • De C1 en C2 zijn verlengd van Sydaveþ naar Dyodyne-Mystery Falls en Dyodyne. De C3 is ingekort van Dyodyne naar Sydaveþ. Reizigers van Storayl naar Fyoðyne en Dyodyne hebben een cross-platform-overstap in Sydaveþ.
  • De C4 van Scona via Storayl naar Varone is ingekort tot Storayl en zal om het uur doorrijden naar Infíorðen. Deze lijn zal om het uur doorrijden van Scona naar Dusto (2x per uur in de spits).
  • De R31 van Sydaveþ naar Tollanþ is ingekort tot Storayl. Reizigers kunnen hier overstappen op de nieuwe R32 naar Tollanþ en verder naar Scona.
West-Tragonië en Ðagen
  • Openstelling van de lijn Araðane-Suðet en de stations Araðane en Arvigh.
  • Openstelling van station Anasþ.
  • Naast de R35 zal de nieuwe C5 om het uur rijden van Araðane via Suðet naar Toner-TS (2x per uur in de spits) en verder elk half uur naar Fegøþ, Aylin,Veyen-TS, Daestro-TS, Cylesþ, Caðer, Hoder-TS, Ceylynn-TS, Ceylynn-Oper, Fyoneðr, Hunþ en Kartagebei.
  • De R35 rijdt in de spits door van Daestro-ST naar Daestro-Nadye.
  • Naast de R40 van Kartagebei naar Hannaveþ zal de nieuwe C6 om het uur dezelfde route rijden en stoppen te Kartagebei-TS, Kartevesðr, Vestur, Morle en Hannaveþ.
Faylin
  • De C1 van Linofþ naar Kartsagebei rijdt nu door naar Ceylynn, Daestro, Scona, Fyoðyne en Dyodyne-Mystery Falls.
* De dienstregeling van OV-bedrijven verandert meestal niet elk jaar op hetzelfde moment, maar kan op vier momenten in het jaar wijzigen (21 maart, 21 juni, 21 september en 21 december).

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door SjorsB » za 01 okt 2016, 20:57

Erg mooi!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door TBR » za 01 okt 2016, 21:46

Mooie en heldere kaart, al lijkt het me dat sommige R-treinen gekoppeld zouden kunnen worden (bijvoorbeeld R23 en R22 of R32 en R34). Ook zouden de C5 en de C15 gekoppeld kunnen worden als een landelijke intercity Deepfirth-Daestro-Toner.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Matt » ma 03 okt 2016, 09:43

Zeker een mooie kaart! Ik ben het eens met TBR over de R-treinen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » ma 24 okt 2016, 13:08

^^ De C5 en C15 samenvoegen is wel een goed idee, dat verandert ook verder niks aan de capaciteit van de lijnen. De R-lijnen zullen denk ik met een langere tussenstop wel doorrijden op de volgende lijn, zoals in Nederland de sprinter Woerden-Utrecht Centraal doorrijdt als de sprinter naar Breda. Zo is het de facto toch één lijn.

Wat mij op de huidige kaart wel opvalt is dat de Astridtunnel van Norðesþ/Lanðesþ naar Kartagebei wel nogal vol is, omdat daar ook twee R-lijnen door rijden. Ik denk dat er vast wel een spoorverbinding tussen Norðesþ en Lanðesþ ligt van voordat de tunnel geopend werd. Misschien kunnen de R28 en R41 dan samengevoegd worden en over die spoorboog rijden. Vanuit Kartagebei heb je dan wel een extra overstap in Fyuðr Monin of Ðorþ Fellaða om op de plaatsen aan die lijn te komen, maar als er veel forenzenverkeer is, dan kunnen de intercities eventueel een extra stop maken op deze stations.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » za 29 jul 2017, 18:48

Bewegwijzering van Nionië en Svalingen

Hierbij presenteer ik de vernieuwde bewegwijzering van Nionië en Svalingen! Het ontwerp komt grotendeels overeen met het vorige ontwerp, alleen zijn de pijlen her en der veranderd en het design is net iets strakker. Ook is nu een typische rijstrookindeling van een Nionische snelweg en expressweg te zien, kenmerkend zijn de gele middellijnen.

Snelwegen gebruiken een groene kleurstelling met witte tekst, overige wegen gebruiken een witte kleurstelling met blauwe tekst (dit komt ook overeen met de gebruikte schidjes). Verwijzingen naar de snelweg gebeuren altijd in wit op groen, terwijl verwijzingen naar het OWN pas blauw op wit worden weergegeven als men daadwerkelijk die weg oprijdt (te zijn bij de afrit snelweg en knooppunt expressweg).



(Klik voor een vergroting)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2072
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Kathor » zo 30 jul 2017, 02:06

Mooi design, leuk om te zien dat Cylenië ook de Amerikaanse standaard qua belijning (oranje lijn in het midden) gebruikt, net als in het zuidelijke buurland Carthamië :)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2065
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » zo 30 jul 2017, 14:28

Netjes uitgewerkt. :d

Op papier best strak, maar wat is het onderhouds- en uitvoeringsniveau langs de weg? Laten ze in Cylenië rustig een verouderd bord nog vele jaren staan, of is men er vlug bij met een nieuw bord? Of plakt men gewoon (al dan niet netjes) een sticker over verouderde informatie? Over schilt dit per landsdeel? Want ik kan me voorstellen dat men in Faylin er andere werkwijzen op nahield dan in Nionië. :T
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » zo 30 jul 2017, 14:44

^^ Ik kan me voorstellen dat dit best al een ouder systeem is, zeg vroege jaren 90. Het onderhoud en beheer van de snelwegen in Nionië en Svalingen, evenals het innen van de tol is door de staat uitbesteed aan het bedrijf AVE (dat wel 100% staatsbezit is), dat maakt de stap tot het onderhoud van de bewegwijzering ook een stuk kleiner denk ik. Desalniettemin zullen er best wat oude borden langs de snelwegen te vinden zijn.

Voor de opening van de twee Cyleense kunstwerken van de golftransit werd op de borden vaak de stad met een veerhaven aan de cis-zijde aangegeven (dus niet Ceylynn, maar Hoder (ferry)). Nu de rug en tunnel opengesteld zijn, zullen veel oude borden vervangen zijn met de aanduiding van verdergelegen steden, maar recentere borden zullen inderdaad wel overgeplakt zijn.

In Faylin werkt het beheer van de snelwegen vanuit de staat zelf, maar in Faylin wordt ook weer een ander systeem gebruikt, dat elders te vinden is.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » zo 19 aug 2018, 15:06

Trein en metro in Ceylynn

Ceylynn is de confederale hoofdstad van Cylenië en heeft een agglomeratie met ongeveer 273.000 inwoners, waarmee het naar inwonertal de derde stad van Cylenië is, na Scona en Daestro. Om het forenzenverkeer in goede banen te leiden, kent Ceylynn een aantal treinstations en vier metrolijnen. De treinstations zijn:

Ceylynn-TS is het belangrijkste treinstation in Ceylynn. Hier stoppen alle doorgaande intercities en regionale treinen. Voor de aanleg van de Celestinebrug was dit het eindstation van de spoorlijnen van Karðesþ en Hannofþ, maar het is nu een robuust overstapstation voor de voornaamste bestemmingen in Cylenië, maar ook voor metrolijnen M1, M3 en M35.

Ceylynn-Oper is het station voor de internationaal bekende wijk Oper, waar ook het Operahuis is gelegen. Ook dit station is een intercitystation.

Ceylynn-West (Vesþ) is gelegen aan de spoorlijn naar Karðesþ en men kan hier overstappen op de M1 en M2.

Ceylynn-Lilithbrug (Liliðbron) ligt aan de spoorlijn naar Hannofþ en bedient de noordelijke wijken van Ceylynn. Er is een overstapmogelijkheid op de M2.

Ceylynn-Airport ligt buiten de stad zelf en bedient het vliegveld en congrescentrum van Ceylynn. Het is tevens het eindpunt van metrolijn M3.



In Ceylynn lopen vier metrolijnen:

M1 Ceylynn-TS - Elviðr
De M1 is een korte maar belangrijke metrolijn vanaf Ceylynn-TS via het centrum naar Ceylynn-West en de wijk Elviðr. De M1 is in zekere zin geen metrolijn, maar loopt over speciaal aangelegde sporen naast de spoorlijn Hoder-Karðesþ. De lijn is daarom het meest te vergelijken met een S-bahn. Naast de treinstations Ceylynn-TS, Ceylynn-Oper en Ceylynn-West stopt de lijn ook op de haltes Surbron/City Center, Kennedy en Elviðr.

M2 Argynne - Ryvih
De M2 verbindt de westelijke wijken in Ceylynn met de voorsteden Argynne, Savilin en Ryvih. De lijn begint in het centrum van Argynne, samen met de M3, en loopt langs de universiteit naar het noorden tot station Ceylynn-West. Daarna bedient de lijn de wijk Piramide, het zakencentrum van Ceylynn, en is er een halte bij het senaatsgebouw, het Andershuis. Daarna passeert de lijn het station Ceylynn-Lilithbrug en overstaphalte Noord om zo naar de voorsteden Savilin en Ryvih te lopen.

M3 Argynne - Airport
De M3 verbindt de voorstad Argynne met het oosten en de kust van Ceylynn en het vliegveld. De lijn begint samen met de M1 in het centrum van Argynne en splitst daarvan na de halte bij de universiteit, waarna de lijn de oostelijke en noordelijke wijken van Ceylynn bedient. Bij Ceylynn-TS kruist de M3 de M1, die over de spoorlijn van Hoder naar Karðesþ loopt. Bij Cylynn-Noord kruist de lijn opnieuw de M1, waarna de lijn doorloopt tot halte Airport/Ceylynn Fair. De lijn heeft een belangrijke functie voor forenzen van en naar het vliegveld.

M35 Ceylynn-TS - Cylaliþ
De M35 is een korte lijn die vanaf Ceylynn-TS over het traject van de M3 loopt en na de halte Station afsplitst richting de Cyleense tempel, die nabij de kust is gelegen. Deze afsplitsing is aangelegd om de grote toeristenstroom en bedevaartgangers naar de tempel op te vangen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2072
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2018, 14:24

Mooi uitgewerkt Faylin. Het is wel een uitgebreid metronetwerk voor een stad van maar 237.000 inwoners. Antwerpen heeft dubbel zoveel inwoners en heeft een kleiner (pre-)metronetwerk. Is men in Ceylynn (en bij uitbreiding Cylenië) veel meer gericht op het gebruik van het OV ipv de wagen of is er hier effectief wat sprake van grootheidswaanzin/overkill?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » ma 20 aug 2018, 14:41

Ceylynn is qua inwoners en oppervlakte ongeveer te vergelijken met een iets groter Eindhoven. Het is vooral een kwestie van het zo efficiënt mogelijk vervoeren van forenzen; omdat het Ceylynnse wegennet niet erg optimaal is gebouwd (afgezien van een ringweg die als expresweg is uitgebouwd), is het vaak sneller om het OV te nemen. Daarnaast is er natuurlijk ook relatief veel geld beschikbaar voor dit soort projecten (olie :B), zie de kunstwerken van de Golftransit.

Het netwerk zal ook relatief laat zijn aangelegd, eind jaren '80 schat ik. Vanwege het niet-optimale wegennet is er toen besloten om een metronetwerk aan te leggen in plaats van bijvoorbeeld een tramnetwerk.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2072
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Kathor » di 21 aug 2018, 00:44

Wordt het wegennet rond Ceylynn dan niet verder uitgebreid? Het is waar dat tien jaar geleden Ceylynn een stad op een eiland was en weinig doorgaand (vracht-)verkeer zag. Maar door de Golftransit, die de Cyleense eilanden linkt met het vasteland en Carthamië lijkt het me toch dat het vrachtverkeer exponentieel is toegenomen op de wegen rond Ceylynn.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » di 21 aug 2018, 00:57

Het wegennet rond Ceylynn is ook van goede kwaliteit, de C10 die het transitverkeer verwerkt is daar als 2x3 snelweg uitgevoerd richting de Celestinebrug. Ook ligt er, zoals al gezegd, een tangent om het noorden en oosten van Ceylynn die ook een goede aansluiting geeft op de voorsteden die daar liggen.

Het wegennet in Ceylynn daarentegen is niet erg hiërarchisch opgebouwd en er zijn daarom veel diffuse verkeersstromen (er is wel een centrumring, maar niet veel beter uitgebouwd dan andere hoofdwegen). Dit heeft deels te maken met het vele historische en culturele erfgoed dat in Ceylynn is te vinden, waardoor aanpassingen zoals verbredingen maar moeilijk zijn te maken. Een beetje Rome-light dus :P.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1562
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Infrastructuur

Bericht door Faylin » wo 05 jun 2019, 15:48

(Voorlopige) Dienstregeling 2020

Hierbij presenteer ik de (voorlopige) treindienstregeling van Rytrene die op 21 september 2019 moet ingaan. En bij een nieuwe dienstregeling hoort natuurlijk ook een nieuwe kaart. (Er moet nog een legenda bij komen, maar stations met een dicht bolletje hebben minstens elk half uur een stop, stations met een open bolletje vaak elk uur (of minder bij HST's). Ter vergelijking is de spoorkaart van 2017 hier te vinden.

Afbeelding

(Hier en daar zijn ook wat stations tussengepropt of verplaatst om overeen te stemmen met kaartupdate 5.)

De belangrijkste wijzigingen staan hieronder opgesomd:
  • C-nummers zijn omgenummerd tot IR-nummers en L-nummers zijn veranderd in IC-letters. De Ic-lijnen zijn dus in feite HST-lijnen waar mogelijk.
  • De oude L3 (Scona-Nao Amerforti) en L5 (Difyuðr-Scona) zijn gekoppeld tot IC B, die elke 2 uur naar Dyodyne Mystery Falls rijdt en 2 keer per dag door naar Nao Amerforti. Zo is er nu twee keer per dag een rechtstreekse treinverbinding tussen Difyuðr, Scona en Nao Amerforti. Een lekker lange rit dus!
  • De IR6 (Difyuðr-Agerlinn, oude C13) en IR7 (Bliss-Ðorþ-Dunres, oude C11) rijden nu om en om naar Dunres/Agerlinn en Krei'aður. De C12 (Linofþ-Kreiaður) is daarmee komen te vervallen; deze reizigers hebben een extra overstap in Kylesþ Boryar.
  • De R11 (Syðaveþ-Ryðr-Scona, oude R3) rijdt nu altijd door naar Fyoðyne en niet alleen in de spits.
  • De R21 (Syðaveþ-Dusto-Scona, oude R4) en R35 (Syðaveþ-Storael, oude R30) rijden nu om en om door naar Dyodyne, waar eerst de R30 dit alleenrecht had.
  • De R51 (Karðesþ-Hannofþ, oude R21) rijdt nu elk half uur.
  • De R65 (Norriskofþ-Kylesþ Boryar, oude R16) is doorgetrokken tot Linofþ.
  • De R71 (Difyuðr-Emeralðr, oude S1) is doorgetrokken tot Ðorþ Fellaða, zodat IR7 (oude C11) niet meer op de stoptreinstsations hoeft te stoppen.
  • De oude R51 (Nordaun-Vestmönn) en R55 (Infíorðen-Storael) zijn samengevoegd tot de R45, die van Nordaun elk half uur tot Infíorðen rijdt en eens per uur door naar Vestmönn of Storael.
  • De R92 is in het nationale spoornetwerk opgenomen en overgenomen van de gemeentelijke OV-bedrijven. Dit is een oude lijn tussen Fyoðyne en Sterniþ die onder Tholenische heerschappij was aangelegd en gepland tot Helzenbéc, maar nooit is afgebouwd.
  • De treinen naar Tholenië hebben nieuwe routes gekregen. IC B (voormalig L3) rijdt nu via Ären naar Nao Amerforti en niet meer via Simenco en Renere (en stopt minder vaak). Tevens zijn de C55 en C56 naar Nao Amerforti opgeheven en vervangen door IR27, die het traject van de C56 volgt tot aan Hister â Arine en daarna doorrijdt naar Mastret â Arine.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten