[MAL] Kaarten

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 15 nov 2016, 11:38

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben het eens met de lijn HS1. Het moest inderdaad aangeven dat het een apart spoor was. Het inpassen bij Sylvan South ging echter lastig omdat de mogelijke hoeken reeds bezet waren. Dit heb ik nu opgelost door de lijnen 8 en G een beetje op te schuiven. Ik heb daarvoor een nieuwe versie geüpload, waar mijn vorig bericht naar verwijst.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 17 nov 2016, 14:38

Maldaria Road Map 3.2.1

De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.2.0:
  • Herclassificatie en toevoeging van nieuwe highways op basis van oudere versies van de kaart en op basis van nieuwe inzichten.
  • Toevoeging gebiedsnamen
  • Nieuwe toeristische doelen
  • Aanpassing wegennet Sylvan naar huidige situatie
Omdat er binnenkort een grafische update aan zit te komen, heb ik zojuist de wegenkaart zoals die er nu voor staat geüpload. Door de toevoeging van de vele wegen en doelen is de kaart aardig druk geworden. De bedoeling is om in de volgende update meer eenheid in stijl en kleur te brengen. Deze update zal nog vóór het einde van het jaar uitkomen, maar tot zover: stay tuned. 0:)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » do 17 nov 2016, 17:24

Ik vind de huidige kaart nu al een pareltje! Ik zie wel dat heel wat wegen autowegen zijn geworden, men mag er nu iets sneller rijden? Ook tellen Maldarische snelwegen heel veel afritten, liggen ze niet wat te dicht op elkaar? Soms kan verkeer ook wel een paar km omrijden voor een afrit, het is niet altijd nodig alle grote wegen aan te sluiten op het snelwegnet.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 17 nov 2016, 22:26

^^ Dank! Een expresswegstatus zegt niet per se wat over de maximumsnelheid in Maldarië, maar meer iets over hoe de weg is uitgebouwd. Dit zijn meestal bredere wegen en snellere verbindingen met minder aansluitingen. Veelal hebben deze wegen ongelijkvloerse afritten, maar ze kunnen ook ongeregelde aansluitingen met onbelangrijke weggetjes hebben. De maximumsnelheid varieert tussen de 90 en de 110 (maximumsnelheid in Maldarië), wat altijd langs de weg wordt aangegeven. Dit in tegenstelling tot de rest van de B-wegen, waar de maximumsnelheid varieert tussen 50 en 90.

Het aantal afritten is iets waar ik in de toekomst ook nog naar wil kijken. Met de nieuwe versie komen ook nieuwe afritsymbooltjes, dus dan kan ik daar gelijk kritisch naar kijken.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 22 nov 2016, 12:07

Zoals gezegd ga ik wat aanpassingen aan het design aanbrengen. Hieronder in de spoiler is een stuk van de wegenkaart zoals ik die voor ogen heb voor 2017. De aanpassingen zijn gemaakt om de kaart uniformer te maken. Ik heb nu minder kleuren gebruikt, wat een rustiger beeld geeft. Ter vergelijking de huidige kaart: http://fayl.in/V4uu
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Graag hoor ik jullie advies over enkele zaken, en wellicht hebben jullie nog andere suggesties.
  1. Vallen de B-wegen nog genoeg op nu ik ze bruin heb gemaakt?
  2. Toeristische routes zijn nu bruin. Westelijk van Fernwood is ook een landschappelijk mooie route, hier in het groen. Landschappelijk mooie routes toevoegen of niet? En is bruin een goede kleur voor toeristische routes? Eerst waren ze groen, maar nu heb ik ze dezelfde kleur als de toeristische bewegwijzering gegeven.
  3. Toeristische doelen in het bruin, of had ik ze beter groen kunnen laten? Ook hier is de achterliggende reden weer overeenkomstigheid met toeristische bewegwijzering.
  4. Toeristische plaatsen (met groene achtergrond) een goed idee?
  5. Andere suggesties?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 22 nov 2016, 14:58

^^ Ik heb het idee dat je nu wel heel veel bruintinten gebruikt wat de overzichtelijkheid misschien niet ten goede komt. Ik zou de B-wegen misschien toch een ander kleurtje geven om ze op te laten vallen; wellicht dat het nu te veel gaat lijken of alle B-wegen toeristische routes zijn. De vormgeving van de spoorwegen en veerverbindingen vind ik wel een vooruitgang. Het toevoegen van toeristische doelen ook; de ANWB doet dit bijvoorbeeld met transparante gele blokken*. Misschien zou je zo iets kunnen proberen, dat ziet er wellicht nog netter uit (de huidige blokken zijn namelijk misschien iets te opvallend).

*Zoals ik het nu omschrijf klinkt het heel lelijk, maar ik vind het best mooi.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » di 22 nov 2016, 16:43

ik denk dat het gebruik van bruintinten vooral de algemene overzichtelijkheid van de kaart niet ten goede komt. Nu kan je vanop afstand al zeggen wat de hoofdroutes zijn, dat zal moeilijk zijn met de nieuwe versie. Ik vond de groene aanduiding van toeristische routes ook mooier, maar dat is persoonlijk.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 01 dec 2016, 16:40

Bedankt voor jullie opmerkingen. Ik ben toch teruggestapt naar rode wegen, maar ik heb nu voor minder fletse kleuren gekozen.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Opmerkingen:
  • Toeristische doelen zijn nu doorzichter gemaakt. Ik heb ze groen gehouden, omdat ik dat het best in de stijl vind passen. Dit is een feature die pas over een aantal versies zijn intrede gaat doen.
  • De rode wegen zijn de belgrijkste wegen, en oranje wegen zijn regionale doorgaande wegen.
  • Bebouwd gebied heeft een andere kleur gekregen om zo beter aan te sluiten bij de nieuwe kleuren voor de wegen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 29 dec 2016, 13:52

Zoals beloofd voor het einde van het jaar een grafische update van de wegenkaart.

Maldaria Road Map 3.3.0

De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.2.1:
  • Vernieuwing kaartstijl
  • Herclassificatie hoofdwegen
  • Gebiedsnamen toegevoegd
  • Update wegennet rond Sylvan
De toeristische doelen zijn tijdelijk van de kaart gehaald. In volgende versies komen als toevoeging:
  • Toeristische doelen
  • Afstandaanduidingen op doorgaande wegen
  • Aanpassing grondgebruik
  • Wegen in grote plaatsen
Opmerking aan mijzelf: Volgende keer op de andere pc exporteren; niet alle lettertypen worden goed weergegeven.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
LucasMulder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 07:22
Locatie: 0108 Rurumi (TR), Afana

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door LucasMulder » ma 27 feb 2017, 18:14

Mooie kaart zeg! Lekker gedetailleerd!
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 06 apr 2017, 17:03

Maldaria Road Map 3.3.1

De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.3.0:
  • Wegen in steden (Sylvan en Haiton vanwege eventuele toekomstige redenen nog niet ingetekend)
  • Toeristische doelen (bij lange na nog niet af)
  • Aanpassing landgebruik (bijna klaar)
  • Invulling Hikeka Islands en Kernow Island
  • Omnummering B- en C-wegen
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » do 06 apr 2017, 18:27

Mooi, ik blijf de kaartstijl mooi vinden!
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » vr 07 apr 2017, 12:12

Welke vreselijke ramp trof Benjiland zodat driekwart van het land in zee veranderde? :P
Maar echt, wat een prachtige en gedetailleerde kaart! Mooi werk zeg!
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » za 16 dec 2017, 22:16

Volgens mij had ik het al eerder hier op het forum gemeld, maar bij deze zet ik het in subforum van Maldarië. Enkele maanden geleden ben ik mijn usb-stick kwijt geraakt. Hier stonden (bijna) alle bestanden van Maldarië op, wat natuurlijk niet heel erg slim was. Helaas is het niet meer boven water gekomen, waardoor ik nu bijna alle oorspronkelijke bestanden niet meer heb. Dit betekent dat ik niet verder kan werken aan elk van de huidige kaarten van Maldarië.

Omdat ik veel tijd en energie in de wegenkaart heb gestoken, ga ik hier niet opnieuw mee beginnen. Daarom zet ik nu een punt achter de wegenkaart van Maldarië, en beschouw ik deze als "definitief". Het gaat hierbij om versie 3.3.1. De hoogtekaart, versie 2.0, beschouw ik ook als definitief. De laatste versie van de spoorkaart is van 2017, maar heel misschien komt er ergens volgend jaar een nieuwe versie.

Overigens betekent dit niet dat ik niet verder zal werken aan Maldarië. Er komt alleen geen nieuwe versie van de wegenkaart.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kathor » zo 17 dec 2017, 02:24

^^ Dat is erg jammer, maar de wegenkaart van Maldarië is verreweg de mooiste van heel het forum en heeft geen verdere (visuele) updates meer nodig. Je mag fier zijn op je werk Matthijs!
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » zo 17 dec 2017, 13:39

Daar ben ik het mee eens, de kaart van Maldarië is een pareltje! Het is wel jammer dat je je bestanden kwijt bent... Hopelijk ontmoedigt je dat niet te veel. Ik zie het al niet meer zitten om al mijn bestanden die zijn verwijderd door dropbox opnieuw up te loaden. :|
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten