Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen

Wat is er op de Vergadering van 2 april besloten?

Peiling eindigde op vr 12 aug 2016, 14:17

Niets: de Vergadering is om een nog te bedenken reden uitgesteld.
0
Geen stemmen
Alleen het punt over toelating nieuwe landen is aangenomen (t.a.v. de niet-doorgestreepte landen); de beslissing over de rest is uitgesteld.
5
50%
Er is over alles behalve het Grensconflict CAR-THO een beslissing genomen (die moeten we dan nog nemen en die geldt met terugwerkende kracht).
5
50%
Er is over alles inclusief het Grensconflict CAR-THO een beslissing genomen (die moeten we dan nog nemen en die geldt met terugwerkende kracht).
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 10

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » di 18 okt 2016, 08:31

Overigens, er komt nog een mogelijkheid voor degenen die niet bij de (gehele) chatsessie aanwezig konden zijn om nog te stemmen via een formulier. Alle strmmingsuitslagen zijn dus onder voorbehoud van de definitieve stemming.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » za 03 jun 2017, 09:14

De chatlog hadden jullie nog tegoed trouwens. Helaas is deze om een of andere reden niet compleet. Ik heb de complete log wel, maar die is erg slecht leesbaar.

Binnenkomst en agenda

Code: Selecteer alles

<Dumeria_> ah
<Faylin> Dumeriaaaah
<Kaaiman> wie is voorzitter eigenlijk?
<Kaaiman> anders wordt het zo'n kakofonie
<Faylin> Marc?
<Kaaiman> wie was het de vorige keer?
<Kaaiman> Sjors toch?
<Faylin> Ja
<Kaaiman> als hij beschikbaar zou kunnen zijn.... ;)
<Dumeria_> Sjors deed het uitstekend
<Dumeria_> Ik ben niet erg op de hoogte van de vergaderpunten
<Dumeria_> Dat lijkt me een noodzakelijke modaliteit
<Kaaiman> Agenda:
<Kaaiman>     Opening en bevestiging agenda
<Kaaiman>     Oprichting van een Atlantisch Gerechtshof, te vestigen in een der deelnemende landen (vanzelfsprekend een land dat het AG erkent!)
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Giuliano (IMG), Rabensburgh (RFL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Oprichting van een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Daestro (CYL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman>     Kandidaten huisvesting: Reĝaponto (RBM), Agers (MAL), stad in Tholenië (RTH), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
<Kaaiman>     Toelating nieuwe deelnemende landen (zie artt. 15-18 van het Verdrag van Oca; in alfabetische volgorde te bespreken): Aneva, Benjiland, Burghteland, Eduko, Finoccië, Forezen, Fryseach, Hochmark, Navu I Daru, Noord-Aguilas, Paganië, Tysië (Kloppen deze landen nog? Zijn er meer die willen deelnemen?)
<Kaaiman>     Grensconflict tussen Carthamië en Tholenië (te bevestigen door Tholenië; als Tholenië 'nee' zegt, kan het niet behandeld worden vanwege art. 7.1 in het Verdrag van Oca)
<Kaaiman>     Vaststelling nadere regelgeving omtrent de locatie van de Vergadering van Regeringsgedelegeerden (zie Art. 11.4)
<Kaaiman>     Overige zaken (WVTTK/Rondvraag. Over zaken die tijdens de vergadering zijn aangevoerd, kan niet gestemd worden)
<Kaaiman>     Sluiting
<Kaaiman> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519#p26688
<Mattlantis> Met slechts 6/7 landen lijkt mij het nog niet heel nuttig, maar ik zou best zaken willen bespreken.
<Kaaiman> we beginnen met agendapunt 4. Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Kaaiman> Maar volgens mij hebben we ook bij dit agendapunt afgesproken om het Atlantidische voorstel (nl. volgende vergadering een stad kiezen op basis van inzendingen) te aanvaarden
<Faylin> Zou ik wel doen
<Kaaiman> nog wel besproken moet worden wat de reikwijdte wordt
<Dumeria_> jammer dat er niet meer man tijd hebben
* _BRS-IMG (54681274@gateway/web/freenode/ip.84.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Kaaiman> de vorige keer ghebben we het m.b.t. het Wetenschappelijk/cultureel bureau gehad over o.a. subsidies
<Kaaiman> ja of nee
<Mattlantis> Hoej :D
<Kaaiman> en UNESCO-achtige monumentstatussen
<_BRS-IMG> Goedenavond
<Mattlantis> AH
<Kaaiman> de voorzitter is er nog niet haha
<Mattlantis> Voorzitters zijn altijd precies op tijd (toch?) :P
<Faylin> Amai een klavertje duizend!
<Kaaiman> waarnemend voorzitter dus dan maar?
<Kaaiman> hehe
<Kaaiman> Kaaivrouw wil straks heel Holland bakt kijken dus ik verhuis zo even naar een andere pc
<Faylin> NEE
<Faylin> GEEN HEEL HOLLAND BAKT!
<Dumeria_> Heel holland bakt
<Faylin> What has happened to this world?
<Kaaiman> heel holland, behalve Limbabwe
<Dumeria_> amai dat zoiets überhaupt kán bestaan is een godspé
<Kaaiman> of nee, dat is geen holland
<Kaaiman> oh ik mag blijven zitten
<Dumeria_> je mág haha
-SaslServ- Kaaiman_!~Kaaiman@145.XXX has just authenticated as you (Kaaiman)
* Kaaiman_ (~Kaaiman@145.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Faylin> Ik woon tegenweurdig in Brabant
<Dumeria_> Een beperkt aantal opmerkingen lijken al een duidelijk verwijzing naar wie de broeke in de relatie aanheeft.
* Kaaiman_ is nu bekend als Voorzitter
* U bent nu bekend als RBM-SUS-HMK-RFL
<Dumeria_> Je gedrag is echter nog weinig Brabantesque
* Voorzitter is nu bekend als WaarnemendVoorzi
* WaarnemendVoorzi is nu bekend als Waarn_Voorzitter
<Faylin> Maar dat verandert niet aan de hand van de woonplaats
<Mattlantis> #name MAL
<RBM-SUS-HMK-RFL> /nick MAL
<Mattlantis> ohja
<Dumeria_> Bemvindo Matt
* Faylin is nu bekend als EveDordin_CYL
* EveDordin_CYL is nu bekend als FaeriesUitCylene
<FaeriesUitCylene> Nee
* FaeriesUitCylene is nu bekend als CYL
<Waarn_Voorzitter> Geachte aanwezigen, wilt u allen uw plaatsen weer innemen
* CYL is nu bekend als EveDordinCYL
<Waarn_Voorzitter> de pauze is bijna voorbij en we gaan verder met agendapunt 4
<Waarn_Voorzitter> De voorzitter is helaas nog op het toilet
<Waarn_Voorzitter> dus ik neem waar
<Waarn_Voorzitter> hopelijk is hij niet doorgespoeld
<EveDordinCYL> Ik ween maar
* Mattlantis is nu bekend als Maldarie
<RBM-SUS-HMK-RFL> Maldarie: KBL niet aanwezig?
<Waarn_Voorzitter> Nog even weer de chatiquette:
<Maldarie> Benjiland is geen lid van de AR
<Waarn_Voorzitter> de etiquette met landcode ATL en GEO:
<Waarn_Voorzitter> '+ATL' voor interruptie door ATL
<Waarn_Voorzitter> '+ATL > GEO' voor reactie op GEO door ATL
<Waarn_Voorzitter> '-end' einde bericht (op de chat is het erg lastig te bepalen wanneer iemand is uitgetypt).
<Maldarie> Oké
<Waarn_Voorzitter> Ik zie dat nog niet iedereen weer terug op zijn/haar plaats zit, desondanks wil ik de vergadering spoedig hervatten
<Waarn_Voorzitter> (als iemand via FB of Whatsapp nog meer deelnemers erbij kan krijgen: graag)
Agendapunt 4 - Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen

Code: Selecteer alles

<Waarn_Voorzitter> Goed, agendapunt 4.
* DeFries (b9232360@gateway/web/freenode/ip.185.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Waarn_Voorzitter> welkom Fryseach, gaat u vlug zitten
<Waarn_Voorzitter> ik herhaal: agendapunt 4.: Oprichting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
<Waarn_Voorzitter> Voor de pauze is gestemd voor het Atlantidische voorstel voor wat betreft de keuze van vestigingsplaats
<Waarn_Voorzitter> daarom gaan we nu enkel debatteren en stemmen over de taak en functie van het orgaan voor standaardisatie
<Waarn_Voorzitter> U hebt allen de stukken gelezen http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519
* DeFries is nu bekend als Fryseach
<EveDordinCYL> +CYL
<Waarn_Voorzitter> Ik geef het woord aan CYL
<EveDordinCYL> Ik zou graag zien dat een standaardisatieorgaan de internationale standaarden van ISO in acht neemt
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL
<EveDordinCYL> -emd
<EveDordinCYL> n*
<Waarn_Voorzitter> RFL?
<RBM-SUS-HMK-RFL> Daar zijn wij het in principe mee eens, voor zover deze standaarden reeds gehanteerd worden. Indien in Atlantis, of althans de aan de AR deelenemende landen een de-facto andere standaard is, zou die ons inziens voorrang meoten krijgen
<RBM-SUS-HMK-RFL> -end
<Dumeria_> +DUM akkoord -end
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RBM
<_BRS-IMG> +BRS & IMG
<Waarn_Voorzitter> Ik geef het woord aan RBM, daarna aan BRS/IMG
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: Wij zouden graag willen voorkomen dat de standaardisatie gaat afhangen van grote bedrijven. De stem van kleinere economieën moet niet worden voerstemd door de roep van grote economieën en multinationals
<RBM-SUS-HMK-RFL> =end
<Waarn_Voorzitter> BRS/IMG?
<EveDordinCYL> +CYL
<_BRS-IMG> Wij zien de standaardisatieorganisatie vooral als een orgaan dat binnen de leden van de AR voor specifieke standaarden zorgt waar ISO tekort schiet of buiten beschouwing worden gelaten.
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL Eens met BRS -end
<Waarn_Voorzitter> Cylenië?
<_BRS-IMG> Tolsystemen zouden bijvoorbeeld binnen de AG kunnen worden gestandardiseerd.
<_BRS-IMG> =end
<EveDordinCYL> Dit lijkt me niet de bedoeling: https://xkcd.com/927/
<EveDordinCYL> -end
<_BRS-IMG> +BRS
<Dumeria_> +DUM
<Waarn_Voorzitter> BRS krijgt het woord
<Maldarie> +MAL
<_BRS-IMG> Eens met CYL; Het zal vooral aanvullende standaarden opgeven, en geen vervangende
<EveDordinCYL> Zoals bijv. de Cyleense kalender
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RBM > BRS
<RBM-SUS-HMK-RFL> excuus +RBM > CYL moet dat zijn
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG: bent u klaar? dan graag met -end afsluiten
<_BRS-IMG> =end
<Dumeria_> Voor Dumerië is de specifieke standaardiseringsvorm niet erg van belang. Wel moet er een standaard aanwezig zijn en moet er een financieel controlemechanisme zijn. -END
<Waarn_Voorzitter> Mal?
<Maldarie> MAL: Eens met eerder genoemde uitspraken. Bestaande standaarden moeten worden aangehouden en waar nodig een uitbreiding wanneer de standaard niet toereikend voor de grootte van Atlantis is.
<Waarn_Voorzitter> Einde?
<Maldarie> -end
<Waarn_Voorzitter> RBM?
<RBM-SUS-HMK-RFL> Begrijp ik het goed dat CYL de Cyleense kalender als Atlantische Standaard wil opnemen? Iets soortgelijks zou met de Brilamontische kalender mogelijk zijn.
<RBM-SUS-HMK-RFL> Daarnaast
<RBM-SUS-HMK-RFL> In hoeverre zijn standaarden afdwingbaar? Wordt het initiatief bij de overheid of bij de markt gelegd? Want in dat laatste geval zijn het uiteindelijk de multinationals die bepalen, wat niet per se voor onze bevolimng de beste standaarden hoeft op te leveren
<RBM-SUS-HMK-RFL> -end
<EveDordinCYL> CYL > RBM
<Waarn_Voorzitter> CYL
<EveDordinCYL> Ik denk dat standaarden in eerste instantie niet dwingend moeten zijn of overkomen
<EveDordinCYL> -end
<Maldarie> MAL > RBM
<RBM-SUS-HMK-RFL> +RFL
<Waarn_Voorzitter> Maldarië?
<_BRS-IMG> +BRS
<Maldarie> MAL: Ik denk dat het per standaard afhangt hoe dwingend het van karakter is. -end
<Waarn_Voorzitter> RFL?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RFL: Frankenland zou ervoor zijn om standaarden in samenwerking tussen overheid en markt te realiseren. De markt weet vaak wat economisch het best haalbaar is, dat kan een overheid niet bepalen.
<RBM-SUS-HMK-RFL> In goed overleg moet er veel mogelijk zijn. Maar ik besef dat niet bij elke lidstaat zo'n overlegcultuur heerst. Maar daar wil Frankenland graag bij helpen -end
<Waarn_Voorzitter> BRS?
<_BRS-IMG> Wij zouden op zijn minst een partij van de overheid in hebben voor de onderhandelingen van het stellen van standaarden om ervoor te zorgen dat bedrijven geen monopolie hebben. Toch is de markt nodig voor het vinden van plekken waar standardisatie nodig is. Wat dat betreft kan BRS wel vinden in het verhaal van RFL -end
<Waarn_Voorzitter> Ik wil dit punt gaan afronden. Zijn er nog opmerkingen? Er mogen nog 3 opmerkingen worden gemaakt
<Waarn_Voorzitter> zo niet, dan gaan we over tot stemming
<EveDordinCYL> Waarover stemmen we?
<Waarn_Voorzitter> Stemming: Principebesluit om zo veel mogelijk aan te sluiten bij ISO-standaarden en geen 'dubbele' eigen standaarden te creëren, tenzij dit om goede redenen een betere optie is.
<Dumeria_> bon
<Waarn_Voorzitter> A. Eens
<Waarn_Voorzitter> B. Oneens
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<Waarn_Voorzitter> Nu stemmen alstublieft.
<Maldarie> MAL: A
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: C; SUS: A; RFL: A (HMK is nog geen lid maar is waarnemend aanwezig)
<Waarn_Voorzitter> CYL? BRS? IMG?
<Waarn_Voorzitter> DUM?
<Waarn_Voorzitter> Fryseach?
<Dumeria_> A
<_BRS-IMG> BRS: A, IM: A
<Waarn_Voorzitter> EveDordinCYL: CYL>
<EveDordinCYL> Sorry
<EveDordinCYL> A
<Maldarie> MAL: Fryseach is waarnemend aanwezig. -end
<Waarn_Voorzitter> Het principebesluit is genomen met een ruime meerderheid
<Waarn_Voorzitter> Excuus, mijn fout.
<Fryseach> FRE: De waarnemende ambassadeur was nog aan het vechten met z'n microfoon om hetzelfde te zeggen als MAL -end
<Waarn_Voorzitter> Dan zou ik nog iets in stemming willen brengen
<Waarn_Voorzitter> hmm o nee ik kijk op het verkeerde papier
<Waarn_Voorzitter> excuus
Agendapunt 5 - Toelating nieuwe deelnemende landen

Code: Selecteer alles

<Waarn_Voorzitter> we gaan door naar agendapunt 5
<Waarn_Voorzitter> oelating nieuwe deelnemende landen (zie artt. 15-18 van het Verdrag van Oca; in alfabetische volgorde te bespreken):
<Waarn_Voorzitter> Ik stel voor hierbij meteen tot stemming per land over te gaan
<Waarn_Voorzitter> Tenzij iemand daa rbezwaar tegen heeft.
<Waarn_Voorzitter> Neen?
<Dumeria_> non
<Maldarie> Zou je soms eventueel ook een toelichting kunnen geven?
<Waarn_Voorzitter> Dan is de stemming als volgt. Er is een lijst met landen die toestemming voor toetreding tot de AR hebben aangevraagd e
<Waarn_Voorzitter> We werken de lijst ( http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519 ) alfabetisch af
<Waarn_Voorzitter> Toelating betekent overigens nog niet dat de betreffende landen in deze vergadering nog kunnen deelnemen. Pas na ratificatie van het verdrag in eigenland kunnen de deelnemende landen deelnemen aan de eerstvolgende vergadering
<Waarn_Voorzitter> Maldarie: zo duidelijk genoeg?
<Maldarie> Ja
<Waarn_Voorzitter> Dan wil ik tot stemming overgaan.
<_BRS-IMG> +BRS
<Waarn_Voorzitter> BRS?
<_BRS-IMG> Wij hebben gehoord dan onze buren uit Nieuwegouwen toch van mening is om zich kandidaat te stellen voor de AR toetreding
<_BRS-IMG> =end
<Waarn_Voorzitter> RNG heeft zich inderdaad na verzending van de stukken nog aangemeld
<Waarn_Voorzitter> Discussie is gevoerd in de voorbereiding en er is een addendum verzonden met het toelatingsverzoek van Nieuwegouwen, waarrmee we zometeen ook Nieuwegouwen zullen behandelen
<Dumeria_> DUM > dit platform lijkt me niet geschikt voor geruchten, speculatie lijkt onnodig.
<Waarn_Voorzitter> Goed, dit punt van orde gezegd hebbende gaan we over tot stemming
<Waarn_Voorzitter> Stemming: Aneva toelaten?
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<_BRS-IMG> BRS: A; IMG: A
<Dumeria_> A
<Maldarie> MAL: C
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: B, SUS: C, RFL: A
<Waarn_Voorzitter> Niet heel overtuigend
<Waarn_Voorzitter> de uitslag zal dus nog mede kunnen afhangen van de stemming op het forum
<Waarn_Voorzitter> *bladert of toetreding d.m.v. meerderheid of op basis van unanimiteit gaat*
<Maldarie> MAL: Naar mijn weten moesten alle leden het unaniem eens zijn.
<Maldarie> -end
<Waarn_Voorzitter> http://www.geopoeia.net/wiki/AR-Verdrag_1.0#DE_TOETREDING
* CAR_JamesRafath (5ee1d1c7@gateway/web/freenode/ip.94.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> Art. 10
<Waarn_Voorzitter>     De Vergadering van Regeringsgedelegeerden is het hoogste besluitnemende orgaan binnen de Atlantische Raad.
<Waarn_Voorzitter>     Zij besluit bij meerderheid van stemmen.
<Waarn_Voorzitter>     Zij beslist over zaken betreffende de uitvoering van de aan de Atlantische Raad in de Verdragen opgelegde taken en verplichtingen.
<CAR_JamesRafath> Mijn excuses
<Waarn_Voorzitter> CAR, weest welkom
<CAR_JamesRafath> Een gijzelingssituatie op Vliegveld Biltema heeft mijn vliegtuig flink vertraagd
<Waarn_Voorzitter> U kunt nog stemmen voor Stemming: Aneva toelaten?
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<CAR_JamesRafath> A.
<Waarn_Voorzitter> De Vergadering besluit met meerderheid van stemmen en dus niet op basis van unanimiteit
<Waarn_Voorzitter> Dus behoudens aanpassingen door stemmen via het forum wordt Aneva toegelaten
<Waarn_Voorzitter> Volgende land: Benjiland.
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<EveDordinCYL> AAneva
* Maldarie is nu bekend als MAL_C_Briggs
<Dumeria_> A
<EveDordinCYL> Ik moet maar niet afk gaan :P
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: A; RFL: A
<EveDordinCYL> A
<MAL_C_Briggs> MAL: A
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG: ?
<CAR_JamesRafath> A
<Waarn_Voorzitter> *kcuh* _BRS-IMG ???
<_BRS-IMG> BRS = A; IMG = C
<Waarn_Voorzitter> bijna unaniem is Benjiland toegelaten
<Waarn_Voorzitter> Door naar Burghteland.
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<CAR_JamesRafath> B
<EveDordinCYL> C
* TBRT (c1befd96@gateway/web/freenode/ip.193.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<TBRT> iemand hier?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: C; RFL: A
<CAR_JamesRafath> Ja
<EveDordinCYL> Dèèg Teabird
<TBRT> vanavond atlantic council meeting?
<Waarn_Voorzitter> TBRT: we stemmen over telating van Burghteland
<EveDordinCYL> Je zit er al middenin
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<_BRS-IMG> BRS = C; IMG = B
<TBRT> Ok, en wat zijn de argumenten pro en contra?
<Waarn_Voorzitter> Welkom trouwens, Tholenië.
<Dumeria_> A
<CAR_JamesRafath> Die zijn er niet
<CAR_JamesRafath> Het is een verkiezing, geen debat
<CAR_JamesRafath> :p
<TBRT> Is waarn danilo?
<Waarn_Voorzitter> De aanwezigen zijn akkoord gegaan met behandeling zonder debat
<MAL_C_Briggs> MAL: A
* Waarn_Voorzitter is Kaaiman
<Waarn_Voorzitter> Even kijken heeft iedereen gestemd...
<TBRT> Tja, ik neem aan dat geen van de solweslanden bezwaar kan hebben tegen de burghtelandse aanwezigheid
<TBRT> dus tweemaal ja
<Waarn_Voorzitter> je kunt je nick aanpassen met /nick ARD-KSW oid
<Waarn_Voorzitter> dus ARD: A; KSW: a
<TBRT> SOL*
<Waarn_Voorzitter> Waarvan akte. We gaan door met Eduko
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<Dumeria_> A
* Fryseach is nu bekend als FRE_Waarnemend
<MAL_C_Briggs> MAL: A
<CAR_JamesRafath> Is Eduko geen lid?
<CAR_JamesRafath> Wut?
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: A; SUS: A; RFL: A
<CAR_JamesRafath> CAR: A
* RTH_Anneo_Aleato (9135ee28@gateway/web/freenode/ip.145.XXX) is binnengekomen bij ##atlantisgeo
<Waarn_Voorzitter> welkom Tholeni:ë
<Waarn_Voorzitter> gaat u zitten
<RTH_Anneo_Aleato> De delegatieauto was kapot, sorry
<Waarn_Voorzitter> u kunt nog net uw stem uitbrengen voor de tolating van Eduko tot de AR
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<CAR_JamesRafath> Ook last van gijzerlign Anneo?
<RTH_Anneo_Aleato> A
<Waarn_Voorzitter> CAR_JamesRafath: gaarne via de voorzitten spreken door het indrukken van de +CAR-knop
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG, EveDordinCYL ?
<_BRS-IMG> IMG: A; BRS: A
<EveDordinCYL> A
<Waarn_Voorzitter> Goed, de volgende op de lijst is Finoccië
<Waarn_Voorzitter> A. Ja
<Waarn_Voorzitter> B. Nee
<Waarn_Voorzitter> C. Blanco
<Dumeria_> A
<MAL_C_Briggs> MAL: A
<RTH_Anneo_Aleato> A
<RBM-SUS-HMK-RFL> RBM: C; SUS: A; RFL: A
<RBM-SUS-HMK-RFL> herstel: RBM: A
<Waarn_Voorzitter> _BRS-IMG, EveDordinCYL ?
<EveDordinCYL> A
<Waarn_Voorzitter> CAR_JamesRafath:
<_BRS-IMG> BRS: A, IMG: A
<TBRT> moet je altijd je stemmen herhalen?
<Waarn_Voorzitter> we stemmen per land
<TBRT> ja maar je gaat over naar de rest
<TBRT> Je zegt: nu finoccië, en dan worden alle stemmen herhaald
<Waarn_Voorzitter> kennelijk heeft niemand bezwaren tegen toetreding
<CAR_JamesRafath> A
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » di 06 jun 2017, 23:39

Ondertussen heb ik per PB nog enkele stemmingen ontvangen van degenen die er destijds bij de 2e chatsessie niet bij waren. Hoewel nog niet elk land een stem heeft doorgegeven, kan van alle stemmingen van deze 2e sessie op één na geen uitslag meer veranderen.

De volgende besluiten zijn dus definitief:

Stemming: Principebesluit om zo veel mogelijk aan te sluiten bij ISO-standaarden en geen 'dubbele' eigen standaarden te creëren, tenzij dit om goede redenen een betere optie is.
Aangenomen

Stemming: Toelating nieuwe deelnemende landen
  • Aneva; toegelaten
  • Benjiland: toegelaten
  • Burghteland: toegelaten
  • Eduko: toegelaten
  • Finoccië: toegelaten
  • Forezen: niet toegelaten
  • Fryseach: toegelaten
  • Hochmark: toegelaten
  • Nefen en Daar: toegelaten
  • Nieuwegouwen: toegelaten
  • Paganië: toegelaten
De toegelaten landen mochten vanaf de stemming op 2 april 2016 het ratificatieproces in gang zetten. We zijn inmiddels ruim een jaar verder. Welke landen hebben het verdrag intussen geratificeerd?
Laatst gewijzigd door Kaaiman op do 08 jun 2017, 21:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door DeFries » wo 07 jun 2017, 10:38

Fryseacher Nasjonale Útstjoerder op 29 april

Bij nader inzien misschien wel heel snel na de vergadering, maar de Folkemoet bestaat uit één kamer en 55 leden, dus misschien niet geheel onrealistisch.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » wo 07 jun 2017, 11:25

In Hochmark heeft het Gezamenlijke Ding (Samting) op 7 juni 2016 een Extra Buitengewone Vergadering gehouden, waarin druse (president) Ate Mennesker eerst het Verdrag van Oca namens Hochmark heeft ondertekend. Aansluitend heeft het Gezamenlijke Ding het Verdrag in ruime meerderheid ingestemd, waarmee Hochmark het Verdrag heeft geratificeerd.

Zie ook deze krantenberichten: viewtopic.php?f=9&t=558&p=28277#p28277
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Dulminis » wo 07 jun 2017, 21:31

Het Congres van Paganië ('Tweede Kamer'/'Huis van Afgevaardigden') heeft het verdrag van Oca op 11 november 2016 geratificeerd; de Senaat ('Eerste Kamer'/'Senaat') volgde op 24 januari 2017.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door MandelSoft » do 08 jun 2017, 01:22

In Nieuwegouwen is in het parlement op 18 juni 2016 het verdrag ondertekend. Op 1 september 2016 is het verdrag met de ingang van het nieuwe parlementaire jaar geratificeerd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kathor » do 08 jun 2017, 02:28

De Carthaamse Federatie heeft het een tijdje geleden ook al geratificeerd
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Faylin » do 08 jun 2017, 13:27

In Aneva is het verdrag op 1 juni 2016 geratificeerd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » do 08 jun 2017, 21:13

Burghteland kon (theoretisch) nog niet definitief toegelaten worden. Met de stemmen die ik intussen binnen heb gekregen kan de beslissing voor Burghteland niet meer anders uitvallen dan toelating.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » wo 08 nov 2017, 12:50

Wanneer zullen we de agendapunten 6 en 7 van de vergadering van 2016(!) behandelen? Laten we gemakshalve 8 en 9 maar even overslaan.

Kunnen we trouwens meteen daar achteraan de vergadering van 2017 doen (of enkele agendapunten daarvan), dus de 2e Vergadering van Regeringsgedelegeerden. Hopelijk komen we dan langzaam weer een beetje sync en kunnen we nog in 2018 de vergadering van 2018 afronden.

Voor 2017 moeten in ieder geval de volgende agendapunten worden behandeld:
  • Huisvesting van een Atlantisch Gerechtshof, te vestigen in een der deelnemende landen
    Ingediende voorstellen: Giuliano (IMG), Rabensburgh (RFL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
    • Behandeling van de door de lidstaten ingediende onderbouwingen voor de betreffende locaties
    • Stemming over de te kiezen locatie
  • Huisvesting van een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau, te vestigen in een der deelnemende landen
    Ingediende voorstellen: Daestro (CYL), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
    • Behandeling van de door de lidstaten ingediende onderbouwingen voor de betreffende locaties
    • Stemming over de te kiezen locatie
  • Huisvesting van een Orgaan voor Standaardisatie, te vestigen in een der deelnemende landen
    Ingediende voorstellen: Reĝaponto (RBM), Agers (MAL), stad in Tholenië (RTH), Bodegarde (ARD), Rugeneim (SOL)
    • Behandeling van de door de lidstaten ingediende onderbouwingen voor de betreffende locaties
    • Stemming over de te kiezen locatie
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Matt » wo 08 nov 2017, 16:01

Fijn dat je dit onderwerp even een schop hebt gegeven. Ik heb alle besproken onderwerpen in in een handig overzicht gezet, zodat duidelijk is wat nog moet worden besproken. De huisvesting van de drie besproken organen lijkt mij een goed onderwerp voor de Vergadering van Regeringsgedelegeerden van 2017. Wat betreft de 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden, staan de volgende punten nog open:

Ad 3. Oprichting van een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau
Er zijn meerdere zaken besproken en enkele stemmingen geweest. Weet iemand wat er is besproken, en heeft er iemand een overzicht van de uitslagen van de stemmingen?

Ad 6. Grensconflict tussen Carthamië en Tholenië
In de poll is besloten dat dit onderwerp niet is besproken, of dat er geen besluiten zijn gemaakt. Het zal worden doorgeschoven naar het volgende jaar (2017).

Ad 7. Vaststelling nadere regelgeving omtrent de locatie van de Vergadering van Regeringsgedelegeerden
Is het handig hier regels over op te stellen? Er zijn verschillende voorstellen geweest:
  • In het land dat op dat moment de Secretaris Generaal levert. In geval van spoedvergaderingen kan dat dus betekenen dat hetzelfde land meerdere vergaderingen moet organiseren.
  • Op volgorde van oppervlakte van de lidstaten van groot naar klein (of iets dergelijks).
  • De Secretaris Generaal van het moment overlegt ad hoc met de deelnemende landen wie de Vergadering logistiek kan huisvesten.
  • Op een nader te bepalen vaste locatie
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » do 09 nov 2017, 12:34

^^ Sjors zou die moeten hebben, maar heeft die nooit gepost. Ik denk ook niet dat ik die log nog heb.
SjorsB schreef: ma 19 sep 2016, 06:56 De tweede helft van de vergadering moet nog worden uitgespeeld. Daarna zal ik het chatlog posten en uitwerken wat ieder land gestemd heeft.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door SjorsB » wo 17 jan 2018, 11:01

Uhja, hallo, ik leef ook nog. Ik ben de afgelopen tijd bezig rustig aan deze hobby weer op te pakken, en kwam deze post tegen.
Ik heb dit opgegraven uit mijn documenten:

Code: Selecteer alles

[21:00] <secretarisgenera> Dames en heren, het is tijd
[21:00] <BRS-IM-RNG> Die is in het hiernaastmaals
[21:00] == Faylin changed the topic of ##atlantisgeo to: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden - 2 april 2016
[21:00] <CharlesDupin_KVA> *buigt*
[21:00] <secretarisgenera> Welkom op de 1e Vergadering van Regeringgedelegeerden
[21:00] <CharlesDupin_KVA> Oja, het is twee april...
[21:00] <RBM-SUS-RFL> 2 april 2016 :`)
[21:00] <@Faylin> Wie is vertegenwoordiger op deze vergadering?
[21:00] <CAR_JamesRafath> Chris hou nu ff je mond
[21:01] <secretarisgenera> We zijn hier voor het eerst bijeen in Tolloysen, Maldarië, om de Atlantische Raad in werking te zien
[21:01] <secretarisgenera> We zullen zodadelijk als eerste punt de agenda doornemen
[21:01] <secretarisgenera> Per onderwerp kan er gediscussieerd worden, het is natuurlijk wel de bedoeling dat dit ordelijk gebeurt
[21:01] == Faylin has changed nick to EveDhordhinCYL
[21:01] == SimonSallende_RZ [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has joined ##atlantisgeo
[21:01] <BRS-IM-RNG> Oh wacht. Er schiet mij net iets te binnen. RNG is helemaal geen lid van de AR.
[21:01] <PiaJohans_UNE> hahaha
[21:02] <CAR_JamesRafath> Hahahahaha
[21:02] <CharlesDupin_KVA> Haha
[21:02] == EveDhordhinCYL has changed nick to EveDhordhin_CYL
[21:02] <RBM-SUS-RFL> HMK zit op de publieke tribune
[21:02] <AnneoAleator_RTH> Sukkel :P
[21:02] == BRS-IM-RNG has changed nick to BRS-IM_LudvikKyl
[21:02] <secretarisgenera> Mocht je iets willen zeggen vanuit een van je landen...
[21:02] <HapiErhe_NiD> *facepalm
[21:02] <secretarisgenera> Zeg dan de naam van je land
[21:02] == BRS-IM_LudvikKyl has changed nick to BRS-IM_Kylesfjyl
[21:02] == SimonSallende_RZ [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has quit [Client Quit]
[21:02] <@EveDhordhin_CYL> Die staat al in mijn nick
[21:02] <secretarisgenera> En spreek als je de beurt krijgt, opdat dit niet uitmondt in totale chaos
[21:02] <CAR_JamesRafath> Bondspresidentin, moet u ook niet Kwang Yung vertegenwoordigen?
[21:02] <AnneoAleator_RTH> KY is geroyeerd
[21:02] <secretarisgenera> Ondertussen is er wat reuring in de zaal, we wachten even tot dit opgelost is...
[21:02] <BRS-IM_Kylesfjyl> We hebben geen presidentin meer
[21:02] == SimonSallende_RZ [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has joined ##atlantisgeo
[21:02] * EveDhordhin_CYL neemt iets onder haar jas vandaan
[21:03] <@EveDhordhin_CYL> ALLAHU AKBAR!
[21:03] <secretarisgenera> Welkom meneer Sallende
[21:03] <AnneoAleator_RTH> kunnen we aanvangen?
[21:03] <secretarisgenera> mevrouw Ðorðin, nee.
[21:03] <SimonSallende_RZ> Goedenavond
[21:03] <secretarisgenera> Ja, deheer Aleator.
[21:03] <@EveDhordhin_CYL> Tot zover dit intermezzo
[21:03] <secretarisgenera> Nog éénmaal de procedure: als je bij een punt iets kwijt wil, noem je de naam van je land
[21:03] <secretarisgenera> Dan geef  ik je de beurt
[21:03] <@EveDhordhin_CYL> Misschien is het handig om een documentje bij te houden met agenda en notulen
[21:04] <secretarisgenera> Verder worden jullie verzocht zo min mogelijk te zeggen
[21:04] <secretarisgenera> Goed organisatorisch punt, mevrouw Dhordhin
[21:04] <secretarisgenera> Zou u die taak op zich willen nemen?
[21:04] <AnneoAleator_RTH> Ik noem niet de naam van mijn land omdat dat reeds in de nick staat
[21:04] <@EveDhordhin_CYL> Nou........ nee
[21:04] == Sallende_RZD [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has joined ##atlantisgeo
[21:04] == SimonSallende_RZ [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has quit [Client Quit]
[21:04] <RBM-SUS-RFL> zullen we het gestructureerd houden met: +SUS om de beurt te rkijgen en gewoon SUS als je de beurt hebt?
[21:04] <secretarisgenera> Aleator
[21:04] <CAR_JamesRafath> Excuseer? Ik begrijp het systeem niet goed
[21:05] <RBM-SUS-RFL> dus een plusje ervoor om op de spreekknop te drukken
[21:05] <@EveDhordhin_CYL> Goed, Kaaiman
[21:05] <secretarisgenera> Als u gewoon gaat praten is dat natuurlijk niet zo handig
[21:05] <CAR_JamesRafath> Oh oké, ik heb het door
[21:05] <RBM-SUS-RFL> +RBM
[21:05] <secretarisgenera> Ik stel voor om het systeem van de heer Kay Man aan te houden
[21:05] <secretarisgenera> Exact
[21:05] <secretarisgenera> Je zegt bijvoorbeeld "+RBM" en je wacht tot je de beurt krijgt
[21:05] <RBM-SUS-RFL> juist
[21:05] <@EveDhordhin_CYL> +CYL
[21:05] <secretarisgenera> Is aan iedereen duidelijk wat de bedoeling is
[21:05] <secretarisgenera> Mw Dhordhin?
[21:05] <CAR_JamesRafath> Duidelijk
[21:05] <AnneoAleator_RTH> RTH oke oke oke Allons
[21:06] <@EveDhordhin_CYL> Wat is dus de agenda? Kan daar een linkje van geplakt worden?
[21:06] <secretarisgenera> Dank u
[21:06] <Sallende_RZD> Duidelijk ja
[21:06] <secretarisgenera> Daar gaan we speodig mee beginnen, mw Dhordhin
[21:06] <RBM-SUS-RFL> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519
[21:06] <@EveDhordhin_CYL> +CYL
[21:06] <secretarisgenera> Mw Dhordhin?
[21:06] <@EveDhordhin_CYL> Dank voor de agenda
[21:06] <secretarisgenera> Alstublieft
[21:06] <@EveDhordhin_CYL> Het is trouwens Ðorðin, maar de software vind non-ASCII niet zo leuk
[21:07] <@EveDhordhin_CYL> t*
[21:07] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:07] <secretarisgenera> Als eerste nemen we de agenda door en die dient vervolgens bevestigt te worden. Daarna hebben we het over het oprichten van verschillende Atlantische instanties, te weten het Atlantisch Gerechtshof, een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau en een Orgaan voor Standaardisatie.
[21:08] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:08] <RBM-SUS-RFL> +RBM/SUS/RFL punt van orde
[21:08] <secretarisgenera> Vervolgens over de toelating van nieuwe landen, en daarna over een grensconflict. Dan gaan we door met Vaststelling nadere regelgeving omtrent de locatie van de Vergadering van Regeringsgedelegeerden.
[21:08] <secretarisgenera> Eerst dheer Rafath
[21:08] <secretarisgenera> (verder is het wvttk en sluiting)
[21:08] <@EveDhordhin_CYL> _CYL
[21:08] <@EveDhordhin_CYL> +*
[21:08] <secretarisgenera> Nee, dhr Rafath wil niks zeggen? Kaaiman?
[21:09] <CAR_JamesRafath> Ik wil even melden dat door technische malchances die mij al de hele avond overkomen de kans bestaande en reëel is dat ik sommige delen van het gesprek afwezig zou lijken (mijn wi-fi doet kut)
[21:09] == HapiErhe_NiD [5651382f@gateway/web/freenode/ip.86.81.56.47] has quit [Ping timeout: 240 seconds]
[21:09] <RBM-SUS-RFL> ik wil wel wat zeggen ja
[21:09] <secretarisgenera> Okay, daar zullen we rekeing mee houden
[21:09] <secretarisgenera> Kaaiman?
[21:09] <RBM-SUS-RFL> er worden sraks 3 punten behandeld
[21:09] <RBM-SUS-RFL> over de vestiging van instanties
[21:09] == HapiErhu_NID [5651382f@gateway/web/freenode/ip.86.81.56.47] has joined ##atlantisgeo
[21:09] <secretarisgenera> Ja
[21:10] <RBM-SUS-RFL> de Atlantidische landen zouden willen voorstellen dat deze 3 punten eerst voorafgegaan worden door een manier van behandelen
[21:10] <secretarisgenera> Kunt u dat toelichten?
[21:10] <RBM-SUS-RFL> dus: hoe gaan we dit aftikken? doen we dit vooraf eerst even in het algemeen, of gaan we er meteen vol in en plaatsen vaststellen, zonder afdoende onderbouwing?
[21:10] <secretarisgenera> Aha
[21:11] <secretarisgenera> Wel
[21:11] <RBM-SUS-RFL> wij zouden willen voorstellen... (even zoeken)
[21:11] <RBM-SUS-RFL> http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=36&t=519&start=25#p27362
[21:11] <RBM-SUS-RFL> dit
[21:11] <secretarisgenera> Allereerst: de organen komen er hoe dan ook. Dat staat in het Verdrag van Oca http://www.geopoeia.net/wiki/AR-Verdrag_1.0
[21:11] <secretarisgenera> Daarna nemen we gezamenlijk de argumenten door
[21:12] <secretarisgenera> Daarbij is er ruimte voor discussie
[21:12] <RBM-SUS-RFL> Concreet: wij zouden dus een lijst van kandidaat-steden willen voorstellen, en daar met onderbouwing op de volgende vergadering over beslissen
[21:12] <secretarisgenera> En dan stemmen we
[21:12] <secretarisgenera> Aha
[21:12] <RBM-SUS-RFL> agendatechnisch houdt dit dus een wijziging in, want 2, 3 en 4 zou dan 2a, 2b en 2c kunnen worden
[21:13] <secretarisgenera> Dat kan, mits de rest het daar mee eens is
[21:13] <RBM-SUS-RFL> en terugkomen op de volgende agenda, gesteund door ´bids´
[21:13] == Faylin [~Faylin@2001:1c00:1f00:d600:d47:340e:7f89:8bb5] has joined ##atlantisgeo
[21:13] == mode/##atlantisgeo [+o Faylin] by ChanServ
[21:13] <@Faylin> Excuses, de Cyleense delegatie heeft last van Schellingse WiFi (Ziggo.....)
[21:13] <secretarisgenera> :)
[21:13] <RBM-SUS-RFL> alternatief: een commissie instellen die een voorstel doet
[21:14] <@Faylin> Hebben we iets gemist?
[21:14] == EveDhordhin_CYL was kicked from ##atlantisgeo by Faylin [EveDhordhin_CYL]
[21:14] == Faylin has changed nick to EveDhordin_CYL
[21:14] <PiaJohans_UNE> Ik stel voor om voor het eerste te gaan. We kijken welke steden zich kandidaat stellen en welke argumenten daarbij horen, dit zal worden geordend voor de volgende vergadering.
[21:14] <PiaJohans_UNE> Eens?
[21:14] <CAR_JamesRafath> Voor
[21:14] <Sallende_RZD> Voor
[21:14] <BRS-IM_Kylesfjyl> Aye
[21:14] <@EveDhordin_CYL> Wat was het eerste voorstel?
[21:15] <HapiErhu_NID> Voor
[21:15] <CharlesDupin_KVA> Voor
[21:15] <BRS-IM_Kylesfjyl> Vooruit met de geit!
[21:15] <@EveDhordin_CYL> Ah, de link van Kaaiman
[21:15] <@EveDhordin_CYL> Vóór
[21:15] <RBM-SUS-RFL> voor-voor-voor
[21:15] <secretarisgenera> Bedankt, dan doen we dat
[21:15] <secretarisgenera> We gaan verder met de agenda
[21:16] <secretarisgenera> Dat wordt dan punt 2a
[21:16] <secretarisgenera> In het oprichtingsverdrag van de AR staat bepaald dat er een Atlantisch Gerechtshof zal worden opgericht
[21:16] <secretarisgenera> er zijn reeds discussies gevoerd over de vorm waarin dit moet gebeuren
[21:17] <secretarisgenera> De AR krijgt of volledige bevoegdheid of slechts gedeeltelijk
[21:17] <secretarisgenera> Wat dit wordt dient besloten te worden
[21:17] <secretarisgenera> Daarbij dient een stad gekozen te worden waar het AG zich zal vestigen, maar dit is dus verschoven.
[21:18] <secretarisgenera> Laten we het eerst over het eerste punt hebben
[21:18] <secretarisgenera> Er is uit eerdere gesprekken gebleken dat er ruwweg twee mogelijke hoofdvormen voor het AG te bedenken zijn, zoals ik net al zei
[21:19] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[21:19] <secretarisgenera> dhr Aleator?
[21:19] <AnneoAleator_RTH> Tholenië is tegen een variant waarin het AG supranationale macht heeft en zal aan zo'n variant ook niet meewerken.
[21:20] <@EveDhordin_CYL> +CYL
[21:20] <secretarisgenera> Okay, duidelijk
[21:20] <secretarisgenera> mw Ðorðin?
[21:20] <HapiErhu_NID> +NiD
[21:20] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:20] <RBM-SUS-RFL> +RBM
[21:20] <Sallende_RZD> +RZD
[21:20] <DUM_Aelius_Piso> +DUM > THOL
[21:20] <@EveDhordin_CYL> Cylenië beaamt het voorstel van RTH, en pleit er daarnaast ook voor dat de landen zoveel mogelijk soevereiniteit behouden
[21:21] <secretarisgenera> dhr Hapi Erhu?
[21:21] <CharlesDupin_KVA> +KVA
[21:21] <HapiErhu_NID> Navu I Daru sluit zich bij Cylenië en Tholenië aan in dit standpunt.
[21:21] <secretarisgenera> en dhr Rafath?
[21:21] <PiaJohans_UNE> +UNE
[21:21] <CAR_JamesRafath> Ik sluit mij aan bij de Tholeense en Cyleense opmerkingen
[21:22] <CAR_JamesRafath> Maar
[21:22] <CAR_JamesRafath> De argumentering van sommige landen lijkt alsof ze liever niet hebben dat sommige vuile zaakjes correct worden afgehandeld
[21:22] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[21:22] <CAR_JamesRafath> <End>
[21:22] <secretarisgenera> Okay. RBM? en RZD?
[21:23] <RBM-SUS-RFL> RBM sluit zich aan bij RTH, NID, CAR en CYL. Wij hebben onze zaken uitstekend op orde en hechten aan onze soevereiniteit. Jullie weten wat de bezwaren in ons land waren vanuit de bevolking om überhaupt de AR deel te enmen
[21:23] <RBM-SUS-RFL> Met andere woorden: samenwerking oké, overruling nee
[21:23] <RBM-SUS-RFL> <end>
[21:24] <Sallende_RZD> Zerderen is ook geen voorstander van een supranationale macht, alleen als twee landen de kwestie erkennen.
[21:24] <secretarisgenera> Dhr Dupin en mw Johans als laatste, daarna gaan we naar Aelius als ik het aangeef
[21:24] <PiaJohans_UNE> Het is zeker nuttig een orgaan te hebben dat boven de rechterlijke machten van de deelnemende staten staat, maar alleen als uiterste redmiddel. Het AG kan niet voor elk dingetje opgeroepen worden en het moet wel echt over grote internationale problemen gaan. Daarentegen moeten landen wel bereid zijn om een beetje over zich te laten beslissen, omdat een AG anders geen zin heeft.
[21:24] <PiaJohans_UNE> <end>
[21:25] <secretarisgenera> Aelius Piso van Dumerië mag reageren op Tholenië: "Tholenië is tegen een variant waarin het AG supranationale macht heeft en zal aan zo'n variant ook niet meewerken."
[21:25] <PiaJohans_UNE> +UNE > CAR
[21:25] <CharlesDupin_KVA> Kvarinsuloj sluit zich aan bij Uneta en is van mening dat een gerechtshof zonder macht eigenlijk geen gerechtshof is
[21:26] <BRS-IM_Kylesfjyl> Schellingen en Imaginië zijn van mening dat voor ieder land in principe gelijke rechten en plichten moet hebben tegenover de AR. Hierbij moet het AG voor iedereen dezelfde macht hebben. Omdat het AG ervoor zorgt dat corruptie en internationale geschillen worden berecht, is het volgens Schellingen geen goede zaak als landen een gerechtelijke procedure kunnen weigeren. Daarom zijn Schellingen en Imaginië voor een volle
[21:26] <BRS-IM_Kylesfjyl> <End>
[21:26] <RBM-SUS-RFL> +RFL
[21:26] <secretarisgenera> Bedankt Kylesfjyl, ik had u even over het hoofd gezien
[21:26] <secretarisgenera> (ik trek UNE>CAR in)
[21:26] <secretarisgenera> RFL?
[21:27] <DUM_Aelius_Piso> >Dumerië is het eens met onze Tholeens broeders
[21:27] <RBM-SUS-RFL> Ik sluit me aan bij het betoog van Schellingen en Imaginië. Het is goed als er een arbiter komt met doorzettingsmacht
[21:27] <PiaJohans_UNE> +UNE
[21:27] <RBM-SUS-RFL> (RFL dus) -end
[21:27] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:27] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[21:27] <secretarisgenera> Dank RFL
[21:27] <secretarisgenera> Johans?
[21:28] <PiaJohans_UNE> Ik sluit me aan bij onze centraalboreale vrienden
[21:28] <secretarisgenera> Dank Aelius
[21:28] <secretarisgenera> dhr Rafath?
[21:28] <@EveDhordin_CYL> +CYL
[21:29] <CAR_JamesRafath> Ik sluit mij eveneens aan bij de mening van President Kylesfjyl, internationale arbitrage doormiddel van justitie is beter dan oorlogen
[21:29] <CAR_JamesRafath> Iets waarmee mijn land al genoeg slechte arvaring heeft
[21:29] <secretarisgenera> dank, dhr Aleator?
[21:29] <RBM-SUS-RFL> +SUS
[21:29] <secretarisgenera> mw Ðorðin?
[21:29] <@EveDhordin_CYL> Cylenië is het eens met Kylesfjyl, echter alleen voor rechtszaken met een internationaal belang (bijvoorbeeld de moord op koningin Astrid II)
[21:30] <@EveDhordin_CYL> Dat was het
[21:30] <PiaJohans_UNE> +UNE
[21:30] <secretarisgenera> SustuliË?
[21:30] <secretarisgenera> woeps
[21:30] <secretarisgenera> En mw Johans?
[21:30] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[21:31] <PiaJohans_UNE> Eens met Cylenië, alleen als het internationaal belang is. Dit kan wel verder strekken dan puur politieke dingen: ook als het gaat om bijvoorbeeld zich misdragende multinationals o.i.d. moet het AG kunnen ingrijpen
[21:31] <PiaJohans_UNE> end
[21:31] <RBM-SUS-RFL> SUS: in hoeverre zou het AG bevoegd moeten zijn om zaken uit het verleden op te rakelen? Het lijkt me niet gewenst om met terugwerkende kracht allerlei vetes op te rakelen. SUS stelt daarom voor om een AG met beperkte bevoegdheid en alleen met zaken m.i.v. de oprichtingsdatum te behandelen
[21:31] <AnneoAleator_RTH> Tholenië is voor het concept van internationale arbitrage, mits beide landen instemmen. Men wil voorkomem dat een land een ander land zomaar kan aanklagen en vervolgens zich aan de uitspraak moet houden. Tholenië zal dus meewerken zolang dat in acht wordt genomen.
[21:31] <RBM-SUS-RFL> -end
[21:31] <@EveDhordin_CYL> +CYL > SUS
[21:31] <AnneoAleator_RTH> RTH is het verder eens met SUS w.b. de ingangsdatum.
[21:31] <RBM-SUS-RFL> +RBM
[21:31] <secretarisgenera> Duidelijk, Sus.
[21:31] <AnneoAleator_RTH> <end>
[21:31] <secretarisgenera> Schellingen?
[21:32] <secretarisgenera> mw Dhordin wou graag reageren op Sustulië?
[21:32] <DUM_Aelius_Piso> +DUM
[21:32] <BRS-IM_Kylesfjyl> Wij zijn het ermee eens dat, zoals mw Ðorðin em mw Johans al zeiden dat het alleen voor rechtzaken met international belang is. Ook het punt van multinationals die zich schuldig maken aan corruptie is iets waar Schellingen aardig wat ervaring mee heeft en ook steunt
[21:32] <@EveDhordin_CYL> Cylenië is het eens met de eis dat alleen zaken vanaf de ingangsdatum behandeld mogen worden
[21:33] <secretarisgenera> Okay, dank u wel
[21:33] <secretarisgenera> Brilamontio?
[21:33] <RBM-SUS-RFL> RBM: hoe kun je uitspraken handhaven? Er is geen Atlantisch Leger en dat lijkt me ook ongewenst. Er zijn natuurlijk wel verbonden als Westpact e.d., maar het is ongewenst als de ene groep landen tegen de andere groep landen opstaat om die de les te lezen. Daarom dus beperkte bevoegdheid.
[21:33] <RBM-SUS-RFL> -end
[21:33] <Sallende_RZD> +RZD
[21:33] <BRS-IM_Kylesfjyl> De AG moet als doel hebben om internationale geschillen op te lossen waar nationale rechtbanken niet uit kunnen komen of niet geschikt voor zijn. Echter is dit het laatste middel om in te zetten.
[21:34] <DUM_Aelius_Piso> Het Dumerisch standpunt aangaande deze is dat een zaak grensoverschreidend dient te zijn, net van international belang.
[21:34] <secretarisgenera> Schellingen, graag eerst spreektijd aanvragen als u wilt spreken
[21:34] <secretarisgenera> Dumerie?
[21:34] <PiaJohans_UNE> +UNE>DUM
[21:34] <AnneoAleator_RTH> RTH wil graag tot een beslssing komen.
[21:34] <secretarisgenera> dank
[21:34] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[21:34] <secretarisgenera> Zerderen?
[21:34] <RBM-SUS-RFL> SUS en RBM knikken mee met DUM
[21:34] <secretarisgenera> Uneta?
[21:35] <PiaJohans_UNE> Waar begint dan de macht van het AG? Grensoverschrijdend kan over hele kleine zaken gaan kan ik me voorstellen
[21:35] <Sallende_RZD> Zerderen zit ook met het vraagstuk van handhaving, misschien als er niet gehandeld wordt door een land na een uitspraak, dient dat land de AR te verlaten ?
[21:35] <PiaJohans_UNE> +UNE>RZD
[21:35] <secretarisgenera> Schellingen?
[21:35] <BRS-IM_Kylesfjyl> Uitspraken die niet nageleeft worden kunnen worden bestraft met handelssancties of geldsancties.
[21:35] <secretarisgenera> Duielijk, Aleator
[21:35] <secretarisgenera> Duidelijk
[21:35] <RBM-SUS-RFL> +SUS > BRS
[21:35] <AnneoAleator_RTH> RTH Militaire acties indien het erg ver gaat?
[21:35] <secretarisgenera> Uneta?
[21:36] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:36] <PiaJohans_UNE> Ik zou idd gaan voor geldsancties en handelssancties
[21:36] <PiaJohans_UNE> Militair liever niet
[21:36] <secretarisgenera> Sustulie?
[21:37] <secretarisgenera> En dhr Rafath?
[21:37] <RBM-SUS-RFL> SUS: maar wie legt die sancties dan op? Wordt zoiets aan de AR voorgelegd? Maar unanimiteit is dan niet te bereiken, dus is het een wassen neus. Daarom beperkte bevoegdheid, dus alleen bij landsgrensoverschrijdende gevallen en alleen bij erkenning door beide landen
[21:37] <BRS-IM_Kylesfjyl> BRS > SUS
[21:37] <RBM-SUS-RFL> of meerdere landen indien van toepassing. -end
[21:37] <CAR_JamesRafath> Carthamië is van mening dat militaire acties niet moeten worden uitgevoerd door de AR
[21:37] <PiaJohans_UNE> +UNE>SUS
[21:37] <CharlesDupin_KVA> +KVA > SUS
[21:37] <secretarisgenera> Schellingen? Uneta?
[21:37] <CAR_JamesRafath> Er lijkt me geen militair platform aanwezig te zijn binnen de organisatie
[21:37] <AnneoAleator_RTH> RTH sluit zich aan bij SUS
[21:38] <CAR_JamesRafath> Excuseer, ik ben nog niet uitgesproken
[21:38] <CAR_JamesRafath> Wat wel kan is dat de AR bij de Verenigde Naties een vraag afdingt tot een vredesmissie
[21:38] <CAR_JamesRafath> Zij het in gevallen van grove mensenrechtenschennis of dergelijke
[21:38] <RBM-SUS-RFL> +RBM > CAR
[21:38] <BRS-IM_Kylesfjyl> Het lijkt mij vrij logisch dat de sancties worden bepaald door de AG zelf
[21:38] <PiaJohans_UNE> Nou, het AG legt die sancties op. Dat is het hele idee van dat AG.
[21:39] <secretarisgenera> er bestaat inderdaad geen militair platform binnen de AR
[21:39] <CAR_JamesRafath> -End
[21:39] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[21:39] <secretarisgenera> Kvarinsuloj en Brilamontio zijn de laatste sprekers
[21:39] <secretarisgenera> Oh, daarna de heer Aleator
[21:39] <AnneoAleator_RTH> RTH trekt zich terug
[21:39] <secretarisgenera> Daarna zullen we overgaan tot stemming
[21:39] <secretarisgenera> Okay
[21:40] <RBM-SUS-RFL> RBM: zoiets als een Veiligheidsraad met enkele grootmachten die voor alle andere landen beslissen moeten we niet willen. Stemadvies: beperkte bevoegdheid -end
[21:40] <secretarisgenera> Duidelijk, dhr Dupin?
[21:41] <CharlesDupin_KVA> Kvarinsuloj vind dat het onhandig is als beide landen het gerechtshof moeten erkennen zoals in het voorstel van Sustulië. In dat geval zou het zo kunnen zijn dat het beklaagde land zal zeggen dat het het gerechtshof niet erkend.
[21:41] <CAR_JamesRafath> +CAR > KVA
[21:41] <secretarisgenera> Zijn er nog landen die direct op de stelling van Dupin willen reageren?
[21:41] <secretarisgenera> dhr Rafath
[21:41] <AnneoAleator_RTH> RTH > KVA
[21:42] <secretarisgenera> en dhr Aleator
[21:42] <CAR_JamesRafath> Ik sluit me achter de opinie van Dhr. Dupin (ik dacht dat +CAR > KVA dit wou zeggen)
[21:42] <secretarisgenera> Okay
[21:42] <secretarisgenera> dhr Rafath, wilt u nog wat kwijt?
[21:42] <@EveDhordin_CYL> +CYL > KVA
[21:43] <RBM-SUS-RFL> + SUS kunnen we dit punt afronden?
[21:43] <secretarisgenera> zonee, dan gaan we over op stemming. Er liggen dus twee voorstellen: één voor een AG met gedeeltelijke bevoegdheid en één voor een AG met volledige bevoegdheid
[21:43] <AnneoAleator_RTH> RTH wil nogmas melden dat het afschaffen van de erkenningsplicht een aantasting is van de onafhankelijkheid van een land. Mocht dit niet geïncorporeerd worden in de AG dan zal RTH de spreekwoordelijke kont tegen de krib gooien.
[21:43] <secretarisgenera> Duidelijk Aleator, mw Dhordin de tijd is voorbij
[21:43] <CAR_JamesRafath> -End
[21:43] <secretarisgenera> We gaan stemmen over dit punt
[21:43] <@EveDhordin_CYL> -_-
[21:44] <RBM-SUS-RFL> secretarisgenera: volgens A en B zoals aangegeven in de agenda?
[21:44] <AnneoAleator_RTH> Specifieer A en B
[21:44] <AnneoAleator_RTH> (Ik kan de agenda hier niet bijhebben)
[21:44] <secretarisgenera> Als je voor een AG met volledige bevoegdheid bent zeg je A; ben je voor een AG met gedeeltelijke bevoegdheid zeg B; pas zodra ik het sein geef
[21:44] <RBM-SUS-RFL> A. Volledige bevoegdheid:
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - Internationale oorlogsmisdadigers in een conflict tussen deelnemende landen, tegen wie in ten minste twee van de deelnemende landen een gerechtelijke procedure loopt.
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - Geschillen tussen deelnemende landen. Voorwaarden:
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - wanneer ten minste een van de in het geschil betrokken deelnemende landen hierom vraagt
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - wanneer een derde deelnemende land hierom vraagt en de nadelige effecten van het geschil voor dit derde land afdoende zijn vastgesteld (hier is dus een procedure vóór de eigenlijke procedure nodig).
[21:44] <RBM-SUS-RFL> B. Beperkte bevoegdheid. Voorwaarden voor behandeling door het AG:
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - De zaak moet ten minste twee deelnemende landen van de AR aangaan
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - De bevoegdheid van het AG moet door de betrokken deelnemende landen erkend zijn
[21:44] <RBM-SUS-RFL> - Indien van toepassing en indien mogelijk: de zaak moet reeds op nationaal (bilateraal) niveau door alle mogelijke normale bevoegde justitiële instanties behandeld zijn (d.w.z. dat één van de deelnemende landen reeds een nationaal gerechtshof in het eigen of het andere betrokken land toestemming gegeven heeft deze zaak te behandelen; indien hier geen sprake van is/kan zijn, dan zou de zaak meteen naar het AG kunnen worden doorgeschoven).
[21:45] <RBM-SUS-RFL> - Voor aanname van een zaak dient het AG eerst vast te stellen of het ontvankelijk is. Hierin dient het AG enige terughoudendheid te betrachten. Het AG kan zich niet-ontvankelijk verklaren:
[21:45] <RBM-SUS-RFL> - wanneer het internationale karakter van de zaak niet afdoende vastgesteld is.
[21:45] <secretarisgenera> Dank, Kaaiman
[21:45] <secretarisgenera> Dus nogmaals: Als je voor een AG met volledige bevoegdheid bent zeg je A; ben je voor een AG met gedeeltelijke bevoegdheid zeg B; pas zodra ik het sein geef
[21:45] <secretarisgenera> Jullie mogen NU stemmen
[21:45] <CAR_JamesRafath> A
[21:45] <CharlesDupin_KVA> A
[21:45] <PiaJohans_UNE> A
[21:45] <DUM_Aelius_Piso> B
[21:45] <RBM-SUS-RFL> RBM: B, beperkte bevoegdheid
[21:45] <RBM-SUS-RFL> RFL: A, volledige bevoegdheid
[21:45] <RBM-SUS-RFL> SUS: B, beperkte bevoegdheid
[21:45] <HapiErhu_NID> B
[21:45] <Sallende_RZD> B
[21:45] <AnneoAleator_RTH> B
[21:46] <BRS-IM_Kylesfjyl> BRS: A, Volledige bevoegdheid
[21:46] <BRS-IM_Kylesfjyl> IM: A, Volledige bevoegdheid
[21:46] <@EveDhordin_CYL> B
[21:46] <secretarisgenera> De stemming sluit om 21u48
[21:47] <secretarisgenera> Ondertussen komt de koffiedame nog even langs
[21:47] <AnneoAleator_RTH> ESPRESSO!
[21:47] <CharlesDupin_KVA> Is er ook thee?
[21:47] <@EveDhordin_CYL> ¨Er is railcatering aanwezig in treinstel 4080¨
[21:47] <CAR_JamesRafath> Hebben ze in Maldarië KFC?
[21:47] <CAR_JamesRafath> Ik wil anders wel een bucket
[21:48] <HapiErhu_NID> (Het lijkt er op dat er een patstelling is)
[21:48] <CAR_JamesRafath> Overigens merkte ik nu pas dat ik in Maldarië was, ik vond het al vreemd dat Oca in zo'n korte tijd zo welvarend was geworden ;-)
[21:48] <CharlesDupin_KVA> Haha
[21:48] <CAR_JamesRafath> HapiErhu_NID: Nee, B heeft 7 en A 6
[21:48] <secretarisgenera> Dames en heren
[21:49] <secretarisgenera> Het voorstel dat is aangenomen is het oprichten van een AG met een gedeeltelijke bevoegdheid zoals eerder gespecifieerd
[21:49] <DUM_Aelius_Piso> Met volledige bevoegdheid kon überhaupt niet aangezien de landen in deze een veto hebben
[21:50] <secretarisgenera> We gaan snel door met het volgende agendapunt
[21:50] <BRS-IM_Kylesfjyl> Veto?
[21:50] <secretarisgenera> Het betreft hier de Oprichting van een Cultureel en Wetenschappelijk Bureau, te vestigen in een der deelnemende landen
[21:50] <BRS-IM_Kylesfjyl> Sorry, dat is nieuw...
[21:50] <RBM-SUS-RFL> +RBM/SUS/RFL
[21:51] <secretarisgenera> Kaaiman?
[21:51] <RBM-SUS-RFL> Hier komt dus het punt van orde dat wij eerder aanhaalden aan de orde
[21:51] <secretarisgenera> Er is voor de duidelijkheid binnen de AR geen vetorecht
[21:52] <RBM-SUS-RFL> agendapunten 3 en 4 opschorten, met huiswerk voor de landen die een stad willen aanbieden
[21:52] <RBM-SUS-RFL> en daar dus de volgende vergadering op terugkomen
[21:52] <secretarisgenera> Klopt, maar ik nam aan dat we het wel gingen hebben over de invulling van een dergelijk bureau?
[21:52] <secretarisgenera> Zoals we dat zojuist ook bij de AG hebben gedaan
[21:52] <RBM-SUS-RFL> akkoord
[21:52] <RBM-SUS-RFL> welke voorstellen liggen er?
[21:53] <secretarisgenera> Nou, dat is mij ook onbekend. Er zijn geen officiële voorstellen ingediend, maar ik hoopte wat voorstellen van de deelnemers te vernemen.
[21:54] <secretarisgenera> Ik zou deze gelegenheid eerder een inventarisatie noemen w.b. dit onderwerp
[21:54] <DUM_Aelius_Piso> +DUM
[21:54] <RBM-SUS-RFL> +RFL
[21:54] <secretarisgenera> Dhr Aelius Piso
[21:54] <PiaJohans_UNE> +UNE
[21:54] <secretarisgenera> En RFL
[21:54] <DUM_Aelius_Piso> Dumerië heeft als voorstel om 5000 gesponsorde studieplekken te bieden in de landen der atlantische raad.
[21:55] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[21:55] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[21:55] <secretarisgenera> Okay, RFL?
[21:55] <RBM-SUS-RFL> RFL: samenwerking op wetenschappelijk vlak zou mijns inziens moeten leiden tot standaardisatie van wetenschappelijke normen. Zodat het ene diploma gelijkwaardig is aan het andere, zonder verschillen tussen landen
[21:55] <DUM_Aelius_Piso> Daarnaast zou een wetenschappelijk bureau een middel moeten zijn om samenwerking op wetenschappelijk te niveau te bevorderen.
[21:55] <secretarisgenera> Duidelijk allebei
[21:55] <CAR_JamesRafath> Punt van orde: Gebruik -End als je gedaan hebt, dan spreken we niet door elkaar
[21:55] <DUM_Aelius_Piso> -end
[21:56] <RBM-SUS-RFL> zoiets als het BaMa-systeem in Europa e.d., maar
[21:56] <secretarisgenera> Dank James
[21:56] <RBM-SUS-RFL> misschien is dat meer iets voor het bureau van standaardisatie? -end
[21:56] <PiaJohans_UNE> +UNE>RFL
[21:56] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[21:56] <secretarisgenera> Schellingen?
[21:57] <secretarisgenera> dhr Aleator?
[21:57] <BRS-IM_Kylesfjyl> Schellingen ziet wel in internationale wetenschappelijke samenwerking, maar ook wil het melden dat standaardisatie noodzakelijk is om onderzoek goed te laten verlopen.
[21:57] <BRS-IM_Kylesfjyl> -end
[21:57] <secretarisgenera> Okay
[21:57] <secretarisgenera> mw Johans?
[21:57] <PiaJohans_UNE> Ik wil even zeggen dat er natuurlijk geen strikte scheiding hoeft te zijn tussen dit bureau en het Bureau voor Standaardisatie.
[21:58] <PiaJohans_UNE> -end
[21:58] <CAR_JamesRafath> +CAR
[21:58] <AnneoAleator_RTH> RTH gaat mee met het voorstel van DUM voor de studieplekken en zou dit graag ophogen naar 10 000, waarbij de participanten op basis van resultaten en diverse programmae uitgekozen worden. Verder zou men zien dat visa e.d. makkelijker worden voor wetenschappers in andere landen.
[21:59] <secretarisgenera> Duidelijk
[21:59] <secretarisgenera> (of was u nog niet klaar)
[21:59] <RBM-SUS-RFL> +RBM
[21:59] <secretarisgenera> dhr Rafath?
[21:59] <CAR_JamesRafath> Carthamië sluit zich aan bij het Frankenlandse voorstel maar wil graag meer uitleg over het Dumerische, ook wil ik vragen dat men de -end op het einde van de zin zet en niet in een comment er na
[21:59] <AnneoAleator_RTH> Ook zou men graag willen zien dat er financiën beschikbaar komen voor vernieuwend onderzoek.
[21:59] <AnneoAleator_RTH> -end
[21:59] <CAR_JamesRafath> -End
[21:59] == HapiErhu_NID [5651382f@gateway/web/freenode/ip.86.81.56.47] has quit [Ping timeout: 240 seconds]
[21:59] <secretarisgenera> hahaha James
[21:59] <CAR_JamesRafath> Ja :P
[21:59] <CAR_JamesRafath> Verwarring
[21:59] <secretarisgenera> de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet noemen we dat
[21:59] <secretarisgenera> Brilamontio?
[21:59] <CAR_JamesRafath> Punt van orde: U heeft verwarring doen ontstaan
[22:00] <DUM_Aelius_Piso> +DUM
[22:00] <RBM-SUS-RFL> RBM: misschien kan er een fonds worden opgericht om wetenschappelijk onderzoek te stimuleren
[22:00] <secretarisgenera> dhr Piso?
[22:00] <RBM-SUS-RFL> en een fonds voor culturele aspecten, bijvoorbeeld om monumenten aan te wijzen en een fonds om die te onderhouden
[22:00] <RBM-SUS-RFL> -end
[22:01] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[22:01] <BRS-IM_Kylesfjyl> *+BRS>RBM
[22:01] <DUM_Aelius_Piso> Het belangrijkste aspect bij dit soort officiën is een voldoende aan financiële controle om corruptie preëmptief te vermijden.
[22:01] <secretarisgenera> Ik noteer dat we het zo gaan hebben over de financiëring van dit project
[22:01] <DUM_Aelius_Piso> Daarnaast ziet Dumerië op cultureel vlak weinig mogelijkheden tot ontplooiing van functies-end
[22:02] <secretarisgenera> Duidelijk. Kylesfjyl?
[22:02] <BRS-IM_Kylesfjyl> Schellingen is an sich wel akkoord met een fonds, maar de vraag is hoe dit fonds gefinancierd gaat worden - end
[22:02] <secretarisgenera> Okay
[22:03] <secretarisgenera> Goed, de financiën blijken dus een heikel puntje te zijn
[22:03] <CAR_JamesRafath> +CAR
[22:03] <secretarisgenera> dhr Rafath?
[22:03] <DUM_Aelius_Piso> +DUM
[22:04] <CAR_JamesRafath> Voorstel, we zetten een streefdoel van X% van het BNP per land zoals dit is bij de NAVO (2% op legeruitgaven voor de NAVO-landen) -End
[22:04] <DUM_Aelius_Piso> Dumerië stelt voor de financiën op basis van inwoneraantal te verdelen. Men zal niet akkoord gaan met een gewogen verdeling naar koopkracht. -end
[22:05] <Sallende_RZD> +RZD
[22:05] <secretarisgenera> Sallende?
[22:05] <Sallende_RZD> Eens met het voorstel van Dumerië
[22:05] <PiaJohans_UNE> +UNE>CAR
[22:05] <secretarisgenera> Johans?
[22:05] <secretarisgenera> Eens met Carthamië
[22:05] <CAR_JamesRafath> BBP*
[22:05] <DUM_Aelius_Piso> +DUM > CAR
[22:06] <AnneoAleator_RTH> +RTH
[22:06] <BRS-IM_Kylesfjyl> +BRS
[22:06] <secretarisgenera> Dumerië
[22:06] <DUM_Aelius_Piso> Een probleem met een % van het BNP is dat de lasten ongelijkmatig verdeeld worden. Carthamië zou meer betalen dan Dumerië > dit leidt naar mijn mening op termijn tot frictie zoals we in EU meemaken mochten.
[22:06] <RBM-SUS-RFL> +SUS
[22:07] <secretarisgenera> dhr Aleator?
[22:07] <CAR_JamesRafath> +CAR
[22:07] <secretarisgenera> dhr Rafath?
[22:07] <secretarisgenera> wilt u reageren op DUM
[22:08] <CAR_JamesRafath> Om op het punt van Mr. Piso te komen
[22:08] <CAR_JamesRafath> Carthamië zal vrijwel altijd het meeste moeten betalen
[22:08] <CAR_JamesRafath> Als men de lasten eerlijk wil verdelen
[22:08] <CAR_JamesRafath> Carthamië is nu eenmaal de grootste economie en grootste land qua inwoners in de Noord-Atlantische regio
[22:08] <PiaJohans_UNE> +UNE
[22:08] <secretarisgenera> Johans?
[22:09] <CAR_JamesRafath> Daarom lijkt me dit een klein detail
[22:09] <DUM_Aelius_Piso> DUM > CAR
[22:09] <PiaJohans_UNE> Het zal altijd zo zijn dat het ene land meer betaalt dan het andere, dus die frictie heb je altijd
[22:09] <CAR_JamesRafath> Bovendien is het ook weer niet zo'n groot bedrag lijkt me -End
[22:09] <secretarisgenera> Dumeri"?
[22:09] <CAR_JamesRafath> Punt van orde: Laat me uitspreken graag
[22:09] <secretarisgenera> Excuus
[22:10] <AnneoAleator_RTH> RTH is het eens met Dumerische voorstel. Tevens wil men dhr. Rafath vragen om minder op de tenen getrapt en minder lang van stof te zijn. -end
[22:10] <DUM_Aelius_Piso> De frictie zit hem in het meer betalen per inwoner, niet als totaal. Bij een vast bedrag per inwoner is er geen sprake van dit soort frictie.
[22:10] <secretarisgenera> Duidelijk, we sluiten dat af en gaan er zo over stemmen.
[22:10] <BRS-IM_Kylesfjyl> Eens met het voorstel van DUM
[22:10] <DUM_Aelius_Piso> Uiteraard kan niet elk land hetzelfde bedrag precies bijdragen, er zijn landen met een factor 20 meer inwoners dan anderen -end.
[22:11] <RBM-SUS-RFL> +SUS (nogmaals)
[22:11] <CAR_JamesRafath> +CAR
[22:11] <secretarisgenera> Sustulië
[22:11] <BRS-IM_Kylesfjyl> Punt van orde: dit is de tweede keer waarbij Schellingen gewoon wordt gemist
[22:11] <RBM-SUS-RFL> SUS: tsja, wie geeft en waar komt het terecht? Er zijn landen met tig bijzondere oude gebouwen, en landen men veel minder. Dit kan beter een nationale aangelegenheid blijven, zodat elk land zijn eigen beleid omtrent cultureel erfgoed e.d. kan bepalen. Samenwerking en kennisdeling, ook op het gebied van cultureel erfgoed, is uiteraard geen probleem en juist aan te bevelen. -end
[22:11] <RBM-SUS-RFL> + RFL > SUS
[22:12] <secretarisgenera> Beste Kylesfjyl, dit kan gebeuren als BRS midden in een discussie valt tussen twee landen
[22:12] <secretarisgenera> Zegt u het maar, BRS
[22:12] <DUM_Aelius_Piso> +DUM > SUS
[22:12] <@EveDhordin_CYL> * stoot BRS even aan
[22:12] <BRS-IM_Kylesfjyl> Nee, ik had al hetgene gezegd wat ik wilde zeggen
[22:12] <DUM_Aelius_Piso> Eens met Sustulië, daarnaast is het van belang enkel te supranationaliseren wat noodzakelijk is.
[22:13] <DUM_Aelius_Piso> -end (sorry)
[22:13] <secretarisgenera> Okay
[22:13] <CAR_JamesRafath> Punt van orde: Mag ik ook nog?
[22:13] <secretarisgenera> Dames en heren
[22:13] <secretarisgenera> Laten we niet allemaal door elkaar gaan roepen
[22:13] <secretarisgenera> Eerst Carthamië
[22:13] <secretarisgenera> Geen nieuwe aanvragen voor spreektijd meer vanaf nu
[22:13] <CAR_JamesRafath> Armere landen (met meer inwoners, ik denk aan de Davaledaanse staten) zullen zwaarder in hun geldbeugel moeten tasten dan welvarendere, hierdoor ontstaat er een nieuwe frictie die veel zuurder is in mijn ogen. Tevens moet mevrouw Aleator gewoon haar beurt afwachten -End
[22:14] <secretarisgenera> Duidelijk, Frankenland?
[22:14] <RBM-SUS-RFL> RFL: voor samenwerking en kennisdeling zal een systeem opgezet moeten worden dat op een of andere manier gefinancierd wordt. Misschien is er een model te bedenken waarmee monumenten zichzelf kunnen bedruipen, maar dan wel met een Atlantische monumentenstatus? Denkelijk neemt het toerisme toe. Daar kan wat van worden afgeroomd en in een pot worden gestopt. Dus toerisme (= maatschappelijk belang dat wordt toegekend) en evenementen of verhuur als
[22:14] <RBM-SUS-RFL> financier van monumentenzorg
[22:14] <RBM-SUS-RFL> -end
[22:14] <AnneoAleator_RTH> RTH Meneer Rafath, gaarne mij aanspreken met het juiste geslacht, voorts had ik nog steeds de beurt, graag uzelf gedragen of RTH zal elk punt blokkeren. -end
[22:15] <DUM_Aelius_Piso> DUM > CAR
[22:15] <CAR_JamesRafath> Lap, de Vierde Hilgaroorlog breekt uit... ;-)
[22:15] <secretarisgenera> Beste Piso, we gaan al stemmen
[22:15] <secretarisgenera> Er zijn een viertal (!) dingen waarover we gaan stemmen
[22:15] <DUM_Aelius_Piso> Indien Carthamië de financiële verantwoordelijken van de Davedalaanse staten op zich wil nemen is dat immer welkom.
[22:15] <CAR_JamesRafath> +CAR
[22:15] <secretarisgenera> Bedankt voor uw bijdrâge
[22:16] <DUM_Aelius_Piso> Echter mag dat niet als verplichting gelden.
[22:16] <secretarisgenera> Nee, Rafath
[22:16] <CAR_JamesRafath> Punt van orde: Ik heb recht van antwoord
[22:16] <DUM_Aelius_Piso> end
[22:16] <secretarisgenera> Zodra de tijd erop zit is hij voorbij.
[22:16] <RBM-SUS-RFL> (noot: ik moet morgen weer vroeg op. Zetten we de chatvergadering na dit punt voort op een ander tijdstip? Of na het punt over het bureau voor standaardisatie?)
[22:17] <AnneoAleator_RTH> Laten we stemmen en dan afsluiten
[22:17] <secretarisgenera> De eerste stelling: VOOR of TEGEN 10000 gesubsieerde studieplekken voor internationale studenten die dmv programma’s gekozen worden. U mag nu stemmen.
[22:17] <@EveDhordin_CYL> Vóór
[22:17] <DUM_Aelius_Piso> VOOR
[22:17] <CAR_JamesRafath> VOOR
[22:17] <AnneoAleator_RTH> VOOR
[22:17] <RBM-SUS-RFL> RBM: blanco
[22:17] <secretarisgenera> Ja na deze 4 stemmingen wb het wetenschappelijk en cultureel bureau
[22:17] <RBM-SUS-RFL> RFL: voor
[22:17] <PiaJohans_UNE> VOOR
[22:17] <Sallende_RZD> blanco
[22:18] <RBM-SUS-RFL> SUS: voor
[22:18] <CharlesDupin_KVA> Voor
[22:18] <PiaJohans_UNE> Voorstel aangenomen met 8 stemmen voor (en 2 stemmen blanco)
[22:19] <RBM-SUS-RFL> BRS-IM_Kylesfjyl, jullie niets?
[22:19] <DUM_Aelius_Piso> geen stem = blanco ?
[22:19] <BRS-IM_Kylesfjyl> Voor ×2
[22:19] <secretarisgenera> Okay, nou 10 vs 2 dan :p
[22:19] <RBM-SUS-RFL> nee geen stem = heeft vergaderzaal verlaten dus niet gestemd
[22:20] <secretarisgenera> De tweede stelling: Financiëring bepaald door A) percentage van BBP of B) inwonertal. Zeg A, B of blanco om te stemmen.
[22:20] <AnneoAleator_RTH> B
[22:20] <Sallende_RZD> B
[22:20] <CAR_JamesRafath> A
[22:20] <PiaJohans_UNE> B
[22:20] <DUM_Aelius_Piso> B
[22:20] <BRS-IM_Kylesfjyl> B (2×)
[22:20] <CharlesDupin_KVA> A
[22:21] <RBM-SUS-RFL> RBM: betreurt dat er geen debat is gevoerd over überhaupt de financiering van de AR.
[22:21] <RBM-SUS-RFL> RFL: dit heeft geen zin. Grote rijke landen kiezen het een, kleine landen het ander
[22:21] <RBM-SUS-RFL> maar goed, RFL: A
[22:22] <secretarisgenera> RBM, u kunt dit indienen in Oca
[22:22] <RBM-SUS-RFL> SUS: B
[22:22] <@EveDhordin_CYL> B
[22:22] <RBM-SUS-RFL> RBM: B
[22:22] <secretarisgenera> U heeft tot 22:24 om te stemmen.
[22:23] <DUM_Aelius_Piso> De financiering si duidelijk, echter is het niet duidelijk hoeveel geld er überhaupt nodig is.
[22:23] <DUM_Aelius_Piso> Dat is voor de volgende keer lijkt me
[22:23] <RBM-SUS-RFL> RBM: akkoord
[22:23] <RBM-SUS-RFL> Wel, door naar de volgende stemming
[22:23] <secretarisgenera> Komt goed, Piso
[22:24] <secretarisgenera> Bedankt, aangenomen is dat inwonertal de financiëring bepaalt.
[22:24] <@EveDhordin_CYL> De uitslag?
[22:24] <@EveDhordin_CYL> Ah, dank
[22:24] <secretarisgenera> VOOR of TEGEN Standaardisering van diploma’s door heel Atlantis. Stemmen mag vanaf nu door te noemen VOOR of TEGEN
[22:24] <PiaJohans_UNE> VOOR
[22:24] <CAR_JamesRafath> VOOR
[22:24] <@EveDhordin_CYL> VOOR
[22:24] <RBM-SUS-RFL> RBM: voor
[22:24] <RBM-SUS-RFL> SUS: voor
[22:24] <CharlesDupin_KVA> VOOR
[22:24] <RBM-SUS-RFL> RFL: voor
[22:24] <Sallende_RZD> voor
[22:24] <AnneoAleator_RTH> Voor
[22:25] <BRS-IM_Kylesfjyl> Voor
[22:25] <PiaJohans_UNE> Voorstel is aangenomen.
[22:25] <RBM-SUS-RFL> unaniem
[22:26] <@EveDhordin_CYL> Anoniem
[22:26] <secretarisgenera> Zeg dat wel
[22:26] <secretarisgenera> VOOR of TEGEN: Het beheren van nationale monumenten op Atlantisch niveau. Stemmen mag vanaf nu door te noemen VOOR of TEGEN.
[22:26] <secretarisgenera> Dit is de laatste stelling
[22:26] <@EveDhordin_CYL> Tegen
[22:26] <PiaJohans_UNE> TEGEN
[22:26] <AnneoAleator_RTH> tegen
[22:26] <CAR_JamesRafath> Tegen
[22:26] <RBM-SUS-RFL> (na de volgende stemming ga ik pitten. Wordt de vergadering dan geschorst tot de volgende chatvergadering?)
[22:26] <Sallende_RZD> Tegen
[22:26] <RBM-SUS-RFL> RFL: voor
[22:26] <@EveDhordin_CYL> (Ik wilde ook wel zo gaan eigenlijk)
[22:27] <CAR_JamesRafath> (Idem)
[22:27] <secretarisgenera> Is goed, Kaaiman. We spreken spoedig een tijd af voor deel 2 van de vergadering
[22:27] <CharlesDupin_KVA> Voor
[22:27] <RBM-SUS-RFL> SUS: voor
[22:27] <RBM-SUS-RFL> RBM: tegen
[22:27] <AnneoAleator_RTH> slaap lekker iedereen, ik ga ervantusse
[22:27] <RBM-SUS-RFL> *excuus: SUS is tegen
[22:27] <RBM-SUS-RFL> verkeerd knopje
[22:27] <secretarisgenera> Kan gebeuren
[22:27] <secretarisgenera> Daag Aleator
[22:27] <@EveDhordin_CYL> Later Alligator
[22:27] <DUM_Aelius_Piso> tegen
[22:28] <BRS-IM_Kylesfjyl> TEGEN
[22:28] <secretarisgenera> 8 tegen, 2 voor. Het voorstel wordt verworpen en monumentenbeheer zal een op zijn hoogst nationale aangelegenheid blijven.
[22:28] <secretarisgenera> (ik dank jullie voor nu, later vergaderen we verder)
[22:28] <DUM_Aelius_Piso> Echter heeft Dumerië wel voorstel om tot een noodfonds te komen indien een lidstaat aantoonbaar een monument niet zelf kan onderhouden.
[22:28] <DUM_Aelius_Piso> (voor de volgende keer)
[22:29] <secretarisgenera> Goed punt, wordt genoteerd
[22:29] <CharlesDupin_KVA> Point of order: Er waren drie stemmen voor
[22:29] <@EveDhordin_CYL> Nee, SUS was tegen
[22:29] <CharlesDupin_KVA> Oja
[22:30] <CharlesDupin_KVA> Kan gebeuren zo laat op de avond
[22:30] <RBM-SUS-RFL> SUS: *gaaaaaap*
[22:30] * EveDhordin_CYL gaat naar kabouterdromenland
[22:30] <@EveDhordin_CYL> En jullie weten het
[22:30] <@EveDhordin_CYL> Plopperdeplopperdeplop
[22:30] <CAR_JamesRafath> * Gaat terug naar die slechtwerkende jet
[22:30] <CAR_JamesRafath> Lap
[22:30] <@EveDhordin_CYL> En lui? HEHEHEHEHE
[22:31] <Sallende_RZD> Is de vergadering nu geschorst ?
[22:31] <@EveDhordin_CYL> Nog niet officieel
[22:31] == AnneoAleator_RTH [9135ee28@gateway/web/freenode/ip.145.53.238.40] has quit [Ping timeout: 240 seconds]
[22:32] <@EveDhordin_CYL> Maar bij deze verlaat ik de zaal
[22:32] <@EveDhordin_CYL> Laters!
[22:32] <CAR_JamesRafath> Ik ook, ik heb een land te leiden naar hereniging (3 Februari is iedereen van harte welkom in Flunyth)
[22:32] <RBM-SUS-RFL> tot forums, mensen
[22:32] == EveDhordin_CYL [~Faylin@2001:1c00:1f00:d600:d47:340e:7f89:8bb5] has quit [Read error: Connection reset by peer]
[22:32] <RBM-SUS-RFL> en welterusten
[22:32] <Sallende_RZD> Tot ziens allen
[22:32] <CharlesDupin_KVA> Slaapwel allen
[22:32] == RBM-SUS-RFL [~Kaaiman@145.133.194.57] has quit [Quit: Leaving]
[22:33] == CAR_JamesRafath [5ee1d1c7@gateway/web/freenode/ip.94.225.209.199] has quit [Quit: Page closed]
[22:34] == Sallende_RZD [546b736f@gateway/web/freenode/ip.84.107.115.111] has quit [Quit: Page closed]
[22:34] <BRS-IM_Kylesfjyl> Gegroet zijt gij!
[22:34] == BRS-IM_Kylesfjyl [54681274@gateway/web/freenode/ip.84.104.18.116] has quit [Quit: Page closed]
[22:37] == CharlesDupin_KVA [52adc75a@gateway/web/freenode/ip.82.173.199.90] has quit [Quit: Page closed]

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad: 1e Vergadering van Regeringsgedelegeerden

Bericht door Kaaiman » wo 17 jan 2018, 13:48

Onderhand dan maar eens een datum+tijd prikken om de vergadering van 2017 uit te chatten? ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 11 gasten