[SUS] Infrastructuur
Moderator: Kaaiman
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Respublica Sustulia
Met het intekenen van het Sustulische spoorwegennet op de schaalbare kaart, kom ik er weer eens achter hoe slecht het netwerk eigenlijk is. Het spoorwegennet stamt grotendeels van voor 1965 en is sindsdien nauwelijks met zijn tijd meegegaan. Ook ontbreekt een aantal schakels tussen grotere plaatsen.
De infrastructuur wordt onderhouden (of zou onderhouden moeten worden) door de staat, de exploitatie is in handen van commerciële vervoerders. Op de hoofdlijnen tussen de grote steden is het vervoer over het algemeen redelijk goed geregeld. Deze spoorlijnen zijn dubbelspoor en geëlektrificeerd en de staat van onderhoud is vaak vrij redelijk.
De nevenlijnen zijn veelal enkelspoor en ongeëlektrificeerd, De onderhoudsstaat van de meeste nevenlijnen is ronduit deplorabel, inclusief het sterk verouderde dieselmaterieel dat er overheen zou moeten rijden. Deze lijnen zijn totaal niet rendabel vanwege het kip/ei-verhaal: verbindingen die van niets naar nergens lopen en een totaal gebrek aan reiscomfort. De vervoerders worden telkens met staatssteun weer op de been gehouden als er weer eens gestaakt is.
Hoofdlijnen (geëlektrificeerd):
* Fortiporta - Reĝaponto (RBM)
* Fortiporta - Isdera
* Fortiporta - Urbalongi
* Fortiporta - Ubera - Bloniatuvi - Lina - Harena
* Urbalongi - Harena - Sudostia - Brimmerhavn (RFL)
* Lina - Altamonteto (RBM)
Nevenlijnen (niet-geëlektrificeerd):
* Donice - Truvialo - Bloniatuvi
* Antali - Telore - Lina
* Lina - Vivuona
* Antali - Corus - Sudostia (dubbelspoor, maar op sommige delen is sinds 4 jaar slechts één spoorbaan in gebruik vanwege gebrekkig onderhoud)
Ontbrekende lijnen (al dan niet (ooit) gepland)
* Isdera - Flucane - Krügerstadt/Hendeln (HMK)
* Isdera - Flucane - Klojo (RBM) (RBM: - Mavaso - Belarojo/Efunuo)
* Isdera - Oloini - Alargulo (RBM)
* Fortiporta - Oloini
* Harena - Corus (RFL: - Dabernpöhl - Kaymannstedt - Rabensburgh)
* Lina - Höllstedt (RFL)
* Ubera - Criula (- Sinesi)
* Fortiporta - Truvialo
* Antali - Vivinus (- Höllstedt (RFL)
De huidige regering zet vooral in op wegverbindingen en niet op verbetering van het spoor. Het reizen met de trein zal voorlopig dus nog wel met de (on)nodige ongemakken gaan. Alleen de nieuwe spoorlijnen Fortiporta/Isdera - Oloini - Alargulo (RBM), die voor 12% met Brilamontisch geld worden betaald, zijn de enige noemenswaardige verbeteringen aan het spoorwegennet.
De infrastructuur wordt onderhouden (of zou onderhouden moeten worden) door de staat, de exploitatie is in handen van commerciële vervoerders. Op de hoofdlijnen tussen de grote steden is het vervoer over het algemeen redelijk goed geregeld. Deze spoorlijnen zijn dubbelspoor en geëlektrificeerd en de staat van onderhoud is vaak vrij redelijk.
De nevenlijnen zijn veelal enkelspoor en ongeëlektrificeerd, De onderhoudsstaat van de meeste nevenlijnen is ronduit deplorabel, inclusief het sterk verouderde dieselmaterieel dat er overheen zou moeten rijden. Deze lijnen zijn totaal niet rendabel vanwege het kip/ei-verhaal: verbindingen die van niets naar nergens lopen en een totaal gebrek aan reiscomfort. De vervoerders worden telkens met staatssteun weer op de been gehouden als er weer eens gestaakt is.
Hoofdlijnen (geëlektrificeerd):
* Fortiporta - Reĝaponto (RBM)
* Fortiporta - Isdera
* Fortiporta - Urbalongi
* Fortiporta - Ubera - Bloniatuvi - Lina - Harena
* Urbalongi - Harena - Sudostia - Brimmerhavn (RFL)
* Lina - Altamonteto (RBM)
Nevenlijnen (niet-geëlektrificeerd):
* Donice - Truvialo - Bloniatuvi
* Antali - Telore - Lina
* Lina - Vivuona
* Antali - Corus - Sudostia (dubbelspoor, maar op sommige delen is sinds 4 jaar slechts één spoorbaan in gebruik vanwege gebrekkig onderhoud)
Ontbrekende lijnen (al dan niet (ooit) gepland)
* Isdera - Flucane - Krügerstadt/Hendeln (HMK)
* Isdera - Flucane - Klojo (RBM) (RBM: - Mavaso - Belarojo/Efunuo)
* Isdera - Oloini - Alargulo (RBM)
* Fortiporta - Oloini
* Harena - Corus (RFL: - Dabernpöhl - Kaymannstedt - Rabensburgh)
* Lina - Höllstedt (RFL)
* Ubera - Criula (- Sinesi)
* Fortiporta - Truvialo
* Antali - Vivinus (- Höllstedt (RFL)
De huidige regering zet vooral in op wegverbindingen en niet op verbetering van het spoor. Het reizen met de trein zal voorlopig dus nog wel met de (on)nodige ongemakken gaan. Alleen de nieuwe spoorlijnen Fortiporta/Isdera - Oloini - Alargulo (RBM), die voor 12% met Brilamontisch geld worden betaald, zijn de enige noemenswaardige verbeteringen aan het spoorwegennet.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Respublica Sustulia
De maximumsnelheden in Sustulië:
Personenauto's
Binnen bebouwde kom: 50 km/u
Buiten bebouwde kom: 90 km/u
Autosnelweg: 130 km/u
Vrachtwagens en auto's met aanhangers e.d. mogen op de snelweg (motorvia) niet harder dan 90 km/u.
Personenauto's
Binnen bebouwde kom: 50 km/u
Buiten bebouwde kom: 90 km/u
Autosnelweg: 130 km/u
Vrachtwagens en auto's met aanhangers e.d. mogen op de snelweg (motorvia) niet harder dan 90 km/u.
Re: [SUS] Respublica Sustulia
Is men streng wat betreft de snelheidslimieten, wordt er daadwerkelijk gecontroleerd?
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Respublica Sustulia
Ja, er wordt wel eens gecontroleerd, maar het zijn meestal buitenlanders die hun zakken moeten legen voor dubieuze overtredingen, terwijl het vooral de Sustuliërs zelf zijn die als wegpiraten rijden.
Op de motorvia's (autosnelwegen) valt de corruptie wel mee, omdat die onder directe verantwoordelijkheid staan van de rijkspolitie en die is veel gedisciplineerder dan de ambtspolitie. Ga je van de snelweg af, dan kun je er als buitenlander gif op innemen dat je wel eens teveel betaalt aan oom agent.
Op de motorvia's (autosnelwegen) valt de corruptie wel mee, omdat die onder directe verantwoordelijkheid staan van de rijkspolitie en die is veel gedisciplineerder dan de ambtspolitie. Ga je van de snelweg af, dan kun je er als buitenlander gif op innemen dat je wel eens teveel betaalt aan oom agent.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Respublica Sustulia
Grave viaperiziones 2015:
Nora/Sura = noordelijk/zuidelijk
Esta/Vesta = oostelijk/westelijk
Inderdaad, de oorspronkelijke Latijnse benamingen voor de windstreken zijn in het Claudirisch verloren gegaan.
- 1 vesta passevia Harena
- 2 Pardus - Tria Cuerki
- 5 Vivinus - Ecuore
- 6 esta passevia Bloniatuvi
- 6/86 nora passevia Criula
- 7 sura passevia Harena
- 9 vesta passevia Isdera
- 62 esta passevia Telore
Nora/Sura = noordelijk/zuidelijk
Esta/Vesta = oostelijk/westelijk
Inderdaad, de oorspronkelijke Latijnse benamingen voor de windstreken zijn in het Claudirisch verloren gegaan.
- TzM23
- Geoficticus
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
- Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn
Re: [SUS] Respublica Sustulia
Weinig talen hebben dat nog, vaak zijn de woorden voor Oostelijk, Westelijk nog deels wel uit het Latijn. Tholenisch gebruikt ook Sud, Nord, Ovest en Est.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Sustulië heeft 5 vliegvelden, gerangschikt in veel tot weinig vluchten per jaar:
Er is een speciale grensregeling dat mensen daar bij uitstap kunnen kiezen om via de Sustulische grenscontrole te gaan, waarna ze in de Sustulische zone met het Sustulische OV (non-stop) de landsgrens kunnen oversteken. Dit om een dubbele grenscontrole te voorkomen.
Vóór de opening van Reĝaponto Nacia Lufthaveno de Brilamontio in 2012, waren de luchthavens van Fortiporta en vooral Bloniatuvi vrij populair onder Brilamontiërs. Dat wil zeggen sinds eind jaren '90, toen de verhouding tussen Sustulië en Brilamontië gestaag verbeterden. Toen werden er verdragen gesloten voor grenscontroles die niet per se op de grens zelf hoefden plaats te vinden, maar ook in rijdende internationale treinen of bussen. Sinds de opening van de Brilamontische luchthaven zijn de luchthavens van Bloniatuvi en Fortiporta een stuk rustiger geworden.
- Fortiporta: Fortiporta Airoportus Internazionalis Respublice
- Harena: Harene Airoportus Internazionalis
- UrbalongI: Urbalongis Airoportus Internazionalis
- Isdera: Airoportus Isdere
- Bloniatuvi: Airoportus Bloniatuvis
Er is een speciale grensregeling dat mensen daar bij uitstap kunnen kiezen om via de Sustulische grenscontrole te gaan, waarna ze in de Sustulische zone met het Sustulische OV (non-stop) de landsgrens kunnen oversteken. Dit om een dubbele grenscontrole te voorkomen.
Vóór de opening van Reĝaponto Nacia Lufthaveno de Brilamontio in 2012, waren de luchthavens van Fortiporta en vooral Bloniatuvi vrij populair onder Brilamontiërs. Dat wil zeggen sinds eind jaren '90, toen de verhouding tussen Sustulië en Brilamontië gestaag verbeterden. Toen werden er verdragen gesloten voor grenscontroles die niet per se op de grens zelf hoefden plaats te vinden, maar ook in rijdende internationale treinen of bussen. Sinds de opening van de Brilamontische luchthaven zijn de luchthavens van Bloniatuvi en Fortiporta een stuk rustiger geworden.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Na jaren vertraging is gisteren eindelijk de eerste schop in de grond gezet voor een nieuwe snelweg tussen Bloniatuvi en Lina, die route 25 moet vervangen. In het project inbegrepen zit ook de bijna 10 jaar vertraagde westelijke randweg om Lina, de omlegging van route 25.
De 22 km lange snelweg wordt aangelegd als tolweg en zal volgens planning in 2019 open gaan voor het verkeer. De 5,5 km lange randweg die op de snelweg aansluit moet ook in 2019 klaar zijn.
Reeds in 2006 werd begonnen met de aanleg van de randweg om Lina, de 'Passevia Line', die in 2009 klaar had moeten zijn. Op wat grondwerken na, is er echter niets gebeurd. De reden is dat er nieuwe plannen kwamen om een snelweg aan te leggen tussen Bombari en Bloniatuvi, ter vervanging van route 25.
Er zijn echter ook stemmen opgegaan om deze snelweg zuidelijk van Lina niet te traceren via Bombari, maar via Pardus. En dat hangt weer samen met de plannen voor snelweg 5, die oorspronkelijk was gepland om ook naar Bombari te lopen. Daarmee zouden Lina en Pardus echter ongunstig liggen ten opzichte van deze snelweg naar Frankenland.
Men is er nog niet helemaal uit wat het wordt, maar de voorkeur lijkt bestuurlijk nu toch uit te gaan naar een snelweg via Pardus en niet via Bombari. Maar daarmee is nog niet alles gezegd, want het betekent voor al deze plaatsen wel een omweg naar de belangrijke stad Harena. Voorlopig lijkt het dus te blijven bij onenigheid en zolang gebeurt er dus niets. Behalve dan op het stuk dat niet ter discussie staat, tussen Lina en Bloniatuvi.
De 22 km lange snelweg wordt aangelegd als tolweg en zal volgens planning in 2019 open gaan voor het verkeer. De 5,5 km lange randweg die op de snelweg aansluit moet ook in 2019 klaar zijn.
Reeds in 2006 werd begonnen met de aanleg van de randweg om Lina, de 'Passevia Line', die in 2009 klaar had moeten zijn. Op wat grondwerken na, is er echter niets gebeurd. De reden is dat er nieuwe plannen kwamen om een snelweg aan te leggen tussen Bombari en Bloniatuvi, ter vervanging van route 25.
Er zijn echter ook stemmen opgegaan om deze snelweg zuidelijk van Lina niet te traceren via Bombari, maar via Pardus. En dat hangt weer samen met de plannen voor snelweg 5, die oorspronkelijk was gepland om ook naar Bombari te lopen. Daarmee zouden Lina en Pardus echter ongunstig liggen ten opzichte van deze snelweg naar Frankenland.
Men is er nog niet helemaal uit wat het wordt, maar de voorkeur lijkt bestuurlijk nu toch uit te gaan naar een snelweg via Pardus en niet via Bombari. Maar daarmee is nog niet alles gezegd, want het betekent voor al deze plaatsen wel een omweg naar de belangrijke stad Harena. Voorlopig lijkt het dus te blijven bij onenigheid en zolang gebeurt er dus niets. Behalve dan op het stuk dat niet ter discussie staat, tussen Lina en Bloniatuvi.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Grave viaperiziones 2016:
- 3 sura passevia Urbalongi
- 7 passevia Sudostia
- 8 passevia Isdera
- 26 vesta pars passevi Sinesi
- 46 passevia Oloini
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Hoe staat het er in Sustulië anno 2016 voor met de aanleg van het snelwegennet ten opzichte van het geplande snelwegennet?
asw = autosnelweg
aw = autoweg
De meeste langere beige projecten wachten vooral op (private) financiering.
Sommige witte projecten, vooral in het noorden, zijn op de kaart gezet in de hoop dat Brilamontië misschien weer een deel meebetaalt aan de aanleg. Dan kun je de wegen maar beter alvast gepland hebben.
asw = autosnelweg
aw = autoweg
De meeste langere beige projecten wachten vooral op (private) financiering.
Sommige witte projecten, vooral in het noorden, zijn op de kaart gezet in de hoop dat Brilamontië misschien weer een deel meebetaalt aan de aanleg. Dan kun je de wegen maar beter alvast gepland hebben.
Re: [SUS] Infrastructuur
Zo, dat gaat hard! De ring rond Harena is inmiddels helemaal compleet, en de ring van Bloniatuvi schiet ook al aardig op. Ze bouwen gestaag door daar in Sustulië.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Mwah, zo hard gaat het ook weer niet. De meeste beige en ook een aantal lichtgroene delen staan al decennia op de planning.
Enkele jaren geleden is een wet aangenomen die private financiering van wegen mogelijk maakt, om zo tot een versnelde aanleg van snelwegen te komen. Ironisch genoeg heeft die wet bij een aantal projecten juist voor jarenlange vertraging gezorgd, omdat ze opeens in de private financiering moesten worden meegenomen.
Enkele jaren geleden is een wet aangenomen die private financiering van wegen mogelijk maakt, om zo tot een versnelde aanleg van snelwegen te komen. Ironisch genoeg heeft die wet bij een aantal projecten juist voor jarenlange vertraging gezorgd, omdat ze opeens in de private financiering moesten worden meegenomen.
- Faylin
- Beheerder
- Berichten: 1560
- Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
- Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
- Landen: CYL, ANV
Re: [SUS] Infrastructuur
Zijn die geplande snelwegen in het noorden niet te dicht op elkaar? Ik weet niet of het in deze situatie handig is om een aantal parallelle snelwegen zo dicht op elkaar te leggen.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Tuurlijk, het merendeel is totaal overbodig. Het gaat er meer om dat eventuele aanpassingen en nieuwbouw aan het wegennet een latere uitbouw tot autosnelweg niet in de weg staan c.q. in het plan passen.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Daar komt trouwens nog bij dat bijvoorbeeld het geplande tracé van route 5/10 tussen Telore en Lina tussentijds gewijzigd is. Oudere plannen gingen uit van een tracé via Bombari, waarbij de huidige autowegdelen verdubbeld zouden worden. Dit plan is inmiddels losgelaten en men heeft gekozen voor een tracering via Pardus.
Deze tussendoorroute maakt namelijk dat snelweg 6 (Höllstedt - Bloniatuvi) voorlopig nog niet aangelegd hoeft te worden, omdat route 5/10 zo toch voor een redelijk vlotte verbinding tussen Fortiporta en Rabensburgh zorgt. Lina krijgt hierdoor een betere positie in het wegennet waardoor route 26 Kalceni - Lina niet opgewaardeerd hoeft te worden, terwijl de omrijkilometers voor de andere relaties beperkt blijven. Bovendien sluit het tracé nu beter aan bij de vage plannen voor een soort buitenring om Harena.
Deze tussendoorroute maakt namelijk dat snelweg 6 (Höllstedt - Bloniatuvi) voorlopig nog niet aangelegd hoeft te worden, omdat route 5/10 zo toch voor een redelijk vlotte verbinding tussen Fortiporta en Rabensburgh zorgt. Lina krijgt hierdoor een betere positie in het wegennet waardoor route 26 Kalceni - Lina niet opgewaardeerd hoeft te worden, terwijl de omrijkilometers voor de andere relaties beperkt blijven. Bovendien sluit het tracé nu beter aan bij de vage plannen voor een soort buitenring om Harena.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Grave viaperiziones 2017
Inmiddels is besloten om de snelwegen 5 en 10 niet bij Bombari op snelweg 2 aan te sluiten, maar bij Pardus. Hiervoor wordt parallel aan weg 123 een nieuwe snelweg aangelegd met het het nummer 5. Recentelijk is besloten het routenummer 5 in de toekomst door te trekken van Lina via Sinesi naar Vivuona. Dit sluit aan bij het streven om alle hoofd/snelwegverbindingen een wegnummer onder de 20 te geven. Het deel van de westelijke rondweg tussen de twee takken van weg 26 zal dus in de toekomst weg 5 worden. Noordelijk daarvan begint pas weg 10.
Naar goed Susutulisch gebruik zal het wel een rommeltje van allerlei nummers en plaatsnamen door elkaar worden op de borden, met het nodige knip- en plakwerk voor de tijdelijke situatie.
- 5/10/25 vesta Passevia Line
- 26 nora Passevia Line
- Alargulo (RBM) - Oloini - Isdera
Inmiddels is besloten om de snelwegen 5 en 10 niet bij Bombari op snelweg 2 aan te sluiten, maar bij Pardus. Hiervoor wordt parallel aan weg 123 een nieuwe snelweg aangelegd met het het nummer 5. Recentelijk is besloten het routenummer 5 in de toekomst door te trekken van Lina via Sinesi naar Vivuona. Dit sluit aan bij het streven om alle hoofd/snelwegverbindingen een wegnummer onder de 20 te geven. Het deel van de westelijke rondweg tussen de twee takken van weg 26 zal dus in de toekomst weg 5 worden. Noordelijk daarvan begint pas weg 10.
Naar goed Susutulisch gebruik zal het wel een rommeltje van allerlei nummers en plaatsnamen door elkaar worden op de borden, met het nodige knip- en plakwerk voor de tijdelijke situatie.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Grave viaperiziones 2018
Er zijn nog meer tolsnelwegen gepland, namelijk de ontbrekende delen van 1t Harena - Ponteluci, 5t Lina - Vivinus, 9t Isdera - Hochmark en 9t Fortiporta - Bloniatuvi.
- 6 Flumidomus - Criula-Vesta
- 7t Harena-Sura - Birca 2x2 tolsnelweg
- 9 vesta passevia Fortiporte 2x2 autosnelweg
- 26 passevia Sinesi 1x2 autoweg
Er zijn nog meer tolsnelwegen gepland, namelijk de ontbrekende delen van 1t Harena - Ponteluci, 5t Lina - Vivinus, 9t Isdera - Hochmark en 9t Fortiporta - Bloniatuvi.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Grave viaperiziones 2019:
- 7/7t Birca - Sudostia (sluitstuk)
- 9t Airoportus Bloniatuvis - Sata
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [SUS] Infrastructuur
Grave viaperiziones 2020:
Het te openen stuk van motorvia 10 betreft het gedeelte van 10 km vanaf de ring Bloniatuvi richting Lina. Met de aanleg werd in 2015 begonnen en de weg zou oorspronkelijk een tolweg worden. In 2017 is besloten om geen tol te heffen. De private investeerders worden door de staat betaald middels schaduwtol, tot de aanlegkosten van de weg plus rente zijn terugverdiend. Dit om de economische herontwikkeling van de regio rond Bloniatuvi niet teveel in de weg te staan.
- 1t route 64 - Ponteluci (sluitstuk)
- 10 Bloniatuvi - Rotina
Het te openen stuk van motorvia 10 betreft het gedeelte van 10 km vanaf de ring Bloniatuvi richting Lina. Met de aanleg werd in 2015 begonnen en de weg zou oorspronkelijk een tolweg worden. In 2017 is besloten om geen tol te heffen. De private investeerders worden door de staat betaald middels schaduwtol, tot de aanlegkosten van de weg plus rente zijn terugverdiend. Dit om de economische herontwikkeling van de regio rond Bloniatuvi niet teveel in de weg te staan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten