Wegtype | Binnen bebouwde kom | Buiten bebouwde kom |
Regionale wegen (E-nummers) | 50 km/u | 70 km/u |
Hoofdwegen (D-nummers) | 50 km/u | 90 km/u |
Expresswegen (C-nummers) | 70 km/u | 110 km/u |
Autosnelwegen (A-nummers) | - | 130 km/u |
Tolautosnelwegen (B-nummers) | - | 130 km/u of 150 km/u |
[HMK] Infrastructuur
Moderator: Kaaiman
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
[HMK] Infrastructuur
De algemene maximumsnelheden in Hochmark:
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
Overzichtje van nationale hoofdwegen:
1: Altstadt - Nikastadt - Minich - Hendeln - SUS 9
2: Minich - Birl - Typar - Stenstadt - Resgart - Neu Hafental - RFL A15
3: Nikastadt - Birl - Goldar - RBM A1
4: Stenstadt - Loar - Ural - Kelper - Müsstal - RFL A3
5: Goldar - Krügerstadt
6: RBM A9 - Krügerstadt - Hendeln
7: Kelper - RBM A5
8: Olian - Stenstadt - RBM A2 (deel was 21)
9: Loar - Resgart - Rine - RBM A9
10: Nikastadt - Altstadt - Typar
11: Nikastadt - Jagar - Irn
12: Bremer - RBM N7
13: Resgart - Jibe - ~Goldar (deel was 25)
14: ~Goldar - Irn - Wilhelmshafn
15: Nømby ved Sea - Resgart - RBM N13 (was 41)
16: Krügerstadt - ~Wilhelmshafn (nieuwe verbinding)
17: Ural - Rånolmæren (nieuwe verbinding)
18: Bremer - Men Ggdk
19: Birl - Altstadt - Men Ggdk - Dekgf
Dit houdt enkele omnummeringen in, die gefaseerd zullen worden ingevoerd:
21 wordt onderdeel van 8 (na opwaardering)
25 wordt onderdeel van 13 (na aanleg ontbrekend deel)
41 wordt 15 (na opwaardering)
1: Altstadt - Nikastadt - Minich - Hendeln - SUS 9
2: Minich - Birl - Typar - Stenstadt - Resgart - Neu Hafental - RFL A15
3: Nikastadt - Birl - Goldar - RBM A1
4: Stenstadt - Loar - Ural - Kelper - Müsstal - RFL A3
5: Goldar - Krügerstadt
6: RBM A9 - Krügerstadt - Hendeln
7: Kelper - RBM A5
8: Olian - Stenstadt - RBM A2 (deel was 21)
9: Loar - Resgart - Rine - RBM A9
10: Nikastadt - Altstadt - Typar
11: Nikastadt - Jagar - Irn
12: Bremer - RBM N7
13: Resgart - Jibe - ~Goldar (deel was 25)
14: ~Goldar - Irn - Wilhelmshafn
15: Nømby ved Sea - Resgart - RBM N13 (was 41)
16: Krügerstadt - ~Wilhelmshafn (nieuwe verbinding)
17: Ural - Rånolmæren (nieuwe verbinding)
18: Bremer - Men Ggdk
19: Birl - Altstadt - Men Ggdk - Dekgf
Dit houdt enkele omnummeringen in, die gefaseerd zullen worden ingevoerd:
21 wordt onderdeel van 8 (na opwaardering)
25 wordt onderdeel van 13 (na aanleg ontbrekend deel)
41 wordt 15 (na opwaardering)
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
In 2007 heeft de regering na ruim 25 jaar getouwtrek ingestemd met het Meisterplan Tilkørelse Nordland, oftewel het Masterplan Bereikbaarheid Noordland. Met dit plan moeten de noordelijke eilanden in de deelstaat Younotrostino beter bereikbaar worden, zowel onderling als met het vasteland. In de jaren daarna is het masterplan verder in detail uitgewerkt en sinds 2012 ook daadwerkelijk in uitvoering.
Belangrijkste speerpunten van het plan zijn de aanleg/verbetering van de volgende wegverbindingen:
Belangrijkste speerpunten van het plan zijn de aanleg/verbetering van de volgende wegverbindingen:
- Aanleg B19 Altstadt - Dragas als tolautosnelweg, inclusief vaste oeververbinding van 9 km. De discussie is nog tussen een brug, een tunnel of een combinatie van beide.
- Aanleg C18 Men Ggdk - Dragas - Dal Tyror als expressweg, inclusief nieuwe veerhaven ten zuiden van Dal Tyror.
- Aanleg C18 ten zuiden van Sorinne, inclusief nieuwe veerhaven.
- Aanleg D88 Men Ggdk - Dekgf als autoweg.
- Aanleg C99 Janelser - Tyirkek-Oost als expressweg, inclusief nieuwe veerhaven bij Janelser en verlenging A3 als autosnelweg.
- Opheffing alle reguliere veerverbindingen vanaf het vasteland, behalve vanaf Minich.
- Spoiler: weergeven
Re: [HMK] Infrastructuur
Is dat wel allemaal nodig? De oeververbinding tussen Altstadt en Dragas lijkt me heel duur, terwijl er al een vaste oeververbinding is tussen Bremer en Men Ggdk, die kan volgens mij beter opgewaardeerd worden tot snelweg/expresweg en dan een frequente veerverbinding in plaats van de B19. Ook worden er wel een hoop snelwegen en expreswegen aangelegd, zijn die allemaal wel nodig en/of nuttig?
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
Tsja, er is niet voor niets zo lang over gesteggeld.
De centrale regering wilde niet meer doen dan opwaardering van de D18 naar expressweg.
De deelstaat Younotrostino zette echter in op een doorgetrokken A3 van Nikastadt via Sorinne naar Dal Tyror met dure tunnels en bruggen, en daarnaast ook nog volledige snelwegen tussen Dekgf, Men Ggdk, Dal Tyror en Altstadt.
Je zult begrijpen dat tussen beide plannen een compromis gesloten moest worden. De huidige veerhavens dateren nog grotendeels uit de jaren 1940-1960 en zijn qua faciliteiten en capaciteiten inmiddels sterk verouderd. Een grote investering op dat punt zat er toch al aan te komen.
De opwaardering van de D18 is grotendeels gesneuveld in ruil voor aanleg van de B19 als vaste oeververbinding. Overigens zullen de toltarieven voor de B19 straks weinig verschillen van de tarieven voor de veerdienst.
In het verleden waren er trouwens nog wel gekkere plannen. Younotrostino wilde een autosnelweg van Olian door de bergen en baaien via Altstadt naar Nikastadt. Van dit laatste is in de jaren '70 uiteindelijk alleen het korte stukje A8 gerealiseerd en de C1 door Altstadt door de oude binnenstad van Altstadt. Moet wel bij vermeld worden dat de B2 destijds van Jart via Jibe naar Resgart was gepland, dus niet via Bremer en Stenstadt.
De centrale regering wilde niet meer doen dan opwaardering van de D18 naar expressweg.
De deelstaat Younotrostino zette echter in op een doorgetrokken A3 van Nikastadt via Sorinne naar Dal Tyror met dure tunnels en bruggen, en daarnaast ook nog volledige snelwegen tussen Dekgf, Men Ggdk, Dal Tyror en Altstadt.
Je zult begrijpen dat tussen beide plannen een compromis gesloten moest worden. De huidige veerhavens dateren nog grotendeels uit de jaren 1940-1960 en zijn qua faciliteiten en capaciteiten inmiddels sterk verouderd. Een grote investering op dat punt zat er toch al aan te komen.
De opwaardering van de D18 is grotendeels gesneuveld in ruil voor aanleg van de B19 als vaste oeververbinding. Overigens zullen de toltarieven voor de B19 straks weinig verschillen van de tarieven voor de veerdienst.
In het verleden waren er trouwens nog wel gekkere plannen. Younotrostino wilde een autosnelweg van Olian door de bergen en baaien via Altstadt naar Nikastadt. Van dit laatste is in de jaren '70 uiteindelijk alleen het korte stukje A8 gerealiseerd en de C1 door Altstadt door de oude binnenstad van Altstadt. Moet wel bij vermeld worden dat de B2 destijds van Jart via Jibe naar Resgart was gepland, dus niet via Bremer en Stenstadt.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
Hochmark heeft 5 luchthavens, gerangschikt van veel naar weinig vluchten:
- Nikastadt/Bresden: Nikastadt International Flyghafn
- Resgart: Resgart International Flyghafn
- Müsstal: Flughafen Müsstal-Ghunterstedt
- Men Ggdk: Men Ggdk Harmonsen Yutaragranirye
- Hendeln: Flyghafn Hendeln
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
In de periode 1999 - 2011 is een omvangrijk programma uitgevoerd ter modernisering van de spoorlijnen in Oost-Hochmark. Daarbij zijn de volgende ingrijpende maatregelen gerealiseerd:
** Grotendeels bedoeld voor goederenvervoer, om de haven van Jart beter bereikbaar te maken en de hinder te beperken van de spoorlijnen in de bebouwde kommen van Bresden en Danlane.
- 1999 - 2001: Verdubbeling en elektrificatie spoorlijn Goldar - Krügerstadt
- 2001: Sluiting spoorlijn Jagar - Mesen voor personenvervoer*
- 2002 - 2006: Aanleg spoorlijn Danlane - Bresden - Jart**
- 2004 - 2008: Aanleg spoorlijn Birl - Tråkke - Danlane (incl. uitbreiding station luchthaven)
- 2007 - 2011: Aanleg spoorlijn Goldar - Dukejo
** Grotendeels bedoeld voor goederenvervoer, om de haven van Jart beter bereikbaar te maken en de hinder te beperken van de spoorlijnen in de bebouwde kommen van Bresden en Danlane.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
Voor 2016 staan in Hochmark de volgende wegopeningen op de planning:
- A3 verlenging bij Nikanaggi
- B4 Landsø - Müsstal
- B9 Rånolmæren 2x2
- C5 Krügerstadt - Sprangerhuse
- C15 om Garmødelsen 2x2
- C18 westelijke randweg Men Ggdk
- C18/D18 zuidelijk omlegging Dal Tyror incl haven
- C50 omlegging Danlane
- C99 Janelser - Tyirkek (nieuwe haven vertraagd tot 2017)
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
In 2017 zijn de volgende wegenprojecten afgerond:
- B9 Rånolmæren - Tylmæren 2x2 tolsnelweg
- C4 westelijk om Ural 2x2 expresweg
- C2 Neu Hafental-Syd - Erigsvig 2x2 expresweg
- D2 om Sandestad 2x2 ongelijkvloers (voorbereid op expresweg)
- D4 noordelijk om Ural 1x2 autoweg (voorbereid op 2x2)
- D14 toeleidingsweg A1 1x2 autoweg
- C15 Garmødelsen - Traman 2x2 expresweg
- C17 Ural - tijdelijke aansluiting D46 2x2 expresweg
- C18 noordelijk om Men Ggdk 2x2 expresweg
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
In 2019 zijn de volgende wegopeningen gepland:
- C8 grens Brilamontio - Labo 2x2 expresweg (vervanging D21)
- D11 rondweg Jagar 1x2 autoweg
- C17 Tylmæren - Ural 2x2 expresweg
- C18/E905 oostelijke rondweg Men Ggdk 2x2 deels expresweg
- A19 doortrekking tot E509 bij Altstadt 2x2 autosnelweg
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [HMK] Infrastructuur
Voor 2020 staat de opening van de volgende wegen op de rol:
Opmerkelijk is dat oorspronkelijk een driehoek van snelwegen tussen Men Ggdk, Dal Tyror en de zuidoostelijke haven Cettapa was gepland. Een klein deel hiervan is in 1994 daadwerkelijk in aanleg gegaan als A1. Dit is de rondweg van het havenplaatsje Cettapa, nu de C19. Ook het deel ten noorden daarvan is deels aangelegd, maar nooit in gebruik genomen. De A1 zou rechtstreeks naar Dal Tyror lopen en wat nu de D19 is kruisen met een viaduct. In 1995 werd het project abrupt gestopt en de hele geplande snelwegenstructuur geschrapt. In 1998 is het zuidelijkste deel alsnog afgebouwd om Cettapa te ontlasten. Het noordelijkste deel ligt er verlaten bij: overwoekerde betonplaten en spookviaducten.
Het is de bedoeling om dit deel nu alsnog af te bouwen. Hoewel in 2030 de B19 alsnog parallel aan deze weg aangelegd zal worden voor de nog te bouwen vaste oeververbinding, zal de verkeersdruk na voltooiing van de Y-verbinding zodanig zijn dat er voor de tussenliggende 6 jaar wel 2x2 rijstroken nodig zijn. De goedkoopste manier om dit voor elkaar te krijgen is het oplappen van de half afgemaakte snelweg.
- A4 Müsstal - grens Frankenland (sluitstuk)
- B9 grens Brilamontië - Rine-Oost
- C18 zuidelijke randweg Sorinne
- D15 Olkrys - Ralsen (verlenging C15 als 1x2 autoweg)
- D42 Grinberg - Spølde
Opmerkelijk is dat oorspronkelijk een driehoek van snelwegen tussen Men Ggdk, Dal Tyror en de zuidoostelijke haven Cettapa was gepland. Een klein deel hiervan is in 1994 daadwerkelijk in aanleg gegaan als A1. Dit is de rondweg van het havenplaatsje Cettapa, nu de C19. Ook het deel ten noorden daarvan is deels aangelegd, maar nooit in gebruik genomen. De A1 zou rechtstreeks naar Dal Tyror lopen en wat nu de D19 is kruisen met een viaduct. In 1995 werd het project abrupt gestopt en de hele geplande snelwegenstructuur geschrapt. In 1998 is het zuidelijkste deel alsnog afgebouwd om Cettapa te ontlasten. Het noordelijkste deel ligt er verlaten bij: overwoekerde betonplaten en spookviaducten.
Het is de bedoeling om dit deel nu alsnog af te bouwen. Hoewel in 2030 de B19 alsnog parallel aan deze weg aangelegd zal worden voor de nog te bouwen vaste oeververbinding, zal de verkeersdruk na voltooiing van de Y-verbinding zodanig zijn dat er voor de tussenliggende 6 jaar wel 2x2 rijstroken nodig zijn. De goedkoopste manier om dit voor elkaar te krijgen is het oplappen van de half afgemaakte snelweg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten