[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Koninkrijk Solwezië

Moderator: TBR

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KSW] Infrastructuur en kaarten

Bericht door Matt » di 30 jun 2015, 20:21

Ik vind dat de kaart er tegenwoordig een stuk beter uitziet. :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » za 28 nov 2015, 18:56

UPDATE
Het openbaar-vervoersnetwerk van de hoofdstad Rugeneim heeft een update gekregen, enkel bussen worden er niet op aangegeven, maar die rijden er dan ook niet zo veel. NOOT: dit is wel de situatie na mei 2016, wanneer metrolijn G opengaat.
LINK
Zo, nu kunnen de occasionele toeristen gaan verdwalen. :twisted:
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door SjorsB » wo 09 dec 2015, 09:32

Wow, wat een verschrikkelijke stad om met het OV in te reizen :lol: Het ziet er wel goed uit. Waar is de Balinicaweg naar vernoemd?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » wo 09 dec 2015, 19:20

^^ Naar Giovanni Balinica, Italiaans immigrant en vleeshandelaar in Solwezië.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door Matt » do 10 dec 2015, 10:55

Bij dit soort uitgebreide systemen zie je vaak dat er een aparte kaart is voor de metro/sneltram en de reguliere trams. Het systeem ziet er inderdaad best ingewikkeld uit. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » do 10 dec 2015, 14:06

^^ Die is er dan ook ;) Maar alles in een kaart is handig om een overzicht te krijgen van de verschillende vervoersmogelijkheden in de hoofdstad.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » ma 28 dec 2015, 15:30

KAARTUPDATE
Kaart van het eiland Solwes, versie 3.2

Changelog:
-Veerverbindingen logisch gemaakt
-Autoveren gemarkeerd
-Kleine eilanden benoemd
-Spoornet klein beetje aangepast
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1564
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door Faylin » ma 28 dec 2015, 17:38

Mooi gedaan! Het valt mij wel op dat de grootste steden nogal een ronde bebouwde kom hebben, is dit toeval of is het te verklaren? (en Northaven, NYO heet al langer Nordövn, CYL)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TzM23 » di 29 dec 2015, 01:17

Ik vind de kommen best logische (blokkerige) vormen hebben, zoals wijken wel vaker hebben. Het lijkt eerder zo te zijn dat de wijken mooi om het centrum verdeeld zijn.

Ik ben niet zo'n fan van de witte landskleur, ik zou die lichtbeige maken ofzo, is wat fijner om te zien. Verder mooie kaart.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » di 29 dec 2015, 12:24

Het stedelijk gebied is inderdaad redelijk organisch rond de steden gegroeid, misschien had er hier en daar wat meer afwisseling gekund, maar ik vind het onregelmatig genoeg.
Over de kleur van de landmassa: bij een donkerdere kleur kan je de provincies/departementen niet meer zien. Daarbij lijkt me dat zo somber.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door Matt » di 29 dec 2015, 12:57

Ik vind niks mis met de vorm van de stedelijke gebieden. In Maldarië is het soms ook best regelmatig, maar dat heeft ook met bepaalde planvormen te maken.
TBR schreef:Over de kleur van de landmassa: bij een donkerdere kleur kan je de provincies/departementen niet meer zien. Daarbij lijkt me dat zo somber.
Je hoeft de landmassa ook niet per se gelijk veel donkerder te maken. Je kan er ook een tintje aan geven. De achtergrondkleur van mijn wegenkaart is ook niet wit. Als je het volledig wit doet, is het best fel, terwijl het een rustiger beeld geeft als je er bijvoorbeeld een heel klein beetje grijs of geel (of groen) doorheen mengt. Probeer bijvoorbeeld eens iets als #f5faf4.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » di 29 dec 2015, 13:00

^^ De Achtergrondkleur is ook niet volledig wit, dat is een tijdje geleden veranderd, op aanraden van TzM. Maar nog donkerder vind ik te donker.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » do 17 nov 2016, 20:10

Ik ben het kaartmateriaal van Solwezië en Ardeim aan het updaten; bij deze: een administratieve kaart.
Aangeduid in kleur zijn de Departementen van Ardeim en de Provinsies van Solwezië. In Ardeim werken departementen eerder als een soort overkoepelend en coördinerend orgaan voor de gemeenten, ze hebben ook belangrijke bevoegdheden aangaande milieubescherming, huisvuilophaling en coördinatie van bijvoorbeeld ziekenhuizen, bibliotheken, bejaardentehuizen, nutsvoorzieningen en evenementen.
In Solwezië hebben de provincies wat meer macht. Ze spelen een belangrijke rol in de landbouw, economie, toerisme, milieubeleid, veiligheidsbeleid en ruimtelijke ordening.
De hoofdsteden van elke provincie zijn in het groen aangeduid.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TBR op zo 23 jul 2017, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door SjorsB » vr 18 nov 2016, 21:48

^^ Mooie rustige kaart zo! Aan de kust zijn nog wel wat vreemde stippellijntjes te zien, is dat de bedoeling? En waarom hoort de landtong ten oosten van het Zuiderdiep bij provincie 5? Mij lijkt puur topografisch gezien provincie 4 bijvoorbeeld logischer. (Niet dat grenzen altijd op hun logischt getrokken zijn)

Gebruikersavatar
LucasMulder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 07:22
Locatie: 0108 Rurumi (TR), Afana

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door LucasMulder » za 19 nov 2016, 09:11

mooie kaart hoor!, lekker overzichtelijk!
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » za 19 nov 2016, 13:49

LucasMulder schreef:mooie kaart hoor!, lekker overzichtelijk!
Dank je!
SjorsB schreef:^^ Mooie rustige kaart zo! Aan de kust zijn nog wel wat vreemde stippellijntjes te zien, is dat de bedoeling?
Eeh dat is een gevolg van de aaneensluiting tot 1 gebied om het te kunnen opvullen... Ik heb nog niet echt gevonden hoe ik dat kan verhelpen.
SjorsB schreef:En waarom hoort de landtong ten oosten van het Zuiderdiep bij provincie 5? Mij lijkt puur topografisch gezien provincie 4 bijvoorbeeld logischer. (Niet dat grenzen altijd op hun logischt getrokken zijn)
Historisch gezien behoorde de stad Soberg en omgeving nooit tot het gebied van de Lecht (Putte en omgeving). Toen de Ardeimse departementen in 1861 werden gecreëerd werden de historische grenzen toch grotendeels gevolgd. Soberg hoorde eerder bij de streek van het eiland Balt en Gonde in Zuid-Solwezië, maar dat ging natuurlijk niet door de nieuwe grens na de oorlog. Toen heeft men maar besloten om heel Zuid-Ardeim in één departement te verenigen, het huidige departement Zuiden dus. Al zijn er natuurlijk wel spanningen tussen de verschillende gebieden, zeker omdat de hoofdstad Wolgt een heel eind naar het westen ligt. Het departement was lange tijd verwaarloosd door zijn versnippering en afgelegen ligging, maar begin jaren 2000 werden er heel wat infrastructuurwerken (bijvoorbeelde de A10 of de Bartenszeeverbinding) opgezet om het gebied bereikbaarder te maken.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » zo 14 mar 2021, 18:34

Toekomstplannen voor de Metro van Rugeneim
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De metro van Rugeneim kende in 2016 een grootschalige uitbreiding met de opening van de nieuwe metrolijn G, die de noordelijke voorstad Erken via de oostelijke voorsteden Tolheim en Lanwijg verbindt met Gavelnaarde en tevens een tweede metroverbinding (en vijfde spoorverbinding) vormt onder het Nauw van Gavelnaarde. In 2019 kwam daar de korte lijn H bij, die nu nog pendelt tussen Lowegein en Ettegem in het noordwesten van de stad, maar die op termijn een halve cirkellijn moet gaan vormen die alle voorsteden met elkaar verbindt. Dit langetermijnproject is echter tijdelijk on hold gezet. Behalve de verlengingen naar 'Erken-Stasion' in oostelijke richting en naar 'Van Oudenburgplein' in zuidelijke richting, is er voorlopig geen budget vrijgemaakt om de ringlijn tot Lanwijg en Solvier te voltooien. Ook andere grootschalige uitbreidingen, zoals de metrolijn naar Felthof of die naar de luchthaven van Lonsveen lijken niet in de nabije toekomst te zullen worden gerealiseerd. Enkele andere, dringende verbeteringen aan het netwerk lijken vandaag prioriteit te krijgen in het nieuwe Masterplan Metro-2030 van de Solwezische Regering en de provinciale overheid van Valdim.

Verbetering 1: Automatisering lijnen A en C
Verschillende metrolijnen van Rugeneim geraken overbelast. Voornamelijk de lijnen A, B, C (van Ulst tot de Nauwkade) en D zijn erg druk en kunnen de grote reizigersstromen niet langer aan. Aangezien de lengte van de perrons in de meeste ondergrondse stations op deze lijnen meestal al maximaal is ingenomen, lijkt een verhoging van de frequentie de enige realistische oplossing voor een capaciteitsuitbreiding. Om de kost hiervan te kunnen blijven dragen, zullen deze lijnen worden geautomatiseerd. Ook zal het aantal nieuwe treinen met brede deuren en doorloopmogelijkheid worden uitgebreid.

De metrolijnen A en C zullen de spits afbijten en als eersten worden omgebouwd voor bestuurdersloze bediening om een tweeminutenfrequentie in de spits te kunnen aanbieden. Metrostellen en stations (met perrondeuren) zullen worden aangepast in grootschalige werken die het verkeer op de drukste lijnen twee jaar lang erg zullen hinderen.

Om een consistente en frequente bediening mogelijk te maken zullen ook de metroroutes wijzigen. De frequentie op de hele lijn wordt nu beperkt tot minimum vier minuten door de bundeling van twee lijnen in dezelfde tunnels op de stukken 'West'-'Opera', 'Zeeuwikpoort'-'Polst-Sentrum' en 'West'-'Zeeuwikpoort'. Deze stukken van het net zullen worden ontdubbeld. Lijn C zal niet langer naar Polst rijden maar neemt de noordelijke tak van lijn F naar Reden over, een aparte lijn F zal daarna voorlopig niet meer bestaan. Lijn E, die een tunnel deelt met Lijn A, zal na de ombouw niet langer tussen 'West' en 'Opera' rijden, dit zal de eerste grote wijziging in het netwerk worden zodra de nieuwe tunnel van de lijn gereed is. De route van lijn E zal ook door andere projecten worden herbekeken. Op de lange termijn stelt de regering als doel om alle lijnen van de Metro van Rugeneim te automatiseren, maar dit is voor de lijnen E, G en H voorlopig niet aan de orde.

Verbetering 2: Herinrichting Metrostation West
Een van de grote knelpunten van het huidige Rugeneimse metronetwerk is de overbelasting van het Metrostation 'West', dat het Westation en de lijnen A, C, E en F bedient. Het is vandaag de dag het drukste metrostation van Noord-Borealië door het grote aantal pendelaars en toeristen dat per trein in de hoofdstad arriveert en daarop in 'West' verder reist per metro, en 's avonds de omgekeerde beweging maakt. Door het grote aantal lijnen dat het station bedient is het ook nog eens een van de belangrijkste overstappunten van het net. Vooral de perrons van de lijnen A en C zijn overbelast en worden gezien als niet langer in lijn met hedendaagse denkbeelden over veiligheid en comfort.

Door het verdwijnen van lijn F zal dat kopspoor (vandaag de dag erg populair onder reizigers naar de Nauwkade omdat lijn C meestal vol is) slechts voor noodgevallen worden gereserveerd, het verdwijnt niet maar wordt anders aangesloten op het station, twee corridors komen daardoor vrij voor de lijnen C en E. De perrons van lijn C worden verbreed en krijgen een middenperron, zodat langs beide zijden kan worden in- en uitgestapt voor elke richting (de zogenaamde Spaanse methode), zoals nu al het geval is voor lijn A. Ook zal de inrichting voor lijn E veranderen na de reorganisatie, ook daar wordt een nieuw middenperron voorzien. Alle perrons zulen perrondeuren krijgen voor de veiligheid.
Het station zal tussen 2022 en 2026 helemaal op de schop gaan en door de verbinding van verschillende corridors zal een grote open ruimte ontstaan, met genoeg ruimte om de verschillende reizigersstromen te faciliteren. Er komen ook nieuwe in- en uitgangen en de locatie van de toegangspoortjes wordt verplaatst. Ook zal het aantal ondergronde kiosken en winkels worden beperkt om de doorstroming te verbeteren.

Naast de reorganisering van het netwerk en het station zelf worden ook nog de promotie van andere stations in het metropolitaan gebied (zoals 'Weg naar Noord', 'Gavelnaarde' en 'Tolheim') en de bouw van een doorgaande treintunnel onder het stadscentrum voorzien als oplossingen voor de overbelasting van het metro- en treinstation.

Afbeelding
Verbetering 3: Reorganisatie Cirkellijn E
De lijn E kampt met het probleem dat het geen volwaardige cirkellijn is. De lijn maakt kop in het station 'Driepoort', waar moet worden overgestapt richting 'West' of 'Wolstraat' op de lijn A of E. Dit vormt een grote belasting voor het lijngedeelte tussen 'West' en 'Driepoort', en bemoeilijkt een vlotte verbinding tussen het Weststation en het noordelijke deel van het stadscentrum.

Om dit probleem te verhelpen wordt vandaag de dag een stuk tunnel geboord tussen de metrostations 'West' en 'Oostendseplein'. Hierdoor zal lijn E kunnen doorrijden. De nieuwe tunnel tussen 'West' en 'Oostendseplein' zal ervoor zorgen dat het zuidwesten van het centrum beter wordt verbonden met het noordelijke gedeelte. Zodra dit nieuwe tunnelgedeelte in gebruik wordt genomen (voorzien voor mei 2022) zal de lijn niet langer het gedeelte tussen 'West' en 'Opera' bedienen. In de toekomst wordt bekeken of lijn A of lijn E geen nieuwe route door het westelijke deel van het stadscentrum zou kunnen krijgen langs Hogewal om van lijn E terug een cirkellijn te maken, of dat er een tweede tunnel onder de huidige zal worden gebouwd. Een ander idee zou het gedeelte van lijn E tussen 'Brevierslaan' en 'Handelaarskade' laten overnemen door lijn D, die dan niet langer de noord-zuidtunnel doorheen het centrum zou moeten delen met lijn B. Dit is echter pas een optie wanneer de automatisering van lijn B en D op tafel ligt, voorzien voor 2029.

Mogelijke Verbetering 4: Verlengingen
Om een betere verbinding met het snelle OV-netwerk van de Solwezische hoofdstad te voorzien zullen ook verschillende metrolijnen zullen in verschillende fasen worden verlengd. Deze verlengingen werden in de voorbije 2 decennia al uitgevoerd voor Lijn A (van 'Van Oudenburgplein' tot 'Loodsen') en Lijn F (van 'Buynants' tot 'Reden'). Vandaag de dag zijn de verlenging van lijn A (van Polst-Sentrum' tot 'Polst-Zuid'), lijn B (van 'Meerlede' tot 'Lonsveenweg'), lijn C (van 'Nieuw-Ulst' tot 'Hospitaal West-Valdim' en van 'Reden' tot 'Hovanwijk') en lijn D (van 'Wijle' tot 'Nieuw-Wijle') gepland. Deze plannen liggen echter nog niet vast, de beschikbare fondsen staan nog ter discussie. Deze projecten zullen zeker geleidelijk worden uitgevoerd, er wordt prioriteit gegeven aan de verlenging van lijn H voor er met de aanleg van de vier verlengingsprojecten wordt aangevat, dit wordt voorzien in 2027.

Een andere verlenging die wordt besproken is een derde kruising van het Nauw. Lijn E eindigt nu in de nieuwe wijk Handelaarskade, en dit station is al voorzien op een mogelijke verlenging van deze lijn onder het Nauw van Gavelnaarde, waar deze dan zou aansluiten op de overige lijnen in de OV-hub 'Gavelnaarde-Stasion'. Deze kruising werd vroeger als cruciaal gezien, maar staat nu ter discussie na de aanleg van de tweede metrolijn onder het Nauw, lijn G. Een tunnel onder het nauw is duur en de vervoersstromen lijken zo'n tunnel vandaag de dag nog niet aan de orde. De verlenging wordt geklasseerd als 'te bestuderen' voor 2025.

Mogelijke Verbetering 5: De Oost-Westspoorlijn
Een vijfde grote werf die al jaren wordt besproken om het metro- en tramnet van de hoofdstad te ontlasten en de grote reizigersdrukte op het Weststation van Rugeneim te verlichten is de bouw van een spoortunnel onder het centrum van Rugeneim, van 'West' naar het station van Tolheim. Deze tunnel, de Oost-Westtunnel genoemd, zou dan bijvoorbeeld een ondergronds station toevoegen nabij de metrostations 'Opera', 'Admiraalspark' en 'Ministeriën' en zo een makkelijke en vlotte overstap tussen trein en metro verzekeren, die gespreid zou worden over meerdere overstapstations. Dit project vindt zijn inspiratie bij de Noord-Zuidverbinding in Brussel en Crossrail in Londen, maar is erg controversieel.

De regering-Reyvenaar stelde het project al in 2013 voor als onderdeel van het vervoersplan "ValdEx" (Valdim Express) waarbij de metropolitane stoptreinen zouden worden omgevormd tot een genummerd s-bahnachtig netwerk met verhoogde frequenties. De val van die regering in 2014 verhinderde echter de uitrol van het project. De tunnel zou erg kostbaar zijn, maar zou ook de sterk overbelaste metro ontlasten en een betere verbinding tussen Rugeneim en de rest van het land creëren. Het Masterplan Metro-2030 voorziet een verregaande studie van zo'n tunnel

De liberale regering-Abbegaarde wou om 'West' te ontlasten het gebruik van het Weststation enigzins ontmoedigen en het gebruiken van andere treinstations in de agglomeratie aanmoedigen met een betere bediening van die overige stations met metro-aansluiting, zoals Sentraal Stasion, Nasionaal Stadion, Tolheim, Lowegein en Gavelnaarde. Dit lijkt maar een beperkt succes, waardoor die regering zich nu genoodzaakt ziet om de bouw van de tunnel toch verder te bestuderen.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door TBR op ma 15 mar 2021, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door Kathor » ma 15 mar 2021, 00:24

Coole kaart Tibert. Hoeveel mensen wonen er in Groot-Rugeneim en maken dagelijks gebruik van de metro?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » ma 15 mar 2021, 01:27

De agglomeratie van Rugeneim telt 2,5 miljoen inwoners, de metro kent op een gewone weekdag 1,21 miljoen ritten, wat jaarlijks neerkomt op zo'n 359 miljoen ritten.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten