[SOL] Archief

Koninkrijk Solwezië

Moderator: TBR

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » za 07 jan 2012, 00:36

Jakkie bah. :o

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door sirdanilot » za 07 jan 2012, 00:50

^^ Nou zeg, ik vind ze er prima uitzien. De bovenste versie is beter dan de onderste.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » za 07 jan 2012, 01:12

Sorry, maar ik vind het er gewoon niet mooi uitzien. De kleuren, de pijlsoorten, de afritaanduidingen, de lettertypes en de wegnummers.

Gebruikersavatar
patrickoudejans
Berichten: 71
Lid geworden op: za 03 sep 2011, 15:16
Locatie: Den Haag (NL), Ganahaniembo (RST)

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door patrickoudejans » za 07 jan 2012, 02:08

Persoonlijk vind ik de bovenste versie mooier. Wel zou ik wat meer ruimte tussen de letters gebruiken (eng.: Spacing between letters; nl.: Ruimte tussen letters, of met linker-alt+. (groter) en linker-alt+, (kleiner)).
Pagdôna Stalanea-uag - Welkom in Stalanië

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 10:18

Ik vind het de bovenste versie ook beter, bedankt voor de bewegwijzering MandelSofrt.
PS: nog even enkele kleine puntjes, maar dat kon je niet weten:
-ik heb besloten de A-prefix voor de autosnelwegnummmers wel op de borden te laten zetten
-voor een afrit zal enkel het nummer in een blauw kader staan
-het is Muidegaarde, niet Muidegem (misschien staat het onduidelijk op mijn slechte kaart)
-Op mijn inkscapekaart zal ik ook wat kleinere plaatsen zetten
-In Solwezië gebruikt men over de grote afstand windrichtingen (alhoewel het eerder streken zijn, zoals : het NOORDEN, het ZUIDWESTEN)
Gelukkig zit ik nog in de zandbakfase, ik heb zonet een stad met bijna 200 000 inw. toegevoegd (Reig)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 11:05

Ik ben enigzins verrast dat jullie allemaal de bovenste beter vinden. Ik vind namelijk de onderste variant, hoewel deze breder is, beter leesbaar. Blijkbaar kan ik niets doen tegen jullie afkeer tegen Tratex, maar persoonlijk vind ik weer het Franse Caracteres (bovenste variant) slechter leesbaar...
HAFRABAisfun schreef: -voor een afrit zal enkel het nummer in een blauw kader staan
Daar zie ik een klein probleempje mee: hoe wordt het duidelijk dat het een afrit is? Je zou het dan in een afwijkende kleur of vorm moeten doen om dat enigszins duidelijk te maken (of een afritsymbool gebruiken)
HAFRABAisfun schreef: -In Solwezië gebruikt men over de grote afstand windrichtingen (alhoewel het eerder streken zijn, zoals : het NOORDEN, het ZUIDWESTEN)
OK, dat zal ik ook even aanpassen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » za 07 jan 2012, 11:53

Ik zou zelf voor de onderste versie kiezen (als ik al zou kiezen)

Misschien is het beter als je zelf iets maakt.
Wees origineel :D

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Matt » za 07 jan 2012, 12:15

Persoonlijk vind ook ik de onderste versie mooier.
MandelSoft schreef:Daar zie ik een klein probleempje mee: hoe wordt het duidelijk dat het een afrit is? Je zou het dan in een afwijkende kleur of vorm moeten doen om dat enigszins duidelijk te maken (of een afritsymbool gebruiken)
Ik zou het dan met een cirkel aangeven (e.g. als je 'afrit weghaalt dan ontstaat er een cirkel).
In Maldaria staat ook enkel het afritnummer weergegeven, dus het moet denk ik geen probleem zijn.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 12:42

^^ Maar in Maldaria staan de afritnummers wel in een aparte kleur (zwart). Dat kan helpen.

Ik heb het ontwerp hier en daar aangepast. Ik heb toch gekozen om Tratex te gebruiken. Hieronder twee varianten waarbij bij de onderste variant voor afgeronde hoeken en klein kapitaal is gekozen):
Spoiler: weergeven
Afbeelding
----
Afbeelding
Verdere wijzigingen:
- Regionaal richtingssysteem toegevoegd (al had het achteraf gezien beter hier "het NOORDWESTEN" kunnen staan)
- A-prefix toegevoegd.
- Afritaanduiding gereduceerd tot nummer in een cirkel met zwarte achtergrond (op z'n Brits-Duits-Deens). De kleur zwart is hier niet zo schreeuwerig, maar toch afwijkend, vooral ook in combinatie met de vorm.

Persoonlijk vind ik het klein kapitaal experiment goed gelukt. Het maakt de borden toch iets minder schreeuwerig en het spaart ook nog eens ruimte.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 13:16

Ik zou het afritsymbool in een blauw vierkant zetten, het lidwoord voor de windrichting weg laten vallen en misschien de windrichtingen in een kader zetten? Ik vond het eerste lettertype toch mooier (het moet trouwens geen perfect systeem worden)
Dit is een lijst van het gebruik van windrichtingen (op de A5 gebruiken ze eigenlijk de aanduideing noorden niet)
NOORDEN:
-A1 richting Rugeneim vanaf Muwel
-A2 richting Rugeneim tussen Zavelen en Nieuw Munst

ZUIDEN
-A1 richting Muwel vanaf Rugeneim
-A2 richting Zavelen tussen Rugeneim en Nieuw Munst
-A5 richting Blarden tussen Loheim en Muidegaard

NOORDOOSTEN
-A7 richting Lonst vanaf Rugeneim
-A10 richting Lonst vanaf kn. Gavelnaarde tot kn. met A2 en A15
-A15 richting Loheim tussen kn. Felthof en kn. met A7

WESTEN
-A4 richting Grens vanaf Loheim
-A3 richting Grens vanaf Wollegaarde

OOSTEN
-A4 richting Loheim vanag Grens
-A3 richting Wollegaarde vanaf Grens

PS de A13 wordt de A23, de A15 wordt de A24, de Felthofbrug wordt de A15, er komt een nieuwe autosnelweg vanaf de A6 naar Huchel, de A13
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 13:56

HAFRABAisfun schreef:Ik zou het afritsymbool in een blauw vierkant zetten, het lidwoord voor de windrichting weg laten vallen en misschien de windrichtingen in een kader zetten? Ik vond het eerste lettertype toch mooier (het moet trouwens geen perfect systeem worden)
Dan ben ik het hier toch niet met je eens. Hoewel het geen perfect systeem moet worden, is het toch enigzins zaak om het afritnummer op de een of andere manier goed herkenbaar te maken. De huidige oplossing is een prima niet al te opvallende alternatief.

Dan heb ik hier nog twee voorstellen met andere lettertypen:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door sirdanilot » za 07 jan 2012, 14:07

Hafabra, kun je niet gewoon je eigen systeem maken? Download inkscape, vraag mandelsoft om de .svg file en pas het zelf aan. Het is op zich wel logisch om het oudere systeem van een ander land te nemen (Nederlandse bewegwijzering ging ooit uit van Amerikaanse, veel Afrikaanse landen gebruiken Franse bewegwijzering etc.) maar als je zelf de controle hebt is het toch handiger.

Mandelsoft, de letters staan véél te dicht op elkaar. Dit is niet leesbaar aan 120 km/u. Wellicht is de lettergrootte ook iets te klein, maar ik denk dat dat wel voldoende is als je de spatiëring aanpast. Het bovenste lettertype is wederom mooier, en ik zou gewoon 'Oost, Noordwest' enzo gebruiken in plaats van met -en erachter. In Burghteland wordt dat ook gedaan (maar dan voor stadsdelen).

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 15:56

@sirdanilot: je hebt gelijk, maar ik vond het Oud-Imagineese ontwerp gewoon heel mooi en uitermate geschikt voor Solwezië.
Voor Ardeim heb ik al een ander systeem bedacht, maar ik wil nu eerst de kaart afhebben voor ik aan de bewegwijzering begin
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 16:51

Als alternatief voor Arheim kan ik ook nog een ontwerp van stal halen. Omdat je uit België komt, lijkt dit misschien wel interresant:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Het is eigenlijk een aangepaste versie van het Belgische systeem, en het resultaat is best aardig...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 19:33

mooi :d , maar niet helemaal wat ik in gedachten had. Ik zal bijtijds wel een eigen systeem ontwikkelen. Toch bedankt voor alle moeite :D
trouwens, het is toch niet omdat jullie uit nederland komen dat jullie daarom ook allemaal op het nederlands geïnspireerde bewegwijzeringssystemen moeten hebben?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 13:49

Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door MandelSoft » zo 08 jan 2012, 13:57

Ik zou je echt hier ten zeerste aanraden om InkScape te gebruiken want ik kan het gros van de teksten bijna niet meer lezen, doordat lijnen en teksten door elkaar gaan lopen, wat het geheel onduidelijk maakt. Probeer met InkScape eerst een grove opzet te maken, te beginnen alleen met de landvorm en de grote steden. Daarna kan je steeds meer gaan toevoegen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » zo 08 jan 2012, 14:00

Inderdaad ik zou hetzelfde aanraden. Doordat je alles met de hand getekend hebt wordt het eigenlijk een grotere puinhoop in plaats van beter, dat is een nadeel van inkt ;)
Gebruik daarom digitale inkt: Inkscape.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 14:01

Ik ben er nog mee bezig, dit is slechts omdat ik enkele wijzigingen aan de kaart heb toegevoegd
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » zo 08 jan 2012, 14:02

Goed om te horen. En doe inderdaad rustig aan als je eenmaal bezig bent in InkScape, beter langzaam en mooi dan snel en minder mooi ;)
Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » zo 08 jan 2012, 14:33

Ik ben ook benieuwd.
De vorm van het eiland ziet er goed en natuurlijk uit :d

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » di 31 jan 2012, 18:22

Hoe staat het met de kaart van Solwezië?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 18 feb 2012, 10:56

Ik zou nog graag eens een oproep doen voor luchtverbindingen tussen Solwezië en andere landen op Atlantis, want nu is het nogal onduidelijk. Zou iedereen die graag een vliegverbinding met Solwezië had gehad, nu reageren hier of inhet Luchtvaarttopic? Ik heb ook het gevoel dat enkele eerder gemaakte afspraken een beetje vergeten zijn (waarschijnlijk door mijzelf), of dat ze verloren geraakt zijn op het Luchtvaarttopic. Hetzelfde geldt voor de ambassades.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Matt » za 18 feb 2012, 11:16

Van de meeste landen zijn ambassades en vliegverbindingen te vinden in de desbetreffende topic(s) van dat land. Ik zou eerst daar kijken.
In Maldaria is voor zowel Ardeim als Solwezië een ambassade. Maldaria zelf heeft alleen een consulaat in beide landen. Maldaria heeft een vliegverbinding met alleen Ardeim.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » do 23 feb 2012, 15:30

ferryverbindingen

Huchel Terminal-1~Barte (ARferry)
Laatst gewijzigd door TBR op vr 30 mar 2012, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten