Centrale Kaart

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » di 01 mar 2011, 08:25

Gekopiëerd van het oude Geofictie-topic van Wegenforum.nl:
Geofictie-topic Centrale Kaart Fantasielanden schreef:Hallo iedereen,

Ik zou graag een grote kaart willen maken die alle landen van het Geofictietopic in één kaart zet. Nu wil ik wel graag weten hoe alle landen ten opzichte van elkaar liggen...
Dit is de nieuwste versie van de kaart:
Afbeelding

Links en rechts van Schellingen dient nog worden ingevuld. Ook moet er nog een legenda bij...

Trouwens, ik ben blij dat er voor deze oplossing is gekozen, in plaats van dat het subforum Geofictie verdwijnt zonder pardon...

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: Centrale Kaart

Bericht door Frans » wo 02 mar 2011, 00:59

MandelSoft schreef:Links en rechts van Schellingen dient nog worden ingevuld.
Met de linkerkant ben ik mee bezig! Ik ga eerst zorgen dat iedereen op dit forum een duidelijk beeld krijgt van mijn land Steinmarken. Morgen of overmorgen ga ik groots met Steinmarken uitpakken. Over het land is inmiddels al een heel hoop nagedacht én uitgewerkt!
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Marcel » do 03 mar 2011, 18:00

Om 'oorlog' met de (internationale) toegangnummers te voorkomen, hier de nummers die momenteel gebruikt worden:
Kaaiman, 25 Sep 2009 schreef:De volgende landencodes gelden voor de telefoondiensten:

Atlantidië
+282 = Brilamontië
+283 = Sustulië
+285 = Frankenland
+286 = Hochmark
+287 = Dralité

Buiten Atlantidië
+428 = Tyssië

De +2-serie hoort eigenlijk bij Afrika, maar ook Deense overzeese gebieden en Aruba zitten in de +2(90)-serie. De +280-serie was nog helemaal vrij. ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: Centrale Kaart

Bericht door Theodoor » do 03 mar 2011, 21:56

Nog even over die kaart.
Schellingen moet een stuk meer naar het noorden. Want zowat tegen het land schuinlinksonder ervan ligt een eiland waar ook Dralité op ligt, wat bij Hochmark hoort, en dat ligt weer zo'n 50 km ten noorden (schuin naar boven) van Hochmark.
Dus misschien kan je dat nog even aanpassen en Dralité erop zetten, ik zal binnenkort wel even een kaart posten van Dralité (er staat er ook één bovenaan het hochmark topic op het wegenforum)

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: Centrale Kaart

Bericht door Frans » do 03 mar 2011, 22:32

Marcel schreef:Om 'oorlog' met de (internationale) toegangnummers te voorkomen, hier de nummers die momenteel gebruikt worden:
Daar komt mijn telefoonnummer bij van +289 voor Steinmarken. :)
Ik had expres goed even van te voren gekeken of dit nummer al gebruikt werd.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » do 03 mar 2011, 23:06

en +288 voor Nova Hollandia

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » do 03 mar 2011, 23:26

Schellingen en Verzinzuela krijgen respectievelijk +284 en +281
Theodoor schreef:Nog even over die kaart.
Schellingen moet een stuk meer naar het noorden. Want zowat tegen het land schuinlinksonder ervan ligt een eiland waar ook Dralité op ligt, wat bij Hochmark hoort, en dat ligt weer zo'n 50 km ten noorden (schuin naar boven) van Hochmark.
Dus misschien kan je dat nog even aanpassen en Dralité erop zetten, ik zal binnenkort wel even een kaart posten van Dralité (er staat er ook één bovenaan het hochmark topic op het wegenforum)
Ik zal hem aanpassen als ook de verder uitgewerkte kaarten van Hanzeland, Steinmarken en Nova Hollandia bekend zijn. Ik zal je opmerking in ieder geval meenemen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » vr 04 mar 2011, 09:36

Even een update:

Atlantidië
+282 = Brilamontië
+283 = Sustulië
+285 = Frankenland
+286 = Hochmark
+287 = Dralité

Buiten Atlantidië
+99 = Benjiland
+281 = Imaginia
+284 = Schellingen
+288 = Nova Hollandia
+289 = Steinmarken
+428 = Tyssië
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Centrale Kaart

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 mar 2011, 10:53

Ik zag dat op Wikipedia dat 0099 ook nog vrij was. Deze is vanaf nu door Benjiland in gebruik!

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » vr 04 mar 2011, 17:39

Trouwens, ik zat na te denken over de naam van het noordelijke continent. Ik had zo de naam Borealië, naar het latijnse woord borealis (o.a. bekend van aurora borealis, ofwel het noordelicht), wat "noorden" betekent. Wat vinden jullie hiervan?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » vr 04 mar 2011, 19:09

:idea: Terraborea

Het land van de reizende zon

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » vr 04 mar 2011, 19:43

Japan? :P
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » vr 04 mar 2011, 19:47

Nee, Japan is het land van de rijzende zon ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » vr 04 mar 2011, 19:55

NovaHollandia schreef:Nee, Japan is het land van de rijzende zon ;)
lijzende zon :lol:

Maar nu serieus, Terraborea is ook een goede naam.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » vr 04 mar 2011, 20:19

^^
Borealië is zo'n tongvaller.
Terraborea is feitelijk hetzelfde, maar het bekt wat lekkerder :)

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: Centrale Kaart

Bericht door Frans » za 05 mar 2011, 00:09

^^
Borealië vind ik persoonlijk een veel mooiere naam. Terraborea spreekt uiteraard een stuk makkelijker maar staat lang niet zo mooi en luxe. Daarbij vind ik Terraborea een beetje Arabisch klinken...
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Mark
Berichten: 1
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:34

Re: Centrale Kaart

Bericht door Mark » zo 06 mar 2011, 13:51

Ik zou persoonlijk ook voor Borealië gaan. Met de uitspraak vind ik het wel meevallen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Centrale Kaart

Bericht door sirdanilot » zo 06 mar 2011, 15:06

Ik zit er aan te denken om ook eens een land te beginnen. Welke ruimte kan ik daarvoor reserveren? Ik zat te denken aan deze ruimte (groen ingetekend), grenzend aan Nova Holandia en Schellingen. Ik weet dat het een enorm oppervlak is, maar mijn land zal nogal dunbevolkt zijn en een deel ervan bergachtig. Ten noorden van het land is er dan nog ruimte voor nieuwe landen.

EDIT: vervangen door link

http://i.picoodle.com/5f7i2knh

Totdat ik een eigen landentopic heb wil ik ook wel als een soort internationale macht of VN fungeren ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Centrale Kaart

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 mar 2011, 15:20

Die vreselijk grote landen maken het er niet bepaald mooier en realistischer op... :(
Nieuwe landen zijn natuurlijk altijd welkom, maar denk dan wel een beetje aan de grootte :)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Centrale Kaart

Bericht door sirdanilot » zo 06 mar 2011, 15:30

Snelwegfreak schreef:Die vreselijk grote landen maken het er niet bepaald mooier en realistischer op... :(
Nieuwe landen zijn natuurlijk altijd welkom, maar denk dan wel een beetje aan de grootte :)
Het land is niet veel groter dan iets als Oostenrijk of zo. Een ministaatje midden in de Atlantische oceaan, dát is pas onrealistisch. Dat is helemaal niet economisch rendabel.

Mijn land krijgt in ieder geval niet zo vreselijk veel inwoners. Misschien iets van dertig, veertig miljoen maar dan heb je het ook wel gehad.
Laatst gewijzigd door sirdanilot op zo 06 mar 2011, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Centrale Kaart

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 mar 2011, 15:35

Nou, economisch rendabel kan natuurlijk wel, dat heeft niets te maken met de grootte van een land. Kijk maar naar Luxemburg.
Bovendien vond ik de kaart wat onrealistisch geworden omdat de grenzen nog niet echt goed op elkaar aansloten, de kleurtjes van de landen wat te fel waren en er geen steden waren ingetekend. Ik denk dat het wel realistisch kan worden, mits het allemaal mooi op elkaar aansluit, maar dat komt denk ik wel goed :)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: Centrale Kaart

Bericht door Theodoor » zo 06 mar 2011, 15:36

sirdanilot schreef: Het land is niet veel groter dan iets als Oostenrijk of zo.
Jouw schaal klopt wel aardig. Alleen in Nova Hollandia passen nooit 64 miljoen inwoners.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Centrale Kaart

Bericht door sirdanilot » zo 06 mar 2011, 15:37

Snelwegfreak schreef:Nou, economisch rendabel kan natuurlijk wel, dat heeft niets te maken met de grootte van een land. Kijk maar naar Luxemburg.
Bovendien vond ik de kaart wat onrealistisch geworden omdat de grenzen nog niet echt goed op elkaar aansloten, de kleurtjes van de landen wat te fel waren en er geen steden waren ingetekend. Ik denk dat het wel realistisch kan worden, mits het allemaal mooi op elkaar aansluit, maar dat komt denk ik wel goed :)
Dit was alleen maar voor de locatie. Als ik een echte kaart ga tekenen wordt dat natuurlijk véél gedetailleerder.


Het probleem is dat ik nogal veel met Nova Hollandia ga moeten samenwerken, omdat er nogal een lange grens met dat land is. Ik moet dus weten wat voor geografie hij wil, zodat ik weet waar ik bergen en rivieren kan hebben etc.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » zo 06 mar 2011, 15:40

Buiten dat ik de voorkeur geef aan het hebben van één land (of meerdere die onder dezelfde vlag vallen), heb ik nog een proefballonnetje: is het niet een idee om ergens anders op de wereld verder te gaan? Overzeese gebieden, zeg maar. Het wordt me toch wel erg snel erg vol rond Atlantidië/LST/andere landen, dat is nauwelijks bij te houden.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Centrale Kaart

Bericht door sirdanilot » zo 06 mar 2011, 15:47

JeroenF1 schreef:Buiten dat ik de voorkeur geef aan het hebben van één land (of meerdere die onder dezelfde vlag vallen), heb ik nog een proefballonnetje: is het niet een idee om ergens anders op de wereld verder te gaan? Overzeese gebieden, zeg maar. Het wordt me toch wel erg snel erg vol rond Atlantidië/LST/andere landen, dat is nauwelijks bij te houden.
Ik wil best ergens anders verder gaan, alleen is het wel leuk om interactie te hebben met andere landen. Ik heb ook wel ergens een volledig uitgewerkte natuurkundige kaart van een heel nieuw continent liggen, maar nadeel is dat de grenzen van water en land nogal vastliggen. Het leuke aan Atlantidië is juist dat je zelf de kustlijnen tot op bepaalde hoogte kunt bepalen, als je een nieuw land sticht.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast