[BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

[BOR] Landen die officieel onderdeel uitmaken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

[BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » za 07 jan 2012, 16:41

Dit topic gaat over de geplande tunnels, veerverbindingen en hogesnelheidslijnen tussen Schellingen, Burghteland, Ardeim en Solwesië.

http://dl.dropbox.com/u/29498835/vierlandenoverleg.png

Op dit overzichtskaartje (svg is hier te downloaden, zodat iedereen het kan aanpassen) staan enkele projecten die momenteel her en der ter discussiestaan.

Noot: het is mij onduidelijk waar Solwesië en Ardeim precies liggen. Zou je de contouren van je land even op het .svg-kaartje in willen tekenen, HaFaBraIsFun?

Bartenztunnel:
Een tunnel van Malle (BRS) naar Ardeim. Komt hier een snelweg en een spoor dat geschikt is voor een HSL?

HSL-tracé 1:
De HSL-lijn moet uiteindelijk geheel Burghteland doorkruisen, tot N.-Vlissingen aan toe. De lijn kan aantakken richting Schellingen-Stad en richting Malle (Ardeim, Solwesië). Burghteland prefereert dit tracé sterk.

HSL-tracé 2:
Deze HSL-lijn is langer en ligt minder op de route naar Schellingen-Stad; wel wordt Barte bediend. Binnen Burghteland is deze lijn eigenlijk al afgeschreven.

Veerverbinding:
Indien er niet wordt gekozen om verkeer via de Bartenztunnel te leiden, is een veerverbinding misschien handig. Deze bedient dan Barte en ook het doorgaande verkeer (via de randweg en A1901 kan het verkeer richting de A1 rijden).

Opwaardering B505:
Indien er geen veerverbinding komt, kan een opwaardering van deze route naar 2x2 rijstroken het vrachtverkeer richting de Bartenztunnel opvangen.

Welke van deze projecten worden haalbaar geacht? Zijn er nog andere voorstellen?
Laatst gewijzigd door sirdanilot op zo 08 jan 2012, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [BOR][RBU][BRS]Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door Rob » za 07 jan 2012, 19:02

Mijn theorie over dit plan (ook al behoor ik niet tot de vier landen ;))

http://i.imgur.com/l40c4.png

Een gecombineerde Bartenztunnel met een snelweg een de HSL-lijn.
Een veerverbinding Barte/Harg<>Ardeim.
Aanleg HSL-lijn wordt aangelegd hoe Burghteland dat wil als Tracé 1.
Ook nog een Expressweg (B..) van Barte naar Boninersmund.

Dit is m'n plan , voel je geïnspireerd en wees creatief

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR][RBU][BRS]Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 19:31

Ik vind dit een goed initiatief van sirdanilot
De Bartenszeeverbindign wordt een brug-tunnel tussen Malle en Ghillerlee. Over deze verbinding zal een autosnelweg liggen die aansluit op het Ardeimse wegennet bij Ghillerlee en op het Schellingse bij Malle. Ook zal er een HSL-spoorweg over deze verbinding rijden tussen Bodegarde en Schellingen-Stadt. Ik zou graag een veerverbinding openen tussen Barte en Soberg in Ardeim en tussen Barte en Huchel in Solwezië (daarom heb ik daar ook een nieuwe autosnelweg toegevoegd), omdat heel wat Ardeimers en Solweziërs graag naar Burghteland zouden willen gaan. Als je deze ferryverbinding onnodig of niet rendabel zou vinden dan wil ARferry de verbinding wel alleen openen (als zij failliet gaan dan is dat hun probleem)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR][RBU][BRS]Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 19:43

Rob schreef:Mijn theorie over dit plan (ook al behoor ik niet tot de vier landen ;))
Geeft niet. Ik zie het als een advies van een onafhankelijke partij ;)

Ik ben het wel an sich met het voorstel eens. Wel een paar wijzigingen in details:
- De Bartenzsee-verbinding heeft ook een bruggedeelte aan de Schellingse zijde. Tussen de twee gedeeltes ligt een eilandje.
- De te realiseren expressweg (B220) nabij Boninersmund komt dichter bij Boninersmund te liggen. Het precieze tracé op Schellingse bodem ga ik binnenkort zelf uitwerken.
- Waarschijnlijk wordt de A5 bij Malle omgelegd, dit omdat de oude indeling ervan uit ging dat er geen wegen doorgingen bij Malle. Ik was van plan om deze weg aan de oost-zijde van Malle te plaatsen, wat hier ook is juist weerggegeven (alleen wel doortrekken naar het oude tracé).
- Ik had ook nog een plan om de HST-lijn vanuit Schellingen-Stadt door te trekken naar Barte. Misschien is dat iets te veel gevraagd en zou men ook voor een bypass tussen Jacken en Maghtigheere kunnen kiezen van regulier spoor.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR][RBU][BRS]Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door sirdanilot » za 07 jan 2012, 19:50

HAFRABAisfun schreef:Ik vind dit een goed initiatief van sirdanilot
De Bartenszeeverbindign wordt een brug-tunnel tussen Malle en Ghillerlee. Over deze verbinding zal een autosnelweg liggen die aansluit op het Ardeimse wegennet bij Ghillerlee en op het Schellingse bij Malle. Ook zal er een HSL-spoorweg over deze verbinding rijden tussen Bodegarde en Schellingen-Stadt. Ik zou graag een veerverbinding openen tussen Barte en Soberg in Ardeim en tussen Barte en Huchel in Solwezië (daarom heb ik daar ook een nieuwe autosnelweg toegevoegd), omdat heel wat Ardeimers en Solweziërs graag naar Burghteland zouden willen gaan. Als je deze ferryverbinding onnodig of niet rendabel zou vinden dan wil ARferry de verbinding wel alleen openen (als zij failliet gaan dan is dat hun probleem)
Ik denk inderdaad dat deze veerverbinding wel rendabel kan zijn als ARferry deze beheert. De veerterminal komt op de op de kaart aangegeven locatie, en Burghteland zorgt voor een 2x2 verbindingsweg naar de A1901. De Randwegh van Barte is een goed uitgebouwde expressweg met verkeerslichten (2x2 en deels 2x3), waardoor het doorgaande verkeer binnen no-time op de A1 is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR][RBU][BRS]Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 19:53

Ardeim en Solwezië proberen vooral goede verbindingen te krijgen met het vasteland. Voor hen zou een goede spoor- en wegverbinding met Burghteland optimaal zijn. Aangezien Barte toch een grote stad is (en belangrijk voor de Solwezische handel) zou een HSL-verbinding met Barte voor Solwezië een goede zaak zijn
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [BOR] Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door Kaaiman » za 07 jan 2012, 21:42

Ik heb even de titel aangepast. [BOR] staat immers al voor Borealie. Nova Hollandia is niet welkom in het overleg?

Overigens bestaat er al een topic over hogesnelheidslijnen op Borealie...
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door sirdanilot » za 07 jan 2012, 22:22

Het gaat hier over het noorden van Schellingen en Burghteland, het deel rond de Bartenzsee dus. Betrekkingen met Nova Hollandia kunnen plaatsvinden in een ander topic.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Vierlandenoverleg Borealië

Bericht door TBR » za 07 jan 2012, 22:38

misschien moet je de naam veranderen in Bartenszeeoverleg?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Internationale herinrichting Bartenzsee-regio

Bericht door MandelSoft » za 07 jan 2012, 23:12

Wellicht "Internationale herinrichting Bartenzsee-regio"
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » zo 08 jan 2012, 12:50

Titel veranderd.

Afbeelding

Welnu, de B505 expressweg zal worden opgenomen in de wegenplannen van Riiksweghendienst als een Br-I weg (2x2 expressweg met een maximumsnelheid van 120 km/u). Het tracé voert over de huidige B505 en B41; de rondjes zijn aansluitingen (later wordt bepaald welke vorm deze zullen krijgen). Het tracé in Schellingen bepaal ik natuurlijk niet, maar het zou handig zijn om de huidige brug over de rivier te gebruiken (B22) en bij voorkeur bouwt Schellingen een hoogwaardige aansluiting op de snelweg. De weg wordt het liefst 2x2, anders heeft dit project maar weinig zin...

Deze weg biedt tevens een snelle verbinding tussen Maghtigheere en Barte, en ook Schellings grensoverschrijdend verkeer zal er profijt van hebben; Barte is toch een erg grote stad, en sommige zaken zullen in Burghteland goedkoper zijn dan in Schellingen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 12:53

Dat is ook heel handig voor Ardeims verkeer dat naar Barte wil, of voor Solwezisch verkeer dat naar (Noord-)Schellingen wil
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » zo 08 jan 2012, 12:58

^^ Klopt. De B41 is een goed uitgebouwde autoweg door dunbevolkt gebied, dus vanaf de toekomstige veerhaven is men zó in Schellingen. Het enige probleem is de verbinding met de A2; de A7 en de A20 zijn goed te bereiken.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 13:01

Wat is daar het probleem mee? (of los je het met de nieuwe expressweg op?).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » zo 08 jan 2012, 13:34

Wellicht kan ik het tracé dat Sirdanilot opstelde ook gebruiken in combinatie met een bypass langs Boninersmund naar de A2. Dit ontsluit ook nog eens Boninersmund aan de westelijke zijde. Het precieze plan moet ik nog uitwerken; Ik ben namelijk nu ook een detailkaart aan het maken van de deelstaat Nordende...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 13:38

Waarom geen gewone aansluiting met de A20? (die dan weer aansluit op de A2)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » zo 08 jan 2012, 13:44

^^
Als je op de kaart kijkt, zie je dat er geen rechtstreekse verbindingsweg naar de A2 toe is vanaf de grensovergang bij Maghtigheere (weg 1903/B26). Verkeer moet dan dwars door Boninersmund, of wellicht over polderwegen die niet op de kaart staan, om de A2 te bereiken richting het zuiden. Een rondweg rond Boninersmund zou uitkomst kunnen bieden, maar dat is aan Schellingen. Al moet ik wel zeggen dat de A2 niet zo een belangrijke snelweg lijkt te zijn voor het doorgaande verkeer naar Schellingen. De situatie kan daarom wellicht ook gewoon blijven zoals ze is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 13:53

Gewoon een korte verbindingsweg vanaf de B22 naar een nieuwe op- en afrit aan de A2, maar dat is geen echte rondweg
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door TBR » za 21 jan 2012, 22:15

Oke, even een stand van zaken:
bestaand of in aanbouw
-de Bartenszeeverbinding tussen Malle en Ghillerlee, die bestaat uit een brug en een tunnel
-de Burghtelandse B505 wordt opgewaardeerd tot 2x2 en Vmax 120km/h
-een veerverbinding tussen Barte en Huchel (KSW), en Barte en Soberg (RAR)
-de doortrekking van de A2 naar de B41

nog in ontwerpfase of in overleg
-een HSL-verbinding Malle-Barte
- een veerverbinding van Ardeim en Solwezië naar Steinmarken
- een autoweg in Schellingen die de opgewaardeerde B505 aansluit op het Schellingse wegennet
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door sirdanilot » zo 22 jan 2012, 01:25

Het lijkt me handig om te stellen dat de opwaardering/aanbouw van de B505 enkele jaren terug al is begonnen, zodat de weg eind dit jaar al kan worden opengesteld. Mandelsoft, geldt dat ook voor het deel van deze weg op Schellings grondgebied? Een gewone weg langs Boninersmund lijkt me overigens voldoende om de A2 op te komen, maar dat is aan Mandelsoft. Ik zie de tracés wel op de kaart van Nordende.

Het Burghtelandse tracé (en dus ook de plaats van de grensovergang) is zoals je een paar posts hierboven op het kaartje kunt zien; alleen aan de weg zelf wat kleine wijzigingen. Het kan namelijk zijn dat het deel dat over de huidige B41 loopt het nummer A41 gaat krijgen (met indirecte verwijzing B505); dit deel krijgt namelijk vluchtstroken en wordt volledig ongelijkvloers. Verder is als antwoord op protest van Maghtigheere besloten om die plaats twee aansluitingen te geven (B41 en Maghtigheere-West). Verder is Merelande nog niet volledig in detail ingetekend op de kaart.

De Bartenszeeverbinding, dat moeten jullie maar bepalen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » zo 22 jan 2012, 10:47

^^ De nieuwe expressweg B22 naar de grens is al in aanbouw. Het oostelijke deel naar de grens is als eerste klaar namelijk al medio 2012. De opwaardering van de brug over de Boniner en de aansluiting met de A20 zullen pas eind 2012 klaar zijn. De oude B22 wordt omgenummerd naar B24. Hierdoor krijg je wel de curieuze situatie dat de Bundeswaeg 22 bij Bueren eigenlijk afsplitst op de A20, maar een klein stukje doorloopt als stedelijke inprikker...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » ma 23 jan 2012, 19:58

Ik ben nog steeds bezig met de detailkaart van Meerland, maar hier is alvast een voorproefje:

Afbeelding
De tracés van de nieuwe infrastructuur in de Bartenzseeregio is alreeds ingetekend. Klopt dit zo'n beetje met wat jullie in gedachten hadden?

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door Snelwegfreak » ma 23 jan 2012, 20:04

Oeps!
Not Found

The requested URL /gallery/mrtnrln/SchellingenStuff/kaart_schellingen_nordende.png was not found on this server.
EDIT: Nu doet hij het wel, maar alleen als ik inzoom. Als ik dat niet doe is alles wit :S

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door MandelSoft » ma 23 jan 2012, 20:06

Hij had de verkeerde versie geüpload. Dat is nu gefikst.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [BOR] Overleg Infrastructuur Bartenzseeregio

Bericht door Rob » ma 23 jan 2012, 21:19

Ziet er top uit :d
Zo zou de Bartenzseeregio beter bereikbaar moeten worden !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten