[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 18 jan 2012, 15:33

Een plaatje van de A8, rond een uur of 5 's ochtends:

Afbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » wo 18 jan 2012, 16:18

Waarom is een snelweg door dunbevolkt gebied verlicht? Dat brengt lichtvervuiling en energiekosten met zich mee, terwijl het niet echt nodig is.
In de schemer van 5 uur 's ochtends mag de verlichting wel aan. :D

Zie ik rechtsboven de zee? Volgens de kaart zit er redelijk wat afstand tussen de A8 en de zee.

Verder een mooie visualisatie.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 18 jan 2012, 16:24

Klopt, de lijnverlichting staat ook uit, en zal binnenkort ook verdwijnen. De koplampen van de auto ben ik wel vergeten ja... :$ En nee, dat is geen zee, dat is de achtergrond die te ver doorloopt :P

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 feb 2012, 21:43

Een paar plaatjes van de verdiepte A2 in Eindhoven:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Rob » vr 03 feb 2012, 22:34

Nice :d

Maar hoe worden locale doelen aangeduid ,bijv. wijknamen enz.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 feb 2012, 22:35

Zoals je ziet op de eerste foto: ''Altkwartier'' en ''Engelenberg'' ;)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Rob » vr 03 feb 2012, 22:44

Oke ,maar dat doet mij denken aan een omringende plaats die zo heet

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 feb 2012, 22:50

Ja, dat zou eventueel kunnen. De richtlijn is ook om het als volgt te noteren:

''EHV - Altkwartier
......- Engelenberg''

of voluit:

''Eindhoven - Altkwartier
.............- Engelenberg''

Waarom dit hier niet zo is toegepast weet ik niet. Ik zal het voorleggen aan de bordenboer (slager die eigen vlees keurt :lol: ).

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 03 feb 2012, 23:49

Of je kan het gewoon doen als een wit doel, of je kan het zo doen:

Eindhoven:
...- Altkwartier
...- Engelenberg'
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 03 feb 2012, 23:53

Dat zou ook zomaar kunnen ja, de richtlijn schrijft echter voor dat het moet zoals ik hierboven zei ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » za 04 feb 2012, 00:35

Mooie visualisatie ! Het lijkt mij voor de inwoners niet zo prettig, een 2x3 autosnelweg dwars door de stad... is 2x3 hier überhaupt wel nodig?

In Burghteland worden zulke lokale doelen ook gewoon op die manier vermeld. Alleen als er verwarring kan optreden met daadwerkelijke plaatsnamen, wordt de plaatsnaam toegevoegd.

Hier is een voorbeeld van de snelweg A1008 in Nieuw-Vlissingen (momenteel nog in aanbouw). Op het onderste portaalbord zie je dat bij de wijknamen Puujnof en Leliebuurte nog de afkorting 'N.Vl' (Nieuw-Vlissingen) is toegevoegd, omdat hier verwarring kan optreden met de doorgaande doelen, maar op de afritborden staat geen Nieuw-Vlissingen meer aangegeven. Anders krijg je verwarrende zaken als Nieuw-Vlissingen-Zaokncntr-NO waar niemand wat aan heeft.

http://dl.dropbox.com/u/29498835/burght ... urspln.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 04 feb 2012, 00:50

Het was vroeger een smallere 2x2 Autoroute op maaiveldniveau. Vanwege de problemen die dat gaf, in combinatie met de toegenomen verkeersdrukte gaf aanleiding tot hernieuwing. Daar is deze 2x3 verdiepte Autoroute voor in de plaats gekomen. Ik zou zeggen, een absolute winst voor de bewoners ;)

Gebruikersavatar
patrickoudejans
Berichten: 71
Lid geworden op: za 03 sep 2011, 15:16
Locatie: Den Haag (NL), Ganahaniembo (RST)

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door patrickoudejans » za 04 feb 2012, 14:46

Heel mooi gedaan. Nog een paar kleine kanttekeningen:
  • Waarom een fietsviaduct op die plek? Ik zie het fietspad niet echt doorgaan (links en rechts). Op deze manier is het alleen maar geldverspilling.
  • Bomen zijn normaal gesproken niet zo groot als ze zijn geplant bij nieuwe projecten. Dit zou erg duur zijn.
  • Hopenlijk hebben ze hier geen last van stenengooiende jeugd op de viaducten. 8|
Pagdôna Stalanea-uag - Welkom in Stalanië

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 04 feb 2012, 15:08

patrickoudejans schreef:Waarom een fietsviaduct op die plek? Ik zie het fietspad niet echt doorgaan (links en rechts). Op deze manier is het alleen maar geldverspilling.
Het rechterfietspad duikt een stukje verder de wijken Altkwartier en Engelenberg in, het linker fietspad gaat ook afdraaien. Hier komen de twee paden alleen samen omdat ze hier kunnen kruisen.
patrickoudejans schreef:Bomen zijn normaal gesproken niet zo groot als ze zijn geplant bij nieuwe projecten. Dit zou erg duur zijn.
Klopt, bomen moet je in 3D projecten niet serieus nemen. Ik kan nergens goede, realistische bomen vinden die ook nog eens heel erg low-poly zijn. Kijk er maar doorheen ;)
patrickoudejans schreef:Hopenlijk hebben ze hier geen last van stenengooiende jeugd op de viaducten. 8|
Dat probleem speelt hier niet, God zij dank.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » za 04 feb 2012, 16:55

Mooie visualisatie. :d Zo'n verdiepte snelweg is natuurlijk een stuk fijner voor de omgeving dan een op maaiveld, al heb je nog wel geluidsoverlast. Hij is in ieder geval goed ingepast.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 04 feb 2012, 17:15

Dank je! Veel geluid wordt al opgevangen doordat hij verdiept ligt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 10 feb 2012, 15:37

De voie-expresse N3 richting de aansluiting met de A8:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om de veiligheid te garanderen wordt er verzocht om op autowegen (110 km/h) 70 meter afstand te houden (ongeveer 2,2 seconden) en op Autoroutes 90 meter (2,5 seconden). Op sommige plekken (gevaarlijkere plekken met minder overzicht) kunnen deze afstanden verplicht worden door middel van het ronde bord op plaatje twee.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 10 feb 2012, 16:21

^^ Maakt dat niet de doorstroming wat minder efficiënt? 2 seconden afstand is al prima. Het absolute minimum is 1,6 seconden (hierbij heb je wel een zeer korte tijd tussen reactie en tegenmaatregelen nemen).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 10 feb 2012, 16:32

Benjiland is niet zo'n heel groot en met ook niet zoveel inwoners. Een logisch gevolg is dat het op de wegen ook niet bijster druk is. Bovendien is deze regel in 98% van de gevallen een aanbeveling, die ervoor zorgt dat het aantal kop-staartongevallen nog minder zou moeten zijn. Erg veel extra vertraging zal het in Benjiland niet opleveren ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 11 feb 2012, 03:36

Dezelfde N3, maar dan een stukje verder met wegwerkzaamheden: een nieuwe geleiderail die geplaatst wordt:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » za 11 feb 2012, 10:17

Erg mooie visualisaties weer !

In Burghteland gebruikt men gewoon snelheidsbeperkingen bij gevaarlijke punten (of waarschuwingsborden zonder snelheidsbeperking)... uiteraard is bumperkleven niet toegestaan op straffe van hoge boetes, maar speciale maatregelen om de afstand tussen voertuigen te vergroten neemt men niet. Verkeer rijdt vaak gedwongen dicht bij elkaar door drukte of door verkeerslichten...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 11 feb 2012, 16:54

sirdanilot schreef:Erg mooie visualisaties weer !
Dank je! :)
sirdanilot schreef:In Burghteland gebruikt men gewoon snelheidsbeperkingen bij gevaarlijke punten (of waarschuwingsborden zonder snelheidsbeperking)...
Dat gebeurt in Benjiland ook.
sirdanilot schreef:uiteraard is bumperkleven niet toegestaan op straffe van hoge boetes, maar speciale maatregelen om de afstand tussen voertuigen te vergroten neemt men niet. Verkeer rijdt vaak gedwongen dicht bij elkaar door drukte of door verkeerslichten...
In Benjiland ook, alleen op gevaarlijke punten waar het overzicht wat minder is kunnen er borden geplaatst worden waardoor een verplichte afstand kan worden opgelegd. Bijvoorbeeld tunnels, of heuvels.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » za 11 feb 2012, 17:26

Maar hoe controleer je dat, vraag ik me dan af... :S

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 11 feb 2012, 17:28

Het kan uiteraard alleen geconstateerd worden door een toevallig ter plaatse zijnde plissie-of sjeldarmewagen. Net als de Vmax-borden bij scherpe bochten hebben ze eigenlijk meer een 'adviserende' functie. Dit gaat in de toekomst wel veranderen, omdat er ideeën opgaan om adviesborden in te voeren. De borden hebben dus eigenlijk een wettelijke waarde van 0,0, omdat het amper te controleren is en inschattingswerk van de politie blijft ;)

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegenkenner » zo 12 feb 2012, 12:40

Lady's en gentlemen,

De doelen van de A1 in Benjiland.

In negatieve richting.

Vanaf knooppunt met de R1

Noorderhaven
Heerhugowaard
---------
[A9] T' Veld
[A9] Heelstad

Vanaf het knooppunt met de A9

Noorderhaven
Heerhugowaard

Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)

Dongel
Noorderhaven

Vanaf Noorderhaven (afrit 30)

T' Veld
Dongel

In positieve richting:

Vanaf het Benjikanaal

Eindhoven
Noorderhaven

Vanaf Noorderhaven (afrit 30)

Eindhoven
Heerhugowaard

Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)

Eindhoven
---------
[A9] Heelstad
[A9] T' Veld

Vanaf het knooppunt met de A9

Eindhoven

Kaart als bijlage.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Flame away everybody!!!
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten