[KBL] Verkeer en Vervoer
Moderator: Matt
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Een plaatje van de A8, rond een uur of 5 's ochtends:
Re: [KBL] Infrastructuur
Waarom is een snelweg door dunbevolkt gebied verlicht? Dat brengt lichtvervuiling en energiekosten met zich mee, terwijl het niet echt nodig is.
In de schemer van 5 uur 's ochtends mag de verlichting wel aan.
Zie ik rechtsboven de zee? Volgens de kaart zit er redelijk wat afstand tussen de A8 en de zee.
Verder een mooie visualisatie.
In de schemer van 5 uur 's ochtends mag de verlichting wel aan.
Zie ik rechtsboven de zee? Volgens de kaart zit er redelijk wat afstand tussen de A8 en de zee.
Verder een mooie visualisatie.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Klopt, de lijnverlichting staat ook uit, en zal binnenkort ook verdwijnen. De koplampen van de auto ben ik wel vergeten ja... En nee, dat is geen zee, dat is de achtergrond die te ver doorloopt
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Een paar plaatjes van de verdiepte A2 in Eindhoven:
Re: [KBL] Infrastructuur
Nice
Maar hoe worden locale doelen aangeduid ,bijv. wijknamen enz.
Maar hoe worden locale doelen aangeduid ,bijv. wijknamen enz.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Zoals je ziet op de eerste foto: ''Altkwartier'' en ''Engelenberg''
Re: [KBL] Infrastructuur
Oke ,maar dat doet mij denken aan een omringende plaats die zo heet
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Ja, dat zou eventueel kunnen. De richtlijn is ook om het als volgt te noteren:
''EHV - Altkwartier
......- Engelenberg''
of voluit:
''Eindhoven - Altkwartier
.............- Engelenberg''
Waarom dit hier niet zo is toegepast weet ik niet. Ik zal het voorleggen aan de bordenboer (slager die eigen vlees keurt ).
''EHV - Altkwartier
......- Engelenberg''
of voluit:
''Eindhoven - Altkwartier
.............- Engelenberg''
Waarom dit hier niet zo is toegepast weet ik niet. Ik zal het voorleggen aan de bordenboer (slager die eigen vlees keurt ).
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [KBL] Infrastructuur
Of je kan het gewoon doen als een wit doel, of je kan het zo doen:
Eindhoven:
...- Altkwartier
...- Engelenberg'
Eindhoven:
...- Altkwartier
...- Engelenberg'
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Dat zou ook zomaar kunnen ja, de richtlijn schrijft echter voor dat het moet zoals ik hierboven zei
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Mooie visualisatie ! Het lijkt mij voor de inwoners niet zo prettig, een 2x3 autosnelweg dwars door de stad... is 2x3 hier überhaupt wel nodig?
In Burghteland worden zulke lokale doelen ook gewoon op die manier vermeld. Alleen als er verwarring kan optreden met daadwerkelijke plaatsnamen, wordt de plaatsnaam toegevoegd.
Hier is een voorbeeld van de snelweg A1008 in Nieuw-Vlissingen (momenteel nog in aanbouw). Op het onderste portaalbord zie je dat bij de wijknamen Puujnof en Leliebuurte nog de afkorting 'N.Vl' (Nieuw-Vlissingen) is toegevoegd, omdat hier verwarring kan optreden met de doorgaande doelen, maar op de afritborden staat geen Nieuw-Vlissingen meer aangegeven. Anders krijg je verwarrende zaken als Nieuw-Vlissingen-Zaokncntr-NO waar niemand wat aan heeft.
http://dl.dropbox.com/u/29498835/burght ... urspln.png
In Burghteland worden zulke lokale doelen ook gewoon op die manier vermeld. Alleen als er verwarring kan optreden met daadwerkelijke plaatsnamen, wordt de plaatsnaam toegevoegd.
Hier is een voorbeeld van de snelweg A1008 in Nieuw-Vlissingen (momenteel nog in aanbouw). Op het onderste portaalbord zie je dat bij de wijknamen Puujnof en Leliebuurte nog de afkorting 'N.Vl' (Nieuw-Vlissingen) is toegevoegd, omdat hier verwarring kan optreden met de doorgaande doelen, maar op de afritborden staat geen Nieuw-Vlissingen meer aangegeven. Anders krijg je verwarrende zaken als Nieuw-Vlissingen-Zaokncntr-NO waar niemand wat aan heeft.
http://dl.dropbox.com/u/29498835/burght ... urspln.png
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Het was vroeger een smallere 2x2 Autoroute op maaiveldniveau. Vanwege de problemen die dat gaf, in combinatie met de toegenomen verkeersdrukte gaf aanleiding tot hernieuwing. Daar is deze 2x3 verdiepte Autoroute voor in de plaats gekomen. Ik zou zeggen, een absolute winst voor de bewoners
- patrickoudejans
- Berichten: 71
- Lid geworden op: za 03 sep 2011, 15:16
- Locatie: Den Haag (NL), Ganahaniembo (RST)
Re: [KBL] Infrastructuur
Heel mooi gedaan. Nog een paar kleine kanttekeningen:
- Waarom een fietsviaduct op die plek? Ik zie het fietspad niet echt doorgaan (links en rechts). Op deze manier is het alleen maar geldverspilling.
- Bomen zijn normaal gesproken niet zo groot als ze zijn geplant bij nieuwe projecten. Dit zou erg duur zijn.
- Hopenlijk hebben ze hier geen last van stenengooiende jeugd op de viaducten.
Pagdôna Stalanea-uag - Welkom in Stalanië
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Het rechterfietspad duikt een stukje verder de wijken Altkwartier en Engelenberg in, het linker fietspad gaat ook afdraaien. Hier komen de twee paden alleen samen omdat ze hier kunnen kruisen.patrickoudejans schreef:Waarom een fietsviaduct op die plek? Ik zie het fietspad niet echt doorgaan (links en rechts). Op deze manier is het alleen maar geldverspilling.
Klopt, bomen moet je in 3D projecten niet serieus nemen. Ik kan nergens goede, realistische bomen vinden die ook nog eens heel erg low-poly zijn. Kijk er maar doorheenpatrickoudejans schreef:Bomen zijn normaal gesproken niet zo groot als ze zijn geplant bij nieuwe projecten. Dit zou erg duur zijn.
Dat probleem speelt hier niet, God zij dank.patrickoudejans schreef:Hopenlijk hebben ze hier geen last van stenengooiende jeugd op de viaducten.
Re: [KBL] Infrastructuur
Mooie visualisatie. Zo'n verdiepte snelweg is natuurlijk een stuk fijner voor de omgeving dan een op maaiveld, al heb je nog wel geluidsoverlast. Hij is in ieder geval goed ingepast.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Dank je! Veel geluid wordt al opgevangen doordat hij verdiept ligt.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
De voie-expresse N3 richting de aansluiting met de A8:
Om de veiligheid te garanderen wordt er verzocht om op autowegen (110 km/h) 70 meter afstand te houden (ongeveer 2,2 seconden) en op Autoroutes 90 meter (2,5 seconden). Op sommige plekken (gevaarlijkere plekken met minder overzicht) kunnen deze afstanden verplicht worden door middel van het ronde bord op plaatje twee.
Om de veiligheid te garanderen wordt er verzocht om op autowegen (110 km/h) 70 meter afstand te houden (ongeveer 2,2 seconden) en op Autoroutes 90 meter (2,5 seconden). Op sommige plekken (gevaarlijkere plekken met minder overzicht) kunnen deze afstanden verplicht worden door middel van het ronde bord op plaatje twee.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [KBL] Infrastructuur
Maakt dat niet de doorstroming wat minder efficiënt? 2 seconden afstand is al prima. Het absolute minimum is 1,6 seconden (hierbij heb je wel een zeer korte tijd tussen reactie en tegenmaatregelen nemen).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Benjiland is niet zo'n heel groot en met ook niet zoveel inwoners. Een logisch gevolg is dat het op de wegen ook niet bijster druk is. Bovendien is deze regel in 98% van de gevallen een aanbeveling, die ervoor zorgt dat het aantal kop-staartongevallen nog minder zou moeten zijn. Erg veel extra vertraging zal het in Benjiland niet opleveren
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Dezelfde N3, maar dan een stukje verder met wegwerkzaamheden: een nieuwe geleiderail die geplaatst wordt:
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Erg mooie visualisaties weer !
In Burghteland gebruikt men gewoon snelheidsbeperkingen bij gevaarlijke punten (of waarschuwingsborden zonder snelheidsbeperking)... uiteraard is bumperkleven niet toegestaan op straffe van hoge boetes, maar speciale maatregelen om de afstand tussen voertuigen te vergroten neemt men niet. Verkeer rijdt vaak gedwongen dicht bij elkaar door drukte of door verkeerslichten...
In Burghteland gebruikt men gewoon snelheidsbeperkingen bij gevaarlijke punten (of waarschuwingsborden zonder snelheidsbeperking)... uiteraard is bumperkleven niet toegestaan op straffe van hoge boetes, maar speciale maatregelen om de afstand tussen voertuigen te vergroten neemt men niet. Verkeer rijdt vaak gedwongen dicht bij elkaar door drukte of door verkeerslichten...
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Dank je!sirdanilot schreef:Erg mooie visualisaties weer !
Dat gebeurt in Benjiland ook.sirdanilot schreef:In Burghteland gebruikt men gewoon snelheidsbeperkingen bij gevaarlijke punten (of waarschuwingsborden zonder snelheidsbeperking)...
In Benjiland ook, alleen op gevaarlijke punten waar het overzicht wat minder is kunnen er borden geplaatst worden waardoor een verplichte afstand kan worden opgelegd. Bijvoorbeeld tunnels, of heuvels.sirdanilot schreef:uiteraard is bumperkleven niet toegestaan op straffe van hoge boetes, maar speciale maatregelen om de afstand tussen voertuigen te vergroten neemt men niet. Verkeer rijdt vaak gedwongen dicht bij elkaar door drukte of door verkeerslichten...
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Maar hoe controleer je dat, vraag ik me dan af...
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Het kan uiteraard alleen geconstateerd worden door een toevallig ter plaatse zijnde plissie-of sjeldarmewagen. Net als de Vmax-borden bij scherpe bochten hebben ze eigenlijk meer een 'adviserende' functie. Dit gaat in de toekomst wel veranderen, omdat er ideeën opgaan om adviesborden in te voeren. De borden hebben dus eigenlijk een wettelijke waarde van 0,0, omdat het amper te controleren is en inschattingswerk van de politie blijft
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Lady's en gentlemen,
De doelen van de A1 in Benjiland.
In negatieve richting.
Vanaf knooppunt met de R1
Noorderhaven
Heerhugowaard
---------
[A9] T' Veld
[A9] Heelstad
Vanaf het knooppunt met de A9
Noorderhaven
Heerhugowaard
Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)
Dongel
Noorderhaven
Vanaf Noorderhaven (afrit 30)
T' Veld
Dongel
In positieve richting:
Vanaf het Benjikanaal
Eindhoven
Noorderhaven
Vanaf Noorderhaven (afrit 30)
Eindhoven
Heerhugowaard
Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)
Eindhoven
---------
[A9] Heelstad
[A9] T' Veld
Vanaf het knooppunt met de A9
Eindhoven
Kaart als bijlage.
De doelen van de A1 in Benjiland.
In negatieve richting.
Vanaf knooppunt met de R1
Noorderhaven
Heerhugowaard
---------
[A9] T' Veld
[A9] Heelstad
Vanaf het knooppunt met de A9
Noorderhaven
Heerhugowaard
Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)
Dongel
Noorderhaven
Vanaf Noorderhaven (afrit 30)
T' Veld
Dongel
In positieve richting:
Vanaf het Benjikanaal
Eindhoven
Noorderhaven
Vanaf Noorderhaven (afrit 30)
Eindhoven
Heerhugowaard
Vanaf Heerhugowaard (afrit 34)
Eindhoven
---------
[A9] Heelstad
[A9] T' Veld
Vanaf het knooppunt met de A9
Eindhoven
Kaart als bijlage.
- Spoiler: weergeven
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten