[CYL] Archief

Fðarane Dirae Kylena'ae Nee'onya'ir, Feelinae yðir Sevalinir

Moderator: Faylin

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » di 07 aug 2012, 18:09

Ik denk toch dat ik de plaatsnamen ga veritalianiseren, want ik vind het eigenlijk zonde van dat Nederlands als officiële taal (ik wilde inderdaad origineel zijn...).
EDIT: Gedaan, kaart 1.4: http://dl.dropbox.com/u/12669217/Regno% ... Kaart5.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » di 07 aug 2012, 19:57

Netjes! :d
Op welke manier is de A11 in het zuiden te verklaren? Het ziet er niet echt uit als een volle, drukke regio met twee kleinere steden?

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » di 07 aug 2012, 20:30

De A11 was eerst een expresweg van Bolo (A2) tot Cavocitta', en verder als 'normale' nationale weg uitgebouwd. Sinds 20 jaar is de zuidkust een geliefde plek bij toeristen en de weg kon de capaciteit in de zomer niet meer aan, dus is besloten de A11 te verlengen tot Oldocotti. Nu is de kust vanaf Aeroporto de Daestro en Schonen International Airport goed te bereiken.
EDIT: Verschillende badplaatsen staan ook niet op de kaart vanwege het te kleine inwoneraantal.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » wo 08 aug 2012, 16:58

Kijk, dat verklaart het al ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » zo 12 aug 2012, 21:26

Nog een en ander uitgewerkt, dat zal ik later posten.
Hier is de metrokaart van Schonen:
http://dl.dropbox.com/u/12669217/Regno% ... chonen.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » zo 12 aug 2012, 21:34

Je spreekt over een Olympisch Park in de stad. Ik kan me niet herinneren dat de Olympische Spelen ooit in Nionia plaats hebben gevonden? ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » zo 12 aug 2012, 21:36

Snelwegfreak schreef:Ik kan me niet herinneren dat de Olympische Spelen ooit in Nionia plaats hebben gevonden? ;)
In dit geval refereert 'Olimpico' naar het geheel van atletiek. Het sportpark is alleen maar vernoemd naar de Olympische Spelen.Ik snap best dat het nogal tot verwarring kan leiden...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 aug 2012, 01:43

Verwarring niet, maar het is wel opmerkelijk. Vooral omdat het zoals alle ex-Olympische parken ook 'Olypmisch Park' heet ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » ma 13 aug 2012, 21:11

Vraagje: is er ten oosten van Laconia en ten zuiden van Carthamië nog plek? Anders zou ik daar graag mijn land willen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Kathor » ma 13 aug 2012, 22:12

Deze landen liggen nogal ver uitéén. Laconia ligt ten zuiden van Atlantidië terwijl Carthamië Tegenover de Oost Borealische Kust ligt.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » ma 13 aug 2012, 22:18

Nieuwste kaart (versie 1.5): EDIT: Sorry, mijn fout, ik dacht Carthamië lag ook in het zuiden... maar ten oosten van Laconia? Is daar nog plek?

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Rob » ma 13 aug 2012, 22:36

Je bedoeld tussen Laconia en Jamara.
Voor mij is dat goed :)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » di 14 aug 2012, 00:00

Die kaarten zien er stuk voor stuk goed uit! Goed werk! :d
Je hebt er duidelijk veel aandacht aan besteed.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Koen » wo 15 aug 2012, 17:19

Welkom op Atlantis! Het is zo te zien al een origineel land met een mooie kaart. :d

Er is dus een meerderheid die Nederlands spreekt (in ieder geval op het grootste eiland), maar toch is de officiële taal Italiaans. Zorgt dat niet voor grote spanningen?

De bewegwijzering is best duidelijk. Het is in ieder geval een stuk duidelijker dan de bewegwijzering in Italië, maar het heeft toch wat overeenkomsten. Wat betekenen eigenlijk de Romeinse cijfers op de kilometerpaaltjes?
Rob schreef:Je bedoeld tussen Laconia en Jamara.
Voor mij is dat goed :)
Ik zou het dan in een driehoek leggen. Ertussen plaatsen wordt meer een soort proppen. Leuk dat er eindelijk wat nieuwe landen in het zuiden willen liggen!
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » wo 15 aug 2012, 18:41

Koen schreef:Er is dus een meerderheid die Nederlands spreekt (in ieder geval op het grootste eiland), maar toch is de officiële taal Italiaans. Zorgt dat niet voor grote spanningen?
Op zich niet zo, de regering verbiedt hen niet dat ze hun eigen taal niet mogen spreken. Je ziet daar ook dikwijls nog uithangborden e.d. in het Nederlands hangen.
Koen schreef:Wat betekenen eigenlijk de Romeinse cijfers op de kilometerpaaltjes?
Dat is de hectometertelling, net zoals ze in Italië doen. [IV | 25] betekent bijvoorbeeld 25,4.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » wo 15 aug 2012, 19:25

Genecyll schreef:Op zich niet zo, de regering verbiedt hen niet dat ze hun eigen taal niet mogen spreken. Je ziet daar ook dikwijls nog uithangborden e.d. in het Nederlands hangen.
Ik denk dat Koen het anders bedoelt. Namelijk, dat er onder de bevolking spanningen voorkomen. Immers, als een bevolking in een land meerdere talen moet spreken, heb je altijd wel mensen die denken: ''Ja dag, ik praat alleen mijn eigen taal (moedertaal). Dit veroorzaakt weer een kinderachtig spelletje van 'jij praat dit niet dus dan doe ik het ook niet, lekker puh!'', en dát kan dan weer spanningen en zelfs conflictjes opleveren onderling. Kijk maar naar België, met de Vlamingen en de Walen. Dat gaat ook soms fout ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Koen » wo 15 aug 2012, 20:54

^^ Dat bedoel ik inderdaad. Dat er een soort gevoel van taalonderdrukking bestaat bij de Nederlanders. Alle officiële dingen staan natuurlijk in het Italiaans en dat is voor een gebied waar vooral Nederlandstaligen wonen natuurlijk niet zo fijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door TBR » do 16 aug 2012, 11:08

Snelwegfreak schreef:
Genecyll schreef:Op zich niet zo, de regering verbiedt hen niet dat ze hun eigen taal niet mogen spreken. Je ziet daar ook dikwijls nog uithangborden e.d. in het Nederlands hangen.
Ik denk dat Koen het anders bedoelt. Namelijk, dat er onder de bevolking spanningen voorkomen. Immers, als een bevolking in een land meerdere talen moet spreken, heb je altijd wel mensen die denken: ''Ja dag, ik praat alleen mijn eigen taal (moedertaal). Dit veroorzaakt weer een kinderachtig spelletje van 'jij praat dit niet dus dan doe ik het ook niet, lekker puh!'', en dát kan dan weer spanningen en zelfs conflictjes opleveren onderling. Kijk maar naar België, met de Vlamingen en de Walen. Dat gaat ook soms fout ;)
In Nederlandse ogen is dit kinderachtig, en ik ben het ook niet eens met sommige acties, maar Nederlanders leven in een land met een taal, zij kennen de hele voorgeschiedenis van wederzijdse frustraties, onderdrukking en onbegrip niet. Een land met meerdere talen is vaak heel erg gecompliceerd, en ik denk ook heel vaak dat de politici kinderachtig doen, maar dat zijn enkel de politici en enkele radicalen. Genecyll, als de meerderheid in je land een andere taal spreekt dan de regeing, dan zorgt dat zeker voor problemen, kijk maar naar het België van de 19e en begin 20e eeuw.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Matt » do 16 aug 2012, 11:32

Toch is Zwitserland een voorbeeld dat het weer wél goed kan gaan. In mindere mate heb je in de Verenigde Staten ook allemaal verschillende talen, waar ruim de helft van de bevolking van de zuidelijke staten Spaans als moedertaal heeft, naar ik meende in Florida zelfs 75%. Dit heeft in het verleden zeker tot spanningen geleid, maar iedereen kan Engels en daardoor heb je daar nu minder problemen mee. Met koloniale landen zul je minder gauw problemen met taalbotsingen hebben. Maldaria heeft ook een deel waar de overgrote meerderheid Benjilands spreekt. In het verleden zorgde dat wel eens voor spanningen, maar daar is nu niets meer van te merken. Minderheidstalen hoeven niet per se tot problemen te leiden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door TBR » do 16 aug 2012, 14:13

In België is de verhouding ongeveer 50/50 dat zorgt wel voor problemen, ik denk dat het in andere landen met een 50/50 anderstalige bevolking ook met grote problemen zit.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Snelwegfreak » do 16 aug 2012, 15:19

Daarom. We gaan zien wat Genecyll ervan gaat maken. Laten we dat maar gewoon rustig afwachten voordat we hem helemaal de grond inboren straks :)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » do 16 aug 2012, 19:04

Aangezien ik nog steeds in de zandbak zit, ga ik voor de makkelijke oplossing: het wordt 95% Italiaans, 5% Nederlands.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Kathor » do 16 aug 2012, 19:16

Dat is mogelijk. het kan altijd zijn dat een groot deel van de Nederlanders van het grote eiland na de overname zijn verhuisd naar de andere Nederlandstalige Atlantiaanse Landen, Nederland of Suriname
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » za 18 aug 2012, 22:46

Bewegwijzering ietsjes aangepast, nu ook met pictogrammen:
http://svg.tnx.nl/dump/2012-08-18T22:44:38_z5l0e8.svg

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [RUN] Regno Unito de Nionia

Bericht door Faylin » wo 22 aug 2012, 21:16

Het is weer even geleden, maar ik ben er nog :P
In deze post de 'guide' die ik schrijf voor Nionia, hierin staat alle informatie die er nu over het land beschikbaar is.
http://dl.dropbox.com/u/12669217/Regno% ... a_0822.pdf
Verder vroeg ik mij af wie met Nionia internationale lucht/veerverbindingen wil maken.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten