[HMK] Werkplaats

Demokratiske Republik Hochmark

Moderator: Kaaiman

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

[HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 18:43

Hier een topic met actuele wegen- en spoorplannen van Hochmark.
Het zijn er op het moment nog al wat dus het leek me wel handig om daar een eigen topic voor aan te maken.

Binnenkort zal ik hier een hele lijst plaatsen.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 18:43

Hier alvast een paar plannen overgenomen van het wegenforum.
Ik op 24 jan 2011 schreef: In Hochmark is nog niet veel spoor. Zo kan je op het centrale station van Nikastadt nog maar naar drie richtingen overstappen: naar Stenstadt (Resgart enz.), naar Birl (waar je vervolgens kunt overstappen richting Minich enz.) en naar Nikastadt aan de overkant van het water.
Daarom wordt in Hochmark ook heel gebruik gemaakt van de auto, een auto is dan ook niet heel duur en veel mensen halen hun rijbewijs al op hun 16e(1). Dit leidt er toe dat er vaak lange files staan. De Hochmarkse regering heeft daarom een aantal jaar geleden gezegd dat er in 2016 een goede ov-verbinding moet zijn tussen de grotere plaatsen en steden. Veel van deze spoorlijnen zijn inmiddels in aanbouw, maar inmiddels is men ook bezig de kleinere plaatsen aan te sluiten op het spoorwegennet. Vooral de provincies in het westen van deelstaat Hochmark zijn hier inmiddels druk mee bezig.
Hieronder een spoorwegkaart:
Afbeelding
Er zijn een aantal spoorlijnen waarvan nog niet geheel duidelijk is of het wel realistisch is. Bijv. de stoptrein-spoorlijn Sorinne - Mayolspi.

(1): In Hochmark geldt geen minimumleeftijd voor het halen van een rijbewijs, als iemand denkt dat hij zijn rijbewijs kan halen mag hij het proberen. Er zijn wel kinderen die op hun 10e al hun rijbewijs proberen te halen, maar dit is nog niemand gelukt. Het jongste geval van het halen van een rijbewijs in Hochmark is 15 jaar.
Ik op 4 feb 2011 schreef:Afbeelding
Een eventueel plan voor een soort van buitenring van Nikastadt.
De wegen in het plan zijn paars gearceerd. Er zitten een aantal al bestaande wegen of wegen die al in aanleg zijn in.
Er zitten vooral een aantal missing links in.
Er was bijv. nog geen snelle verbinding van Nikastadt naar Altstadt, van Altstadt naar Birl en van Jagar naar Nikastadt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 mar 2011, 18:53

Goed plan, en erg mooie map!

Twee dingen...
- Waar gaat die noordelijke snelweg naartoe?
- Hoe gaat de autosnelweg door Jagar? Zijn er nog afritten en geeft het nog problemen met geluid en stank?

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 18:59

Snelwegfreak schreef:Goed plan, en erg mooie map!
Dank je.
Snelwegfreak schreef:- Waar gaat die noordelijke snelweg naartoe?
Naar de noordelijke deelstaat Younotrostino (het Noordland). Aan de andere van de sloot ligt ook nog een stukje Nikastadt, ter plaatse heet het Nikanaggi (Als je dat vertaald Waterstad).
Snelwegfreak schreef:- Hoe gaat de autosnelweg door Jagar? Zijn er nog afritten en geeft het nog problemen met geluid en stank?
Ik weet niet of je de situatie in Zwolle met de A28 kent? Ongeveer vergelijkbaar. De snelweg lag bij de aanleg nog aan de rand van de stad, maar is wel op een talud gebouwd. Er zijn ook een paar afritten. Geluidsoverlast valt opzich wel mee doordat er geluidswallen zijn, je hoort hem atlijd wel een beetje maar het valt mee. Stank valt ook wel mee. Dit heeft waarschijnlijk o.a. te maken met het feit dat Benzine verboden is in Hochmark en dat dieselauto's een speciaal heel schoon Brilamontisch roetfilter hebben.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Frans » vr 04 mar 2011, 23:56

Theodoor schreef:Ik weet niet of je de situatie in Zwolle met de A28 kent? Ongeveer vergelijkbaar. De snelweg lag bij de aanleg nog aan de rand van de stad, maar is wel op een talud gebouwd. Er zijn ook een paar afritten.
Het had ook een A40 constructie a la Essen kunnen zijn. :p Is wel even schrikken als je je snelweg als achtertuin hebt.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

[HMK] Werkplaats

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 mar 2011, 19:34

De oppervlakte van je land is enorm, hoeveel inwoners heb je?

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Theodoor » vr 11 mar 2011, 20:28

Nou, niet veel groter als Nederland. ;)
Het aantal inwoners weet ik niet precies, maar het zijn er ongeveer 10 miljoen.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Theodoor » do 10 nov 2011, 19:05

Hierbij een kaart met hoe het spoorwegennet van Hochmark er in 2020 uit moet komen te zien.

Afbeelding
(Klik voor groter)

Zoals jullie kunnen zien zijn er een aantal rivieren ingetekend, en zijn er een aantal bestuurlijke herindelingen geweest (deze zijn nu nog niet geweest, in 2020 al wel).

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Koen » do 10 nov 2011, 19:30

Goed dat er zo veel spoorwegen bij komen! :D
Houdt die herindeling alleen maar in dat een deel van Younotrostino aan Hochmark-Land wordt toegevoegd en het district Hovedstaden ontstaat?

Wel leuk dat er weer activiteit is rond Hochmark!
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Theodoor » do 10 nov 2011, 19:37

Houdt die herindeling alleen maar in dat een deel van Younotrostino aan Hochmark-Land wordt toegevoegd en het district Hovedstaden ontstaat?
Nee, Hochmark-Land en Younotrostino staan allebei een stuk land af en daardoor onstaat een nieuwe deelstaat: Hovedstaden / Capitarr (Spreek uit: Kappitallen). Waarom de nieuwe deelstaat de stadsgrenzen volgt van Nikastadt en niet van de hele regio is een reden voor en zal ik later in het algemene topic verder toelichten.
Wel leuk dat er weer activiteit is rond Hochmark!
Voordat Hochmark gedegradeerd word... :P

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Koen » do 10 nov 2011, 21:45

Theodoor schreef: Waarom de nieuwe deelstaat de stadsgrenzen volgt van Nikastadt en niet van de hele regio is een reden voor en zal ik later in het algemene topic verder toelichten.
Ik ben benieuwd naar de reden! Dat Nikastadt in een andere deelstaat komt te liggen dan haar voorsteden, lijkt me niet zo handig.

Ik hoop trouwens niet dat Hochmark wordt 'gedegradeerd'. Het forum staatonder jouw domeinnaam. Je hebt er waarschijnlijk dus ook veel werk achter de schermen aan.
En het is natuurlijk een interessant land met die deelstaten (vooral half-onafhankelijk Dralité), maar uitgewerkt is het veel interessanter! :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door TBR » za 03 dec 2011, 14:50

Hoe komt D-Stadt eigenlijk aan zijn naam?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Theodoor » wo 14 dec 2011, 19:39

D-Stadt heette tot ong. 1970 Danlane. Dit was dé industriestad van Hochmark, hier zaten veel grote fabrieken, ook het grootste vliegveld van Hochmark zit hier.
In Danlane zat een autofabrikant genaamd Danlanemotore. Vanuit commercieel oogpunt is dit rond 1970 D-Motor geworden en men wist vervolgens de gemeenteraad van Danlane zo gek te krijgen om de stad D-Stadt te noemen. Danlanemotore zat door de hele stad heen en het hele leven daar draaide om de autofabrieken, dus de gemeenteraad begreep ook dat de autofabrikant in een hele machtige positie zat als de naamswijziging werd afgewezen. Er waren immers genoeg steden in Hochmark die graag een autofabrikant in de stad wilden. Midden jaren '90 is D-Motor failliet gegaan. D-Motor kocht veel onderdelen van fabrikanten uit het voormalig oostblok, maar toen die wegvielen werden de auto's veel duurder en kochten klanten voor dezelfde prijs een veel degelijkere auto.
De naam D-Stadt is gebleven. Er word tegenwoordig wel gesproken om de naam weer te herstellen in Danlane.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door MandelSoft » wo 14 dec 2011, 20:47

Schellingen en Imaginië noemen de stad tot op de dag van vandaag nog steeds Danlane (of Danlane-Stadt)

EDIT: Spellingsfout gecorrigeerd.
Laatst gewijzigd door MandelSoft op do 15 dec 2011, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Theodoor » wo 14 dec 2011, 23:21

Dan nog altijd Danlane. ;)
Het is overigens opvallend dat in dit gedeelte voor Hochmark voor de benaming D-Stadt is gekozen, aangezien rond de steden vrij standaard Hochmarks word gesproken en men dus kiest uit 'Stad' (spreek uit: stet) of 'By' (spreek uit: bü). Meer het Hochmarkse binnenland in word veel meer een mengelmoes van het Deens en Duits gesproken en is dus 'Stadt' gebruikelijk. Rond Nikastadt wordt voor stad ook het woord 'Naggi' gebruikt, dat uit het Noordlands komt.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door TBR » za 18 aug 2012, 22:56

Ik heb wel een vraagje: Wordt er nog iets gedaan met Hochmark, en hoe zit het nu met Dralité en het eiland waarop het ligt? Hochmark lijkt me een zeer intressant land!
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Theodoor » zo 19 aug 2012, 12:56

Er gebeurt zeker nog wel wat met Hochmark. Zo ben ik o.a. bezig met een website met daarop alle plaatsen/regio's/wegen/etc. in Hochmark, dit kost erg veel tijd. Ik ben namelijk een CMS-achtig systeem aan het bouwen waarmee dit alles makkelijk toe te voegen moet zijn. Dit kost alleen erg veel tijd.
Verder ben ik bezig met de kaart van Hochmark, waar ik het een en ander logischer aan het maken ben.
Zojuist heb ik de kaart van Dralité geüpload, waar ook het een en ander gewijzigd is.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Kaaiman » do 30 okt 2014, 18:10

Wat zijn eigenlijk de algemene maximumsnelheden in Hochmark?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Kaaiman » do 30 okt 2014, 21:18

Het antwoord van Theodoor:             
 Wegtype  Binnen bebouwde kom   Buiten bebouwde kom 
 Regionale wegen (E-nummers)   50 km/u   70 km/u 
 Hoofdwegen (D-nummers)   50 km/u   90 km/u 
 Expresswegen (C-nummers)   70 km/u   110 km/u 
 Autosnelwegen (A-nummers)   -   130 km/u 
 Tolautosnelwegen (B-nummers)   -   130 km/u of 150 km/u 
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door TBR » do 30 okt 2014, 23:54

^^ 150 km/u! Dat rijdt lekker door zeg. Wordt het niet verwarrend voor de weggebruiker, al die wegcategorieën?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door Kaaiman » vr 31 okt 2014, 07:00

Volgens Theodoor is 150 km/u slechts op enkele trajecten met weinig aansluitingen en een optimaal alignement, vooralsnog enkel wat trajecten op de B2.

Ik neem aan dat de snelheden op z'n Zweeds gewoon overal vermeld worden. Of zouden er voor de E-wegen (en lagere wegklassen) zoneborden zijn?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Bericht door Kaaiman » vr 03 apr 2015, 16:34

De huidige wegnummering in Hochmark blinkt niet uit in consistentie. Sommige nummers bestaan dubbel op heel verschillende plekken, terwijl andere nummers juist in elkaars verlengde liggen. Ook staan er wegen op Theodoors kaart zonder nummer en een enkele met een 3-cijferig nummer.

Om wat meer orde te scheppen, heb ik om te beginnen het hoofdwegennet opnieuw gedefinieerd. De belangrijkste nationale verbindingen zijn de wegen met nummers 1 t/m 19. Regionale hoofdwegen hebben een nummer in de reeks 20 t/m 99.

Overzichtje van nationale hoofdwegen:
1: Altstadt - Nikastadt - Minich - Hendeln - SUS 9
2: Minich - Birl - Typar - Stenstadt - Resgart - Neu Hafental - RFL A15
3: Nikastadt - Birl - Goldar - RBM A1
4: Stenstadt - Loar - Ural - Kelper - Müsstal - RFL A3
5: Goldar - Krügerstadt
6: RBM A9 - Krügerstadt - Hendeln
7: Kelper - RBM A5
8: Olian - Stenstadt - RBM A2 (deel was 21)
9: Loar - Resgart - Rine - RBM A9
10: Nikastadt - Altstadt - Typar
11: Nikastadt - Jagar - Irn
12: Bremer - RBM N7
13: Resgart - Jibe - ~Goldar (deel was 35)
14: ~Goldar - Irn - Wilhelmshafn
15: Nømby ved Sea - Resgart - RBM N13 (was 41)
16: Krügerstadt - ~Wilhelmshafn (nieuwe verbinding)
17: Ural - Rånolmæren (nieuwe verbinding)
18: Bremer - Men Ggdk
19: Birl - Altstadt - Men Ggdk - Dekgf

Dit houdt enkele omnummeringen in, die gefaseerd zullen worden ingevoerd:
21 wordt onderdeel van 8 (na opwaardering)
35 wordt onderdeel van 13 (na aanleg ontbrekend deel)
41 wordt 15 (na opwaardering)

Op de GIS-kaart zal ik deze nummering aanhouden.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door SjorsB » vr 03 apr 2015, 22:17

Kaaiman, komt er nu Hochmark van jou is ook eindelijk een vlag? :)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door TBR » vr 03 apr 2015, 23:24

^^ En wat meer andere informatie? Hochmark is een van de minst uitgewerkte landen op dit hele forum...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [HMK] Algemeen

Bericht door MandelSoft » vr 03 apr 2015, 23:41

Zelfs Imaginië is van de Atlantisproject-landen meer uitgewerkt! En daar moet ook het een en ander grondig worden onderhouden :lol:
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten