Scheepvaart & Luchtvaart

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Snelwegfreak » do 16 aug 2012, 16:29

Prima.Dat staat ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » do 16 aug 2012, 16:46

De Ardeimse luchtvaartmaatschappijen zouden graag nog volgende verbindign realiseren:
-Toernem Airport~Mulder (Fastsky/BudgetAir Burghteland)
-Bodegarde~Westerbeek (als concurrentie voor Fastsky's verbinding (toernem-guilliano) (AAl/BorealiAir)
-Bodegarde~Nieuw-Vlissingen (AAL/Riiksluchtvoartdienst Burghteland)


De Solwezische Luchtvaartmaatschappijen zouden graag volgende verbindingen realiseren:
-Rugeneim~Skaven (SAW/Tyssische Luchtvaartmaatschappij)
-Loheim~Hirdaem (Skyworld/Tyssische Luchtvaartmaatschappij)
-Rugeneim~Nikastadt (SAW/Hochmarkse Luchtvaatmaatschappij)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 17 aug 2012, 13:11

De vlucht vanuit Toernem wordt uitgevoerd door BudgetAir Burghteland en zal landen op het goedkopere vliegveld Bethel (MBE). De vlucht naar Nieuw-Vlissingen landt op het internationale vliegveld (NVL) en wordt uitgevoerd door RLD Burghteland.

Aan het Binnenlandse Informatietopic in het Burghtelandforum heb ik het volgende toegevoegd. Wellicht interessant om dat ook hier te vermelden. hafabra ben je akkoord met die Vaor&Vliegh aanbiedingen?

Internationale Luchthavens
Dit zijn de grootste luchthavens van Burghteland, en verzorgen internationale vluchten naar verre bestemmingen.
Mulder International Airport (Mulderoeve) - MUL
Nieuw-Vlissingen International Airport Koehorsterveld - NVL

Nationale luchthavens
Deze luchthavens verzorgen binnenlandse vluchten en ook buitenlandse vluchten met prijsvechters. BudgetAir Burghteland bedient de meeste vluchten op deze luchthavens. Teghenkant had vroeger een volwaardige internationale luchthaven, maar door het verminderde belang van deze stad is daar nauwelijks nog wat van over. De luchthavenbelasting is er flink verlaagd om het aantrekkelijk te maken voor prijsvechters.

Wildenburgh National Airport (Wildenburgherbroek) - WIL
Mulder Luchtaovn Bethel - MBE
Teghenkantse Luchtaovn Monderveere - TEG (voorheen Teghenkant International Airport Monderveere)

Regionale luchthavens
Deze luchthavens zijn er vooral voor binnenlandse vluchten, maar sommige prijsvechters kiezen er ook voor om hier vluchten te verzorgen naar populaire (vakantie)bestemmingen. Barte-Harg is een erg populaire luchthaven voor reizigers vanuit Solwezië en Ardeim, en heeft ook een pendelbusverbinding met de veerhaven Barte-Harg. BudgetAir Burghteland biedt zgn. 'Vaor&Vliegh' aanbiedingen aan, waarmee men vanuit Solwezië en Ardeim naar de luchthaven kan varen, en van daaruit vliegen naar Burghtelandse bestemmingen als Moreghat en Wildenburgh, tegen een zeer lage prijs.

Luchthaven Barte-Harg - BAH
Luchtaovn Moreghat (Moorse Plantage) - MOR
Luchtaovn Deesoek (Sassingermeuln) - DEE

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 17 aug 2012, 13:30

Ik ga akkoord, als er meer veerverbindingen komen tussen Barte-Harg en Solwezië/Ardeim. Ook gaan er veel Solweziërs liever met de auto, dus als er honderdduizenden Solweziërs met de auto naar Burghteland gaan, dan moeten er wel wat meer verbindingen komen dan enkel Huchel-Barte. Ga je er mee akkoord als Fastsky ook tussen Toernem en Bethel vliegt, en AAl tussen Bosselt en Koehorsterveld (kwestie van de concurrentie)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 17 aug 2012, 14:32

Van mij mogen er ook wel veerverbindingen van de veerhaven Barte-Harg naar andere Solwezische steden komen, maar Barte-Harg is en blijft de enige veerhaven. Een veerhaven midden in het centrum van Barte is niet realistisch qua verkeersafwikkeling en er is ook geen ruimte voor. Er is vanaf deze veerhaven een goede verbinding met het hoofdwegennet en het openbaar vervoer (gratis pendelbussen naar het vliegveld en naar Barte-centrum voor wie als voetganger de overtocht maakt).

Die twee vluchten zijn verder ook prima, hoor. AAI mag ook naar Mulder vliegen (wat toch een erg belangrijke stad is in Burghteland en veel verkeer genereert), anders doet RLD Burghteland wel een vlucht Mulder - Bosselt.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 17 aug 2012, 14:40

Goed, ik zal ze in mijn lijst zetten.
Ik bedoelde ook alleen tussen Barte en andere steden in Solwezië. Ik dacht ook aan een veerverbinding met Schellingen, maar ik weet niet of Schellingen wel veerhavens heeft aan de Bartenszee. Ik stel voor: Tijdel-Barte, Zavelen-Barte en Reig-Barte.
PS: Ik dacht dat ik ergens in het Burghteland-forum te hebben gelezen dat BudgetAir Burghteland failliet is?
Is Bosselt-Mulder door RLD en AAL bevestigd?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » vr 17 aug 2012, 22:25

"Is Bosselt-Mulder door RLD en AAL bevestigd?"
Ja.

BudgetAir Burghteland zelf is inderdaad ooit failliet geweest. Dit was de tijd dat de RLD Burghteland eigenlijk een praktisch monopolie had; de binnenlandse vluchten werden toen ook door RLD uitgevoerd en de kleinere luchthavens als Bethel en Wildenburgh waren indertijd nog niet geschikt voor veel meer dan kleine sportvliegtuigjes (wel waren er al landingsbanen voor militair gebruik). Dit is veranderd met omzetten van die luchthavens naar civiele budgetluchthavens, en het verwijderen van binnenlandse vluchten uit de grote luchthavens Koehorsterveld en Mulder International. RLD ging zich steeds meer richten op de buitenlandse markt, waardoor een nieuwe firma, Burghtelandse Nationale Vliegmaotschap (BNV) het monopolie kreeg toegewezen voor binnenlandse vluchten. Toen deze maatschappij ook vluchten ging uitvoeren naar andere landen in Borealië tegen een veel lager tarief van RLD, besloot men om de aloude naam weer in ere te herstellen: BudgetAir Burghteland.

Overigens zoekt RLD Burghteland nog steeds een fusiepartner. In deze tijden van hoge brandstofprijzen en crisis moeten kleine maatschappijen samen gaan om faillisement te voorkomen. RLD en BA Burghteland zijn officiëel al één firma (dit helpt ook voorkomen dat de twee maatschappijen elkaar 'in de weg' lopen).

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » vr 17 aug 2012, 22:48

Is RLD een Reguliere of een Low-Cost Vliegtuigmaatschappij?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » vr 17 aug 2012, 23:29

Zijn de veerverbindingen geodgekeurd? Ook had ik een idee voor een soort speciaal snelvisum voor het eiland Balt dat je gewoon bij het Solwezisch Toeristsch Kantoor kan kopen. Dit 'visum geldt dan enkel voor en of twee dagen op het toeristische eiland Balt (als een Bartenaar op een zonnige dag eens zin heeft om aan het strand te liggen), waar je stranden, pittoreske dorpjes en een natuurgebied hebt.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » za 18 aug 2012, 09:19

Zo'n snelvisum lijkt mij een uitstekend idee. In de zomer mag er van mij vanaf de veerhaven ook wel een bootje naar dat eiland varen (in de winter lijkt me dat niet rendabel).

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » za 18 aug 2012, 09:51

Dat is de veer Barte-Tijdel, zijn de veren goed?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door sirdanilot » za 18 aug 2012, 12:07

Ja hoor.

Even voor mijn overzicht: van Barte kun je nu naar Tijdel (zomer), Zavelen en Huchel. Ik had eerder Reig ook toegezegd, maar ik zie nu op de kaart dat dat niet erg logisch is; de vaartijd wordt dan te lang, en ik denk niet dat dat rendabel is. Die blaas ik dus af. Wie naar Loheim/Reig/Rugeneim wil, rijdt de A2 maar af in Solwezië (of neemt de trein, aangezien daar blijkbaar een treinstation is volgens de kaart).

Wil Ardeim geen verbinding met Barte? Bijvoorbeeld vanaf Soberg. Daar is (blijkbaar) een treinstation en de A10 is dichtbij. Wel moet dit dan concurreren met de Bartensverbinding over de Bartenszee. De Burghtelandse veerdiensten willen deze verbinding misschien wel uitvoeren, omdat Burghteland natuurlijk niks verdient aan die verbinding en wel aan een eventuele veerboot !

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » za 18 aug 2012, 22:25

DIe had ik al ingeschreven, Soberg was al eerder afgesproken dacht ik.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TzM23 » di 21 aug 2012, 13:09

Tholenië zou graag vliegverbindingen opstellen, voor zowel vracht- als personenvervoer.

De Nationale Luchtvaartmaatschappij is Æreal.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » di 21 aug 2012, 15:16

De luchthaven van Lonsveen (Rugeneim) zou graag nog een verbinding willen met Carthamië, Hochmark, Tyssië en Antalmenië. Deze vluchten zouden kunnen worden uitgevoerd door SAW of door een andere luchtvaartmaatschappij.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » di 21 aug 2012, 22:17

HAFRABAisfun schreef:De luchthaven van Lonsveen (Rugeneim) zou graag nog een verbinding willen met Carthamië, Hochmark, Tyssië en Antalmenië. Deze vluchten zouden kunnen worden uitgevoerd door SAW of door een andere luchtvaartmaatschappij.
Is SAW een Reguliere of of Low-Cost Maatschappij?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » di 21 aug 2012, 23:09

Solwesian Airways is een maatschappij zoals KLM, Air France en British Airways
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » di 21 aug 2012, 23:17

Wel een verbinding tussen Solwezië/Ardeim en Carthamië is bespreekbaar. Echter vraag ik me af op welke luchthaven er zal gevlogen worden? Pötama Biltema (Pötama is het Economische Hart van Carthamië) of Bergergracht Fürstadt (Bergergracht is de Hoofdstad en licht ook op 50 km van de Toeristische en Historische Atlantische Kustlijn in het Zuiden)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » wo 22 aug 2012, 11:18

Als het een groot eiland is, misschien beide? Lonsveen is een grote luchthaven met verbindingen over heel de wereld.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » wo 22 aug 2012, 11:34

op dit moment is Carthamië theoretisch een eiland maar eigenlijk ligt ten Oosten van Carthamië nog land en dus plek voor nog andere landen.

De afstand tussen beide luchthavens is een 165 Kilometer
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » wo 22 aug 2012, 11:41

Als er goede treinverbindingen en wegen tussen beide steden liggen, dan zal SAW vliegen op een luchthaven, waarschijnlijk Bergergracht.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Rob » wo 22 aug 2012, 12:00

^^ Ik heb gelezen in het Zerderen-topic gelezen dat Solwesië geinteresseerd is in veerverbindingen en Zerderen is dat ook.
Wat Zerderen betreft kunnen schepen aanmeren en vertreken in/vanuit Sankt Onert.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door TBR » wo 22 aug 2012, 12:10

Goed, ik stel een veer voor vanuit Huchel (belangrijke havenstad vlakbij Muwel) en Reig (grote belangrijke havenstad)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Rob » wo 22 aug 2012, 12:43

Akkoord :)
Spoiler: weergeven
Huchel <> Sankt Onert
Reig <> Sankt Onert
Laatst gewijzigd door Rob op do 09 jan 2014, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Scheepvaart & Luchtvaart

Bericht door Kathor » wo 22 aug 2012, 13:46

HAFRABAisfun schreef:Als er goede treinverbindingen en wegen tussen beide steden liggen, dan zal SAW vliegen op een luchthaven, waarschijnlijk Bergergracht.
Die lijnen zijn er dus dat is geregeld SAW zal binnenkort beginnen vliegen op Bergergracht. Er is zelfs een HST-Lijn tussen Pötama via Bergergracht naar Leuzerheim (zuiden)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten