[UNE] Archief
Moderator: SjorsB
- TzM23
- Geoficticus
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
- Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn
Re: [UNE] Republiek Uneta
Ik zie hem niet.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508
Re: [UNE] Republiek Uneta
Ik vind het een mooi wapen alleen klopt het heraldisch gezien niet. Kijk hier eens naar voor een aantal regels als je een echt goed wapen wilt. http://nl.wikipedia.org/wiki/Heraldische_kleur
Groet,
Jan
Jan
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Matrixborden
Ze worden vooral gebruikt op het stuk A2 tussen KNOP Rola-Bäerge en KNOP Bäergerbron genaamd "Bäergerpass" (het is een pas over de Roliezen)
Vertaling van de oranje tekst:
Ze worden vooral gebruikt op het stuk A2 tussen KNOP Rola-Bäerge en KNOP Bäergerbron genaamd "Bäergerpass" (het is een pas over de Roliezen)
Vertaling van de oranje tekst:
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
Laatst gewijzigd door SjorsB op wo 07 nov 2012, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [UNE] Republiek Uneta
Dat is geen matrixbord bij mijn weten maar gewoon een DRIP (Dynamisch Route Informatie Paneel). Is het de bedoeling dat dit bord boven de weg komt te hangen? Veel succes daarmee. Lijkt me zwaar onrealistisch dat je maar liefst 6 tekstregels hebt. Je bord wordt zo véél te hoog. Probeer de info op een DRIP zo beknopt mogelijk te houden. Bovendien snap ik niet waarom er pijlen, wegnummers (zelfs twee keer dezelfde) en een wegnaam (?) wordt geplaatst. Allemaal overbodige informatie op zo'n bord, hetgeen ook nog eens erg afleidt van de boodschap die juist belangrijk is.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Een DRIP dan, ook goed. Hij hangt niet boven de weg. De naam van die weg staat er bij omdat er júist op dat stuk weg nog al eens iets gebeurd. Op papier zag twee keer het wegnummer er goed uit, maar als ik het zo zie eigenlijk niet.
Dit bord staat er overigens niet maar een keer, maar een aantal keer achter elkaar. (ca. 500 m uit elkaar)
Dit bord staat er overigens niet maar een keer, maar een aantal keer achter elkaar. (ca. 500 m uit elkaar)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Wordt dat niet ontzettend duur?
Die pijlen zou ik weglaten en het bord kan beter breder dan hoger (zie je wel vaker)
Die pijlen zou ik weglaten en het bord kan beter breder dan hoger (zie je wel vaker)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Reorganisatie KNP Jerdnesiplèn 2012
Dit jaar wordt knooppunt Jerdnésiplèn (alvast) verbouwd, om de drukte op de nieuwe A201 (de B201 wordt nu omgebouwd tot A201, gereed begin 2013) aan te kunnen.
Situatie nu en gepland:
Veel mensen begrijpen niet zo goed waarom er verbouwd moet worden, omdat naar hun idee het knooppunt nu "snel" genoeg is. SVWWDT geeft antwoord op de tussentijdse persconferentie zaterdag 29 september.
Het hele knooppunt is het hele jaar afgesloten voor onderzoek en uiteraard de verbouwing. Je wordt omgeleid over het OWN naar een alternatief knooppunt, lees hier "rotonde".
Bord 1:
Arbyttravik = Werkverkeer; Törend Travik = Doorgaand verkeer
De B201 is nog maar gedeeltelijk open, en waar hij open is zijn het vaak nog maar versmalde 1+1 wegen.
Portaalbord bij het einde van de A6
De verwachting is dat het aantal km file per jaar met zo'n 40% daalt in 2014
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Sorry, maar ik vind de huidige ombouw als civiele techniek student eerder een downgrade dan een upgrade. Bovendien laat je wel heel weinig heel van je knooppunt wat niet alleen een logistiek drama is, maar ook (daar komt-ie weer) ontzettend duur. Je geeft geld uit alsof het water is!
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [UNE] Republiek Uneta
Mee eens, zo'n "eiknooppunt" is erg gevaarlijk, getuige het klaverblad (dat geen klaverblad was, maar toch zo genoemd werd) van Lummen in België. Er moesten stoplichten geplaatst worden om te voorkomen dat iedereen tegen elkaar knalde bij het op- en afrijden van de rotonde, en dan nog was het levensgevaarlijk om er te rijden. Gelukkig is het nu verbouwd tot een turbineknooppunt.MandelSoft schreef:Sorry, maar ik vind de huidige ombouw als civiele techniek student eerder een downgrade dan een upgrade. Bovendien laat je wel heel weinig heel van je knooppunt wat niet alleen een logistiek drama is, maar ook (daar komt-ie weer) ontzettend duur. Je geeft geld uit alsof het water is!
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Heb je al ontdekt dat je met Inkscape ook vloeiende lijnen kunt tekenen?
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
- Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
@ Ortelius : In eerste instantie deed mij het denken aan Cheratte (Luik).
De ombouw vindt ik kapitaalvernietiging. Met simpele aanpassingen kom je heel ver.
De ombouw vindt ik kapitaalvernietiging. Met simpele aanpassingen kom je heel ver.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Om even op Marcel's standpunt door te gaan heb ik zelf getracht om het knooppunt te herontwerpen. Ten eerste kan die kaart véééél netter door gebruik te maken van vloeiende lijnen (ook frappant: de hoofdwegen op jouw tweede kaartje lopen anders dan op het eerste kaartje, terwijl je deze niet verbouwd. Slordig). Hier is mijn versie van de uitgangssituatie:
Nu ben ik gaan kijken wat de goedkoopste en meest praktische manier is om dit knooppunt te verbeteren. Ik hoefde welgeteld maar één verbindingsboog te verleggen om twee weefvakken en een lus weg te halen, namelijk de rechterlus. Ziehier mijn verbetering (plus nog het oude ontwerp eronder geprojecteerd:
Nu gaan we dat eens vergelijken met je eigen voorstel:
Niet alleen is dit zeer kapitaalintensief (veel sloopwerk, veel afsluitingen, veel nieuwe infrastructuur, vooral bruggen), maar praktisch onhaalbaar omdat zoveel dingen hier dichtmoeten tijdens de bouw. Vergeet dat niet: we zijn geen China die zomaar een hele weg kan afsluiten voor verbouwing, waardoor alles daaromheen vastloopt. De weg moet zo weinig mogelijk gehinderd. Vandaar dat je vaak halfbakken tijdelijke oplossingen ziet tijdens ombouwfases van knooppunten en wegen, maar dit is gedaan om de weg überhaupt begaanbaar te houden.
Daarnaast downgrade je eigenlijk een vrije-stroomknooppunt naar een knooppunt met conflicten, wat niet al te veilig is. Burgers zullen dit fronzend aanzien...
Nogmaals, denk goed na wat je plant. Redeneer ook goed uit het oogpunt van praktische haalbaarheid en kosten. Vergeet ook niet de tussenfasen van de bouw, waarbij het verkeer gewoon door moet kunnen blijven rijden.
Sorry dat dit wellicht lijkt op affakkelen, maar dit is mijn eerlijke mening en bovendien kom ik tenminste met concrete verbeterpunten...
Groeten,
Maarten
Nu ben ik gaan kijken wat de goedkoopste en meest praktische manier is om dit knooppunt te verbeteren. Ik hoefde welgeteld maar één verbindingsboog te verleggen om twee weefvakken en een lus weg te halen, namelijk de rechterlus. Ziehier mijn verbetering (plus nog het oude ontwerp eronder geprojecteerd:
Nu gaan we dat eens vergelijken met je eigen voorstel:
Niet alleen is dit zeer kapitaalintensief (veel sloopwerk, veel afsluitingen, veel nieuwe infrastructuur, vooral bruggen), maar praktisch onhaalbaar omdat zoveel dingen hier dichtmoeten tijdens de bouw. Vergeet dat niet: we zijn geen China die zomaar een hele weg kan afsluiten voor verbouwing, waardoor alles daaromheen vastloopt. De weg moet zo weinig mogelijk gehinderd. Vandaar dat je vaak halfbakken tijdelijke oplossingen ziet tijdens ombouwfases van knooppunten en wegen, maar dit is gedaan om de weg überhaupt begaanbaar te houden.
Daarnaast downgrade je eigenlijk een vrije-stroomknooppunt naar een knooppunt met conflicten, wat niet al te veilig is. Burgers zullen dit fronzend aanzien...
Nogmaals, denk goed na wat je plant. Redeneer ook goed uit het oogpunt van praktische haalbaarheid en kosten. Vergeet ook niet de tussenfasen van de bouw, waarbij het verkeer gewoon door moet kunnen blijven rijden.
Sorry dat dit wellicht lijkt op affakkelen, maar dit is mijn eerlijke mening en bovendien kom ik tenminste met concrete verbeterpunten...
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
@Kaaiman Sorry hoor, zoals je waarschijnlijk al gemerkt heb ben ik nog niet zo goed met Inkscape, en ik had ook niet heel veel tijd. Ik wist wel dat het kon.
@MandelSoft Dat ziet er inderdaad wel beter uit. Wat ik had gemaakt was inderdaad niet echt een verbetering.
@MandelSoft Dat ziet er inderdaad wel beter uit. Wat ik had gemaakt was inderdaad niet echt een verbetering.
Re: [UNE] Republiek Uneta
Nog één klein puntje: Er is geen verbinding A1noord > A101west.
Verder zou ik de grote boog A1noord > A101oost over de twee snelwegen heen laten gaan, als dat al dan niet zo was, aangezien je anders in de knoei komt met de afrit vanaf de A1zuid.
Verder zou ik de grote boog A1noord > A101oost over de twee snelwegen heen laten gaan, als dat al dan niet zo was, aangezien je anders in de knoei komt met de afrit vanaf de A1zuid.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Ik heb vandaag handwijzers gemaakt.
Deze staan op hoge palen als in Nederland, maar het komt ook vaak voor dat ze gewooon op lage dubbele palen staan.
Ik ben ook bezig met een nieuwe versie van de kaart.
En dan dit nog:
Dit is een type bord dat vanaf vandaag aan het begin van elke snelweg geplaatst wordt. De eerste (deze) is vanmorgen neergezet vlak over de grens in Uneta op de A9.
Deze staan op hoge palen als in Nederland, maar het komt ook vaak voor dat ze gewooon op lage dubbele palen staan.
Ik ben ook bezig met een nieuwe versie van de kaart.
En dan dit nog:
Dit is een type bord dat vanaf vandaag aan het begin van elke snelweg geplaatst wordt. De eerste (deze) is vanmorgen neergezet vlak over de grens in Uneta op de A9.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Jurenále Uneta schreef: A20 kens ze jet inde 2015 redi sjinden
De verlenging van de A20 ten oosten van Gailatuty is waarschijnlijk in 2015 klaar. Dit kan echter alleen als nu begonnen wordt met het voorbereiden van de grond waar het huidige Felt-A20 (A20-veld) zich bevind.
Het 21 km lange stuk van Estatskwikkeweej 20 werd niet aangelegd samen met de rest in 1978 vanwege bezuinigingen. Toen de SVWWDT in 2009 weer een stuk minder krap bij kas zat, werd besloten de weg aan te leggen. De gemeente Gailatuty had toen echter net plannen om op Felt-A20 een nieuwe woonwijk te bouwen. Na lange onderhandelingen werd bekend dat SVWWDT betoog de gemeente Gailatuty over had gehaald, en dat de bouw medio tot eind 2012 kon beginnen.
De situatie:
Planning:
Herfst 2012: Voorbereiding grond
Winter 2012-Lente 2013: Aanleg deel 1
Zomer 2013: Zomerstop
Herfst 2013-Lente 2014: Aanleg deel 2
Zomer 2014: Zomerstop
Herfst 2014-Winter 2014: Aanleg/verbouwing knooppunten Zouderburghte en Tuttelen
Lente 2015: Opening
Dit is uiteraard onder voorbehoud
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Nee, in Uneta is een ongelooflijk lange zomerstop gebruikelijk. Die duurt van ongeveer 1 juli t/m 10 september. Vroeger werden in die tijd vooral de ontwerpen gemaakt.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [UNE] Republiek Uneta
Het ligt niet ver boven de evenaar, dus is het in de zomer inderdaad erg warm (en in de winter trouwens ook niet al te koud). Mensen stoppen in de zomer inderdaad om die reden. Dit geldt echter niet voor het middelhooggebergte (De Roliezen), aangezien het daar iets koeler is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten