[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Koninkrijk Solwezië

Moderator: TBR

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

[SOL] Kaarten en Infrastructuur

Bericht door TBR » ma 19 mar 2012, 18:07

Kaartmateriaal:
Algemene Kaart Solwes

Solwezisch spoorwegnet

Snelwegkaart Solwes (Rijstrookbreedtes)

Administratieve Kaart Solwes (Provincieën van Solwezië)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De Solwezische maximumsnelheden:
-Binnen de bebouwde kom: 50km/u
-Buiten de bebouwde kom: 90km/u
-Autowegen: 100km/u
-Autosnelwegen: 120km/u

De maximumsnelheden worden vrij vaak toegepast, op de meeste wegen buiten de bebouwde kom kan men 70 of 90km/u gereden worden. In Solwezië worden zowel de 30 als de 60km/u zones toegepast. Op enkele hoofdwegen in dunbevolkte gebieden kan er zelfs 120 gereden worden, al wil de regering dit nu aan banden leggen.
Laatst gewijzigd door TBR op za 28 dec 2019, 16:32, 7 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Snelwegfreak » di 20 mar 2012, 00:12

Hoe goed zijn autowegen in Solwezië uitgebouwd? Een snelheidsverschil van 10 km/h is namelijk wel weinig. Twintig zou meer realistisch zijn (als de autowegen goed uitgebouwd zijn).

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » di 20 mar 2012, 17:16

Wegen buiten de bebouwde kom zijn enkel in minder dicht bevolkte gebieden 90km/u. De maximumsnelheid die je er het meeste zal zien is 70 of 80km/u. Ook gaat het vaak over de mate van doorstroming. Misschien kan je 90 rijden op de ene weg, maar zijn er veel verschillende kruispunten, of kan je 100 rijden op een weg met op-en afritcomplexen. Ook zijn de Solwezische autowegen nu niet bepaald de beste ter wereld.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » ma 20 aug 2012, 20:14

Internationale hogesnelheidsverbindingen:

ARSO
Bodegarde-Noord~Toernem-Hendrik-Lest~Rugeneim-West
Bodegarde-Josephina~Putte-Nieuweplein~Wollegaarde-Centraal-Station~Rugeneim-West/Loheim-Centrum

TBR
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Konrad

Deze post is waarschijnlijk onvolledig, en hoe zit het met de Imaginienlinie in Schellingen (Muensterwald-Konrad), ik denk dat het huidige tracé klopt
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 31 aug 2012, 12:04

Binnenlandse veerlijnen :
Reig~Bornst-Aan-Zee (ARferry)
Holge~Zeeuwik (ARferry)

Veerlijnen Ardeim~Solwezië
Soberg Sobergia terminal~Tijdel Veerhaven (ARferry)
Soberg Sobergia terminal-Huchel Terminal (ARferry)
Ewijg~Rugeneim (Interferry Ardeim/ARferry)
Dulsthaven~Rugeneim (Interferry Ardeim)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » do 27 dec 2012, 19:58

Jammer dat niet iedereen het nut inziet van een HSL in Solwesië.
Zijn de kosten zo hoog omdat het duur is of omdat het onverwachte problemen opgetreden ?

Ondertussen is het opwaarderen van het spoor tussen Löthagen en Sankt Onert al in de eindfase.
Deze HSL-lijn zal op 7 februari worden opgeleverd en 10 februari zal de lijn worden geopend door de minister van Infrastructuur

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » do 27 dec 2012, 20:07

Men vindt eerder dat zo'n dure projecten niet zouden moeten worden gebouwd in tijden van crisis, maar er zijn wel nog voorstanders, en de regering blijft het project (nog) steunen.
Nog een vraagje: wat is/zijn de spoorwegmaatschsappij(en) in Zerderen?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » do 27 dec 2012, 20:25

Gelukkig blijft de regering het project steunen.
De Zerderense Spoorwegmaatschappij het FZZB.
Wat zullen we afspreken omtrent de Boreliatunnel ,wanneer de tunnel wordt opgeleverd en via welk traject de treinen rijden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » do 27 dec 2012, 20:26

Ik heb de naam Broealiatunnel verzonnen omdat ik een naam nodig had voor mijn krantenartikels en berichten erover, als je het niet met de naam eens bent dan verander ik hem wel. Ook moeten nog duidelijke afspraken gemaakt maken over de HST, want het Solwezische volk heeft nood aan duidelijkheid erover.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » do 27 dec 2012, 22:52

Ik vind Boreliatunnel een goede naam hoor ,deze naam kan desnoods als werknaam worden gebruikt en dan later een officiële naam te geven.

Wat omtrent de HST ,de spoorlijn tussen de grens met Burghteland en Löthagen wordt aangepast en alleen de stations Gangel , Sankt Onert en Löthagen zijn dan geschrikt als HST-station.
Bij Sankt-Onert komt een splitsing met driveunders ,eentje naar Gangel en Burghteland en de ander gaat verder landinwaards richting Löthagen.
Op intercity van Schellingen-Stad via Barte naar Löthagen kan dan bij Sankt-Onert worden overgestapt naar op de intercity of HST naar Solwesië.
Misschien wordt in de toekomst de HSL verlengt via Trante naar Klagental

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » do 27 dec 2012, 23:16

^^ Dat is goed, In Solwezië zal de HST Rugeneim-Löthagen en Rugeneim-Barte(-Schellingen) worden gereden als alles volgens plan gaat. De HST-stations op die lijn zijn Rugeneim-West, Loheim-Alven en Duinlopen-HST. Ook stel ik als internationale intercity volgende lijnen voor:
Rugeneim-Löthagen, Loheim-Sankt Onert, Muwel-Sankt Onert, Rugeneim-Barte(-Schellingen) een soort Beneluxtreinen dus.
Eventueel kan later een HST gaan rijden tussen Bodegarde en Löthagen.

-De veerverbinding Huchel-Sankt Onert verdwijnt waarschijnlijk, maar de veer tussen Reig en Sankt Onert is niet realistisch wegens de afstand, zou deze veerlijn kunnen verplaatst worden naar Zwander?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » vr 28 dec 2012, 11:58

@HAFRABAisfun : Ik ga akkoord met de lijnen ,ik heb even een overzichtje gemaakt en zelf nog een paar lijnen toegevoegd.
Ik hoop dat de andere landen er ook mee akkoord gaan.

HST :
Spoiler: weergeven
Rugeneim-Löthagen
Rugeneim-Barte-(Schellingen)
Löthagen-Barte(-Schellingen)

Stations : Rugeneim (?) ,Rugeneim-West , Loheim-Alven , Duinlopen-HSL , Sankt-Onert , Gangel , Löthagen Hbf
Intercity's
Spoiler: weergeven
Rugeneim-Löthagen
Loheim-Sankt Onert(-Löthagen)
Muwel-Sankt Onert
Rugeneim-Barte(-Schellingen)
Trante-Rugeneim
Sankt-Onert-Wollegaarde(-Bodegarde)
Gangel-Muwel
- Ik vind het best dat de veerlijn naar Zwander wordt verplaatst ,zo wordt Noordwest Zerderen ook goed bereikbaar vanaf het Solwes-Eiland.
Ook wordt de veerlijn tussen Reig en Sankt Onert opgeheven als de Boreliatunnel voltooid is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 18:40

Ik bedoelde eerder dat er nooit een lijn tussen Reig en Sankt Onert is geweest.

Ik zou niet te veel lijnen door de Borealiatunnel laten rijden, de volgende treinen zijn volgens mij genoeg, de andere moeten maar overstappen:
HST:
Spoiler: weergeven
]Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel ?(op je kaart vind ik dit niet logisch) - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Barte - Schellingen Hbf

rood= nog niet bevestigd
InterCity:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel - Barte O - Jacken - Schellingen Hbf
Loheim Alven - Nieuw Munst - Opwelm - Duinlopen HST - Sankt Onert
Muwel Rodenberg - Opwelm - Duinlopen HST -Sankt Onert

Rood = onbevestigd
Laatst gewijzigd door TBR op vr 28 dec 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 20:13

Hogesnelheidstreinen in Solwezië:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Toernem Hendrik Lest(A) - Bodegarde Noordstation(A) (ARSO)
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Putte Nieuweplein(A) - Bodegarde Josephina(A) (ARSO)*
Loheim West - Wollegaarde Centraal - Putte Nieuweplein(A) - Bodegarde Josephina(A) (ARSO)*
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Malle Hbf(S) - Varenz(S) - Bammsmunster Hbf(S) - Muensterwald Hbf(S) - Alphain Hbf(S) - Guiliano(I) - Konrad(I) (TBR)
Rugeneim West - Wollegaarde Centraal - Malle Hbf(S) - Varenz(S) - Schellingen Hbf(S) (TBR)

*deze treinen rijden afwisselden per uur.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » vr 28 dec 2012, 20:31

Oh dat heb ik niet goed begrepen ,maar dat heeft geen invloed op de nieuwe veerlijn.

Oke , daar heb je wel een punt anders kunnen er natuurlijk gevaarlijke situaties ontstaan.
De 'eerste' HST-lijn loopt niet langs Gangel hoor , misschien heb je dat zo begrepen omdat ik de stations in een bepaalde volgende heb opgeschreven en dit geldt het zelfde voor de 'eerste' intercitylijn.
Misschien is het ook handig dat de HST-lijn Konrad - Muensterwald - Schellingen-Stad - Barte wordt verlengt naar Löthagen via Sankt Onert zodat er een rechtstreekse verbinding ontstaat tussen Schellingen en Zerderen en hun hoofdsteden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 20:37

Oke, maar ik wacht nog op MandelSoft en sirdanilot om de stations in Schellingen en Burghteland te bevestigen (waar liggen de HST-stations, waar de intercity-stations?),daarom heb ik die in het rood gezet.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Rob » vr 28 dec 2012, 20:40

Ik snap dat je wacht op Schellingen en Burghteland.
Zou je de 'foute' lijnen kunnen aanpassen , bedankt

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 21:16

Toekomstige hogesnelheidstreinen:
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Löthagen Hbf
Rugeneim West - Loheim Alven - Duinlopen HST -Sankt Onert - Gangel Hbf - Barte O - Schellingen Hbf
Toekomstige InterCity's :
Spoiler: weergeven
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Löthagen
Rugeneim West - Rugeneim Centraal - Loheim Alven - Duinlopen HST - Sankt Onert - Gangel Hbf - Slikkeghat - Barte O - Maghtigheere - Jacken - Schellingen Hbf
Loheim Alven - Nieuw Munst - Opwelm - Duinlopen HST
Muwel Rodenberg - Opwelm - Duinlopen HST
Laatst gewijzigd door TBR op zo 10 feb 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Koen » vr 28 dec 2012, 23:15

Let goed op met het aantal treinen dat je wil laten rijden en de frequentie ervan! Ik ga ervan uit dat de tunnel tweesporig is (anders wordt het veel te duur). Je laat er treinen met een snelheid van 200 en 300 km/h doorheen rijden. Verschillende snelheden zorgt altijd al voor capaciteitsvermindering, omdat de treinen elkaar niet kunnen inhalen. Ik zou denken aan treindiensten die maximaal 1x per uur rijden. Dan heb je 6 treinen per uur per richting. Dat zou makkelijk moeten gaan en dan kunnen alle treinen op topsnelheid rijden.

Edit: En ik zou een kaart maken van alle internationale verbindingen in Borealië. Dan zie je of een verbinding handig is en of je niet twee keer hetzelfde aan het doen bent.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 23:45

Sommige treinen zullen maximaal 2x per uur rijden, ander 1x per uur. Voor de 1x per uur dacht ik aan de hogesnelheidstreinen en de rest 2x per uur, maar als Rob er anders over denkt moet hij het zeggen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Koen » vr 28 dec 2012, 23:51

^^ Dus je wil 10 treinen per uur met verschillende snelheden over 1 spoor laten rijden? Veel succes...
2 treinen per uur is ook niet nodig voor een internationale verbinding. De Beneluxtrein reed ook 1x per uur.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » vr 28 dec 2012, 23:58

Sorry, ik haal twee dingen door elkaar. De hogesnelheidslijnen zullen waarschijnlijk een maal per uur rijden, de intercity een maal per twee uur (en niet 2x per uur)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 29 dec 2012, 11:36

Ik heb nog eens nagedacht, en de treinen vanuit Muwel en Loheim zouden beter niet door de tunnel rijden, maar stoppen in Duinlopen HST, waardoor het aantal treinen in de tunnel beperkt kan worden en Duinlopen HST, dat niet zo'n belangrijke functie zou hebben, wordt dan een belangrijk overstapstation.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door TBR » za 20 apr 2013, 13:05

Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TBR op ma 14 aug 2017, 13:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië

Bericht door Lars » za 20 apr 2013, 13:45

HAFRABAisfun schreef:Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.

Afbeelding
Dat begint inderdaad een hype te worden, 2k dat ik ook maar eens bezig ga :roll: Erg mooi patroon vind ik! Vooral dat je een soort 'ringweg' hebt vind ik erg mooi!
Laatst gewijzigd door Lars op za 11 apr 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten