Centrale Kaart

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2064
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » ma 28 mar 2011, 19:04

MandelSoft schreef:Met Atlandië bedoel ik het centrale eiland van jullie (met HM, RBM, RFL en SUS).
Euhm... dat eiland heet Atlantidië, niet Atlandië.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » ma 28 mar 2011, 23:30

Vind het maar een zwak verhaal, Kaaiman.

Ik zie absoluut niet waarom die zee zonodig breder moet. Hij is al heel breed.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: Centrale Kaart

Bericht door Frans » di 29 mar 2011, 00:18

Kaaiman schreef:De zeegaten zijn iets ruimer geworden, maar de landen liggen qua bestaande veerverbindingen nog steeds logisch ten opzichte van elkaar. Geologisch is er zo ook wat meer marge, zodat e.e.a. er naar mijn mening veel natuurlijker uitziet. Op Maartens kaart vind ik de eilanden erg opgepropt zonder ook maar enige geo(morfo)logische aansluiting.
Persoonlijk zie ik wel wat in jou voorstel. Het toont nu allemaal wat rustiger en realistischer. Vooral het stuk tussen Hochmark en Schellingen ligt nu niet meer zo klem op elkaar. Wellicht had de zee ertussen net ietsjes minder breed gekund, maar het ziet er toch zo prima uit.

Wat mij betreft doen we zeker wat met de tips van Kaaiman. ;)
MandelSoft schreef:Overigens gaan we nou de naam Borealië of Terraborea gebruiken voor het noordelijk continent.
Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar Borealië.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » di 29 mar 2011, 17:31

Een van de toelatingscriteria van Atlantis...
In het verleden gemaakte keuzes mogen vanaf de opening van het eigen subforum niet meer rigoureus veranderd worden, om te voorkomen dat het land opeens een andere geografie krijgt
Als een land tijdens de zandbak-fase zijn ligging heeft gebaseerd om de omliggende structuren, is het dan niet gek dat die geografische ligging opeens weer ter discussie wordt gesteld als het land inmiddels is toegelaten tot het Atlantis-projectforum ?

Verder denk ik dat er geen sprake hoeft te zijn van een keuze tussen Terraborea of Borealia. Het kan m.i. naast elkaar bestaan. Sommige landen zullen waarschijnlijk Borealia zeggen, en in landen waar de bevolking dat moeilijk fonetisch uit zijn strot krijgt (zoals in RNH) wordt gewoon Terraborea gebruikt.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: Centrale Kaart

Bericht door Ties » di 29 mar 2011, 17:52

NovaHollandia schreef:
In het verleden gemaakte keuzes mogen vanaf de opening van het eigen subforum niet meer rigoureus veranderd worden, om te voorkomen dat het land opeens een andere geografie krijgt
Als een land tijdens de zandbak-fase zijn ligging heeft gebaseerd om de omliggende structuren, is het dan niet gek dat die geografische ligging opeens weer ter discussie wordt gesteld als het land inmiddels is toegelaten tot het Atlantis-projectforum ?
Het vastleggen van de geografische ligging van de landen onderling is een zaak die losjes tussen de hoofdzaken doorloopt en op initiatief van Maarten gerund wordt. Het is geen punt dat per land wordt bepaald en meetelt in de toelatingscriteria. Overigens ligt Tyssië in Kaaimans voorstel op misschien 200 kilometer van Nova Hollandia. Geen gekke afstand voor een veerdienst.
NovaHollandia schreef:Verder denk ik dat er geen sprake hoeft te zijn van een keuze tussen Terraborea of Borealia. Het kan m.i. naast elkaar bestaan. Sommige landen zullen waarschijnlijk Borealia zeggen, en in landen waar de bevolking dat moeilijk fonetisch uit zijn strot krijgt (zoals in RNH) wordt gewoon Terraborea gebruikt.
Tyssiërs zijn bijzonder bedreven in het produceren van fonetische misbaksels, dus beide termen zijn a piece of cake voor de Tyssische bevolking.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » di 29 mar 2011, 18:58

NovaHollandia schreef:Vind het maar een zwak verhaal, Kaaiman.

Ik zie absoluut niet waarom die zee zonodig breder moet. Hij is al heel breed.
Op het gebied van gezamelijke geografie is het een kwestie van geven en nemen. Het hoeft geen waanzinnige oceaan te zijn, maar het smalle kanaaltje wat het was, vond ik ook wel wat aan de smalle kant. Kwestie van smaak, dus het is m.i. het beste om de gulden middenweg te kiezen. Hoe vervelend sommigen dat dan ook vinden.

Overigens loop ik al een tijdje rond met het idee van een verdere uitwerking van de gezamelijke geografie/platentektoniek/dat soort dingen, maar dat is een enorme opgave. Zeker als het naar iedereen z'n zinnen moet, het moet aansluiten op huidige gebergten en eilandjes, en het nog steeds mogelijk moet zijn om nieuwe landen te verwelkomen.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » di 29 mar 2011, 20:13

JeroenF1 schreef:
NovaHollandia schreef:Vind het maar een zwak verhaal, Kaaiman.

Ik zie absoluut niet waarom die zee zonodig breder moet. Hij is al heel breed.
Op het gebied van gezamelijke geografie is het een kwestie van geven en nemen. Het hoeft geen waanzinnige oceaan te zijn, maar het smalle kanaaltje wat het was, vond ik ook wel wat aan de smalle kant. Kwestie van smaak, dus het is m.i. het beste om de gulden middenweg te kiezen. Hoe vervelend sommigen dat dan ook vinden.
Daarin heb je gelijk. Ik heb aardig wat moeten geven aan Nova Hollandia (o.a. de bevolkingskwestie), maar je krijgt niet altijd je zin. Nu zijn Frans en ik het met Kaaiman eens, van sirdanilot weet ik het niet en NovaHollandia is er tegen. Dat is dus drie tegen één die stemmen voor de verplaatsing van Borealië. Zoals Jeroen zegt, het is een kwestie van geven en nemen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Centrale Kaart

Bericht door NovaHollandia » wo 30 mar 2011, 08:27

Blijkbaar tellen argumenten hier niet. Jammer.
Ik heb toen mijn zin niet gekregen, nu krijg jij je zin niet.
Erg kinderachtig, maargoed...

Toen ik de geografische vorm van RNH voorstelde, hoorde ik helemaal niets aan commentaar. Die vorm was zorgvuldig gekozen ten opzichte van de andere landen, waarbij de eerder gemaakte keuzes hier op dit forum werden gerespecteerd. Als Schellingen destijds op de centrale kaart noordelijker had gelegen, dan had ik RNH zeker anders ingetekend, waarbij de zuidpunt bij Zuyderhuysen en het eiland Overzeeland op dezelfde plaats hadden gelegen t.o.v. Sustilië.

Als nu een zee die breder is dan Nederland zonder goede reden als "te smal" wordt weggezet, en de hele zaak daar maar om volstrekt ononderbouwde, vage gedachten op moet worden aangepast: ga vooral je gang. Viel Spass...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2064
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » wo 30 mar 2011, 09:58

Argumenten tellen wel, maar andere dan die jij misschien belangrijk vindt. Je eigen redeneringen moet je niet 1:1 kopiëren naar anderen, want dan raak je bij voorbaat al gefrustreerd.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » wo 30 mar 2011, 14:47

NovaHollandia schreef:Als nu een zee die breder is dan Nederland zonder goede reden als "te smal" wordt weggezet, en de hele zaak daar maar om volstrekt ononderbouwde, vage gedachten op moet worden aangepast: ga vooral je gang. Viel Spass...
Gezien de constante veranderingen van nieuwe landen, samengevoegde landen en het ontstaan (en mogelijk ook verdwijnen) van steden en infrastructuur, is er verre van sprake van een definitieve centrale kaart. Zodoende zijn dergelijke wijzigingen als het verbreden van die waterweg m.i. gewoon mogelijk, mits er voldoende animo voor is (meer dan één persoon en een zekere meerderheid van mensen die geen bezwaar hebben).

[/moeilijke woorden voor een scholier-modus]
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: Centrale Kaart

Bericht door Theodoor » wo 30 mar 2011, 16:13

Ik dacht altijd dat die centrale kaart altijd iets was voor erbij. Nooit het idee gehad dat het iets was wat vast stond.
Als het vast zou staan dan zou iedereen daar akkoord mee moeten gaan dat dit de definitieve ligging. En zover ik weet heb ik nooit iemand horen dat het definitief was.
Als we dat nou opeens wel gaan zeggen, dan ga ik niet akkoord. Want Stalanië (het land van PatrickOudejans) ligt ten noordoosten van Hochmark (en dat is wel met mij overlegd itt alles wat er nu boven ligt), dus als PatrickOudejans ooit nog een keer op dit forum komt, dan mag hij wat mij betreft zijn land daar verder ontwikkelen.
Sowieso vind ik die hele kaart discutabel, want het lijkt me vrij lastig om de schaal goed te bepalen.

Ik vind het best grappig hoe deze landen zo bij elkaar liggen, maar als het echt definitief is dan zullen we hier eerst goed over moeten overleggen.
Als dat niet lukt of als men niet bereid is iets te veranderen dan zal ik het er met Kaaiman en Marcel over hebben om onze landen van deze kaart te laten verwijderen. ;)

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » wo 30 mar 2011, 16:32

Theodoor schreef:Als dat niet lukt of als men niet bereid is iets te veranderen dan zal ik het er met Kaaiman en Marcel over hebben om onze landen van deze kaart te laten verwijderen. ;)
Dat zou denk ik niet snel een fijne oplossing zijn, dus daar zou ik wel even drie keer over nadenken - mocht het zover komen. ;)

Edit: woordkeuze veranderd.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2064
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » wo 30 mar 2011, 18:24

Theodoor schreef:Ik dacht altijd dat die centrale kaart altijd iets was voor erbij. Nooit het idee gehad dat het iets was wat vast stond.
Zo zie ik het ook. Het was/is een leuk initiatief, waarschijnlijk gewoon als een soort van geintje begonnen, maar voor mij zeker geen 'officieel' iets. Daarvoor zou de kaart immers eerst door alle betrokken geofictici 'erkend' moeten worden. Dat laatste heb ik tot nu toe nog altijd niet gedaan, en daarmee geldt dat indirect voor heel Atlantidië.

Overigens is het niet zo dat alle landen van Atlantis per se in verbinding moeten staan met elkaar. Dat is leuk, maar geen vooraf bepaald iets. Dat mensen zich bij andere landen willen aansluiten is een keuze, die wat mij betreft afhangt van de geoficticus zelf.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Marcel » wo 30 mar 2011, 19:07

Kaaiman schreef:Daarvoor zou de kaart immers eerst door alle betrokken geofictici 'erkend' moeten worden. Dat laatste heb ik tot nu toe nog altijd niet gedaan, en daarmee geldt dat indirect voor heel Atlantidië.
Als de kaart goed word neergezet (oppervlakte zee / land, op Borealia eventueel de C- nummering, op atlantidië de /|\ Atlantidia / Dumara routes) wil ik deze als zodanig wel accepteren.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » wo 30 mar 2011, 19:19

Kaaiman schreef:Zo zie ik het ook. Het was/is een leuk initiatief, waarschijnlijk gewoon als een soort van geintje begonnen, maar voor mij zeker geen 'officieel' iets.
Ik zie het als een hulpmiddel: zo heb ik een idee welke landen ik ongeveer waar kan vinden. Bovendien, om het forum niet dood te laten bloeden zijn op den duur de betrekkingen onderling goud waard, en dan is het zeker praktisch als hulpmiddeltje. Let wel, ook ik zie het niet als iets wat officieel is (omdat er nog veel geschoven wordt). Iets dat nog in ontwikkeling is (dus nog niet voltooid is) kan niet erkend worden. :)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » wo 30 mar 2011, 19:23

Ik heb de Centrale Kaart ook expres in de Zandbak geplaatst omdat het nog in ontwikkeling is. Ik heb nooit gezegd dat het definitief is. Pas als iedereen ermee instemt dat het definitief is, dan pas is het definitief.

Net zoals Jeroen zegt is de kaart meer een hulpmiddel en een overzicht.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2064
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Kaaiman » wo 30 mar 2011, 19:38

JeroenF1 schreef:Bovendien, om het forum niet dood te laten bloeden zijn op den duur de betrekkingen onderling goud waard, en dan is het zeker praktisch als hulpmiddeltje.
Goed punt! Onderlinge betrekkingen dragen geweldig bij aan de lol van geofictie. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Centrale Kaart

Bericht door sirdanilot » do 31 mar 2011, 21:40

Zeker de continenten Atlantidië en Borealië zijn qua onderlinge betrekkingen vrij goed uitgewerkt.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 16:26

Kan er miscchien een update van de kaart komen? Dan weet iedereen weer waar er nog ruimte is en dat er niet 2 landen op het zelfde stuk komen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door Ortelius » ma 16 mei 2011, 16:38

Mee eens, zeker nu er toch een aantal landen zijn bijgekomen.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » ma 16 mei 2011, 17:05

Dan moet ik wel eerst even een kaart maken ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Centrale Kaart

Bericht door Snelwegfreak » ma 16 mei 2011, 17:18

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe kaart. Het zou me ook leuk lijken als iemand zijn land aan de mijne vastplakt :)

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door JeroenF1 » ma 16 mei 2011, 19:06

Om een herhaling van de oude discussie voor te zijn: houd (houdt?) er rekening mee dat de centrale kaart enkel een hulpmiddel is en geen definitieve ligging aangeeft van je land (behalve je ligging t.o.v. aangrenzende buurlanden). ;)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
MikeS
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 15:41
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MikeS » ma 16 mei 2011, 19:10

Hier een redelijke versie. Roy wilde graag een kaart met Waffen erop. Succes met je land indelen Roy!

//oke, er is nu een betere kaart dus omdat deze zo groot is heb ik heb verwijderd
Laatst gewijzigd door MikeS op ma 16 mei 2011, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Centrale Kaart

Bericht door MandelSoft » ma 16 mei 2011, 19:12

^^ Die kaart is gebasseerd op een oudere versie (waarbij de vorm van Burghtland o.a. niet klopt). Ik zal binnenkort een ge-update versie sturen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten