[KBL] Algemeen, Politiek en Cultuur

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » za 21 apr 2012, 19:54

De PVDB is wel redelijk radicaal, heeft Benjiland de Universele verklaring van de rechten van de mens ondertekend?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 21 apr 2012, 20:50

sirdanilot schreef:Je hebt nu toch een 'sjabloon'? Voor een nieuw bericht hoef je de plaatjes en tekst alleen maar te vervangen, lijkt me. Ik weet niet of het typen in het Benjilands veel tijd kost, Burghtelands typ ik zelf zo op (vooral omdat het erg is gebaseerd op Zeeuws, dat ik ook al spreek, en de taal stiekem eigenlijk nog niet echt vastligt....)
Is de PVDB een atheïstische partij of zo? Dan mag die toch de mening hebben dat er geen God bestaan kan? Zelfs Burghteland had ooit een atheïstische partij ('t Nieuw Atheïstische Hluud, opgegaan in de LLP (links liberaole partii)).
Vooral het typen in het Benjilands duurt heel erg lang. Het is niet mijn eigen taal dus ik moet veel nadenken en uitproberen voor ik een stukje tekst heb.
De PVDB kan je wel atheïstisch noemen. Het is zeker niet zo dat alles bij die partij draait om godsdienst, maar één van hun punten is dat god niet bestaat en godsdienst dus 'onzin' is. Het is uiteraard toegestaan dat te vinden, maar toch begint er steeds meer (interne) tegenstand tegen te ontstaan. Mensen zijn het beu, vinden het middeleeuws en onmenselijk. Ze willen er vanaf. Nu de coalitie van binnen uiteen lijkt te vallen, en de oppositie er totaal geen vertrouwen meer in heeft, lijkt het ook einde oefening te zijn. Zowel voor dit standpunt, als voor deze coalitie. We gaan het binnenkort allemaal zien! :)
HAFRABAisfun schreef:De PVDB is wel redelijk radicaal, heeft Benjiland de Universele verklaring van de rechten van de mens ondertekend?
Ja, maar die rechten worden ook niet geschonden.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door sirdanilot » za 21 apr 2012, 21:51

De PVDB lijkt me net zo radicaal als de gemiddelde Burghtelandse christelijke partij, maar dan precies andersom ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » za 21 apr 2012, 22:01

^^ daar heb je gelijk in
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » do 03 mei 2012, 20:37

Eindelijk weer eens een krantenartikel gemaakt. Echt mijn excuses dat het zo lang duurt allemaal, maar naast school heb ik er gewoon echt even de tijd niet voor! :$

Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » do 03 mei 2012, 23:10

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Matt » vr 04 mei 2012, 09:43

Zo, heel wat opschudding in de politiek van Benjiland! Het valt natuurlijk wel wat ongelukkig zo vlak voor de Atlantis Cup en daarom vind ik het verstandig dat er besloten is de verkiezingen pas na de Atlantis Cup plaatsvindt. Ik hoop dat dit verder niet voor ongeregeldheden zal zorgen.
Maldaria is in ieder geval al helemaal klaar voor de Atlantis Cup. Aanstaande maandag zal in Maldaria de aangepaste dienstregeling van de spoorwegen ingaan.

Opvallend is wel dat Le Clerq uit de politiek stapt; had ik niet verwacht. Het valt mij op dat er vaak Nederlands nieuws in de Benjilandse krant te vinden is. Waarom Nederland en niet België of een belangrijker land als de Verenigde Staten?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 mei 2012, 14:35

Dat komt doordat Nederland natuurlijk de oude 'vader' is van het land. Daar stammen de Benjilanders in principe vanaf.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » vr 04 mei 2012, 17:13

Maar het hoeft niet elke keer weer Nederland te zijn. In Benjiland, de landen van Atlantis en op andere continenten is er genoeg gebeurd om de voorpagina te vullen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 mei 2012, 18:52

Sorry, maar ga jij nu bepalen wat ik in mijn krant moet zetten? Bovendien, kijk naar de datum van de krant. Verder, zoveel nieuws bij andere landen is er niet.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door TBR » vr 04 mei 2012, 19:11

Nee, ik ga dat niet bepalen. Maar misschien was er wel nieuws in de regio, maar is dat alleen niet tot bij ons geraakt.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 04 mei 2012, 19:15

Dat kan. Er kan altijd wat gebeuren in andere landen, maar als er geen nieuwe kranten verschijnen bij andere landen kan ik daar niet op inspelen. En bovendien staat er wel buitenlands nieuws in deze krant, maar niet dusdanig dat het voorpaginanieuws is ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Politiek

Bericht door Snelwegfreak » za 02 jun 2012, 15:03

De politieke tussenstanden tot 28 mei 2012:

De nieuwe koers van de PVDB onder Rutwil lijkt nu al zijn vruchten af te werpen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 02 jun 2012, 15:05

De Benjilander schreef:Rutwil neeje leijer PVDB

Woensdag 9 mei 2012

Markestad- De nieuwe leider van de PVDB is vandaag bekend geworden. De opgestapte Le Clerq wordt opgevolgd door de tweede man achter Le Clerq: Gerard Rutwil. Rutwil wordt de nieuwe lijsttrekker van de PVDB. De fractie van de PVDB hield gisteravond een debat, gevolgd door een stemming. Omstreeks 21:00 uur 's avonds werd de uitslag van de lijsttrekkersverkiezing bekend. Rutwil kreeg 59 procent van de stemmen. Rutwil zij zelf het volgende: ''Ik ben erg blij dat ik de nieuwe man ben van de PVDB. Ik wil iedereen bedanken die op mij gestemd heeft, en het vertrouwen in mij heeft dat ik de PVDB naar een hoger niveau kan brengen, en de mensen weer trots op de PVDB kan maken. Ik zal hierin mijn uiterste best doen.''

Na de AFC Atlantis Cup 2012 in Benjiland en Maldaria op 2 juli vinden er nieuwe verkiezingen plaats. Rutwil zegt er alles aan te doen de verloren stemmen weer terug te krijgen: ''Ik ben bereid ver te gaan, maar ik weet dat ik veel steun zal krijgen met mijn plannen.''
De Benjilander schreef:Rutwil voart angere koers

Maandag 14 mei 2012

Markestad- De nieuwe PVDB-leider Rutwil heeft vandaag aangekondigd dat hij een andere koers wil varen met de PVDB. Rutwil betreurt het zeer dat de partij zo diep is afgegleden, dat zoveel stemmen verloren zijn gegaan, en dat de partij zo onderling verdeeld is geraakt. Rutwil zegt dat te willen veranderen: ''Om dat te veranderen, moet je luisteren naar wat de partij en het volk wil. Daarom heb ik besloten het een en ander te veranderen in de plannen van de PVDB.''

Dat zijn niet de minste veranderingen. Rutwil wil af van het standpunt over de godsdienst. De PVDB onder Le Clerq stond nog voor de mening van godsdienst niet bestond, en de partij ontkende ook het bestaan van een god of godsdienst. Er was wel gewetensvrijheid, maar het leidde toch tot erg veel opschudding. Opschudding, die er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat de PVDB zetels verloor, de partij verbrokkelde en de partijleider opstapte. Ook internationaal leidde het tot veel commotie. Vooral in Burghteland was men niet te spreken over de PVDB. Rutwil wil hieraan dus een einde maken: ''Het is van belang dat ieder mens vrij is om te geloven wat hij of zij wil. Wie is de overheid om te zeggen dat jij niet op straat mag lopen met een kruisje, een hoofddoek of een keppeltje? Dat is middeleeuws. Daar wil ik vanaf. Naast gewetensvrijheid komt er volledige godsdienstvrijheid. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil. Kerken, moskeeën en synagoges mogen openbaar zichtbaar zijn en bovenal, de PVDB ontkent niet langer alle godsdiensten. Dat laat ik liever aan de mensen zelf om dat te bepalen. Daar hebben ze ons niet voor nodig.'' Direct na zijn speech ging er een groot gejuich en applaus op in de PVDB-fractie en bij andere partijen.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Matt » za 02 jun 2012, 16:38

Het is goed om te zien dat de PVDB een nieuwe weg in is gegaan. :D
Je zou in Benjiland kunnen gaan voor het religieus neutrale model, zoals in Frankrijk en de Verenigde Staten. Dit wordt gekenmerkt door de scheiding tussen kerk en staat en de nadruk ligt op uiterlijke neutraliteit. De staat doet niets ten gunste van welke religie dan ook, maar zal deze ook niet bestrijden. Religie is privé en niet terug te vinden in het openbaar. Kerken en andere religieuze gebouwen zijn er zeker te vinden, maar hoofddoekjes en andere religieuze symbolen zijn niet toegestaan in o.a. Frankrijk. Gek genoeg heeft ook Turkije dit model en het dragen van hoofddoekjes op de universiteit is daar verboden. :idea: Je hoeft dus niet per se alle religieze sybolen etc. toe te staan, want iets origineels in een land is ook leuk. In Nederland leven we volgens het pluriforme model. Dit valt onder andere terug te vinden aan de omroepen met verschillende achtergronden. Ik zou kijken naar hoe het in de VS en Frankrijk wordt gedaan.

-Matt ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 02 jun 2012, 17:01

^^ Dank je Matt! Dat is een goede tip, en dit zal ook het beleid gaan worden. Ik denk dat Gerard Rutwil net een beetje té enthousiast was. Bij wetsvoorstellen zal het wel worden aangepast en ingediend zoals jij net vertelde ;)
De Benjilander schreef:Neeje beleejd Rutwil suksèsvol

Maandag 28 mei 2012

Markestad- De nieuwe koers die Gerard Rutwil voert met de PVDB sinds zijn aanstelling op 8 mei j.l., werpt nu al zijn vruchten af. In de peilingen stijgt de partij weer. Van een historisch dieptepunt van 20 zetels, stijgt de partij sinds Rutwils aanstelling terug naar 26 zetels. Het vertrouwen bij de voorheen PVDB-stemmer lijkt weer terug te komen, en ze beginnen weer terug op de PVDB te stemmen volgens de peilingen. Sinds de start van alle commotie bij de PVDB en de andere regeringspartijen, zakten de partijen in de hoeveelheid zetels. Veel stemmers vertrokken naar onder andere de APB, SPB en de gelovigen partij GPB. Sinds de komst van Rutwil lijken de ouderwetse peilingen zich weer te herstellen.

Volgens Rutwil is dit nog maar slechts het begin: ''We zijn uiteraard erg blij dat we het vertrouwen van de kiezer terug hebben gevonden. Het is goed voor de partij geweest om enkele dingen te veranderen, om controversiele standpunten te laten vallen. Het was voor de partij een zwaar, maar nodige maatregel. Dat we nu weer stijgen in de peilingen is leuk, maar nog slechts het begin. Bij de verkiezingen op 2 juli moet de PVDB weer de grootste partij van het land worden, en daarmee terug in de regering geraken.''
Benjiland Voetballand schreef:Problème mit busse Atlantis Cup

Donderdag 31 mei 2012

Eendhoeven/Burlington- Het voetbaltoernooi AFC Atlantis Cup 2012 in Benjiland en Maldaria verloopt tot nu toe succesvol. De organisatie is goed, maar gisteren bleek er toch wat mis te gaan met het aantal bussen. Door een tekort aan supportersbussen staan er nog ongeveer 250 supporters van SSC Camporeale vast in Burlington, die nu niet meer terug kunnen naar Maples, waar hun volgende wedstrijd gespeeld wordt. Een grote teleurstelling voor de fans. Er is extra politie in de stad aanwezig om eventuele ongeregeldheden te voorkomen.

Waarschijnlijk heeft dit probleem door een fout in de organisatie plaats kunnen vinden. Vervoersorganisatie MTB wil voorlopig niet reageren. De gestrande supporters konden een paar uur later alsnog via extra treinen op weg naar Maples. Het is nog niet bekend of de supporters van SSC Camporeale de wedstrijd van vanavond vanaf het begin kunnen bekijken. Voor alle nieuwste info en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.
Benjiland Voetballand schreef:FC Marken oetgesjoakeld in AFC Atlantis Cup 2012

Vrijdag 1 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- FC Marken is gisteren jammerlijk genoeg uitgeschakeld in de AFC Atlantis Cup 2012. De ploeg van trainer In 't Velt verloor alle drie de wedstrijden in een klaarblijkelijk te zware poule voor FC Marken. De fans en spelers van de ploeg zijn teleurgesteld, maar hebben wel vrede met de uitschakeling: ''De andere teams waren gewoon te goed voor ons. We hebben gedaan wat we konden doen, en dat was ons best. Het was een mooi toernooi en we hopen volgende keer ook weer mee te kunnen doen. We gaan met een opgeheven hoofd terug naar huis'', aldus de trainer.

De twee andere Benjilandse ploegen Benji II en S.V.E. hebben wel goede papieren voor een volgende ronde. Benji II speelt vrijdagavond thuis in Eendhoeven tegen Atlanticé Apo. Benji II heeft genoeg aan een gelijkspel voor de volgende ronde. S.V.E. speelt zaterdagavond thuis in Markestad tegen Eastlands United. S.V.E. is al geplaatst en hoeft dus geen punten meer te behalen. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.
Benjiland Voetballand schreef:Benji II oek door noar de nächste ronde AFC Atlantis Cup 2012!

Zaterdag 2 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- Benji II heeft zich vandaag als tweede Benjilandse ploeg geplaatst voor de volgende ronde van het AFC Atlantis Cup 2012 voetbaltoernooi in Benjiland en Atlantis. Nadat FC Marken eerder al uitgeschakeld was, is dit een groot succes voor de Benjilandse voetbalploegen, waarvan er nu twee van de drie door zijn naar de volgende ronde. Vanavond speelt S.V.E. nog thuis in Markestad tegen Eastlands United. S.V.E. is al geplaatst en hoeft dus geen punten meer te halen om samen met Benji II door te gaan naar de volgende ronde. De westrijd begint om 18:00 uur en is live te volgen op Ien. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » za 09 jun 2012, 22:02

Benjiland Voetballand schreef:S.V.E. door noar kwartfinales!

Woensdag 6 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- S.V.E. Eendhoeven heeft zich gisteren geplaatst voor de kwartfinales in het AFC Atlantis Cup 2012 voetbaltoernooi in Benjiland en Maldaria. In Sylvan won de ploeg uit Eendhoeven met maar liefst 6-1 van M.F.C. Augustinus. S.V.E. bleek veel te sterk voor haar tegenstander, en won zonder enige moeite. In de kwartfinale speelt S.V.E. op zaterdag om 20:30 uur in Eendhoeven uit tegen S.S.C. Camporeale. Volgens trainer VanderVean wordt dat zeker niet makkelijk: ''S.S.C. Camporeale is een goede ploeg, die gewoon erg sterk kan voetballen. Dat hebben ze wel laten zien. De vorige wedstrijd was vrij gemakkelijk, maar zaterdag wacht er weer een zware opgave. Als we in de halve finales willen geraken zullen we alles moeten geven.'' Naast S.V.E. is Benji II ook nog in de race om een kwartfinaleplek. Zij spelen daarom vanavond om 18:00 uur tegen K.S.A. De westrijd is vanaf 17:00 uur live te volgen op Ien. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.
Benjiland Voetballand schreef:Benji II jammerleek oetgesjoakeld

Donderdag 7 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- Gisteravond is Benji II jammerlijk uitgeschakeld in de AFC Atlantis Cup 2012. De ploeg van DuHavre verloor in Burlington met 1-0 van K.S.A. Benji II had gedurende de hele wedstrijd het betere van het spel en viel veel aan. K.S.A. loerde op de counter. Nadat Benji II veel kansen miste, kwam die er. K.S.A. bleek uiterst efficiënt en maakte in de 84e minuut de 1-0. Benji II kon dit niet meer herstellen en droop teleurgesteld van het veld. Trainer DuHavre en spelers van Benji II wilden na afloop geen commentaar geven. De andere Benjilandse ploeg S.V.E. is wel al door naar de kwartfinales. S.V.E. speelt haar kwartfinale op zaterdag tegen S.S.C. Camporeale. Die wedstrijd is vanaf 19:00 uur te bekijken op Ien. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Politiek

Bericht door Snelwegfreak » ma 11 jun 2012, 02:00

De tussenstand in de Benjilandse peilingen op 11 juni 2012:

Afbeelding

Net als twee weken geleden herstelt de PVDB zich weer van haar vrije val sinds de start van alle commotie rondom de partij, haar leider en haar standpunten. Nu, sinds Rutwil het stokje van LeClerq heeft overgenomen heeft de PVDB een 180 graden draai gemaakt, zo ook de kiezers die langzaamaan weer terug kruipen naar hun oude, eigen partijen. In getallen betekent dit het volgende: de PVDB zakte terug van 40 (!) zetels bij de Twieje Koamerkezingen naar een dieptepunt van 20 zetels. Ook de overige coalitiepartijen verloren aanzienlijk. Daarentegen wonnen andere partijen, waaronder vooral de APB en de SPB flink. Zij profiteerden duidelijk van de politieke malaise bij de regeringspartijen. Nu, op 11 juni heeft de PVDB onder Rutwil zich weer teruggeknokt tot 28 zetels, waarmee het weer de grootste partij van het land zou zijn.

Bij de aankomende verkiezingen op 2 juli gaat dit ook het een en ander betekenen. Mocht de PVDB de grootste partij worden, en die kans is nog aanwezig, dan heeft het dus wederom een normaal gesproken, royale uitgangspositie als het aankomt op het vormen van een nieuwe kabinet. Maar dat kon deze keer nog wel eens anders worden. De overige coalitepartijen PVB, RL en CDP hebben ook het een en ander ingeleverd waardoor die (rechtse) vier samen niet meer tot een meerderheid kunnen komen. De PVDB moet dan toenadering zoeken met de midden -en linkerpartijen. Voor de hand liggend zouden dan de SPB en de APB zijn, omdat die beide ook groot zijn. Die drie samen zouden nu op 11 juni op een totaal komen van 75. Dat zou dus nét niet genoeg zijn voor een meerderheid, maar ongetwijfeld zou er dan hulp komen van kleinere partijen als de GPB, DBL of LesVerts.

Al met al wordt het 2 juli nog spannend genoeg, dat staat vast!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » di 12 jun 2012, 18:55

Benjiland Voetballand schreef:S.V.E. ploatst sich veur halffinale!

Maandag 11 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- S.V.E. Eendhoeven heeft zich gisteren geplaatst voor de halve finales in het AFC Atlantis Cup 2012 voetbaltoernooi in Benjiland en Maldaria. S.V.E. speelde een uitwedstrijd in eigen stadion en de ploeg had het lastig met de sterke tegenstander S.S.C. Camporeale. Lange tijd waren de ploegen aan elkaar gewaagd en beide creeërden ze grote kansen. Scoren was echter aan geen van beide besteed. Na 90 minuten stond het nog steeds 0-0. Ook de verlenging was spanennd met veel kansen, maar wederom geen goals. Het duel zou dus beslist worden door middel van penalties.Hierin bleek S.V.E. de sterkere, en won het met 5-4. In de halve finales speelt S.V.E. op 13 juni in Burlington om 20:30 uur tegen Alfyna. Dat zal een nog zwaardere wedstrijd worden voor S.V.E. aangezien Alfyna op papier een nog betere selectie heeft. De westrijd zal vanaf 19:00 uur live te volgen zijn op Ien. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » vr 15 jun 2012, 10:58

Benjiland Voetballand schreef:S.V.E. sjtrand in halffinale

Donderdag 14 juni 2012

Eendhoeven/Burlington- Het AFC Atlantis Cup 2012 voetbaltoernooi in Benjiland en Maldaria is na een lange zegetocht eindelijk voorbij voor S.V.E. Eendhoeven. De ploeg verloor in de halve finales met 1-0 van Alfyna. S.V.E. speelde een goede wedstrijd, maar het was duidelijk dat de vermoeidheid flink begon toe te slaan. Lange tijd bleef het 0-0, maar in de 71e minuut scoorde Alfyna alsnog. S.V.E. kon geen tegenstand meer bieden, en verloor. Direct na de wedstrijd heerste er een gelate sfeer, die snel plaats maakte voor vreugde. Supporters bedankte de ploeg uit Eendhoeven voor hun soms mooie spel, en voor het feit dat ze zover zijn gekomen: ''We hebben gewoon een goede prestatie geleverd op dit toernooi. We waren vooraf één van de favorieten, maar dat was misschien net iets té veel. De lengte van het toernooi nekte ons uiteindelijk, we zijn allemaal moe. Jammer dat we zijn uitgeschakeld, maar verdiend. Alfyna was gewoon veel fitter en daardoor beter. Nu op naar de wedstrijd om de derde plek'' aldus trainer VanderVean.

S.V.E. speelt haar wedstrijd voor de derde plek in het toernooi op zondag 17 juni om 20:30 uur. Deze wedstrijd wordt er een eentje van buurlanden. In de 'kleine finale' neemt de ploeg van VanderVean het namelijk op tegen het Maldarische Eastlands United. Ook deze wedstrijd zal live te zien zijn op Ien. Voor meer informatie en nieuwtjes over de AFC Atlantis Cup 2012 ga je naar: http://www.afc.com.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Politiek

Bericht door Snelwegfreak » do 28 jun 2012, 14:34

De peilingen van 25 juni:

Afbeelding

Het wordt alsmaar spannender richting 2 juli! De PVDB heeft er nog één zetel bij gekregen en de SPB twee. Het verschil tussen PVDB en SPB als grootste partij wordt steeds kleiner. Coalitie van PVDB, PVB, RL en CDP lijkt nu definitief van de baan. Samen komen deze partijen op slechts 66 zetels, bij lange na niet genoeg voor een meerderheid. Het lijkt erop dat de PVDB een nieuwe coalitie moet gaan vormen (mocht het na 2 juli nog de grootste partij zijn) met midden en links. Bijvoorbeeld met de SPB en APB. Samen komen zij dan op 79 zetels. Dan moeten ze het samen natuurlijk nog wel eens worden. Eerst maar eens nog flink campagne voeren om nog kiezers voor je te winnen!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 jul 2012, 11:34

It Journaal oan Ien schreef:Stjembusse geoepend

Maandag 2 juli 2012

Markestad Vandaag is het dan eindelijk zo ver. Er mag weer gestemd worden in Benjiland! De Twieje Koamerkezingen van 2012 zijn begonnen. Vanmorgen om 10:00 uur gingen de stembureaus open en sinds dien kan men haar stem uitbrengen op één van de politieke partijen. Het belooft alleszins een spannende strijd te worden. Bij de laatste peilingen voor de verkiezingen bleken de PVDB en de SPB ongelooflijk dicht bij elkaar te zitten. De PVDB stond op 29 zetels en de SPB op 28. Fractievoorzitters Rutwil (PVDB) en Woutersen (SPB) brachten vanmorgen hun stem al uit.

De stembureaus zullen open blijven tot 20:00 uur vanavond. De uitslag van de Twieje Koamerkezingen 2012 zal deels vanavond al bekend zijn, maar men denkt dat de officiële uitslag pas morgenmiddag zal zijn. Vanavond zal er op Ien live het verloop te zien zijn en de eerste uitslagen. Voor meer informatie over de verkiezingen, kijk op: http://www.ien.bl/polletik/kezingen2012
Aangezien ik nu op vakantie ben, heb ik niet al te veel tijd om het bij te houden, maar ik zal mijn best doen dit zo goed mogelijk te doen! :d

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 jul 2012, 11:53

It Journaal oan Ien schreef:Stjembusse gesloete, jetst waghten

Maandag 2 juli 2012, 20:12 uur

Markestad Nadat de stembureaus vandaag ruim 8 uur open waren voor het volk om hun stem uit te brengen voor de Twieje Koamerkezingen 2012, zijn ze nu om 20:00 uur vanavond dan toch gesloten. Mensen kunnen nu niet meer stemmen, en de stemmen zullen vanaf nu uit de tonnen worden gehaald en worden geteld. De uitslagen zullen per stad/dorp in de loop van de avond en nacht binnenkomen. Verwacht wordt dat de officiële uitslag pas morgenmiddag bekend zal zijn. De voorlopige resultaten en uitslagen van de verkiezingen per stad/dorp zullen vanavond vanaf 21:00 uur live op Ien te zien zijn. Het is vanaf nu dus een kwestie van afwachten. Voor meer informatie over de verkiezingen, kijk op: http://www.ien.bl/polletik/kezingen2012

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Snelwegfreak » do 05 jul 2012, 19:48

Polletik 24 schreef:PVDB wint kezingen nipt!

Dinsdag 3 juli 2012

Markestad De uitslag van de Twieje Koamerkezingen 2012 in Benjiland is bekend en de PVDB heeft de verkiezingen nipt gewonnen. PVDB fractievoorzitter Rutwil zal vanavond in het partijhuis de leden toespreken. De eerste reactie van Rutwil is positief, maar niet uitbundig: ''we zijn weliswaar weer de grootste partij geworden, maar het is maar net aan. Dat betekent dat we veel stemmen verloren hebben, maar nog wel het vertrouwen van het merendeel van het volk hebben. Daarom moet ik, en moeten wij er alles aan doen om dat vertrouwen waar te maken, en daar gaan we alles voor doen'', aldus Rutwil.

De PVDB behaalde 29 zetels, slechts 1 minder dan linkse concurrent SPB. Dit betekent dat de PVDB alsnog de grootste partij is geworden, en alsnog de 'baas' zal zijn en zelf een nieuwe coalitie kan vormen. Op de vorige coalitie met de PVB, RL en CDP hoeft de PVDB niet te rekenen, want die komen samen niet verder dan 66 zetels en dus lang niet genoeg voor de meerderheid van 76 zetels. De PVDB zal dus op zoek moeten naar nieuwe regeringspartners. Eén van de mogelijkheden is met de linkse SPB en APB. De SPB en APB hebben al verklaard de nieuwe PVDB onder Rutwil een kans te willen geven.

Bij de SPB en APB is teleurgesteld gereageerd: ''Allereerst alle felicitaties aan de PVDB. Het is knap dat ze weer de grootste partij zijn geworden. Na hun terugval onder LeClerq, is zo'n resultaat halen alles behalve makkelijk, daarvoor respect. Natuurlijk zijn wij als SPB teleurgesteld net niet gewonnen te hebben, maar we als tweede partij hopen wij toch van groot belang te kunnen zijn voor het land'', aldus Woutersen. De APB heeft nog niet gereageerd.

Vanavond in het journaal op Ien alle informatie, nieuws en reacties uit Markestad over de verkiezingen van vandaag. Ga voor meer informatie naar: http://www.ien.bl/polletik/kezingen2012.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Algemeen

Bericht door Matt » do 05 jul 2012, 20:08

Dat was wel even spannend! Verassend dat de PVDB toch nog de grootste partij is geworden. Gelukkig hebben we in Maldaria zo goed als nooit een coalitie hoeven vormen. Het zal in Benjiland dus nog wel even duren denk ik zo. Wellicht dat de PVDB er met andere partijen niet uitkomt en uiteindelijk in de oppositie terecht komt en dat andere partijen zoals de SPB de coalitie vormen. Ik ben benieuwd!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten