[RTH] Archief

Reis Pûbliko Tholenia

Moderator: TzM23

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 20 apr 2013, 15:28

Bestuur Tholenië

Tholenië is verdeeld in bestuurslagen, en daar zal ik hier wat over vertellen:

Het land is verdeeld in vijf of vier lagen:

-Nationale regering
-Chóraj
-Provinsoj
-Segieri
-(Parssegieri)

Een plaatje:
(De vlaggen komen overeen met de volgorde waarin de chóraj en provincies genoemd worden).
(De provincies komen overeen met de kleur waarin een chóra vermeld is).
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De Nationale regering zorgt dat alle bestuurslagen goed met elkaar samenwerken en controleert ook de chóraj en bestuurd ook een paar belangrijke staatsbedrijven zoals de post, de spoorwegen, luchtvaartmaatschappij en water en elektriciteitsvoorziening en registreert elk voertuig. Ook is de bewegwijzering door de regering vastgesteld.

De Chóraj (Duits: Länder, Frans: Choires) (afgeleid van het Griekse χώρα (land, streek) is de bovenste bestuurslaag van het land, en kunnen eigenlijk beschouwd worden als een deelstaat. Elke Chóra heeft zijn eigen regering, en tot de jaren '70 verschilden zaken als justitie, wegbeheer, en ook de grondwet per chóra. In 1976 is de macht van de Chóraj sterk verkleind.

De Chóraj hebben ook recht op een andere taal, zo is het Duits in Rudenz-Fugesen de bestuurstaal en het Frans in Lurarie.

Zaken waar de chóraj nu onder andere over gaan:

-Onderwijs (moet wel aan bepaalde regels voldoen).
-Wegbeheer van VAI-wegen (Viaj Automotoraj Imperálaj) (S-wegen en R-wegen) en VSCh-wegen (B-wegen in het beheer van Chóraj) (Viaj Segundaj Chóraliálaj) (moet ook aan bepaalde regels voldoen).
-Gezondheidszorg.
-Chóriaal gerecht (Chórajjudica: Chórajrechtbanken) later meer uitleg hierover.
-Toezicht op provincies.
-Aanleg van kanalen.
-Zeewering.
-Onderhoud havens.
-Economische en agrarische zaken.
-Aanleg en onderhoud spoorwegnet. (Gebonden aan regels).
-Afgifte wapenvergunningen.

De Provinsoj (Provincies) zijn de bestuurslaag onder de chóraj, deze hebben minder bevoegdheden dan de chóraj, maar hebben meer bevoegdheden dan voor 1976, toen de chóraj een deel van hun macht in moesten leveren.

De provincies beslissen onder andere:

-Beheer van VSP-wegen (Viaj Segundaj Provisiálaj) (B-wegen in het beheer van provincies)
-Subsidies Cultuur en recreatie (musea, bioscopen etc.)
-Natuur- en landschapsbehoud en onderhoud.
-Ruimtelijke ordening.
-Openbaar vervoer.
-Baggeren rivieren en kanalen.
-Waterstand rivieren en kanalen.
-Onderhoud treinstations.
-Toezicht gemeenten.
-Provinciaal gerecht (Provinsojjudica: Provincierechtbanken).

De Segieri (Gemeenten) zijn de laag onder de provincies. De gemeenten kunnen in grootte erg variëren, sommige kleine dorpen zijn één gemeente (vooral in het onherbergzame zuiden en het platte noorden), andere zijn weer een grote stad met omliggende dorpen of een agglomeratie.

Onder meer de taken van een gemeente:

-Beheer van VLS-wegen (Viaj Lokálaj Segierálaj) (K-wegen).
-Afgifte vergunningen.
-Onderhoud gebouwen en huurwoningen.
-Sociale zaken (werkloosheid, ziekte-uitkeringen etc.)
-Bestemmingsplannen (werkt niet helemaal zoals in Nederland, komt nog uitleg over)

Parssegieri (Deelgemeenten) kunnen door een gemeente worden gecreëerd om het besturen van de gemeente gemakkelijker te maken, de gemeente zelf mag beslissen welke taken worden toegewezen aan de deelgemeenten. De meeste (vooral kleinere) gemeenten hebben geen deelgemeenten.

De Kapitalchóra is een apart geval: dit is een Chóra onderverdeeld in deelgemeenten, vroeger ook een provincie en gemeente, maar die vielen precies samen, en zijn afgeschaft. De deelgemeenten zijn in feite gewoon gemeenten, maar heten deelgemeenten.
Laatst gewijzigd door TzM23 op za 14 dec 2013, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door SjorsB » za 20 apr 2013, 16:27

^^ Heel goed uitgewerkt :d, ook goed zo met die piramide.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » za 20 apr 2013, 16:46

Goed uitgewerkt :d Het is intressant om te lezen over de bestuurlijke indeling van een land, en de provincievlaggen zijn ook heel mooi.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Koen » zo 21 apr 2013, 22:41

Is de choraj-tussenlaag niet erg overbodig, als er maar 12 provincies zijn?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » zo 21 apr 2013, 22:44

^^ Het land bestaat uit 3 etnische groepen: Lurarieners, Tholenisch-Duitsers en Tholeniërs. Om onrust te voorkomen is hier voor gekozen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 22 apr 2013, 18:33

Maaltijden in Tholenië en de Tholeense Keuken

Omdat er in Tholenië grofweg 5 volkeren wonen (Lurariëners, Tholeniërs, Æskiskiërs (Qionwep), Helzenbäkers en Tholenisch-Duitsers), is de keuken zeer gevarieerd. De Tholeense keuken is eigenlijk een mix van alle andere volken. Oorspronkelijk at elk volk anders, maar nu zijn de enige verschillen eigenlijk dat Æskiskiërs meer vis eten en de Tholenisch-Duitser meer Duits (Würtsl, Bier et cetera).


Het Ontbijt (Frÿne) (tussen +- 6.30 en 7.00) bestaat uit: broodjes (Semmeln; Kaiser-Brötchen), in het noorden vaak met vis als lekkerbek of haring, het zuidoosten (Th.-Duitsers) worst en vleeswaren en zuidwesten (Lurariëners) kaas en dingen als paté. Hierbij wordt vaak thee of sap gedronken. Dit is niet zo uitgebreid en gebeurt vrij vroeg, aangezien school en werk al vaak vroeg beginnen (7.30 is geen uitzondering, duurt ook vaak maar tot 15.00 (en dan denk je, dat is toch best lang, maar ze hebben 2 uur pauze, van half twaalf tot half drie ongeveer). Er wordt wel bijna altijd met het hele gezin gegeten. In het weekend eet men meestal rond 8.00 het ontbijt.

Rond half 10 drinkt men meestal koffie en voor kinderen thee of limonade.

De Lunch (Lëncha) (van +- 12.00 tot 13.30) is véél uitgebreider. Overal (op school, op het werk etc.) wordt warm gegeten, een flinke maaltijd, ook omdat men 's ochtends niet zoveel heeft gegeten. Elke dag eet men wat anders. Gerechten zijn bijvoorbeeld groente(n)(stamppot) met worst, een andere lap vlees of foie gras. Ook is het gerecht oflískäs (een verbastering van ovo cu flískäson) een delicatesse in de bergen en het zuidelijke platteland. Het is een gebakken spiegel- of roerei op een plak Fleisch- of Leberkäse op brood of geserveerd met, ook krijg je hier vaak aardappelpuree en groenten of frieten bij. Meestal wordt bij deze maaltijd melk, koffie, thee of drinkyoghurt gedronken. Ook krijgt men hierbij vaak een stuk fruit of een fruitsalade. Als het even kan wordt de lunch, ook door scholieren, 's middags thuis gegeten, maar op het werk en op school zijn vaak ook kantine's aanwezig.

Rond half vier wordt er meestal een biertje of wijn gedronken en voor kinderen limonade (siroop) of soms frisdrank. Soms wordt hierbij ook een beetje chips of wat toast met brie of camembert (o.i.d.) gegeten.

Het Avondeten (Dynée (met stomme eind-e)) is minder uitgebreid dan het middageten, en wordt rond 18.00 uur gegeten, vaak soep met wat brood en meestal Sënderkäso / Schenderkäse / formage Chandrais, een pittige, romige kaas uit de Fugesen. Er wordt vaak wijn (winyo) of bier (servesa) gedronken. Voor het avondeten wordt in gelovige gezinnen gebeden.

De volgende soepen worden vaak genuttigd:

-Mosterdsoep (Şorba Mûterda)
-Tomatensoep (Şorba Pormordora)
-Kippensoep (Şorba Pulla)
-Zebravinksoep (Şorba Zerbfinkya) (een soort bouillon met groenten, getrokken van zebravink) :mrgreen:
-Vissoep (Şorba Piska)
-Groentensoep met worsten (Gemüsesuppe mit Würstln / Gréânteşorba cu farcon) (vooral in het Zuidoosten)

Vaak drinkt men om 21.00 nog wat koffie met een koekje. De meeste mensen gaan rond 10.00 uur slapen, omdat de meesten al ongeveer rond 5.30 à 6.00 op moeten staan.

Met Kerstmis, Pasen en St. Nicolaas eet men vaak heel uitgebreid, soms wel tot 6 gangen, nadat men, als men gelovig is, naar de kerk is gegaan.
Laatst gewijzigd door TzM23 op do 17 apr 2014, 23:15, 3 keer totaal gewijzigd.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » ma 22 apr 2013, 18:36

Lijkt qua opbouw totáál niet op het stuk uit Uneta... :?:

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 22 apr 2013, 18:37

Klopt, vond het wel een goede opbouw. :mrgreen:
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door SjorsB » ma 22 apr 2013, 18:44

Hahaha, inderdaad. Maar als ik mensen inspireer vind ik het niet zo erg hoor ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » ma 22 apr 2013, 19:18

Liever een dezelfde opbouw dan een dezelfde inhoud ;)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door MandelSoft » ma 22 apr 2013, 19:24

Ik zag ook ineens iedereen bezig gaan met metronetwerken een paar dagen geleden. En niemand horen klagen. Dus een beetje kalm aan, hè. Een goede template kan wonderen doen :B
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 22 apr 2013, 19:29

^^ Inderdaad, ik heb expres daar niet aan meegedaan. Ook zou ik het niet erg vinden als andere mensen bij mij inspiratie opdoen.

Maar heeft niemand reacties op de inhoud?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door SjorsB » ma 22 apr 2013, 19:49

Nou de inhoud vind ik goed hoor :d, maar kan je zebravinken wel eten?

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 22 apr 2013, 19:53

^^ Dat weet ik niet :mrgreen: (sta niet garant dat het kan), maar volgens mij kan je elke vogel wel eten, alleen is een zebravink nogal klein waardoor je aan het vlees niet veel hebt, daarom heb ik gekozen voor het trekken van soep.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » ma 22 apr 2013, 19:57

Ach, er zijn zo wel vreemdere gerechten, zoals de Avaamse Vis/Slakkensoep :lol:
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » ma 22 apr 2013, 21:10

MandelSoft schreef:Dus een beetje kalm aan, hè. Een goede template kan wonderen doen.
Ik ben hartstikke kalm, je moest eens weten ;) Dingen van elkaar overnemen is op zich niet eens zo erg, maar zo letterlijk als het hier gebeurde (en meer gebeurt) vond ik een beetje té. Dat vond ik, en ik meen dat te mogen zeggen. Wil niet gelijk zeggen dat ik zeur, negatief ben, boos ben of iets hoor.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 22 apr 2013, 21:23

Ik ben van mening, dat ik het als "template" gebruikt heb, en dat dat niet klakkeloos kopiëren is. Ook vind ik het jammer, dat je mij zegt dat ik dingen kopieer terwijl jou land zelf bijna Brabant / Nederland 2.0 is. Dit is geen aanval, maar gewoon mijn mening.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » ma 22 apr 2013, 21:29

Daar gaan we het hier niet over hebben, dat lijkt me nogal off-topic en heb ook geen zin in openbare discussies hierover. Zie je PB daarom ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » di 23 apr 2013, 19:07

Tholenia Höjte schreef:Reklamatio edzjlises Sigmaringen resultaret actiön Polissor
Protest bij de kerk van Sigmaringen resulteert in politieactie
Hasseln- Bij een protest bij de dorpskerk van Sigmaringen heeft de politie hard moeten optreden. Er is namelijk eergister bekend geworden dat de katholieke priester van het dorp ongeveer veertig jaar lang kinderen misbruikt heeft. Tegen priester Hermann von Hömersheim (geboren 1936) zijn namelijk verschillende klachten ingediend, hij zou namelijk van ongeveer 1955 tot 1995 dertig kinderen seksueel misbruikt hebben, wat hij gister toegegeven heeft. Hierop is rond het middaguur een woedende menigte uit het dorp en de dorpen Mayrnhöfen, Wilheimswiller, Granzüringen en ook de stad Varreel-Beilen naar de dorpskerk, waarnaast ook de priester woont, getrokken en begon eerst te schreeuwen waarna er al snel stenen door de ruiten van de kerk en het aanliggende pastoorshuis vlogen, en bijbels in brand werden gestoken. Nadat de menigte begon te roepen dat de pastoor naar buiten moest komen, en anders naar binnen zou komen om hem te halen, is door omstanders de politie gebeld, welke twintig minuten later met enkele protesteenheden aankwam. Hierop ontstonden er gevechten tussen de protesterenden en de politie. Rond een uur of drie waren de meesten gearresteerd of gevlucht en keerde de rust terug.

Wat achtergebleven is, is een ontzettende puinzooi op het dorpsplein, en ook is de veertiende-eeuwse kerk flink beschadigd. De dorpsbewoners zijn flink geschrokken van het voorval. Een bewoonster van het dorpsplein: "Ich bin do' mel schroken dur'n eventem, end tei mens hab'ne mena gart'ne besjäädit. Ich wies nit wast ich nunj ma'n muss." (Ik ben erg geschrokken door de gebeurtenis, en de mensen hebben mijn tuin kapot gemaakt. Ik weet nu niet wat ik nu moet doen). De politie heeft de pastoor ook in hechtenis genomen, en hij zal aangeklaagd worden voor kindermisbruik. Ook zullen de protesterenden gestraft worden, waarschijnlijk met taakstraffen en geldboetes, enkelen met gevangenisstraffen.
Laatst gewijzigd door TzM23 op vr 12 jul 2013, 12:31, 3 keer totaal gewijzigd.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » di 23 apr 2013, 19:25

Zó, dat is wel een héél erg felle reactie! Hoe kan het dat men zo explosief reageert op toch maar één priester? Is de bevolking van Tholenia dan zo gesteld op de veiligheid van hun kinderen? Ik neem namelijk aan dat het merendeel van de mensen niks met die kinderen te maken had?

Wel jammer dat dit schandaal zich ook in Tholenia heeft voorgedaan... Te triest voor woorden... :|

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » di 23 apr 2013, 19:40

^^ Kinderen worden ongeveer zo behandelt als in de VS. Als je een kind doodrijdt, expres of niet, kan je verwachten dat je minimaal 5 jaar opgesloten wordt. In scholen worden ze echter hard gedrillt. Schandalen rondom priester zijn al eerder voorgekomen, en ook waren deze mensen waarschijnlijk (vrienden / familie van) misbruikte jongens. Waarom ze zo fel opkomen, is omdat vrienden en familie eg belangrijk zijn in Tholenië, en het normaal is elkaar te helpen en bij te staan in alle situaties.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » di 23 apr 2013, 19:44

Lijkt Tholenia wat betreft samenleving dan wat meer Amerikaans? Ik vind het optreden nog wel een beetje middeleeuws daar bij die kerk eigenlijk. In Benjiland is familie ook belangrijk, maar dan wel de eigen familie. Als er zoiets gebeurt met totaal vreemden wordt er niet zo gereageerd zoals nu in Tholenia. Komt ook door de individualisering die ontstaan is door de stijgende welvaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » di 23 apr 2013, 19:47

Tholenië lag van 1950 tot 1986 ongeveer stil, zoals Noord-Korea. Ook is de samenleving wel meer Amerikaans (sinds de jaren '80 zijn er veel megastores gebouwd en ging de industrialisatie als een trein), maar eigenlijk een mix van vanalles. Ik denk eigenlijk ook dat het een beetje "eigen rechter spelen" was, aangezien de regering niet veel deed aan zulke "pedopriesters", tot nu.
Laatst gewijzigd door TzM23 op di 23 apr 2013, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Snelwegfreak » di 23 apr 2013, 19:49

^^ Kijk, dát maakt het heel anders. Als de regering erom bekend staat niks te doen aan dit soort priesters (ook de Kerk van Tholenia niet?), is het logischer dat men zo massaal in opstand komt. Dat maakt het een stuk begrijpelijker ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » di 23 apr 2013, 19:50

^^ Het enige wat de kerk deed is de priester uit zijn ambt zetten, maar deze werd vervolgens nog wel onderhouden door de kerk.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten