Pagina 5 van 6

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 17:01
door Snelwegfreak
Stukken beter ja. Maar waarom zou je sowieso minimumsnelheden willen? Ik heb ze ook niet.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 29 aug 2012, 21:06
door Matt
Misschien heb je gelijk. Langzame voertuigen kunnen ook gewoon niet worden toegestaan op een bepaalde weg. Wellicht zelfs veel duidelijker. Ook heeft bijna geen enkel land minimum snelheden op de borden staan. Maldaria zal denk ik ook wel zonder die borden kunnen. ;)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 05 sep 2012, 17:54
door Koen
Minimumsnelheden kunnen handig zijn op rijstroken van een snelweg. Italië doet dat ook. Daar moet je bijvoorbeeld minimaal 90 rijden op de linkerrijstrook van een 2x3 weg.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: do 06 sep 2012, 08:22
door MandelSoft
Je kan ook minimumsnelheden opnemen in je verkeersregels zonder dat daar borden aan te pas komen (zoals in NL gebeurd). In Schellingen ligt de minimumsnelheid 50 km/h onder de maximumsnelheid (of op de Autobahnen onder de adviessnelheid)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: za 08 sep 2012, 10:40
door Matt
Koen, dat is precies wat er in Maldaria gedaan wordt. Voor het standaardiseren van een minimumsnelheid is nog geen sprake, want daar is Maldaria te conservatief voor. Hoewel de laatste twee regeringen vrij progressief zijn.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 10 okt 2012, 17:12
door sirdanilot
Het bord minimumsnelheid is in Burghteland zeer, zeer zeldzaam. Het komt voor op enkele opritten van snelwegen waarbij de wegbeheerder het gewenst vond dat verkeer snelheid maakt bij het invoegen. Vrijwel altijd staat er dan ook een onderbord 'mii vaort invoeghn'. (snel invoegen)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 23 dec 2012, 11:36
door Matt
Spoorplannen Maldaria en Benjiland

Er is onderzoek gedaan naar mogelijkheden voor nieuwe spoorverbindingen in zowel Benjiland als in Maldaria. Met name een nieuwe verbinding tussen de hoofdsteden van Benjiland en Maldaria stonden op de agenda. Er zijn ook nog enkele andere voorstellen gedaan. Hieronder volgt een kaartje met mogelijke uitbreidingen bij het spoor.

Afbeelding
  • Een nieuw te realiseren intercity-verbinding Agers - Eendhoeven vv. Uit verschillende opties is dit het beste tracé gebleken. Het excacte verloop van het tracé zal nog worden onderzocht. Voor deze nieuwe spoorlijn zal een nieuwe verbindingsboog worden gerealiseerd tussen Woodside en Danvers. Deze verbindingsboog is dan gelijk ook weer voordelig voor reizigers tussen Agers en Burlington, die nu moeten overstappen op Preston. De verbinding tussen Burlington en Markestad is het grootste gedeelte van dit project. Het is nog niet zeker of het spoor het water zal kruisen met een tunnel of een brug, maar de grootste kans is dat het een tunnel wordt. Nieuwe stations zullen o.a. zijn Franklin, Felocidat (met snelbusverbinding naar de stad), Heesch en Forza. De intercity zal voor de rest op het bestaande tracé gaan rijden. Ook zal er worden gekeken naar een eventuele snellere trein die op dit traject in de toekomst zou kunnen gaan rijden.
  • Suburbane trein Danvers - Sylvan City vv. Met de toenemende urbanisatie is er steeds meer vraag naar openbare vervoer van en naar buitensteden. Deze lijn zal lopen via Summit en enkele kleinere plaatsen. Het voordeel van een suburbane trein is dat het sneller optrekt dan een normale trein en het dezelfde comfort biedt, een soort metro met het innerlijk van een trein.
  • Spoorlijn Velperweek - Markestad vv. is een nieuw te realiseren spoorlijn tussen deze twee steden. Met deze spoorlijn heeft de stad Velperweek, die aardig groot is, een spoorverbinding met de rest van het land. Op de route zullen de stations Markdam en Belge komen te liggen, evenals enkele nieuw aan te leggen stations.
  • Spoorlijn Markestad - Morgenstond zorgt ervoor dat treinreizigers in deze regio niet zo ver meer om hoeven te reizen. De plannen voor deze spoorlijn zijn al in een ver stadium, evenals het nieuwe station Zeejland.
  • Opheffen spoorlijn 't Velt - Iesselberg. Omdat dit traject steeds minder wordt gebruikt, zal het op termijn worden opgeheven.
NB.: Er is gekeken naar alle mogelijkheden. Alle tracés moeten dus nog in detail worden uitgewerkt. Dit zal worden gedaan door enkele mensen die voor de Maldarische en Benjilandse spoorwegen werken.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: do 03 jan 2013, 22:16
door Ties
Matt schreef:
  • Opheffen spoorlijn 't Velt - Iesselberg. Omdat dit traject steeds minder wordt gebruikt, zal het op termijn worden opgeheven.
Wat gaat er gebeuren met de brug/tunnel die daar nu ligt? ;)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: do 03 jan 2013, 23:01
door Matt
Die brug zal worden afgebroken. Delen van de brug zullen gebruikt worden voor nieuwe bruggen. Dit is te vergelijken met wat gedaan is met de oude Moerdijkbrug.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: do 03 jan 2013, 23:16
door Kathor
^^ is dat wel verantwoord? en ook moet je toch al veel vroeger die nieuwe brug oplappen?

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: vr 04 jan 2013, 02:16
door Snelwegfreak
De oude brug zal in haar nieuwe bestaan, die dan weer bestaat uit meerdere bruggen, enkel door lokaal of zelfs privé verkeer bestaan. Geen zware belasting dus.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: ma 13 mei 2013, 22:45
door Matt
Ik heb hier een bordenserie van de A5 noordwaarts komende vanaf knooppunt 29. In Loaglánd is het gebruikelijk om op borden zowel het Benjilands als het Engels aan te geven. De Benjilandse plaatsnaam komt altijd als eerst en, als er een Engels exoniem is, volgt het Engels in het geel. Sommige plaatsen, zoals Tolloysen en Hasselo hebben geen exoniem, maar hebben wel een verschil in uitspraak.
Bij Weipoort houdt de snelweg op. Momenteel is men bezig met het doortrekken van de snelweg naar Koegras, welke in 2015 gereed zal zijn. Verkeer naar Koegras gaat nu over de B5 om Weipoort heen. In Maldaria staan belangrijke doelen altijd bovenaan, ongeacht hoe ver deze liggen. J33 staat voor junction 33, oftewel kruispunt/knooppunt 33. In veel gevallen in steden worden straatnamen op borden weergegeven, zeker wanneer een stad meerdere opritten heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 11:58
door sirdanilot
Ziet er goed en rustig uit ! Eigenlijk beter dan de Burghtelandse tweetalige bewegwijzering...

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 13:41
door SjorsB
Mooi! Ik moet nog even kijken hoe ik de bewegwijzering op het eiland Palmen ga aanpakken, wat ook tweetalig is. :d

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 15:24
door Snelwegfreak
Ziet er goed uit, alleen is het bij het servicebord is het niet 'neem' maar 'niem'. Voor de rest helemaal goed! ;)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:03
door Matt
Thanks! Ik spriek neet good Baenzjilans, dus vandoar. Ik zal het aanpassen en ik zie ook dat ik afstandenborden ben vergeten.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:07
door Snelwegfreak
Zie je wel, je kan het best haha! :lol:

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 16:19
door Matt
Klopt, sinds begin dit jaar ik ben dan ook bezig met een cursus Benjilands. ;)

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 23:28
door Koen
Ik vind het een erg goede manier van tweetaligheid weergeven op borden. Daar kunnen veel landen nog wat van leren!

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 mei 2013, 23:57
door MandelSoft
Griekenland doet dit al, maar ik ben er niet zo blij mee om dit overal te doen in tweetalige gebieden. Kijk maar eens wat je zou kunnen doen in België: http://www.majhost.com/gallery/mrtnrln/ ... ijking.png

Maar dat terzijde. De Maldariaanse bewegwijzering kan ermee door :d

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 00:00
door Koen
^^ Ik vind het erg duidelijk, ook in je ontwerp voor Belgische bewegwijzering. Je zorgt dat Nederlands- en Franstaligen het goed kunnen lezen en zorgt er ook nog voor dat iedereen maar woorden in één kleur hoeft te lezen. Je weet dus wat voor jou bedoeld is.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 15 mei 2013, 01:00
door Faylin
^^ Maar dan krijg je waarschijnlijk in België weer de discussie dat de Fransen liever wit lezen dan geel :P

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: za 18 mei 2013, 10:51
door TBR
Even off-topic
Eehm, waarom staat Courtrai aangegeven als endoniem?

Terug on-topic: Mooie bewegwijzering, de gele doelen houden de borden rustig.

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: za 17 okt 2015, 10:15
door Matt
Wegen in Maldarië
De wegen in Maldarië zijn over het algemeen van goede kwaliteit. Er zijn verschillende wegbeheerders, waardoor de kwaliteit van de wegen lokaal kan verschillen. Ondanks de verschillende wegbeheerders is er wel een uniformiteit aan verkeersborden en wegcategoriën. Bewegwijzering en verkeerborden zijn vastgelegd in de handleiding verkeersregels van het RUTDM. De verkeersborden hebben veel weg van de borden die in Noord- en Zuid-Amerika te vinden zijn. Toch zijn er ook Europese kenmerken te vinden. Bewegwijzering is gebaseerd op het Britse en het Australische systeem.

Wegcategoriën
In Maldarië vallen 3 nationale wegcategoriën te onderscheiden. Tot hoogste wegcategorie behoren de A-wegen. Deze wegen vormen het hoofdwegennet van het land en zijn voor het grootste gedeelte als snelweg uitgebouwd. Er zijn echter ook wat 2x2-wegen met gelijkvloerse kruispunten, of zelfs enkelbaanswegen. Middels de bewegwijzering wordt onderscheid gemaakt tussen snelwegen enerzijds en expresswegen en hoofdwegen anderzijds. De tweede wegcategorie zijn de B-wegen. Deze wegen vormen het belangrijkste deel van het onderliggende wegennet. Van de B-wegen zijn enkele wegen als expressweg uitgebouwd. Dit zijn snelwegen met smallere rijstroken, een lagere maximumsnelheid, en zonder vluchtstrook en uitvoegstroken. C-wegen maken de derde wegcategorie uit. Deze wegen zijn vergelijkbaar met B-wegen, maar lopen veelal naar minder belangrijke plaatsen en gaan ook door meer dorpen. C-wegen zijn te herkennen aan de witte bewegwijzering. Wanneer een C-weg een expressweg is, dan heeft het groene bewegwijzering, zoals de B-expresswegen.

Wegnummering
Maldarië heeft een integraal wegnummeringssysteem. Dit betekent dat voor wegen van verschillende categoriën niet twee dezelfde nummers kunnen bestaan. De A-wegen zijn 1-cijferige wegnummers, de B-wegen zijn 2-cijferige wegnummers, en de C-wegen zijn 3-cijferige wegnummers. A-wegen worden weergeven in een geel schild met zwarte cijfers. B-wegen worden op bewegwijzering als platte tekst met gele letters geschreven. C-wegen worden ook in platte tekst geschreven, maar dan met zwarte letters. Daarnaast zijn er ook D-wegen; dit zijn alternatieve routes voor doorgaande wegen. Deze routes krijgen altijd hetzelfde wegnummer als de gangbare route. Expresswegen zonder wegnummer of expresswegen van een C-route worden bewegwijzerd met de naam van de weg, in zwart met een witte achtergrond.

Maximumsnelheid
De hoogste maximumsnelheid in Maldarië is 110 km/h op de snelwegen. Op de expresswegen max maximaal 90 km/h worden gereden. De meeste wegen buiten de bebouwde kom hebben een maximumsnelheid van 70 km/h, maar er zijn ook belangrijke wegen die een hogere maximumsnelheid hebben. Dit zijn veelal goed uitgebouwde wegen, die vaak om dorpen heen zijn aangelegd. Binnen de bebouwde kom geldt een maximumsnelheid van 50 km/h, met 30 km/h in sommige woonwijken. Op alle wegen kan de maximumsnelheid afwijken van de standaard, wat dan ook met verkeersborden langs de weg zal worden aangegeven.

Tolwegen
Er zijn enkele tolwegen in Maldarië. Deze tolwegen zijn voornamelijk rondom Sylvan en bij grote kunstwerken te vinden. In het eerste geval is dit meestal als een soort milieubelasting. Bij grote kunstwerken gaat het veelal om de financiering van grote projecten. Vroeger werd er op veel meer wegen tol geheven. Toen aan het begin van de 20e eeuw de federale overheid de verantwoording over de wegen kreeg, werden veel wegen tussen de steden tolvrij. Over het algemeen zijn de tolwegen in Maldarië niet duur. In Sylvan en Haiton geldt tevens een milieubelasting voor vervuilende voertuigen. Op basis van kenteken wordt op voertuigen al dan niet tol geheven. Buitenlandse auto's dienen een vignet aan te schaffen voordat ze de stad binnen gaan. De wegen buiten de grote steden hebben geen tol.

Link naar Geopoeia: http://www.geopoeia.net/wiki/Infrastruc ... 3%AB#Wegen

Re: [MAL] Infrastructuur

Geplaatst: di 20 okt 2015, 05:43
door BlaZ
Waarom zijn de maximumsnelheden zo laag?

Met name 70 buiten de bebouwde kom is wel erg langzaam. Met 80 val je meestentijds al half in slaap.