[PRW] Petruswoude

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gesloten
Petruswoude
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 18:23

[PRW] Petruswoude

Bericht door Petruswoude » vr 17 feb 2012, 22:07

Afbeelding
Officiele naam: Verenigde Republiek Petruswoude
Hoofdstad: Harnsburg
Staatsvorm: Semi-presidentieel, president en premier hebben even veel macht
President: Joop Jansen
Premier: Alexander Van Grinsven
TLD: .po
Landcode: +873
Spoiler: weergeven
Geschiedenis Rond 1200 VC begint de menselijke bewoning van Petruswoude. Waarschijnlijk kwamen toen de eerste stammen aan. Hun afkomst is onbekend, gedacht word dat dit Baskisch-achtige volkeren waren. Er is bijna niks teruggevonden van deze volkeren, behalve wat onduidelijke inscripties. Er is wel een in steen gehakt portret gevonden van hun vermoedelijke leider. 100 jaar later kwamen er mensen aan van Noord-Europese afkomst aan. Deze verwoestten bij hun aankomst gelijk het belangrijkste kustdorp van de oorspronkelijke bevolking. Die vluchtten vervolgens van het eiland. Slechts 10 bleven er, Zij vermengden zich met de nieuwe bevolking. Rond 300 NC (van de tussen tijd is niets bekend behalve de moord op Koning Ewald) was er een bloedige oorlog in Petruswoude. Talloze religies (Voornamelijk Christendom en de Germaanse religie) vochten over hoe het land bestuurd moest worden. Mensen waren erg bang voor hun heerser dus ze verscholen zichzelf in hun huisjes. De enige niets te vrezen hadden waren de aanhangers van de natuurreligies. Deze leefden grotendeels in de bossen en deden geheimzinnig, maar desondanks waren ze een vredelievend volk. Zij waren niet tevreden over de oorlogen en besloten stiekem de koning te vermoorden. Niemand gaf ze de schuld . Wat wel volgde was een grootschalige uitmoording van de Germanen. Deze werden door de christenen beschuldigd
Provincies
Harnsburg - Harnsburg
[Kaagborge/b] - Fort Norweg
Laatst gewijzigd door Petruswoude op di 06 mar 2012, 16:34, 11 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Snelwegfreak » vr 17 feb 2012, 22:09

Ah, weer een nieuw land erbij, leuk! Van harte welkom en erg veel succes gewenst met je land! ;)

Groet,
Benjamin (Snelwegfreak dus)

Petruswoude
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 18:23

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Petruswoude » vr 17 feb 2012, 22:17

Ik maak morgen een bbegin

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Koen » zo 19 feb 2012, 16:14

Weer een nieuw land! Altijd leuk :D

Ik wil je wel even wijzen op de landcodes/nummers. .pw is al bezet door Palau en +444 is bezet door het Verenigd Koninkrijk (+44). Hier staan mogelijke landnummers voor de telefonie en hier bestaande landcodes met letters.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Snelwegfreak » zo 19 feb 2012, 16:59

Waar blijft het begin? Ben wel benieuwd :P

Petruswoude
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 18:23

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Petruswoude » ma 05 mar 2012, 22:57

Ik heb de geschiedenis uitgebreid

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Snelwegfreak » di 06 mar 2012, 11:36

Op een paar kleine spelfoutjes na een aardig begin. Al is het nog niet veel (qua hoeveelheid), het is wel leuk.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Koen » di 06 mar 2012, 14:52

De geschiedenis kan erg interessant worden. Ga zo door! :d
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door TBR » di 06 mar 2012, 18:59

Hmm, die geschiedenis moet nog uitgediept worden. Als ik het zo lees komt het nogal kinderrachtig over.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Petruswoude
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 18:23

Re: [PRW] Petruswoude

Bericht door Petruswoude » di 06 mar 2012, 19:29

HAFRABAisfun schreef:Hmm, die geschiedenis moet nog uitgediept worden. Als ik het zo lees komt het nogal kinderrachtig over.
Ik had gekeken en zal er over nadenken. Ik denk zelf dat het stukje over de oorlog misschien een beetje kinderachtig over komt. Suggesties zijn altijd welkom

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten