Centrale Kaart
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Nou ja, ik zei dan ook dat het een impressie was. En het zou alleen gelden voor het noorden, dus over het westen kan ik wel soepel doen
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Ik denk dat het witte vlak ongeveer de begrenzing moet zijn. Maar laat elk nieuw land wel zijn eigen kustlijn bepalen.
Verder denk ik dat het goed is dat het resterend gebied op Terraborea in tenminste 2 landen wordt opgedeeld.
Verder denk ik dat het goed is dat het resterend gebied op Terraborea in tenminste 2 landen wordt opgedeeld.
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Zoals je weet is een eerder voorstel per referendum afgewezen. Dat was veel te veel een tekentafelmodel. De regering van RNH is bereid een nieuw voorstel aan het volk voor te leggen, maar dat moet dan wel gebaseerd zijn op de logische, internationale verbindingen binnen Terraborea (Borealia) . Waarbij uitgangspunt is dat eerst de belangrijkste verbindingen worden bepaald, en daarna wordt gekeken wat daarvoor de meest handige nummers zijn, en niet vanuit een grid-gedachte nummers worden toebedeeld aan het wegennet. Voor RNH komen daarvoor alleen de volgende groengekleurde snelwegen in aanmerking:MandelSoft schreef:Hier is een voorstel van het C-route netwerk voor BRS, IM, RNH en RBL in graaf-vorm:
Graag hoor ik de mening van NovaHollandia en Sirdanilot hierover.
Tenslotte: RNH zal geen internationaal nummersysteem accepteren zolang andere landen op internationale kaarten de plaatsen in Nova Hollandia anders schrijven dan in Nova Hollandia zelf gangbaar is. Wat een land op een eigen kaart asl exoniem geeft, moeten ze zelf weten, maar op internationale kaarten wordt alleen de schrijfwijze van het land waarin de plaats ligt gehanteerd. :idea:
(Ik voel een wefo-exoniemendiscussie opkomen) 8)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Dat laatste standpunt begrijp ik niet. Wat bedoel je met exoniemen? Spelfouten van mijzelf zal je waarschijnlijk eerder bedoelen. Als je mijn graaf bedoelt, daar heb ik de plaatsnamen afgekort om het geheel wat overzichtelijker te maken.
Over het C-nummer netwerk heb ik bij jouw voorstel wel wat opmerkingen:
Groeten,
Maarten
Over het C-nummer netwerk heb ik bij jouw voorstel wel wat opmerkingen:
- De grid-optie is juist gekozen zodat er een beetje logica en structuur in de nummering komt en dat het makkelijker wordt om nummers toe te wijzen.
- De route die ik had voorgesteld als C60 loopt opeens dood bij Berglandt. Waarom? Daardoor vergaat het hele nut van het internationale nummer! Het is mij net zomin een raadsel waarom de C50 ineens stopt bij Overzeeland. Deze zou ik doortrekken tot de veerhaven Kaaphaven, net zoals hier de E25 en E30 in Nederland en de C40 in Imaginië.
- Dat je de C37 wil laten vervallen kan ik wel begrijpen. Dan zou ik 'm kunnen laten doodlopen op de C50.
- De C70 had ik juist zo gekozen als een belangrijke Noord-Zuidroute langs de Oostkust van Borealië. Dat jij deze route wil laten vervallen is mij een raadsel. Je moet verder denken dan de grens, hoor...
- Het vervallen van de C73 kan ik wel begrijpen.
- Het stuk Sleutelborgh - Graafsmonde krijgt het nummer C81.
- De route Coornburgh - Oostpunthe zie ik niet het internationale belang van, net zo min als de C-wegen rond Appelstaete.
- De route Noorland - Compangiestaete - Soethemeere heeft meer een nationale verbindingsfunctie dan een internationale.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Behoorlijk wat RNH-plaatsen zijn veranderd. Bijvoorbeeld Swaanauburgh in Schwaanauburgh, Nieuw Swoll (hoofdstad!) in Nieuw Schwoll, etc. Plus nog een half dozijn andere namen die niet overeenkomen. Allemaal enigszins 'verduitst'. In de Staatkundige draad van RNH kun je alle relevante namen vinden in de juiste schrijfwijzeMandelSoft schreef:Dat laatste standpunt begrijp ik niet. Wat bedoel je met exoniemen?
De grid-optie is nu juist het slechte. RNH wil best naar internationale wegennummering toe, maar dan vergelijkbaar aan het E-routesysteem van 1950. Een grid helpt bijzonder weinig bij het zoeken van de juiste weg, wanneer het wegennet allesbehalve een grid is. Liever dan het internationale verkeer faciliteren op de routes die ertoe doen, i.c. de verbindingen tussen BRS en Burghteland, en tussen deze twee landen en de belangrijkste veerhavens met de 6 grootste steden van RNH. Wegnummers zijn in RNH geen doel op zich. RNH heeft dan ook geen logica achter de toewijzing van de snelwegnummers gehad - maar het is wel een land waar geen 'gaten' in de nummering ervan voorkomen, en waar lage, herkenbare nummers worden gebruikt.MandelSoft schreef:De grid-optie is juist gekozen zodat er een beetje logica en structuur in de nummering komt en dat het makkelijker wordt om nummers toe te wijzen.
De route dient alleen een zwakke relatie tussen RNH en Burghteland.MandelSoft schreef:De route die ik had voorgesteld als C60 loopt opeens dood bij Berglandt.
Het internationale nummer is daar daarom zowiezo niet erg nuttig.
Je moet verder denken dan een grid. De route moet daadwerkelijk een belangrijke internationale relatie zijn - en dat is hij niet. Weg 4 is in RNH van weinig meer dan interregionale betekenis. Verkeer tussen Zuyderhuysen en Burghteland is er ook maar weinig door de niet al te beste onderlinge betrekkingen (met gevolgen voor langdurige douaneinspecties) en de nabijheid van Burghtelandse havens.MandelSoft schreef:De C70 had ik juist zo gekozen als een belangrijke Noord-Zuidroute langs de Oostkust van Borealië. Dat jij deze route wil laten vervallen is mij een raadsel. Je moet verder denken dan de grens, hoor...
Waterhaven is een erg belangrijke internationale haven voor goederen- en veerdiensten op het Verenigd Koninkrijk.MandelSoft schreef:De route Coornburgh - Oostpunthe zie ik niet het internationale belang van
In elk geval de routes vanuit Swollburg, Nieuw Swoll en Coornburgh naar de internationale veerhaven van Zuyderhuysen lijken mij wel degelijk van internationaal belang.MandelSoft schreef:net zo min als de C-wegen rond Appelstaete.
Ik denk vanuit Nieuw-Swoll en de drukste routes naar Burghteland. Die lopen nu eenmaal via Noorland, Draackenstaete, Gravenheuvel, Jonckersborgh en Graefsmonde.MandelSoft schreef:De route Noorland - Compangiestaete - Soethemeere heeft meer een nationale verbindingsfunctie dan een internationale.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: Centrale Kaart
Burghteland zal binnenkort een iets aangepaste kaart laten zien waarop de grensovergangen correct staan weeergegeven. Snelwegen die nog niet zijn verbonden, krijgen in ieder geval een OWN route naar het hoofdwegennet (in vlak landschap uitgebouwd als 1x2 autoweg), dit staat ook op de kaart.
Ik zit er niet op te wachten om zeer veel C-nummering te hebben in m'n land. Ik zat voornamelijk te denken aan enkele zeer lange, doorgaande routes te nummeren, en niet élke grensovergang. Bijvoorbeeld de zeer lange route van Schellingen naar Nieuw-Vlissingen, die toch drie miljoenensteden in mijn land verbindt met belangrijke havens. Of routes vanuit RNH naar het noordelijke buurland van Burghteland, of de lange route langs de Burghtelandse kust. Ik ga eerst wachten tot RNH enkele C-nummers selecteert, en vervolgens kies ik daar wel uit welke ik wil bewegwijzeren.
Ik zit er niet op te wachten om zeer veel C-nummering te hebben in m'n land. Ik zat voornamelijk te denken aan enkele zeer lange, doorgaande routes te nummeren, en niet élke grensovergang. Bijvoorbeeld de zeer lange route van Schellingen naar Nieuw-Vlissingen, die toch drie miljoenensteden in mijn land verbindt met belangrijke havens. Of routes vanuit RNH naar het noordelijke buurland van Burghteland, of de lange route langs de Burghtelandse kust. Ik ga eerst wachten tot RNH enkele C-nummers selecteert, en vervolgens kies ik daar wel uit welke ik wil bewegwijzeren.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ik zal nog eens na aanleiding naar jullie commentaar nog eens kritisch kijken naar het netwerk en hier en daar wat aanpassingen doen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Ik wil eigenlijk eerst eens kijken welke logische routes in het netwerk moeten worden opgenomen.
Daarna komt dan pas de nummervraag.
Ik denk daarbij aan ongeveer het volgende:
Daarna komt dan pas de nummervraag.
Ik denk daarbij aan ongeveer het volgende:
- Schellingen (stad) - Paerelsteyn - Nieuw Vlissingen
- Schellingen (stad) - Planckendael - Nieuw Swoll - Zuyderhuysen
- Kaaphaven - Nieuw Swoll - Stoetenborgh - Nieuw Vlissingen
- Schellingen (stad) - Teghenkant - Mulder - Nieuw Vlissingen
- Nieuw Vlissingen - Katnoaghe (-noordoosten)
- Nieuw Swoll - Paerelsteyn - Mulder - St. Jules
- Konrad - Ziel - Swaanauburgh - Groothemeer - Ruysdonck - Teghenkant
- Konrad - Munsterwald - Schellingen (stad)
- Munsterwald - Bammsmunster (- noorden/noordwesten)
- Bammsmunster - Estenbach
- Konrad - Hammen (- westen)
- Schellingen (stad) - Bammsmunster/Munsterwald - Harlen (- westen)
- Schellingen (stad) - Jacken (- noorden/noordoosten)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Het huidige systeem iets aangepast:
(Stom! Ik had de C59 naar Zuyderhuysen moeten laten lopen ipv Leeuwenborgh!)
In het huidige systeem zouden de volgende routes al zij gerealiseerd (sommige van jouw voorstellen worden aan elkaar gelinkt om zo één route te vormen):
Maarten
EDIT: Oeps! Ik had het verleerde plaatje gepost!
(Stom! Ik had de C59 naar Zuyderhuysen moeten laten lopen ipv Leeuwenborgh!)
In het huidige systeem zouden de volgende routes al zij gerealiseerd (sommige van jouw voorstellen worden aan elkaar gelinkt om zo één route te vormen):
- (westen) - Hammen - Konrad - Ziel - Swaanauburgh - Groothemeer. Dit is de huidige Oost-West-route C 75. In plaats van de route Groothemeer - Ruysdonck - Teghenkant te nemen is het vrij logisch om de route meer naar het zuiden te leggen naar Nieuw-Vlissingen. Verkeer vanuit Konrad kan beter de C44 en C55 nemen.
- Konrad - Munsterwald - Schellingen (stad) - Jacken (- noorden). Dit is de huidige Noord-Zuid-route C40.
- Schellingen (stad) - Paerelsteyn - Nieuw Vlissingen. Dit is de huidige C65.
- Kaaphaven - Nieuw Swoll - Stoetenborgh - Nieuw Vlissingen - Katnoaghe (-noordoosten). Niet logisch om vanaf Kaaphaven te gaan. De route zou beter kunnen vertrekken vanaf Sleuthelborgh. Dit is de huidige C57 tot aan Graafsmonde. Deze route gaat verder als de C70 (die overgins start bij Kaaphaven).
- Schellingen (stad) - Teghenkant - Mulder - Nieuw Vlissingen. Deze verbinding wordt nu afgehandeld door de C44 en C55.
- Schellingen (stad) - Planckendael - Nieuw Swoll - Zuyderhuysen. Deze route valt uiteen, omdat deze route andere belangrijke routes doorkruist. Hierdoor valt de route uiteen in drie delen. Niet de mooiste oplossing, maar elke oplossing is er een.
Maarten
EDIT: Oeps! Ik had het verleerde plaatje gepost!
Laatst gewijzigd door MandelSoft op wo 16 mar 2011, 18:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ik heb even naar jouw kaart gekeken en het met mijn nieuwe versie vergeleken. Hoewel ik bij jouw de nummering een rotzooitje vindt, zie ik toch een paar dingen waarmee ik het eens kan zijn:
- De C71 kan komen te vervallen
- De C37 ten oosten van Munsterwald kan ook komen te vervallen
- Wellicht moet de C43 een stukje worden gedubbelnummerd bij de C44 en de route C59 met deze route samenvoegen.
- De C30 kan misschien toch beter via het tracé van de C34 gaan dan over Bergen.
- Route 9 lijkt mij een prima alternatief voor de huidige route C60, al zou ik heb wel doortrekken tot Sleuthelborgh
- De C48 komt bij jou helemaal te vervallen. Ik zou hem eigenlijk reduceren tot een verbindingsroute tussen de C42 bij Alphain en de C41 bij Bammsmunster.
- De kustroutes zou ik liever willen houden.
- De C75 mag dan op de graaf wel raar lopen, op de topografische kaart gaat-ie heel logisch oost-west.
- Ik zie maar weinig in route 12.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Was de andere, m.i. minder onlogische positie van de steden in NW-Burghteland je al opgevallen ?
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ja, maar ik zie dat je niet precies het concept van de graaf snapt. Het is maar een schematische en een sterk vereenvoudigde weergave van de werkelijkheid
Trouwens, ik wacht met smart op sirdanilot's nieuwe kaart. Hij heeft RBL een beetje moeten bijschaven om het geheel passend te maken.
Trouwens, ik wacht met smart op sirdanilot's nieuwe kaart. Hij heeft RBL een beetje moeten bijschaven om het geheel passend te maken.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Ik snap het concept van de graaf wel, maar ik vind het vreemd dat plaatsen die noordelijk of ver westelijk van Berglandt liggen, ver oostelijk daarvan op de graaf staan.
Dat is niet logisch bij het bepalen van logische noord-zuid-routes.
Dat is niet logisch bij het bepalen van logische noord-zuid-routes.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: Centrale Kaart
Overigens is het RBU, niet RBL. Maar goed.
@ Nova Hollandia: hoe bedoel je, onlogische positie van steden in NW-Burghteland? Dat gebied is nu natuurlijk wel echt ontzettend leeg, maar ik ga een beetje voor een midwest-USA-effect. Als er een route door dat gebied moet lopen, wordt die gewoon kaarsrecht en 1+2 alternerend, en mag je op de inhaalstrook 120 km/u (normale snelheid voor een autoweg is 100 per uur). Dit schiet dus zeer goed op, en kan prima voor een internationale route.
Ziehier, de nieuwe kaart.
https://picasaweb.google.com/1045926811 ... 2120748994
Op de nieuwe kaart zijn een aantal verbindingen gerealiseerd. Zo is er nu een snelweg van Gravenheuvel naar Meulnof en Moreghat. Halverwege gaat die over in een expressweg, zoals er wel meer zijn in het zuiden van het land; de ruimtelijk ordening is hier namelijk meer verspreid en er wonen meer mensen buiten de steden. Op expresswegen mag over het algemeen 120 km/u worden gereden, en bij punten met veel verkeerslichten 100, 80 of 70 (bibeko). Ook dit schiet dus goed op.
Daarnaast zijn ook al ingetekend de snelweg naar 's-Heerenvesting (zeer kort stukje), en de routes vanaf Nieuweputn naar RNH en Schellingen zijn wat logischer. Weg 22 loopt nog altijd over in een autoweg nabij de grens; dit is voor een deel een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/u.
Hierna ga ik een kaart maken met wegenplannen, waarin ook veel nieuwe verbindingen met RNH en Schellingen zullen worden opgenomen.
@ Nova Hollandia: hoe bedoel je, onlogische positie van steden in NW-Burghteland? Dat gebied is nu natuurlijk wel echt ontzettend leeg, maar ik ga een beetje voor een midwest-USA-effect. Als er een route door dat gebied moet lopen, wordt die gewoon kaarsrecht en 1+2 alternerend, en mag je op de inhaalstrook 120 km/u (normale snelheid voor een autoweg is 100 per uur). Dit schiet dus zeer goed op, en kan prima voor een internationale route.
Ziehier, de nieuwe kaart.
https://picasaweb.google.com/1045926811 ... 2120748994
Op de nieuwe kaart zijn een aantal verbindingen gerealiseerd. Zo is er nu een snelweg van Gravenheuvel naar Meulnof en Moreghat. Halverwege gaat die over in een expressweg, zoals er wel meer zijn in het zuiden van het land; de ruimtelijk ordening is hier namelijk meer verspreid en er wonen meer mensen buiten de steden. Op expresswegen mag over het algemeen 120 km/u worden gereden, en bij punten met veel verkeerslichten 100, 80 of 70 (bibeko). Ook dit schiet dus goed op.
Daarnaast zijn ook al ingetekend de snelweg naar 's-Heerenvesting (zeer kort stukje), en de routes vanaf Nieuweputn naar RNH en Schellingen zijn wat logischer. Weg 22 loopt nog altijd over in een autoweg nabij de grens; dit is voor een deel een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/u.
Hierna ga ik een kaart maken met wegenplannen, waarin ook veel nieuwe verbindingen met RNH en Schellingen zullen worden opgenomen.
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
De positie van de steden in de graaf van mandelsoft wijkt heel veel af van de tekening die jij hebt gemaakt in het gebied boven Berglandt.sirdanilot schreef:hoe bedoel je, onlogische positie van steden in NW-Burghteland?
Nieuwe kaart ziet er mooi uit.
Wel ligt de zuidoostelijke punt van Burghteland nog steeds veel te noordelijk. Die hoort op de hoogte van Nieuw Swoll te liggen.
Laatst gewijzigd door NovaHollandia op wo 16 mar 2011, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ik moet wel opmerken dat nog steeds de grenzen niet goed aansluiten. Het stuk onder Nieuwputn is te kort. Je moet nog maar eens de kaart van RNH over jouw kaart heenleggen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Coornburgh, Ruysdonck, Groothemeer...
Planckendael, Stoetenborgh, Zuyderhuysen...
Volgens mij klopt er toch iets niet helemaal.
Planckendael, Stoetenborgh, Zuyderhuysen...
Volgens mij klopt er toch iets niet helemaal.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ai, ik denk dat ik alweer vergeten ben om de steden in RNH van grootte aan te passen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Volgens mij liggen Atlantidië en Dralité verder van Terreborea af. Terraborea moet nog een stuk naar het noorden.
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: Centrale Kaart
Ik heb Nova Hollandia zodanig gekozen t.o.v. de eerste centrale kaart dat het land logisch zou komen te liggen t.o.v. andere landen als Sustilië en Tyssië, en heb op basis daarvan ook veervervindingen aangevraagd met andere landen.
Als het geheel naar het noorden gaat, is dat hele verhaal niet langer logisch.
Geef eens een reden waarom je de hele zaak naar het noorden wilt hebben...
Als het geheel naar het noorden gaat, is dat hele verhaal niet langer logisch.
Geef eens een reden waarom je de hele zaak naar het noorden wilt hebben...
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Ik had er waarschijnlijk al veel eerder mee moeten komen, want al op het Wegenforum stonden de verhoudingen mij niet zo aan.
Afijn, ik stel het volgende voor. De zeegaten zijn iets ruimer geworden, maar de landen liggen qua bestaande veerverbindingen nog steeds logisch ten opzichte van elkaar. Geologisch is er zo ook wat meer marge, zodat e.e.a. er naar mijn mening veel natuurlijker uitziet. Op Maartens kaart vind ik de eilanden erg opgepropt zonder ook maar enige geo(morfo)logische aansluiting.
Zo veel verandert er dus ook niet.
Overigens Maarten, wat bedoel je met 'Atlandië'? Waar ligt dat?
Afijn, ik stel het volgende voor. De zeegaten zijn iets ruimer geworden, maar de landen liggen qua bestaande veerverbindingen nog steeds logisch ten opzichte van elkaar. Geologisch is er zo ook wat meer marge, zodat e.e.a. er naar mijn mening veel natuurlijker uitziet. Op Maartens kaart vind ik de eilanden erg opgepropt zonder ook maar enige geo(morfo)logische aansluiting.
Zo veel verandert er dus ook niet.
Overigens Maarten, wat bedoel je met 'Atlandië'? Waar ligt dat?
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: Centrale Kaart
Tja, ik doe ook maar wat. Als je de eilanden verder uit elkaar legt ziet het er wel een stuk minder gepropt en beter uit. Met Atlandië bedoel ik het centrale eiland van jullie (met HM, RBM, RFL en SUS). Overigens gaan we nou de naam Borealië of Terraborea gebruiken voor het noordelijk continent. Het eerste vind ik mooier klinken (en ook heeft het wat meer weg van een continentennaam) en het is makkelijk te vervoegen tot een bijvoegelijk naamwoord (borealisch).Kaaiman schreef:Ik had er waarschijnlijk al veel eerder mee moeten komen, want al op het Wegenforum stonden de verhoudingen mij niet zo aan.
Afijn, ik stel het volgende voor. De zeegaten zijn iets ruimer geworden, maar de landen liggen qua bestaande veerverbindingen nog steeds logisch ten opzichte van elkaar. Geologisch is er zo ook wat meer marge, zodat e.e.a. er naar mijn mening veel natuurlijker uitziet. Op Maartens kaart vind ik de eilanden erg opgepropt zonder ook maar enige geo(morfo)logische aansluiting.
Zo veel verandert er dus ook niet.
Overigens Maarten, wat bedoel je met 'Atlandië'? Waar ligt dat?
Er is wel meer afgevallen. Het export-formaat was namelijk verkeerd...Rob schreef:Ik zie nu trouwens dat KJE ,niet helemaal op de kaart staat.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten