Allebei bedankt!
- Bij je gewone afrit heb je wel érg veel vooraankondigingen, maar liefst 4 én een servicebord. Ik zou het 900 meter bord laten vallen.
Ik vond het zelf ook al veel, maar dan heb ik wel het gevoel dat er een gat ontstaat. Dan zal het servicebord op 800 m komen, als oplossing.
[*]Bij de laatste borden van je knooppuntborden, de uitsmijters zeg maar, waarom staat de pijl voor rechtdoor aan de rechterkant? Dat is niet logisch aangezien je er links onderdoor rijdt. Voor het gevoel klopt dat niet.
Dat is inderdaad onlogisch, ik zal het veranderen
[*]Doelenbord: voor en na elke afrit en knooppunt én om de 5 kilometer?! Dat is wel veel te veel van het goede. Dat kom je ze echt elke paar kilometer tegen. Je kan het ook overdrijven. Voor of na elke afrit/knooppunt gaat nog en als je 20+ kilometer geen afrit/knooppunt hebt, kan je er altijd nog één los plaatsen.
Dan ga ik voor de gulden middenweg. Na een afrit/knooppunt en om de 10km als er geen afrit/knooppunt is.
[*]Ringwegborden: betekent die 'Z' achter het ringsymbool Zuid? Wat heeft een weggebruiker daar aan? Lijkt mij persoonlijk vrij nutteloze info.
Ik weet niet, in NL zie je het ook op de borden. Kan je misschien uitleggen wat er zo nutteloos aan is? Het is toch handig als je weet waar je bent
[*]Borden voor de grens: het is dat je het erbij zegt boven het bord, maar ik had nooit geweten dat dat symbool met die pijl en stippellijn laatste afrit voor de grens betekende. Als ik het al niet weet, kan je ervan uit gaan dat de gemiddelde weggebruiker het al helemaal niet weet. Kan je dus misschien beter weglaten en vervangen door tekst.[/list]
Het is ook niet laatste afrit, maar een grensovergang die Strumhuvel heet. Het is misschien beter om er een pijl rechtdoor van te maken. Ik vond het zelf wel een duidelijk symbool, en zowel de Uneetse als de Edukese bewegwijzering gebruikt het. (Zoveel weggebruikers van uit buiten Meridilië zullen er trouwens niet zijn, hoogstens als ze een auto huren)