Respubblik Uneta
Moderator: SjorsB
-
SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
-
Contacteer:
Bericht
door SjorsB » do 01 sep 2016, 09:19
Dank!
- Spoiler: weergeven
Op de spoorkaart zie je niet hoe dicht Treikek en Trokile op elkaar liggen, maar op de normale wel. In het verleden lag er spoor tussen deze twee steden. In de jaren '70 werden veel spoorlijnen die niet rendabel genoeg waren opgeheven, waaronder deze. Er zijn wel plannen geweest om deze spoorlijn te heropenen maar dit bleek te duur. Daarbij is een deel van dit gebied tegenwoordig aangewezen als Nationaal Park, wat het qua vergunningen en dergelijke lastiger maakt hier weer een spoorlijn te exploiteren.
Tussen Treikek en Berm ligt geen spoor en dat heeft er ook nooit gelegen. Er zou in de huidige tijd geen plek meer voor zijn in de stad Berm, en op het spoor is het ook te druk voor nog meer treinen.
-
Matt
- Beheerder
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55
Bericht
door Matt » do 01 sep 2016, 11:04
Klinkt als een logische verklaring.
Alleen jammer dat de lijn Tagtikook niet aandoet.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
-
SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
-
Contacteer:
Bericht
door SjorsB » do 01 sep 2016, 14:39
Dat heeft te maken met historische redenen. De spoorlijn is oorspronkelijk aangelegd als industriële lijn ten behoeve van de steenkolenmijnbouw in dit gebied. In de tijd dat de lijn werd aangelegd (begin 20e eeuw) was de exploitatie voor enkele jaren in handen van een Edukees bedrijf, waarvan de centrale opslag zich in Sicht-An-Edukko bevond. Dit was zo gekozen dat de goederen makkelijk Eduko inkonden zonder dat de trein lang over het hoofdrailnet zou moeten. In deze tijd was Tagtikook nog geen plaats van betekenis. In de jaren 90 is er op deze lijn personenvervoer gekomen maar toen bleek het ook weer te duur om de lijn na Tagtikook pas af te laten splitsen.
-
TBR
- Geoficticus
- Berichten: 2571
- Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
- Locatie: Bélzsium
Bericht
door TBR » do 01 sep 2016, 15:27
Het netwerk rond Berm en Juubstad lijkt me ook niet echt dicht, toch niet dicht genoeg voor een soort voorstedelijk spoorvervoer. Forenzen gaan misschien nog vaak met de auto?
-
SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
-
Contacteer:
Bericht
door SjorsB » do 01 sep 2016, 18:52
Zowel Juubstad als Berm hebben een uitgebreid metronetwerk en andere vormen van stedelijk OV. Voor de rest is het grootste deel van het spoornetwerk pas betrekkelijk laat aangelegd waardoor er geen plek meer was voor uitbreiding van de sporen in stedelijk gebied. En daarnaast gaan veel mensen inderdaad met de auto, carpoolen wordt ook veel gedaan in Uneta.
Dat de auto nog steeds het belangrijkste is bewijst de A100 wel, dit is een snelweg die momenteel aangelegd wordt om de noordkant van Berm heen. Zo hoeft verkeer dat niet in Berm of een voorstad hoeft te zijn en dus bijvoorbeeld van Juubstad naar Eduko rijdt niet meer over de overbelaste A1 (Ring Berm). Zo wordt de ringweg zelf ontlast ten gunste van lokaal verkeer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast