[SOL] Kaarten en Infrastructuur
Moderator: TBR
[SOL] Kaarten en Infrastructuur
Kaartmateriaal:
Algemene Kaart Solwes
Solwezisch spoorwegnet
Snelwegkaart Solwes (Rijstrookbreedtes)
Administratieve Kaart Solwes (Provincieën van Solwezië)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De Solwezische maximumsnelheden:
-Binnen de bebouwde kom: 50km/u
-Buiten de bebouwde kom: 90km/u
-Autowegen: 100km/u
-Autosnelwegen: 120km/u
De maximumsnelheden worden vrij vaak toegepast, op de meeste wegen buiten de bebouwde kom kan men 70 of 90km/u gereden worden. In Solwezië worden zowel de 30 als de 60km/u zones toegepast. Op enkele hoofdwegen in dunbevolkte gebieden kan er zelfs 120 gereden worden, al wil de regering dit nu aan banden leggen.
Algemene Kaart Solwes
Solwezisch spoorwegnet
Snelwegkaart Solwes (Rijstrookbreedtes)
Administratieve Kaart Solwes (Provincieën van Solwezië)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
De Solwezische maximumsnelheden:
-Binnen de bebouwde kom: 50km/u
-Buiten de bebouwde kom: 90km/u
-Autowegen: 100km/u
-Autosnelwegen: 120km/u
De maximumsnelheden worden vrij vaak toegepast, op de meeste wegen buiten de bebouwde kom kan men 70 of 90km/u gereden worden. In Solwezië worden zowel de 30 als de 60km/u zones toegepast. Op enkele hoofdwegen in dunbevolkte gebieden kan er zelfs 120 gereden worden, al wil de regering dit nu aan banden leggen.
Laatst gewijzigd door TBR op za 28 dec 2019, 16:32, 7 keer totaal gewijzigd.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Hoe goed zijn autowegen in Solwezië uitgebouwd? Een snelheidsverschil van 10 km/h is namelijk wel weinig. Twintig zou meer realistisch zijn (als de autowegen goed uitgebouwd zijn).
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Wegen buiten de bebouwde kom zijn enkel in minder dicht bevolkte gebieden 90km/u. De maximumsnelheid die je er het meeste zal zien is 70 of 80km/u. Ook gaat het vaak over de mate van doorstroming. Misschien kan je 90 rijden op de ene weg, maar zijn er veel verschillende kruispunten, of kan je 100 rijden op een weg met op-en afritcomplexen. Ook zijn de Solwezische autowegen nu niet bepaald de beste ter wereld.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Internationale hogesnelheidsverbindingen:
ARSO
Bodegarde-Noord~Toernem-Hendrik-Lest~Rugeneim-West
Bodegarde-Josephina~Putte-Nieuweplein~Wollegaarde-Centraal-Station~Rugeneim-West/Loheim-Centrum
TBR
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Konrad
Deze post is waarschijnlijk onvolledig, en hoe zit het met de Imaginienlinie in Schellingen (Muensterwald-Konrad), ik denk dat het huidige tracé klopt
ARSO
Bodegarde-Noord~Toernem-Hendrik-Lest~Rugeneim-West
Bodegarde-Josephina~Putte-Nieuweplein~Wollegaarde-Centraal-Station~Rugeneim-West/Loheim-Centrum
TBR
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Schellingen Hbf
Rugeneim-West~Wollegaarde-Centraal-Station~Malle Hbf~Varenz~Bammsmunster~Muensterwald~Alphain~Konrad
Deze post is waarschijnlijk onvolledig, en hoe zit het met de Imaginienlinie in Schellingen (Muensterwald-Konrad), ik denk dat het huidige tracé klopt
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Binnenlandse veerlijnen :
Reig~Bornst-Aan-Zee (ARferry)
Holge~Zeeuwik (ARferry)
Veerlijnen Ardeim~Solwezië
Soberg Sobergia terminal~Tijdel Veerhaven (ARferry)
Soberg Sobergia terminal-Huchel Terminal (ARferry)
Ewijg~Rugeneim (Interferry Ardeim/ARferry)
Dulsthaven~Rugeneim (Interferry Ardeim)
Reig~Bornst-Aan-Zee (ARferry)
Holge~Zeeuwik (ARferry)
Veerlijnen Ardeim~Solwezië
Soberg Sobergia terminal~Tijdel Veerhaven (ARferry)
Soberg Sobergia terminal-Huchel Terminal (ARferry)
Ewijg~Rugeneim (Interferry Ardeim/ARferry)
Dulsthaven~Rugeneim (Interferry Ardeim)
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Jammer dat niet iedereen het nut inziet van een HSL in Solwesië.
Zijn de kosten zo hoog omdat het duur is of omdat het onverwachte problemen opgetreden ?
Ondertussen is het opwaarderen van het spoor tussen Löthagen en Sankt Onert al in de eindfase.
Deze HSL-lijn zal op 7 februari worden opgeleverd en 10 februari zal de lijn worden geopend door de minister van Infrastructuur
Zijn de kosten zo hoog omdat het duur is of omdat het onverwachte problemen opgetreden ?
Ondertussen is het opwaarderen van het spoor tussen Löthagen en Sankt Onert al in de eindfase.
Deze HSL-lijn zal op 7 februari worden opgeleverd en 10 februari zal de lijn worden geopend door de minister van Infrastructuur
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Men vindt eerder dat zo'n dure projecten niet zouden moeten worden gebouwd in tijden van crisis, maar er zijn wel nog voorstanders, en de regering blijft het project (nog) steunen.
Nog een vraagje: wat is/zijn de spoorwegmaatschsappij(en) in Zerderen?
Nog een vraagje: wat is/zijn de spoorwegmaatschsappij(en) in Zerderen?
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Gelukkig blijft de regering het project steunen.
De Zerderense Spoorwegmaatschappij het FZZB.
Wat zullen we afspreken omtrent de Boreliatunnel ,wanneer de tunnel wordt opgeleverd en via welk traject de treinen rijden.
De Zerderense Spoorwegmaatschappij het FZZB.
Wat zullen we afspreken omtrent de Boreliatunnel ,wanneer de tunnel wordt opgeleverd en via welk traject de treinen rijden.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Ik heb de naam Broealiatunnel verzonnen omdat ik een naam nodig had voor mijn krantenartikels en berichten erover, als je het niet met de naam eens bent dan verander ik hem wel. Ook moeten nog duidelijke afspraken gemaakt maken over de HST, want het Solwezische volk heeft nood aan duidelijkheid erover.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Ik vind Boreliatunnel een goede naam hoor ,deze naam kan desnoods als werknaam worden gebruikt en dan later een officiële naam te geven.
Wat omtrent de HST ,de spoorlijn tussen de grens met Burghteland en Löthagen wordt aangepast en alleen de stations Gangel , Sankt Onert en Löthagen zijn dan geschrikt als HST-station.
Bij Sankt-Onert komt een splitsing met driveunders ,eentje naar Gangel en Burghteland en de ander gaat verder landinwaards richting Löthagen.
Op intercity van Schellingen-Stad via Barte naar Löthagen kan dan bij Sankt-Onert worden overgestapt naar op de intercity of HST naar Solwesië.
Misschien wordt in de toekomst de HSL verlengt via Trante naar Klagental
Wat omtrent de HST ,de spoorlijn tussen de grens met Burghteland en Löthagen wordt aangepast en alleen de stations Gangel , Sankt Onert en Löthagen zijn dan geschrikt als HST-station.
Bij Sankt-Onert komt een splitsing met driveunders ,eentje naar Gangel en Burghteland en de ander gaat verder landinwaards richting Löthagen.
Op intercity van Schellingen-Stad via Barte naar Löthagen kan dan bij Sankt-Onert worden overgestapt naar op de intercity of HST naar Solwesië.
Misschien wordt in de toekomst de HSL verlengt via Trante naar Klagental
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Dat is goed, In Solwezië zal de HST Rugeneim-Löthagen en Rugeneim-Barte(-Schellingen) worden gereden als alles volgens plan gaat. De HST-stations op die lijn zijn Rugeneim-West, Loheim-Alven en Duinlopen-HST. Ook stel ik als internationale intercity volgende lijnen voor:
Rugeneim-Löthagen, Loheim-Sankt Onert, Muwel-Sankt Onert, Rugeneim-Barte(-Schellingen) een soort Beneluxtreinen dus.
Eventueel kan later een HST gaan rijden tussen Bodegarde en Löthagen.
-De veerverbinding Huchel-Sankt Onert verdwijnt waarschijnlijk, maar de veer tussen Reig en Sankt Onert is niet realistisch wegens de afstand, zou deze veerlijn kunnen verplaatst worden naar Zwander?
Rugeneim-Löthagen, Loheim-Sankt Onert, Muwel-Sankt Onert, Rugeneim-Barte(-Schellingen) een soort Beneluxtreinen dus.
Eventueel kan later een HST gaan rijden tussen Bodegarde en Löthagen.
-De veerverbinding Huchel-Sankt Onert verdwijnt waarschijnlijk, maar de veer tussen Reig en Sankt Onert is niet realistisch wegens de afstand, zou deze veerlijn kunnen verplaatst worden naar Zwander?
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
@HAFRABAisfun : Ik ga akkoord met de lijnen ,ik heb even een overzichtje gemaakt en zelf nog een paar lijnen toegevoegd.
Ik hoop dat de andere landen er ook mee akkoord gaan.
HST :
Ook wordt de veerlijn tussen Reig en Sankt Onert opgeheven als de Boreliatunnel voltooid is.
Ik hoop dat de andere landen er ook mee akkoord gaan.
HST :
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
Ook wordt de veerlijn tussen Reig en Sankt Onert opgeheven als de Boreliatunnel voltooid is.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Ik bedoelde eerder dat er nooit een lijn tussen Reig en Sankt Onert is geweest.
Ik zou niet te veel lijnen door de Borealiatunnel laten rijden, de volgende treinen zijn volgens mij genoeg, de andere moeten maar overstappen:
HST:
Ik zou niet te veel lijnen door de Borealiatunnel laten rijden, de volgende treinen zijn volgens mij genoeg, de andere moeten maar overstappen:
HST:
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
Laatst gewijzigd door TBR op vr 28 dec 2012, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Oh dat heb ik niet goed begrepen ,maar dat heeft geen invloed op de nieuwe veerlijn.
Oke , daar heb je wel een punt anders kunnen er natuurlijk gevaarlijke situaties ontstaan.
De 'eerste' HST-lijn loopt niet langs Gangel hoor , misschien heb je dat zo begrepen omdat ik de stations in een bepaalde volgende heb opgeschreven en dit geldt het zelfde voor de 'eerste' intercitylijn.
Misschien is het ook handig dat de HST-lijn Konrad - Muensterwald - Schellingen-Stad - Barte wordt verlengt naar Löthagen via Sankt Onert zodat er een rechtstreekse verbinding ontstaat tussen Schellingen en Zerderen en hun hoofdsteden.
Oke , daar heb je wel een punt anders kunnen er natuurlijk gevaarlijke situaties ontstaan.
De 'eerste' HST-lijn loopt niet langs Gangel hoor , misschien heb je dat zo begrepen omdat ik de stations in een bepaalde volgende heb opgeschreven en dit geldt het zelfde voor de 'eerste' intercitylijn.
Misschien is het ook handig dat de HST-lijn Konrad - Muensterwald - Schellingen-Stad - Barte wordt verlengt naar Löthagen via Sankt Onert zodat er een rechtstreekse verbinding ontstaat tussen Schellingen en Zerderen en hun hoofdsteden.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Oke, maar ik wacht nog op MandelSoft en sirdanilot om de stations in Schellingen en Burghteland te bevestigen (waar liggen de HST-stations, waar de intercity-stations?),daarom heb ik die in het rood gezet.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Ik snap dat je wacht op Schellingen en Burghteland.
Zou je de 'foute' lijnen kunnen aanpassen , bedankt
Zou je de 'foute' lijnen kunnen aanpassen , bedankt
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Laatst gewijzigd door TBR op zo 10 feb 2013, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Let goed op met het aantal treinen dat je wil laten rijden en de frequentie ervan! Ik ga ervan uit dat de tunnel tweesporig is (anders wordt het veel te duur). Je laat er treinen met een snelheid van 200 en 300 km/h doorheen rijden. Verschillende snelheden zorgt altijd al voor capaciteitsvermindering, omdat de treinen elkaar niet kunnen inhalen. Ik zou denken aan treindiensten die maximaal 1x per uur rijden. Dan heb je 6 treinen per uur per richting. Dat zou makkelijk moeten gaan en dan kunnen alle treinen op topsnelheid rijden.
Edit: En ik zou een kaart maken van alle internationale verbindingen in Borealië. Dan zie je of een verbinding handig is en of je niet twee keer hetzelfde aan het doen bent.
Edit: En ik zou een kaart maken van alle internationale verbindingen in Borealië. Dan zie je of een verbinding handig is en of je niet twee keer hetzelfde aan het doen bent.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Sommige treinen zullen maximaal 2x per uur rijden, ander 1x per uur. Voor de 1x per uur dacht ik aan de hogesnelheidstreinen en de rest 2x per uur, maar als Rob er anders over denkt moet hij het zeggen.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Dus je wil 10 treinen per uur met verschillende snelheden over 1 spoor laten rijden? Veel succes...
2 treinen per uur is ook niet nodig voor een internationale verbinding. De Beneluxtrein reed ook 1x per uur.
2 treinen per uur is ook niet nodig voor een internationale verbinding. De Beneluxtrein reed ook 1x per uur.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Sorry, ik haal twee dingen door elkaar. De hogesnelheidslijnen zullen waarschijnlijk een maal per uur rijden, de intercity een maal per twee uur (en niet 2x per uur)
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Ik heb nog eens nagedacht, en de treinen vanuit Muwel en Loheim zouden beter niet door de tunnel rijden, maar stoppen in Duinlopen HST, waardoor het aantal treinen in de tunnel beperkt kan worden en Duinlopen HST, dat niet zo'n belangrijke functie zou hebben, wordt dan een belangrijk overstapstation.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.
Laatst gewijzigd door TBR op ma 14 aug 2017, 13:17, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: [KSW] Koninkrijk Solwezië
Dat begint inderdaad een hype te worden, 2k dat ik ook maar eens bezig ga Erg mooi patroon vind ik! Vooral dat je een soort 'ringweg' hebt vind ik erg mooi!HAFRABAisfun schreef:Met de recente Metrohype op het forum, doe ik ook maar eens mijn duit in het zakje.
Deze kaart ligt al enkele maanden op mijn bureau, en vandaag heb ik hem omgezet met inkscape.
Laatst gewijzigd door Lars op za 11 apr 2015, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten