[DUM] Nieuwsupdates
Moderator: BlaZ
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Ponten en zeeverbindingen
Binnen Dumerië zijn zeeverbindingen altijd noodzaak geweest. Er zijn drie grote vervoerders actief op deze markt (AR Ferries, Mare Nostrum en Nexus), daarnaast zijn er enkele kleinere bedrijven die meestal slechts op een eiland werkzaam zijn.
Naast directe verbindingen zijn er routeverbindingen met meerdere stops, een voorbeeld is de Istrus-Govola-Conditus-Mons-Istrus route. In de zomerperiode is het toeristen is aan te raden de overtochten vooraf te boeken om lange wachttijden te voorkomen.
Een route overzicht
Binnen Dumerië zijn zeeverbindingen altijd noodzaak geweest. Er zijn drie grote vervoerders actief op deze markt (AR Ferries, Mare Nostrum en Nexus), daarnaast zijn er enkele kleinere bedrijven die meestal slechts op een eiland werkzaam zijn.
Naast directe verbindingen zijn er routeverbindingen met meerdere stops, een voorbeeld is de Istrus-Govola-Conditus-Mons-Istrus route. In de zomerperiode is het toeristen is aan te raden de overtochten vooraf te boeken om lange wachttijden te voorkomen.
Een route overzicht
Laatst gewijzigd door BlaZ op vr 22 aug 2014, 20:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Een re-design van de kentekenplaten.
De eerste twee letters geven de afkorting van de provincie aan, daarna volgt de uit 1,2 of 3 letters bestaande stadscode.
Wat na deze stads of gemeente code volgt is een zaak van de provincie of gemeente zelf. In bepaalde grote steden is een speciale taxi code in gebruik, van interprovinciale uniformiteit is echter geen sprake. In bepaalde provincies is het steden toegestaan zelf de kleuren van het kenteken aan te passen, zodat de hier onder gegeven standaardkleuren kunnen afwijken van de realiteit.
De enige uitzondering op provinciale kentekenplaten is het leger, zij gebruiken kentekenplaten waarin steeds het nummer van het leger aangegeven staat.
Hieronder een lijst van de veel voorkomende stadsafkortingen. (Waarschuwing, lange lijst)
De eerste twee letters geven de afkorting van de provincie aan, daarna volgt de uit 1,2 of 3 letters bestaande stadscode.
Wat na deze stads of gemeente code volgt is een zaak van de provincie of gemeente zelf. In bepaalde grote steden is een speciale taxi code in gebruik, van interprovinciale uniformiteit is echter geen sprake. In bepaalde provincies is het steden toegestaan zelf de kleuren van het kenteken aan te passen, zodat de hier onder gegeven standaardkleuren kunnen afwijken van de realiteit.
De enige uitzondering op provinciale kentekenplaten is het leger, zij gebruiken kentekenplaten waarin steeds het nummer van het leger aangegeven staat.
Hieronder een lijst van de veel voorkomende stadsafkortingen. (Waarschuwing, lange lijst)
- Spoiler: weergeven
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Update bewegwijzering
De C nummer zijn hier volledig geïntegreerd en komen overeen met de normale snelwegnummers, waardoor dubbelnummering overbodig is. In theorie is de C75 dus ook de R75.
De C nummer zijn hier volledig geïntegreerd en komen overeen met de normale snelwegnummers, waardoor dubbelnummering overbodig is. In theorie is de C75 dus ook de R75.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Mooi wegwijzers, maar voor de C-routes MOET er altijd een prefix, geen uitzonderingen. C-routes moeten altijd:
- in een groen schildje
- in één van de volgende notatievormen opgeschreven worden: Cxx, C xx of C-xx.
- in een groen schildje
- in één van de volgende notatievormen opgeschreven worden: Cxx, C xx of C-xx.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Dulminis
- Moderator
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
- Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Ik denk niet dat dat uitmaakt; het staat een land vrij om de C-routes ter plekke te integreren of niet. Ik kan me althans niet voorstellen dat er sancties kunnen worden opgelegd als een land zich niet houdt aan de regels...
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Het is gewoon een standaard waar ieder land zich aan moet houden om de nummers over de grenzen duidelijk te laten zijn. Dit staat in het verdrag dat deze nummers heeft toegewezen (verdrag staat nog niet opgeschreven trouwens.) Hetzelfde is het geval met de E-nummers in Europa, die ook altijd in een groen schildje moeten worden aangegeven en altijd met prefix.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Dulminis
- Moderator
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
- Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Maar als een land geen partij is in dat verdrag, dan kan het doen en laten wat het wil.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Het doel van de prefix lijkt me het voorkomen van verwarring omdat er in veel landen sprake is van dubbelnummering, bijvoorbeeld de E22, A22 in Nederland. Wat Dumerië doet is de dubbelnummering opheffen waardoor de internationale nummering hetzelfde is als de nationale nummering. De 75 staat dus in principe voor C75+R75. Van verwarring of onduidelijkheid kan geen sprake zijn aangezien deze nummers een aparte kleur hebben en daarnaast uniek zijn.MandelSoft schreef:Het is gewoon een standaard waar ieder land zich aan moet houden om de nummers over de grenzen duidelijk te laten zijn. Dit staat in het verdrag dat deze nummers heeft toegewezen (verdrag staat nog niet opgeschreven trouwens.) Hetzelfde is het geval met de E-nummers in Europa, die ook altijd in een groen schildje moeten worden aangegeven en altijd met prefix.
Ik zie het als een stap verder gaan. We beginnen met nationale wegennummers, later volgen internationale nummers, waarna we de nationale nummers kunnen schrappen. Dubbelnummering heeft namelijk geen zin en werkt enkel de inburgering van de C nummers tegen.
Zoals er bij de invoering van de euro tijdelijk prijzen in euri en guldens op de etiketten stonden. Deze prijzen in guldens verdwenen op den duur ook.
Op de lange termijn lijkt het me het beste de nationale nummers zo snel mogelijk te vervangen, dat geeft het internationale systeem bestaansrecht op de langere termijn.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Zweden heeft hetzelfde gedaan (je zult geen Riksväg-nummer vinden die gelijk is aan een aanwezig E-nummer. Zo moest Rv16 komen te vervallen toen de E16 was toegewezen), echter geeft men hier nog steeds de E-prefix. Dit wijst erop dat deze routes belangrijker zijn dan de Riksväger.
Voor de internationale consistentie zou ik hier toch een C aan toevoegen.
Er zijn een aantal landen op Borealië waar de C-nummers de nationale nummers op die routes hebben vervangen. Naast Dumerië zijn dat:
- Imaginië (al hebben deze wegen wel administratief nog een ander nummer, maar de weggebruikers komen die niet tegen).
- Antalmenië
- Faylin (onderdeel van Cylenië)
Dumerië is wel echter het eerste land dat het op grote schaal invoerd.
Groeten,
Maarten
Voor de internationale consistentie zou ik hier toch een C aan toevoegen.
Er zijn een aantal landen op Borealië waar de C-nummers de nationale nummers op die routes hebben vervangen. Naast Dumerië zijn dat:
- Imaginië (al hebben deze wegen wel administratief nog een ander nummer, maar de weggebruikers komen die niet tegen).
- Antalmenië
- Faylin (onderdeel van Cylenië)
Dumerië is wel echter het eerste land dat het op grote schaal invoerd.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Waarom mag er eigenlijk 160km/h worden gereden op de Dumerische snelwegen?
Re: [DUM] Nieuwsupdates
De snelheidslimieten worden niet op nationaal, maar op prefectuur of provinciaal niveau bepaald. Limieten van (100),(110),(120),(130),(140),(150) en (160) zijn mogelijk. Transvallia is een erg dun bevolkte prefectuur en hanteert dus 160 als ultieme limiet.
In deze prefectuur zul je ook P-wegen (Soort N wegen) tegenkomen met een limiet van (120). Richting drukker bevolkte gebieden liggen de limieten lager.
In deze prefectuur zul je ook P-wegen (Soort N wegen) tegenkomen met een limiet van (120). Richting drukker bevolkte gebieden liggen de limieten lager.
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Oké, komen in dat gebied ook meer ongelukken voor of zijn de wegen voor die snelheden geschikt gemaakt?
Re: [DUM] Nieuwsupdates
In dit geval gaat het om een traject van +/- 70km lengte met 2+2 rijbanen + vluchtstroken waar langs de gehele route hooguit 40.000 mensen wonen. De gevaarlijke wegen qua aantallen dodelijke ongevallen liggen eerder in de bergen, wel zal het aantal verkeersdoden per verreden kilometer zonder twijfel in zijn algemeenheid hoger liggen als in Nederland.CX1000 schreef:Oké, komen in dat gebied ook meer ongelukken voor of zijn de wegen voor die snelheden geschikt gemaakt?
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Zijn er in Dumerië dan ook geen wegnummers die al elders in Borealië voorkomen? Ik noem bijvoorbeeld een C70 of dergelijke.BlaZ schreef: Het doel van de prefix lijkt me het voorkomen van verwarring omdat er in veel landen sprake is van dubbelnummering, bijvoorbeeld de E22, A22 in Nederland. Wat Dumerië doet is de dubbelnummering opheffen waardoor de internationale nummering hetzelfde is als de nationale nummering. De 75 staat dus in principe voor C75+R75. Van verwarring of onduidelijkheid kan geen sprake zijn aangezien deze nummers een aparte kleur hebben en daarnaast uniek zijn.
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Die zijn er wel, maar dat lijkt me ook vrijwel onmogelijk te voorkomen.
Binnen de grenzen van Dumerië bestaat elk wegnummer maar één enkele keer, daarnaast heeft elk wegtype een duidelijk herkenbaar schildje.
Binnen de grenzen van Dumerië bestaat elk wegnummer maar één enkele keer, daarnaast heeft elk wegtype een duidelijk herkenbaar schildje.
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Apollonium
De geschiedenis van Apollonium begint rond het jaar 184 na christus toen een legerkamp op de heuvel in de bocht van de rivier de Tinna werd gebouwd. Dit legerkamp werd al snel uitgebouwd tot een versterkt fort. (het huidige Arx) Al snel vormde zich een nederzetting aan de voet van de heuvel. In het jaar 190 werd Apollonium verkozen tot hoofdstad van Insubria, wat de groei van de stad in een stroomversnelling bracht.
Na voltooing van de stadsmuren in 195, liet Metellus Scipio de vermaarde scipionische baden bouwen en werd begonnen met de bouw van het forum (forum antiquum). Al snelde groeide de stad uit tot de grootste Dumerische stad buiten de Saturnijnen (Ursica-Boia-Herulia) met een bevolking schommelend rond de 200.000 inwoners.
Tijdens de Scipionische zeeoorlogen heeft de stad het moeilijk vanwege de verstoorde handel, na de oorlogen volgt echter een hernieuwde periode van vooruitgang. De werkelijke bloei volgt na de ontmoeting met de Spanjaarden in 1490. De haven van Apollonium (Perperna) groeide in deze periode enorm door handel tussen de Americas, Borealië en Europa. Na de Dumerische renovatio (politieke herinrichting) kreeg werd Apollonium de vestigingsstad van de hoge raad.
Tegenwoordig heeft de stad zo'n 1,3 miljoen inwoners binnen de ring, zo'n 3,2 inwoners in het stedelijk gebied en zo'n 4,5 miljoen inwoners in het metroopgebied.
Een overzicht van het gebied binnen de ring.
De geschiedenis van Apollonium begint rond het jaar 184 na christus toen een legerkamp op de heuvel in de bocht van de rivier de Tinna werd gebouwd. Dit legerkamp werd al snel uitgebouwd tot een versterkt fort. (het huidige Arx) Al snel vormde zich een nederzetting aan de voet van de heuvel. In het jaar 190 werd Apollonium verkozen tot hoofdstad van Insubria, wat de groei van de stad in een stroomversnelling bracht.
Na voltooing van de stadsmuren in 195, liet Metellus Scipio de vermaarde scipionische baden bouwen en werd begonnen met de bouw van het forum (forum antiquum). Al snelde groeide de stad uit tot de grootste Dumerische stad buiten de Saturnijnen (Ursica-Boia-Herulia) met een bevolking schommelend rond de 200.000 inwoners.
Tijdens de Scipionische zeeoorlogen heeft de stad het moeilijk vanwege de verstoorde handel, na de oorlogen volgt echter een hernieuwde periode van vooruitgang. De werkelijke bloei volgt na de ontmoeting met de Spanjaarden in 1490. De haven van Apollonium (Perperna) groeide in deze periode enorm door handel tussen de Americas, Borealië en Europa. Na de Dumerische renovatio (politieke herinrichting) kreeg werd Apollonium de vestigingsstad van de hoge raad.
Tegenwoordig heeft de stad zo'n 1,3 miljoen inwoners binnen de ring, zo'n 3,2 inwoners in het stedelijk gebied en zo'n 4,5 miljoen inwoners in het metroopgebied.
Een overzicht van het gebied binnen de ring.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Mooi verhaal, maar vooral, wat een prachtige kaart!
Het stratenpatroon is wel wat recht, maar ja, het zal vast een strak georganiseerde stad zijn ofzo
Het stratenpatroon is wel wat recht, maar ja, het zal vast een strak georganiseerde stad zijn ofzo
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Heel mooie kaart BlaZ, wat een detaillisme! Zoiets zou ik ook wel willen maken, maar dat is verre toekomstmuziek...
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Ik ben uitgegaan van het kaarsrechte stratenpatroon bij veel antieke steden.SjorsB schreef:Mooi verhaal, maar vooral, wat een prachtige kaart!
Het stratenpatroon is wel wat recht, maar ja, het zal vast een strak georganiseerde stad zijn ofzo
- Dulminis
- Moderator
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
- Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Dat wordt hem bij Karktische steden inderdaad niet, want de meeste hedendaagse steden zijn daar pas in de Middeleeuwen (opnieuw) ontstaan, dus die wil ik een grilliger karakter geven.
Maar inderdaad erg mooi!
Maar inderdaad erg mooi!
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach
(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Reactie op: http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=3 ... =50#p21299
Nuntia Panticana 23-09-2014 schreef:
Postremo trenum ad altam velocitas adversus Cartiam et Carthamiam?
Eindelijk een hogesnelheidstrein richting Carthamië en Kartjas?
(Pantica, 22 september 2014)
Na de positieve reactie van de Karktische minister Oveh over een mogelijke hogesnelheidstrein verbinding naar Oca, heeft de Dumerische infrastructuurraad gisteren een overleg gehouden in Pantica. Francus Aeacus, de Oetische verkeersminister en voorzitter van de overleggroep, verklaarde na het overleg: “Er zijn afspraken gemaakt over een totaalplan om HSL verbindingen tussen enerzijds Dumerië en anderzijds Carthamië en Kartjas te kunnen faciliteren.”
Volgens de plannen zou er 79km nieuw spoor moeten komen in Dumerië zelf, daarnaast zou 186km spoor voor hogesnelheidstreinen geschikt gemaakt moeten worden. Een groot gedeelte van dit nog om te bouwen spoor is al opgenomen in een herontwikkeling van het traject Carteia-Olisipo-Hieronium en zal binnenkort de uitvoeringsfase betreden. Geschat wordt dat dit deel van het traject in Mei, 2015 gereed zal zijn.
Met de bouw/ombouw van het traject Pantica-Karktische Grens kan aangevangen worden wanneer er een akkoord met Kartjas bereikt is.
De voorlopige plannen omhelsen een uitgangspunt van vier lijnen richting Kartjas en Carthamië:
Blomastic-Oca-Olisipo-Masa (500km)
Blomastic-Oca-Pantica-Imperia (397km)
Blomastic-Oca-Pantica-Carteia-Corduba-Burdigala (357km)
Oca-Carteia-Corduba-Icosium-Apollonium-Egis-Aquilonia-Istrus (664km)
Hierbij wordt de kanttekening gemaakt dat verlengingen van deze lijnen richting bijvoorbeeld Muensterwald, Konrad, Pötama, Leuzerhÿm of Hovan altijd bespreekbaar zijn.
“Deze plannen dienen nog in detail besproken te worden met onze colegae uit Carthamië, Kartjas en Schellingen”, aldus Aeacus.
Een overzicht van de geplande en al bestaande Dumersche HSL lijnen.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Waarschijnlijk zal de huidige aansluiting in Schellingen bij Hammen niet HSL zijn (wordt aan gewerkt), maar waarschijnlijk ligt er goed spoor voor intercity-treinen die geschikt is voor 200 km/h. Met de HSL kan men in Schellingen naar 260 km/h met nog minder stops dan de Intercity...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Wat zouden logische routes vanuit Masa richting Schellingen/Imaginië zijn?MandelSoft schreef:Waarschijnlijk zal de huidige aansluiting in Schellingen bij Hammen niet HSL zijn (wordt aan gewerkt), maar waarschijnlijk ligt er goed spoor voor intercity-treinen die geschikt is voor 200 km/h. Met de HSL kan men in Schellingen naar 260 km/h met nog minder stops dan de Intercity...
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Logische routes zouden zijn:
1. Masa - Crusina - (Hammen) - Mittelbruecken - Suessensee - (Newlandervayne) - Konrad
2. Masa - Crusina - (Hammen) - Mittelbruecken - (Karell - Padell) - Muensterwald - Schellingen-Stadt
De plaatsnamen tussen haakjes zijn steden waar de HST niet stopt, maar wel langzaam moet rijden doordat het door een station heen moet middenin een stad (dat mag in Schellingen maar met 80 bij enkele steden). De stations in kwestie hebben ook geen internationale HSL-faciliteiten (zoals een transit-perron en douane).
1. Masa - Crusina - (Hammen) - Mittelbruecken - Suessensee - (Newlandervayne) - Konrad
2. Masa - Crusina - (Hammen) - Mittelbruecken - (Karell - Padell) - Muensterwald - Schellingen-Stadt
De plaatsnamen tussen haakjes zijn steden waar de HST niet stopt, maar wel langzaam moet rijden doordat het door een station heen moet middenin een stad (dat mag in Schellingen maar met 80 bij enkele steden). De stations in kwestie hebben ook geen internationale HSL-faciliteiten (zoals een transit-perron en douane).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [DUM] Nieuwsupdates
Nuntia Solicana 30-10-2014 schreef:
Acta est fabula, abyssus abyssum invocabat
Het spel is voorbij, de onderwereld heeft de hel tot zich geroepen
(Imperia, 30 oktober 2014)
In Dumerië is opgelucht gereageerd op het overlijden van de tiran "Consul" Caius Arnus Gladius Aquilinus, partijvoorzitter van de Factio Liberalis. Direct na de bekendmaking braken er spontane volksfeesten los op de westelijke eilanden waar nog immer veel inwoners familieleden op de Aquilen hebben wonen.
Over de omstandigheden rondom de dood van de dictator is nog veel onduidelijk. Er gaan geruchten de rondte dat er meerdere lijken van het landgoed waar de bruut vakantie vierde werden afgevoerd. Er zou mogelijk sprake zijn van de dood van meerdere familieleden.
Het is ook onduidelijk wie de macht zal overnemen in de zuidelijke Aquilen. Normaal gezien zou dat de zoon van de dictator zijn, het mysterieuze overlijden van Aquilinus zelf zou echter kunnen wijzen op onrust binnen de partij, wellicht is er zelfs sprake van een coup d'etat.
via http://www.nuntia.dum/aquilae kunt u op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen.
Vanwege een nationale feestdag worden officiële reacties uit de senaat pas na het weekend verwacht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten