Pagina 3 van 14

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: di 03 dec 2013, 21:42
door Matt
Ik vind het er zeker wel goed uit zien zo. :d Ik heb even snel in Paint wat in elkaar geflanst om te kijken naar de ligging ten opzichte van elkaar:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Volledige versie: http://www.majhost.com/gallery/MAvE94/M ... ckv023.jpg

Persoonlijk vind ik de verhoudingen tussen de eilanden/continenten wel oké. Ik vind alleen wel dat er met Theodoor moet worden overlegd of het prima is dat er eilanden in de buurt van Dralité komen te liggen en of dat eiland niet wellicht verplaatst moet worden.

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: di 03 dec 2013, 22:11
door Faylin
Ik dacht dat Sjors de overzichtskaart zou doen? ;)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: di 03 dec 2013, 22:16
door SjorsB
Ik kan hier persoonlijk vrij slecht tegen :roll:

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 01:29
door lajos
^^ Matt heeft alleen maar een snel schetsje in elkaar geflanst om te kijken hoe e.e.a. in elkaar past. Hij heeft de overzichtskaart niet overgenomen. Niks om je over op te winden, lijkt me. (Of "niet tegen te kunnen".)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 10:51
door NovaHollandia
Matt schreef:Ik vind het er zeker wel goed uit zien zo. :d Ik heb even snel in Paint wat in elkaar geflanst om te kijken naar de ligging ten opzichte van elkaar:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Volledige versie: http://www.majhost.com/gallery/MAvE94/M ... ckv023.jpg

Persoonlijk vind ik de verhoudingen tussen de eilanden/continenten wel oké. Ik vind alleen wel dat er met Theodoor moet worden overlegd of het prima is dat er eilanden in de buurt van Dralité komen te liggen en of dat eiland niet wellicht verplaatst moet worden.
Matt, heelemaal met je eens. De onderlinge verhoudingen lijken mij zo wel goed. Verder hoeft Dralité in deze vorm geen probleem te zijn. Het komt wel vaker voor dat eilanden van land X recht voor de kust van land Y liggen. Denk maar aan de Kanaaleilanden, of de Griekse eilanden voor de Turkse kust.

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 11:06
door Matt
Sjors, ik heb even snel wat met paint geknutseld om te kijken naar de verhoudingen. Het is niet mijn bedoeling om de overzichtskaart van je over te nemen of naar eigen zin aanpassingen hieraan te verrichten. :idea:

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 11:56
door Ortelius
Er lijkt nu wel een redelijk groot verschil te bestaan tussen de redelijk vloeiende kustlijn van Dralité en de grilligere kustlijn van Dumeria. Is dat geografisch te verklaren? Nu ik het zo zie, lijkt Dralité mij overigens wel érg "rond" (zoals dat hier wel vaker wordt gezegd) te zijn :p

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 11:59
door SjorsB
Oké oké. Maar ik kan mij wel voorstellen dat Theodoor hier niet blij mee is.... Is dit wel goed met hem gecommuniceerd?

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 13:18
door Kaaiman
^^ Hij is vaak genoeg online en anders op de chat wel te bereiken.

Suggestie: is het misschien niet leuker om wat eilanden van Dumeria naast Dralité te plaatsen, een beetje zoals Corsica en Sardinië ook twee eilanden zijn die bij verschillende landen horen?

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: wo 04 dec 2013, 21:49
door Theodoor
^^ Nou, hier ben ik dan. Allereerst klopt de positie van Dralité ten opzichte van Atlantidië niet klopt, Dit zou ~100km (uit het blote hoofd) moeten zijn ten opzichte van het noordelijkste punt van Hochmark.
De afstand tussen Dralité en Dumeria zou namelijk 58km zijn begreep ik van Blaz.
Dus richting Sjors de vraag dat te herstellen, al is dit hier offtopic.
Daarbij is mij nog steeds nooit gevraagd of ik het eens ben met Borealië boven mijn land, al is dat hier nog meer offtopic.
Kaaiman's idee voel ik opzich wel wat voor, maar dan wil ik eerst eens normaal afgesproken waar Borealië ligt.
Mijn excuses voor mijn ietwat aanvallende toon.

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 06:01
door lajos
Nu ik nog weer eens een keer naar je kaart kijk zie ik plotseling dat je een heel erg verouderde kaart van Kwang Yung hebt gebruikt i.p.v. de meest recente kaart in de eerste post van die discussiedraad. Ik denk dat je de allereerste concept-versie hebt gebruikt. Da's niet zo handig aangezien er daarna een hele hoop veranderd is. Dit is de meest recente versie (van 27 september, dus ook weer niet zo heel nieuw). (Zonodig kan ik wel een versie voor je maken met verschillende kleuren voor de verschillende hoogtes, trouwens.)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 12:17
door Kathor
lajos schreef:Nu ik nog weer eens een keer naar je kaart kijk zie ik plotseling dat je een heel erg verouderde kaart van Kwang Yung hebt gebruikt i.p.v. de meest recente kaart in de eerste post van die discussiedraad. Ik denk dat je de allereerste concept-versie hebt gebruikt. Da's niet zo handig aangezien er daarna een hele hoop veranderd is. Dit is de meest recente versie (van 37 september, dus ook weer niet zo heel nieuw). (Zonodig kan ik wel een versie voor je maken met verschillende kleuren voor de verschillende hoogtes, trouwens.)
Oei, in welke tijdsrekening zit jij 8|

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 16:47
door BlaZ
Een eindversie hier dan, de landmassa is iets aangepast aan de bergkam. Lajos, in het grensgebied met jou stadstaat heb ik de hoogtelijnen vooralsnog oningetekend gelaten. Als je wil mag je ook de hoogtelijnen aan mijn kant van de grens intekenen zodat het beter op jou ideeën aansluit. Als je dit wat lijkt stuur ik je mijn .svg


https://www.dropbox.com/s/rtjz6rcie9fqa ... %202.7.png

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 16:53
door Kathor
BlaZ, zou het eventueel mogelijk zijn dat ik ook een aantal Carthaamse eilanden in de zeearm ten zuiden van Carthamië, de Kartjaanse kust en West-Dumeria plaats? Dat lijkt mij realistischer

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 17:30
door BlaZ
Geen probleem, gezien de richting van het gebergte zouden wat eilanden die meelopen met de richting van het gebergte logisch zijn. Probeer ze aan de kust te houden dan is het ook logisch dat je bij jou land horen :D

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: do 05 dec 2013, 18:13
door Ortelius
Het ziet ernaar uit dat Carqax een soort Borealische Rift geworden is ;)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: vr 06 dec 2013, 02:26
door lajos
Mooie kaart.

Is er geen relief op de eilanden?

Ik heb zojuist een reliefkaart van Kwang-Yung geupload:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De hoogtelijnen zijn om de 100 meter. De hoogste (een paar bergtoppen op de grens) is 900m (maar dat zijn zulke kleine puntjes dat die op jouw kaart niet zichtbaar zullen zijn). Als jouw hoogtelijnen verder uit elkaar liggen (200m bijvoorbeeld) dan hoef je dus niet al de hoogtelijnen van deze kaart over te nemen. (En vanwege het verschil in kaartschaal hoeft e.e.a. sowieso niet zo gedetailleerd natuurlijk.) Als je iets aan het relief of de rivieren verandert in het deel van Dumeria op mijn kaart, laat me dat dan a.u.b. weten, want dan moet ik mijn kaart daarop aanpassen. (Maar ik zou heel blij zijn als je niets verandert, want het maken van de reliefschaduwen t.b.v. de wegenkaart en zo is een hoop werk en ik heb weinig zin dat opnieuw te doen.)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: za 07 dec 2013, 18:26
door BlaZ
Lajos, reliëf op de eilanden is toegevoegd + de grenzen met jouw land.

Hier een update van de kaart met alle provincies aangegeven.

Dumeria bestaat uit 17 provincies

Provinciae Dumeriae:
Catonis, Scipionis Occidentes, Egis, Eliosiae, Apsorus et Mars, Herulia, Ursica et Lux, Icari (I)
Equistria, Eleusium, Fogesae Inferior, Fogesae Superior, Perisia, Bruttium, Campania Nova, Insubria, Boia (C)

Er zijn twee categoriën provincies, namelijk de provincies (Provinciae) en de eilanden (Provinciae Insulae).
Elke provincie heeft zijn eigen gekozen gouverneur (praefectus bij Insulae en een proconsul bij Continentale provincies).

Een normale provincie bestaat uit gemeenten (Municipia). De eilandprovincies zijn in feite niet meer als een overlegorgaan tussen dicht bij elkaar liggende eilanden. Terwijl de werkelijke macht bij de eilanden met elk een gekozen raad zelf ligt. De eilanden bestaan vaak nog uit Municipia, maar dit is afhankelijk van de grootte van het eiland. De provincielaag wordt bij overleg tussen eilanden regelmatig overgeslagen om te kiezen voor een tijdelijk inter-provinciaal overlegorgaan.


Daarnaast zijn er provincievrije steden en autonome steden welke een gekozen burgemeester (Praefectus Urbis) hebben. Vaak zijn dit grotere steden of gebieden die om historische redenen nooit bij een provincie gehoord hebben, daarnaast zijn er plaatsen die vroeger onder directe controle van het leger stonden.
Provinciae Insulae hebben geen provincievrije steden.
De belangrijkste provincievrije steden zijn weergegeven op de kaart.

https://www.dropbox.com/s/mp5xo71ee1764 ... enamen.png

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 21:27
door BlaZ
Hier een overzicht van de verschillende mogelijke regeringslagen.
De vici laag wordt bij kleinere gemeenten weggelaten.
Afbeelding

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 22:43
door TBR
^^ Waarvoor staat SQPD? Als het een verwijzing is naar SPQR, dan moeten de Q en de P omgedraaid worden ;)

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 23:30
door TzM23
Misschien dat het Dumerisch Latijn -que achter het eerste woord in een tweedelige opsomming zet? Dus: Senatusque Populus Dumeriae.

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 23:51
door BlaZ
In dit geval niet meer dan een typfout, scherp :d :D

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 12:07
door BlaZ

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:25
door BlaZ
Na een eerste wegenkaart ook een eerste opzet voor wegbewijzering

Het rode bordje staat voor de ringweg (Orbis) van een stad.
Historische plaatsen worden in het bruin aangegeven.

https://www.dropbox.com/s/djr2mmmjy3yn3 ... ijzers.png

Re: [DUM] Dumeria

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 21:35
door TBR
Mooi, je bent al goed bezig met het ontwikkelen van Dumeria!
Ik heb wel een kleine opmerking, bij de provincies Fugaesae Inferior en Fugaesae Superior zou je de adjectieven beter ook in het meervoud zetten (Fugaesae Inferiores, Fugaesae Superiores), want het eerste gedeelte van de naam staat al in het meervoud (namelijk Fugaesae ;) )