Atlantische Raad

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » za 13 jun 2015, 13:16

Ik denk ook dat we op Laconië nog een lange tijd kunnen wachten. Laconië moet nu denk ik of worden uitgesloten van deelname aan de Raad of er moet voor Koen worden besloten wanneer de ractificatie plaatsvindt of zou hebben gevonden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » wo 24 jun 2015, 12:01

Goed nieuws uit Brilamontië: vandaag is het regeerakkoord gepresenteerd, waarin o.a. staat dat het Verdrag van Oca z.s.m. geratificeerd zal worden!

In Brilamontië is het al zomervakantie (7 juni t/m 11 juli, regenseizoen begint meestal half juli). Op aandringen van de koning zijn de onderhandelingen over de regering echter voortgezet en nu is er een akkoord. Pas na het zomerreces zal er in het parlement gestemd kunnen worden over ratificatie. Het zal geagendeerd worden voor stemming op woensdag 22 juli.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Rob » wo 24 jun 2015, 14:34

^^ Goed nieuws uit Brilamontië.
Zijn er nog problemen te verwachten met de stemming in het parlement, omdat er misschien KDL'ers zijn die tegenstemmen?
Deze ratificatie lijkt me een goede aanleiding met een oprichtingsvergadering te houden.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » wo 24 jun 2015, 19:34

De oprichtingsvergadering was op 30 augustus vorig jaar. Maar voordat de eerste reguliere topontmoeting wordt gehouden, moet eerst Laconië nog ratificeren (of er moet besloten worden dat dat niet gebeurt).

Zodra iedereen geratificeerd heeft, treedt het verdrag in werking en wordt de Antalmeense AR-ambassadrice de eerste Secretaris Generaal voor de eerste zes maanden volgend op de inwerkingtreding.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door SjorsB » wo 24 jun 2015, 19:54

Dulminis, ik zou als ik jou was Koen een PB sturen. Ik denk dat de kans klein is dat hij opeens weer op Atlantis gaat kijken ;)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » wo 24 jun 2015, 20:02

Check; ik zal later vanavond eens iets componeren :B
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » do 25 jun 2015, 14:11

Rob schreef:^^ Goed nieuws uit Brilamontië.
Zijn er nog problemen te verwachten met de stemming in het parlement, omdat er misschien KDL'ers zijn die tegenstemmen?
In de onderhandelingen hebben LP en DL met KDL afgesproken dat alle drie partijen voor ratificatie zullen stemmen. De KDL heeft in de coalitie de strijd tegen de ratificatie gestaakt, in ruil voor een aantal andere voor de KDL belangrijke punten. Met een beroep op partijdiscipline zijn de parlementsleden dringend verzocht voor ratificatie te stemmen.

Theoretisch kan elk parlementslid nog tegen stemmen, maar erg waarschijnlijk is dat niet. Bovendien is een relatief klein aantal KDL-stemmen al genoeg om een meerderheid te behalen, dus enkele dissidenten zijn wel overkomelijk.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » za 27 jun 2015, 11:13

Dat is goed nieuws! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » ma 29 jun 2015, 09:22

Dulminis, in een ander topic schreef:
TBR, in datzelfde topic schreef:^^ Het belang van de Atlantische Raad wordt zwaar overschat, het is slechts een overlegorgaan...
Tja, dat is in the eye of the beholder. In sommige landen wordt de AR kennelijk als prestigieuzer aan het parlement en de kiezer verkocht dan hij daadwerkelijk is. Misschien is dat zodat de regering iets belangrijks binnen kan halen waaraan zij haast onmogelijk haar vingers kan branden. Maar dat levert natuurlijk evenzo overdadige reacties op van opposities. In werkelijkheid is de AR inderdaad vooral bedoeld om de staten van Atlantis nader tot elkaar te brengen, zonder direct veel te zeggen te hebben over soevereiniteitskwesties, handel etc.
In Brilamontië is het ook die conservatieve, nationalistische, xenofobe houding die voor zoveel moeilijkheden heeft gezorgd.

In Sustulië zijn sommigen bang dat via de AR het dictatoriale verleden wordt opgerakeld en er op aandringen van andere landen alsnog politieke koppen zullen rollen. Met name de nationalistisch-conservatieve flank van de SNOR heeft daarom tegen gestemd, de liberale flank ziet vooral mogelijkheden voor handel en economische groei. Evenals de rechts-progressieve AA, die een radicalere afsplitsing van de SNOR is.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » di 18 aug 2015, 09:35

Nog niet gemeld, maar Brilamontië heeft, zoals eerder aangekondigd, het Verdrag van Oca geratificeerd op woensdag 22 juli.

De stemming ging hoofdelijk en de uitslag is als volgt:                         
 Partij  Zetels  Voor  Tegen  Blanco  Afwezig 
 Koning  12  12  -  -  - 
 KDL*  38  27  -  10  1 
 LP*  19  19  -  -  - 
 PSK  14  13  -  1  - 
 DL*  11  11  -  -  - 
 KU  8  -  8  -  - 
 PRP  5  5  -  -  - 
 BPP  3  3  -  -  - 
 AA  1  1  -  -  - 
 totaal  111  91  8  11  1 
 %  100 %  82 %  7 %  10 %  1 % 
Bij de KDL hebben de felste tegenstanders blanco gestemd. Zo hoefden zij niet per se voor te stemmen, maar konden zij wel de partijdiscipline volgen door niet tegen te stemmen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » di 18 aug 2015, 11:05

Goed, ik stel voor dat Laconië geschorst wordt al kandidaat-lid, en dat we zo kunnen overgaan tot de oprichting van de AR. Laconië kan dan later zijn status als kandidaat-lid nog opnieuw aanvragen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » di 18 aug 2015, 11:19

Met enige regelmaat bezoekt Koen nog het forum. Ik vind het daarom netter als iemand, bijvoorbeeld Dulminis, hem een PB stuurt met de vraag of Laconia het verdrag wel of niet heeft geratificeerd/zal ratificeren.

Ik neem trouwens aan dat we bij ratificatie wel verwachten dat de verantwoordelijke geoficticus enigszins actief betrokken blijft om de politiek 'aan te sturen'?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantische Raad

Bericht door Maarten » di 18 aug 2015, 11:54

Oeps, een beetje erbij in geschoten :$ , maar dan toch: een bericht van 10 juli:
Coup do œil schreef: Parlement a voté concernant le Conseil Atlantiche

Vandaag heeft het parlement gestemd over de deelname aan de Atlantische Raad. Zoals verwacht is er grotendeels op 'ja' gestemd.

De uitslag:     
 Ja  Blanco  Nee  Niet aanwezig 
 105  5  29  1 
De PC en UF hebben allebei volmondig 'nee' gezegd, FM, FL en PG stemden ja, behalve 6 PG'ers: Zij stemden blanco.

Finoccië is nu nog niet direct lid van de Raad. De Raad is nog niet officieel in werking gesteld. Bij de eerstvolgende vergadering zal er worden gekeken naar de lidmaatschapsverzoeken.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantische Raad

Bericht door TBR » di 18 aug 2015, 12:07

Kaaiman schreef:Met enige regelmaat bezoekt Koen nog het forum. Ik vind het daarom netter als iemand, bijvoorbeeld Dulminis, hem een PB stuurt met de vraag of Laconia het verdrag wel of niet heeft geratificeerd/zal ratificeren.

Ik neem trouwens aan dat we bij ratificatie wel verwachten dat de verantwoordelijke geoficticus enigszins actief betrokken blijft om de politiek 'aan te sturen'?
Ik geloof dat dit al gebeurd is? Daarbij is dit project al een jaar bezig, maar hebben we nog niets vernomen. Ik zeg niet dat we het onmiddellijk moeten doen, de oprichting kan nog best een maand of 3 op zich laten wachten, maar we hebben al een jaar niets vernomen over de Laconische standpunten ten overstaan van de Raad.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantische Raad

Bericht door Matt » di 18 aug 2015, 13:02

Volgens mij had Dulminis al een privébericht naar Koen gestuurd, maar daar is nog niks van gehoord. Ik stel ook voor om de oprichting in werking te stellen, maar dan zonder Laconië.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » di 18 aug 2015, 13:23

Ik heb Koen inderdaad enige tijd geleden een bericht gestuurd, maar ik vraag me ineens af of ik dat niet gedroomd heb, want ik vind het bericht niet meer tussen mijn verzonden berichten...

Edit: nieuw bericht verstuurd. En attente de sa réponse.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Ortelius » di 18 aug 2015, 13:35

Kaaiman schreef:Nog niet gemeld, maar Brilamontië heeft, zoals eerder aangekondigd, het Verdrag van Oca geratificeerd op woensdag 22 juli.
Ik denk dat we langzamerhand een boek kunnen vullen met wat Brilamontië allemaal heeft geprobeerd om de effectieve oprichting van de AR te vertragen...

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » di 18 aug 2015, 13:36

^^ Ratificatie van het verdrag is niet een van die acties ;)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Atlantische Raad

Bericht door Koen » za 29 aug 2015, 12:02

Hoi allemaal

Ik zag de PB en heb even dit topic gelezen. Jullie hadden niet echt op mij hoeven te wachten. Laconia is in akkoord met ratificatie. Ik weet niet wat ik verder met Laconia ga doen, dus misschien is deze ratificatie de laatste activiteit van dit land :D
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 29 aug 2015, 15:00

Wow, op een dag na een jaar na de ondertekening van het Verdrag van Oca, perfecte timing :D

Ik stel dan voor dat de Atlantische Raad komende dinsdag (1 september, want dat is een handige datum) officieel van start gaat, wat inhoudt dat de Antalmenische ambassadrice Isabelle Bonhomme de eerste Secretaris Generaal van de AR is voor de komende zes maanden, en dat er een datum geprikt kan worden voor de eerste Vergadering van Regeringsgedelegeerden om dingen als de situatie in Kvarinsuloj en nieuwe deelnemende landen te bespreken.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Kaaiman » za 29 aug 2015, 16:25

Hebben we al een lijstje van geïnteresseerde landen? In ieder geval mag Hochmark daarbij.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Raad

Bericht door Dulminis » za 29 aug 2015, 16:29

^^ Ja, er is al een lijstje. Daar staan vooralsnog op: Benjiland, Burghteland, Contraniva, Eduko, Fryseach, Hochmark, Noord-Aguilas, Paganië en Tysië, maar ik heb geen idee of dit nog actueel is of tamelijk uit de lucht gegrepen...
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: Atlantische Raad

Bericht door Menno » za 29 aug 2015, 17:22

Nefoedd Ar Y Ddaear is ook geïnteresseerd in deelname tot de Atlantische Raad.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantische Raad

Bericht door Maarten » za 29 aug 2015, 18:22

Finoccië wil ook graag deelnemen aan de Atlantische Raad

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantische Raad

Bericht door TzM23 » za 29 aug 2015, 18:57

Forezen wil ook graag deelnemen aan de AR en wil bij de eerstvolgende mogelijkheid dan ook graag toetreden.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten