Pagina 7 van 8

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 15:34
door NovaHollandia
SjorsB schreef:en is ook nog eens een doorreisland...
Nee, dat is het niet. Dankzij de nodige boycotachtige belemmeringen die de buurlanden hebben opgeworpen. De douane is daardoor een tijdrovende ramp.

Als de grenzen op een normale manier open zouden gaan, dan zal RNH zich beraden op aanpassen van de bewegwijzering in die zin dat wellicht de al eerder hierboven genoemde 3 C-routes (C44, C65 en C75) kunnen worden aangeduid.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:15
door Kathor
Nou, voor zover ik begrijp kunnen die grenscontrole's niet normaal gaan gezien achterliggende redenen.

En dan nog, om simpelweg het woord TRANSIT (desnoods een los paneeltje dat men er op 5 minuten kan op lassen of vijzen of weet ik hoe) of iets dergelijks op de borden te zetten lost het probleem toch ook op? Waarom is hier dan niet eerder aan gedacht? Want zoals ik al zei, velen gaan foutrijden, en de Nova-Hollandische politie gaat hier veel poen scheppen. En dat wil je toch niet?

Eerlijk gezegd, toen ik voor het eerst hoorde van de plannen voor een transit-route hield ik mijn hart al vast voor polemiek zoals deze die zou ontstaan, en blijkbaar had ik gelijk... Waarom moet er persee een snelweg door een land waar je terzelfder tijd economische sancties tegen heft? Mij zou beter hebben geleken mocht men de Schellingse A2 hebben geupgradet tot aan de Burghtelandse grens en de Burghtelandse B41 tot Nieuweputten zou upgraden naar een A41.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:33
door NovaHollandia
katherman111 schreef:En dan nog, om simpelweg het woord TRANSIT of iets dergelijks op de borden te zetten lost het probleem toch ook op?
Dat zou kunnen ja. Maar zolang er onwil aan de ene kant blijft bestaan inzake grenscontroles, moet men maar genoegen nemen met de situatie van de RNH-wegen zoals die zijn. Er is nu geen wil om dat te veranderen. Dat kan overigens wel veranderen. Stoppen van een ideologische boycot kan beide zijden heel veel opleveren. Waarbij aanpassingen in de bewegwijzering opeens heel simpel en snel plaats kunnen vinden, want het is technisch maar een futiliteit. Maar er zijn veel belangrijker zaken die dan wellicht kunnen veranderen. Maar zolang burgers en bedrijven van RNH aan de grens met Schellingen of Burghteland op een absurde grenscontrole worden getracteerd, zal de publieke opinie in RNH om extra te investeren niet op veel bijval kunnen rekenen - zelfs niet als het volledig wordt betaald.

RNH hoopt dat Schellingen en Burghteland in de komende 5 jaar gaan inzien dat de ideologische boycot beter beëindigd kan worden - en dan zullen ze merken dat ook RNH veel toegeeflijker kan zijn.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:35
door SjorsB
Maar zo'n ideologische boycot heeft mijns inziens helemaal niks, maar dan ook echt helemaal met bewegwijzering te maken... :roll:

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:36
door NovaHollandia
Wel alles met de transit-corridor...

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:45
door NovaHollandia
Stel je woont in een huis met een leuke grote tuin, en je hebt een paar buren die jou niet willen aankijken. Wel vraagt een van die buren om een recht van overpad naar de andere buur, omdat omlopen zo lastig is. Wat voor beweegredenen kun je dan hebben om daaraan toe te geven ? Je bent namelijk prima in staat om je eigen boontjes te doppen zonder die buren. Toch hoop je dat beide buren ooit eens inzien dat ze hun houding naar jou toe zouden kunnen veranderen. Door toe te geven aan zo'n verzoek, hoop je dat er iets groters van de grond komt. Zonder dat je meteen op je knietjes moet gaan liggen natuurlijk wanneer er over gewenningszaken gemekkerd wordt. Want ook bij de buren moet het besef doordringen dat je goodwill van de tussenbuur niet kunt afdwingen met afstandelijkheid en het expres op de erfgrens blijven dwarszitten van de bewoners van het tussenhuis.

Zo ook dus Nova Hollandia.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:49
door MandelSoft
Dan bel je toch meester Visser? :P

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:52
door NovaHollandia
Nee, niet nodig. Het recht van overpad eindigt voor de buren namelijk vanzelf op 31-12-2018, als er geen significante vooruitgang is geboekt in de onderlinge betrekkingen. ;)

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 17:55
door MandelSoft
Kijk, kunnen we niet tot een overeenkomst komen dat Schellingen in Nova Hollandia op eigen kosten afstandenborden en ruitertjes op de transitroute plaatst? Kunnen we eens eindelijk ophouden met het gezeur.

(En weer moet ik iets weer ten opzichte van RNH toegeven. Waarom ben ik altijd degene die moet toegeven bij onderhandelingen?)

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 20:59
door NovaHollandia
Het gaat RNH niet om het geld. RNH heeft geld zat om dergelijke aanpassingen te doen.
Maar nu gaat het om het principe.

Schellingen en Burghteland hebben zichzelf het recht toegekend om burgers en bedrijven van RNH aan de grens flink dwars te zitten, en weigeren daar tot nu toe iets aan te doen.

Welnu, RNH is nu uit principe niet van plan om ook maar iets aan de verwijzingen voor doorgaand verkeer te doen. Dat dit af en toe betekent dat burgers en bedrijven uit Schellingen en Burghteland tegen een boete aan zullen lopen, daar ligt RNH net zo wakker van als dat Schellingen en Burghteland wakker liggen van de schade die zij met hun boycot toebrengen aan burgers en bedrijven van RNH. Gezien de blijvende boycot moet ik constateren dat beide landen er niet echt wakker van liggen. Dan is het nu niet aan beide landen om hoog van de toren te blazen over een situatie waarin RNH souverein is. Uiteraard is de houding van RNH geen permanente houding, het is een reactieve houding. Wanneer Schellingen of Burghteland de boycot versoepelt c.q. stopt, dan zal RNH zeker op meerdere fronten laten blijken ook de situatie voor de inwoners van beide landen ter harte te nemen en voor verbeteringen te zorgen.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 21:54
door MandelSoft
Ja, dat helpt lekker voor de verhoudingen. Zelfs gratis geld helpt niet!

Straks wordt gewoon deze hele transitroute gewoon weer opgeblazen als we met z'n allen gaan tegenstribellen...

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 22:06
door NovaHollandia
Met geld is niet alles te koop, Mandelsoft. Het gaat ook helemaal niet om geld. Die borden hadden er bij wijze van spreken gisteren al kunnen staan, en zelfs op kosten van RNH.
Alleen vereist dat wel een andere houding van de buurlanden jegens RNH, dat nog altijd onder een eenzijdige boycot van de buurlanden zucht...

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 22:10
door Kathor
Met andere woorden: Je zet dus met opzet geen borden neer zodat chauffeurs in de val rijden en beboet worden. Dit moet mij denken aan mijn busreis in Bulgarije...

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 22:16
door NovaHollandia
Wie gewoon Schellingen of Nieuweputten volgt, zal niet fout rijden. Het is geen val. Het is wel een vorm van "hinder" die burgers en bedrijven uit beide landen wellicht af en toe zullen ondervinden. Net zoals dat burgers en bedrijven van RNH aan de grens met Schellingen en Burghteland hinder ondervinden. Al is die laatste vorm van hinder wel opzettelijk en niet te voorkomen. Dus waar hebben we het over... ?

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: ma 18 nov 2013, 22:17
door TBR
Ik vind de hele discussie een beetje vreemd. Er IS een transitroute, wat al een hele vooruitgang is, we moeten nu niet te snel vooruitlopen met grenscontroleversoepelingen etc. , en een pas opgestarte transitroute lijdt wel eens aan kinderziektes... Alle drie de landen zullen het samen moeten uitzoeken, vergeet niet dat internationale projecten ook zonder diplomatieke spanningen wel eens fout durven lopen.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: di 19 nov 2013, 00:01
door Topuser
@NH, SD en MS

Bij de speltheorie gaat men er vanuit dat als een situatie zich maar lang genoeg herhaalt men een coöperatieve houding aan gaat nemen. NH heeft met de transitweg een coöperatieve houding aangenomen en als we de speltheorie volgen zullen nu BL en Schellingen iets toegeven. Zo niet heeft NH voorlopig ook geen reden meer om toenadering te zoeken.
Daarnaast heeft NH gelijk als hij zegt dat het ophouden van goederentransport in een tijd waarin je een steeds grotere afzetmarkt nodig hebt economisch ontzettend hinderlijk kan zijn. Als politici ook aan het economisch gevolg zouden denken, worden die sancties ook geschrapt.
Dat een Christenlijk en Atheïstisch land conflicten kunnen hebben, kan ik nog begrijpen, maar een 'religieus neutraal' land zoals Schellingen eigenlijk niet.
Kort samengevat zou het dus het voor de hand liggendst zijn als de grenscontroles worden versoepeld en de transitwegen worden aangegeven.
Uiteraard heb ik niet de hele discussie kunnen volgen, zo zal er ongetwijfeld veel zijn besproken in berichten, en blijven het jullie landen en dus ook jullie keuzes. Ik hoop dat jullie iets met mijn reactie kunnen en dit conflict snel verholpen is zodat we allemaal weer dat plezier hebben waarvoor we ons ooit hebben geregristreerd.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: di 19 nov 2013, 11:03
door Ortelius
Topuser, ik denk dat speltheorie hier niet echt aan de orde is. Bovendien is het niet zo dat er altijd een coöperatieve situatie ontstaat, denk maar aan the prisoners' paradox.
Wel leuk dat je de situatie theoretisch probeert te analyseren ;) maar volgens mij gaat het hier inderdaad om typisch menselijk gedrag, een soort burenruzie. Spijtig, want zo'n geval verziekt niet alleen de relatie tussen de echt betrokken partijen, maar om het zo te zeggen voor de hele straat. Het is inderdaad wel te hopen dat de situatie uiteindelijk wat versoepelt, maar dat kan nog even duren.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: wo 20 nov 2013, 00:10
door sirdanilot
Burghteland begrijpt het besluit van RNH. In tegenstelling tot Schellingen liggen verdere openingen van de grenzen nu eenmaal veel dieper; het gaat niet om een simpele burenruzie, maar over een lange conflictsgeschiedenis en ook enorme ideologische verschillen. Toch vindt men de huidige transitroute al een enorme verbetering.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 19:47
door MandelSoft
Nieuwe C-routenumers toegewezen in Faylin, Dumeria en Carqax:

Afbeelding

Nu heb ik nog een kaart van het hoofdwegennetwerk in Carthamië, Zerderen en Tholenië nog nodig en dan heb ik een volledig overzicht van Borealië! :D

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:01
door TBR
^^ Je hebt de kaart nog niet aangepast aan het nieuwe C-routenetwerk van Ardeim en Solwezië, dat staat hier: https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... -route.png

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:13
door BlaZ
Je hebt Dumerië ontzettend snel in het overzicht opgenomen. ^^

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:25
door Marcel
En ik mis Frankenland.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 21:01
door MandelSoft
TBR schreef:^^ Je hebt de kaart nog niet aangepast aan het nieuwe C-routenetwerk van Ardeim en Solwezië, dat staat hier: https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... -route.png
De routes die jij aangeeft zijn in het grotere geheel niet logisch. Vooral de C35, een hoofd oost-west route gaat ineens terug. Het ziet er gewoon raar uit. Verder heb ik ook nog het netwerk van RTH, CAR en RZD nodig...
BlaZ schreef:Je hebt Dumerië ontzettend snel in het overzicht opgenomen. ^^
Je kaart was ook de aanleiding om dit nog eens weer uit te werken :d
Marcel schreef:En ik mis Frankenland.
Dit is vooralsnog alleen Borealië. Atlantidië komt later, maar omdat de rest van Atlantidië nog geen toestemming heeft gegeven, staat dit echter op een laag pitje...

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 21:26
door TBR
MandelSoft schreef:
TBR schreef:^^ Je hebt de kaart nog niet aangepast aan het nieuwe C-routenetwerk van Ardeim en Solwezië, dat staat hier: https://dl.dropboxusercontent.com/u/547 ... -route.png
De routes die jij aangeeft zijn in het grotere geheel niet logisch. Vooral de C35, een hoofd oost-west route gaat ineens terug. Het ziet er gewoon raar uit. Verder heb ik ook nog het netwerk van RTH, CAR en RZD nodig...
Ja, dat hebben we al bediscussiëerd, en toen heb ik gezegd dat de C35 dan maar afbuigt naar de veerhaven bij Graafwest, is de rest van het netwerk goed dan? Want jouw netwerk is dan weer helemaal niet logisch op Solwes.

Re: Intercontinentaal wegennetwerk

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 22:13
door BlaZ
MandelSoft schreef:
TBR schreef: Je kaart was ook de aanleiding om dit nog eens weer uit te werken :d
Mijn kaart is overigens nog niet helemaal gereed. Tussen Masa en Olisipo komt nog een snelwegverbinding, dat wordt dan ook de doorgaande verbinding voor vrachtverkeer tussen Schellingen en Carqax.
Ook tussen Olisipo en Argentarium komt nog een doorgaande route (geen snelweg), de huidige C27 door de bergen is niet echt geschikt voor langeafstandsverkeer. Maar dan kun je daar bij je nummering rekening mee houden. :d