Inmiddels wat wegen en wegen in aanleg in het oosten van Hochmark ingetekend. Nu ik ook Hochmark in beheer heb, kan ik de kaart nu zelf verder invullen.
Zoals gezegd probeer ik aan te sluiten bij de lijnen en structuren die Theodor in maart 2011 al had getekend, dat is mijn leidraad. Hier en daar pas ik onwaarschijnlijke zaken aan, mede gebaseerd op chatgesprekken die ik al eerder met Theodoor had gevoerd.
Zo zal de A3 niet alle eilanden in het noorden verbinden, maar zijn hier nog veerverbindingen. Hetzelfde geldt voor de verbinding tussen Altstadt en Men Ggdk, die nog veerverbinding is. Wel wordt er studie gedaan naar een vaste oeververbinding als autosnelweg. Dit heeft ook gevolgen voor de rest van het wegennet in die hoek. De GIS-kaart zal dus afwijken van de kaart die Theodoor in 2011 heeft gepubliceerd.
Mogelijk ga ik hier en daar ook nog wat wegnummers omgooien, aangezien het vooral na de aanleg van nieuwe verbindingen nogal een zooitje wordt. Of ik doe het gewoon zoals bij Frankenland: een nieuw nationaal wegenplan.
Qua spoorwegen loopt Hochmark wel heel erg achter. Ook daaraan zal ik sleutelen en misschien wat spoorwegen die Theodoor heeft gepland als al lang aangelegd intekenen.
Theodoor had al eens aangegeven dat hij mede de interesse in Hochmark had verloren omdat hij het land niet realistisch genoeg vond. Ik hoop dat ik met wat relatief kleine aanpassingen toch een Hochmark kan creëren waarmee Theodoor tevreden kan zijn.