[KBL] Kaarten
Moderator: Matt
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [KBL] Kaarten
OK, nu kan ik het wel goed lezen
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [KBL] Kaarten
Mooie kaarten. De nationale parken zijn een mooie toevoeging.
Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Op de wegenkaart staat de N165 al ingetekend, maar die is toch nog niet klaar?
Ik dacht dat ik de svg van de laatste versie van de wegenkaart had toegestuurd; Maldaria is een beetje korrelig nu.
Verder zou ik de namen van de provinciegrenzen in het water wat donkerder maken, zodat je ze beter kan lezen.
-Matt
Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Op de wegenkaart staat de N165 al ingetekend, maar die is toch nog niet klaar?
Ik dacht dat ik de svg van de laatste versie van de wegenkaart had toegestuurd; Maldaria is een beetje korrelig nu.
Verder zou ik de namen van de provinciegrenzen in het water wat donkerder maken, zodat je ze beter kan lezen.
-Matt
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Dank je!Matt schreef:Mooie kaarten. De nationale parken zijn een mooie toevoeging.
Omdat... Ik die vergeten ben...Matt schreef:Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
Ja klopt, goed gezien. Ik zal het aanpassen.Matt schreef:Op de wegenkaart staat de N165 al ingetekend, maar die is toch nog niet klaar?
Dat komt omdat jouw map een .png bestandje is. Als ik jouw kaart ook als vector moet toevoegen met alle lagen, crasht mijn computer gegarandeerdMatt schreef:Ik dacht dat ik de svg van de laatste versie van de wegenkaart had toegestuurd; Maldaria is een beetje korrelig nu.
Goede tip. Bedankt!Matt schreef:Verder zou ik de namen van de provinciegrenzen in het water wat donkerder maken, zodat je ze beter kan lezen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Omdat... Ik die vergeten ben...Matt schreef:Waarom staat op de hoogtekaart Maldaria niet ingetekend?
En omdat ik geen .svg van jouw hoogtekaart heb. Volgens mij had je die nog niet gestuurd. Kan je dat nog doen?
EDIT: Nieuwe versie:
Grote versie: http://img339.imageshack.us/img339/6517/grootl.png
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Hmm, nu zijn bepaalde delen van Maldaria wel hoog in vergelijking met Benjiland ...
Op zich valt dat natuurlijk wel te verklaren door vulkanisme in Maldaria.
Op zich valt dat natuurlijk wel te verklaren door vulkanisme in Maldaria.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
Re: [KBL] Kaarten
Ik zal er niets aan veranderen. Het ziet er nog steeds geloofwaardig uit. Waarom zou een (vulkanisch) heuvelachtig eiland niet naast een lager eiland kunnen liggen? Daarnaast lijken me de Pes Mountains een mooie vakantiebestemming. Die moet je niet zomaar verwijderen.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Daar ben ik het mee eens. Het vulkanisme begon in Benjiland en sloeg daarna door naar Maldaria, door de tektonische bewegingen. Dat verklaart ook waarom mijn bergen wat raar verspreid zijn (kleine plukjes) en lager zijn (ouder, ingekromen en verweerd).
Re: [KBL] Kaarten
Dat is wel weer zo. Jullie hebben gelijk; ik laat het gewoon zoals het is.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Weer een nieuwe versie van de kaart, met minimale aanpassingen. Zo zijn de wegnummerschildjes 2x zo groot geworden, en zijn de 'grensnamen' tussen provincies 1,5x zo groot geworden. Verder heb ik een raster toegevoegd, zodat men plaatsen sneller kan opzoeken, zoals ook in de BosAtlas (bijvoorbeeld Eindhoven zoek je, die kan je dan vinden in K3, K4, L3 en L4 etc.). Misschien dat deze rasters wat groter moeten, omdat een plaats als Eindhoven nu verdeeld is in 4 stukken, maar het is een begin!
Grote versie: http://img853.imageshack.us/img853/6224/grootn.png
PS: Laden kan i.v.m. de grootte van de bestanden enige tijd duren
Grote versie: http://img853.imageshack.us/img853/6224/grootn.png
PS: Laden kan i.v.m. de grootte van de bestanden enige tijd duren
Re: [KBL] Kaarten
Het wordt inderdaad steeds mooier. Ik zou de rasters deze grootte laten.
Wanneer je een plaatsnaam opzoekt, staat altijd het vaknummer gegeven waar de naam in staat. Zo kan het dat de plaatsnaam in een ander vak ligt dan de plaats. Neem bijvoorbeeld Straelen: In een register zou staan L3, terwijl de plaats zelf in vak K3 ligt. Bij Eindhoven zou dus staan: L3. Hmm, laat ook maar, ik kijk net in de Bosatlas en daar staat bij Rotterdam 40-41 B5 C5. Na verder gekeken te hebben staat de plaatsnaam verdeeld over twee vakken. Als je een soort register maakt, dan zou ik alleen L3 voor Eindhoven noteren i.p.v. K3 L3 K4 L4. Ik zou wel de 'nummers' van de vakken aan de linkerkant plaatsen.
Verder zou ik 'stations' wat groter maken en wellicht ook de afritnummers?
Trouwens, waarom worden op de kaart de Nederlandse exoniemen gebruikt i.p.v. de Benjilandse variant?
Wanneer je een plaatsnaam opzoekt, staat altijd het vaknummer gegeven waar de naam in staat. Zo kan het dat de plaatsnaam in een ander vak ligt dan de plaats. Neem bijvoorbeeld Straelen: In een register zou staan L3, terwijl de plaats zelf in vak K3 ligt. Bij Eindhoven zou dus staan: L3. Hmm, laat ook maar, ik kijk net in de Bosatlas en daar staat bij Rotterdam 40-41 B5 C5. Na verder gekeken te hebben staat de plaatsnaam verdeeld over twee vakken. Als je een soort register maakt, dan zou ik alleen L3 voor Eindhoven noteren i.p.v. K3 L3 K4 L4. Ik zou wel de 'nummers' van de vakken aan de linkerkant plaatsen.
Verder zou ik 'stations' wat groter maken en wellicht ook de afritnummers?
Trouwens, waarom worden op de kaart de Nederlandse exoniemen gebruikt i.p.v. de Benjilandse variant?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Dank je!Matt schreef:Het wordt inderdaad steeds mooier. Ik zou de rasters deze grootte laten.
Ja dat klopt. De nummers staan nu 'tijdelijk' rechts, omdat ze anders niet op mijn kaart zichtbaar zijn. Alleen als je een kaart heb van Benjiland én Maldaria zijn ze dan zichtbaar. Ze horen dus links, maar staan hier voor het gemak rechts. Zoals je ook kunt zien beginnen de letters bovenaan niet bij A maar bij G, de A staat helemaal links bij het begin van Maldaria in het westen als je begrijpt wat ik bedoelMatt schreef:Wanneer je een plaatsnaam opzoekt, staat altijd het vaknummer gegeven waar de naam in staat. Zo kan het dat de plaatsnaam in een ander vak ligt dan de plaats. Neem bijvoorbeeld Straelen: In een register zou staan L3, terwijl de plaats zelf in vak K3 ligt. Bij Eindhoven zou dus staan: L3. Hmm, laat ook maar, ik kijk net in de Bosatlas en daar staat bij Rotterdam 40-41 B5 C5. Na verder gekeken te hebben staat de plaatsnaam verdeeld over twee vakken. Als je een soort register maakt, dan zou ik alleen L3 voor Eindhoven noteren i.p.v. K3 L3 K4 L4. Ik zou wel de 'nummers' van de vakken aan de linkerkant plaatsen.
Ja, die was ik nog even vergeten. Bedankt!Matt schreef:Verder zou ik 'stations' wat groter maken en wellicht ook de afritnummers?
Geen idee... Ik zal het bij de volgende update veranderen.Matt schreef:Trouwens, waarom worden op de kaart de Nederlandse exoniemen gebruikt i.p.v. de Benjilandse variant?
Re: [KBL] Kaarten
Ziet er mooi uit!
Over die Nederlandse exoniemen. Is de officiële naam van Eindhoven Eendhoeven, net als op de stationsborden? En de spoorwegen sluiten nogal recht op elkaar aan. In het echt is dat niet zo. Spoorwegkruisingen zijn vaak splitsingen.
Over die Nederlandse exoniemen. Is de officiële naam van Eindhoven Eendhoeven, net als op de stationsborden? En de spoorwegen sluiten nogal recht op elkaar aan. In het echt is dat niet zo. Spoorwegkruisingen zijn vaak splitsingen.
Re: [KBL] Kaarten
Je kunt ook een raster maken dat gebaseerd is op een coördinatenstelsel. Op die manier kun je namelijk snel iets zeggen over de afmetingen op de kaart. Bijvoorbeeld, voor de kaart van Tyssië gebruik ik een raster van 25 bij 25 kilometer. Je kunt in dat geval op twee manieren verwijzingen naar plaatsen aangeven: door alsnog letters en cijfers tussen de lijnen aan te brengen (Nieuwhoven N9), of door de coördinaten van een plaats op te noemen (bijvoorbeeld Nieuwhoven x253 y423).Snelwegfreak schreef:Weer een nieuwe versie van de kaart, met minimale aanpassingen. Zo zijn de wegnummerschildjes 2x zo groot geworden, en zijn de 'grensnamen' tussen provincies 1,5x zo groot geworden. Verder heb ik een raster toegevoegd, zodat men plaatsen sneller kan opzoeken, zoals ook in de BosAtlas.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Dat van dat raster van een vaste afstand is een goed idee, dat ga ik proberen.
@Koen: dank je, en klopt. Zoals ik al tegen Matt zei ga ik dat bij de volgende update aanpassen. De spoorwegkruisingen lijken op de kaart inderdaad niet te kloppen,
maar in werkelijkheid zijn het gewoon wissels in splitsingsvorm, zoals in het echt
@Koen: dank je, en klopt. Zoals ik al tegen Matt zei ga ik dat bij de volgende update aanpassen. De spoorwegkruisingen lijken op de kaart inderdaad niet te kloppen,
maar in werkelijkheid zijn het gewoon wissels in splitsingsvorm, zoals in het echt
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Kaart van Hielstad: ! ZIE HIERONDER !
Dit is nog een Werk In Progressie, dus wees niet te hard a.u.b.
Dit is nog een Werk In Progressie, dus wees niet te hard a.u.b.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op di 31 jan 2012, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [KBL] Kaarten
De stationsnamen zijn niet echt duidelijk en misschien kun je wijknamen plaatsen.
Voor de rest ziet het er mooi uit
Voor de rest ziet het er mooi uit
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Nieuwe versie:
Groot: http://i.imgur.com/P1Ak8.jpg
Veranderingen:
- Havens aangebracht
- Wijknamen aangebracht
- Lay-out wat aangepast
Groot: http://i.imgur.com/P1Ak8.jpg
Veranderingen:
- Havens aangebracht
- Wijknamen aangebracht
- Lay-out wat aangepast
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Dat klopt, dat is jammer. Helaas was die weg wel nodig toen de verkeersproblemen in de jaren '90 de spuigaten uit liepen. De 'Alde Stadsring' kon het bij lange na niet meer aan, en liep constant vast. Sinds de komst van deze doorgaande weg zijn de problemen drastisch afgenomen. De N116 is tot aan het havengebied geheel 2x2 met Vmax=70 km/h. Er is één ongelijkvloerse kruising, in het zuiden van Hielstad. Het was bedoeld als Autoroute, maar de gemeente Hielstad wilde absoluut géén Autoroute in de stad dus begint de Autoroute-status pas ten zuiden van Hielstad.
Re: [KBL] Kaarten
Heeft men in de jaren '90 nog besloten voor een nieuwe weg dwars door het historisch centrum!? Andere opties zijn het verbreden van de ringweg, een nieuwe weg om het centrum of het verleggen van de veerhaven.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
Het verbeteren van de Alde Stadsring was vrijwel onmogelijk, door ruimtegebrek zouden de kosten vele malen hoger uitvallen, dan een nieuwe weg door het midden. Het aantal huizen dat moest verdwijnen voor de nieuwe was minimaal vergeleken met het aantal dat zou moeten verdwijnen als de gehele Alde Stadsring zou moeten worden verbreed en kruisingen aangepakt. Hoe jammer het ook is...
Re: [KBL] Kaarten
Wat ik me dan afvraag, waarom verplaats je de haven niet naar een plek waar men niet door de stad hoeft? Scheelt een paar historische panden, en een drukke stad.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Kaarten
De haven is nog niet eens het grote probleem, er is tevens ook een nieuwe haven gebouwd ten zuidoosten van Hielstad. Het grootste probleem was het gewone woon-werkverkeer, dat nu via één weg direct naar de Autoroute geleid kon worden. Misschien was een omlegging beter geweest, maar gedaan is gedaan hè
Re: [KBL] Kaarten
Daar geef ik je gelijk aan. Hochmark is ook niet perfect, verre van dat zelfs (ik vraag me wel eens af hoe er zoveel tunnels in de B2 zij gekomen).Snelwegfreak schreef:maar gedaan is gedaan hè
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast