Nova Hollandia presenteert:
Concept-Infrastructuurplan Open Grenzen RNH-RBU 2015-2025
Het plan gaat ervan uit dat uiterlijk in 2016 grensnormalisatie met Burghteland heeft plaatsgevonden.
Project 1: Doortrekking expresweg 80a als 2x2 noordelijke rondweg om Graefsmonde.
Kosten: NH$ 150 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2024-2026
Project 2: Aanleg nieuwe expresweg 98 Grevenhout - Stevensdyck - Bronvoorde
Kosten: NH$ 275 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2020-2022
Project 3: Rondweg Leembergh
Kosten: NH$ 40 miljoen.
100% dekking RNH.
Uitvoering: 2023
Project 4: Aanleg ontbrekende stuk A35
Kosten: NH$ 500 miljoen (~BUD 1,5 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 375 miljoen
Uitvoering: 2017-2019
Project 5: Hernieuwde aanleg spoorlijn Parelsteyn-Westerdamme
Kosten: NH$ 675 miljoen (~BUD 2 miljard).
Bijdrage RNH maximaal: NH$ 100 miljoen
Project 5a: Goederenspoorboog Parelsteyn
Kosten: NH$ 60 miljoen (~BUD 180 miljoen).
Moet door exploitant goederentreindienst Westerdamme-Nieuweputten bekostigd worden.
Project 6: Realisatie 2 aansluitingen op weg 19.
Kosten: NH$ 55 miljoen (~BUD 165 miljoen).
Geen bijdrage RNH
Project 7: Verbeteren doorstroming B151 Westerdamme
Kosten: NH$ 25 miljoen (~BUD 75 miljoen).
Geen bijdrage RNH.
Project 8: Aanleg nieuwe expresweg 97 Westerdamme - Meesburgh
Kosten: NH$ 250 miljoen (~BUD 750 miljoen).
Bijdrage RNH: NH$ 150 miljoen
Uitvoering: 2023-2026
Project 9: Ombouw B21 tot A21 's-Heerenvesting - Stelle-Waarland
Kosten: NH$ 350 miljoen (~BUD 1 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 220 miljoen
Uitvoering: 2015-2017
Project 10: Aanleg A24 Burghenvoorde - Wouderende
Kosten: NH$ 750 miljoen (~BUD 2,25 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 500 miljoen
Uitvoering: 2016-2020
Project 11: Aanleg A33 inclusief maximaal 10 km Drieberghetunnel
Kosten: NH$ 1 miljard.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2015-2020
Project 12: Aanleg regioweg Kaproendal
Kosten: NH$ 35 miljoen.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2019-2021
Project 13: Aanleg zijtak A43 Weleer - Sionsberghe
Kosten: NH$ 250 miljoen.
Bijdrage RNH: NH$ 215 miljoen
Uitvoering: 2015-2016
Project 14: Hernieuwde aanleg spoorlijn Ruysdonck-Nieuweputten
Kosten RNH-deel Ruysdonck - Eyntvoorde grens: NH$ 650 miljoen.
Bijdrage RNH maximaal: NH$ 100 miljoen
Kosten RBU-deel Eyntvoorde grens - Nieuweputten: NH$ 800 miljoen.
Geen bijdrage RNH.
Project 15: Aanleg omleiding Vlietland
Kosten: NH$ 25 miljoen.
100% dekking RNH
Uitvoering: 2018-2020
Project 16: Ombouw B41 tot A41 Jacken (BRS) - Nieuweputten (RBU)
Kosten: NH$ 450 miljoen (~BUD 1,4 miljard).
Bijdrage RNH: NH$ 65 miljoen
Uitvoering: 2019-2021
Totale kosten autowegprojecten:
Projecten in RNH: NH$ 0,7 miljard. Kostenverdeling NH$ 0,7 miljard RNH, geen bijdrage RBU
Projecten in RBU: NH$ 3,4 miljard. Kostenverdeling NH$ 2,4 miljard RNH, NH$ 1 miljard RBU (~BUD 3 miljard).
Totale kosten spoorwegprojecten: NH$ 2,2 miljard (~BUD 6,6 miljard).
Daarvoor geldt een maximale bijdrage van RNH van NH$ 200 miljoen.
De tracé's op de kaartjes zijn volstrekt indicatief, en zijn slechts geprojecteerd ten behoeve van een globale kostenraming.
De definitieve tracé's kunnen hiervan afwijken op basis van de te doorlopen ruimtelijke procedures in beide landen.