[EDU] Infrastructuur
Moderator: Lars
[EDU] Infrastructuur
INFRASTRUCTUUR
Hier komen berichten gerelateerd aan infrastructuur
Hier komen berichten gerelateerd aan infrastructuur
Laatst gewijzigd door Lars op ma 11 mei 2015, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Stoplichten
Stoplichten in Eduko werken ongeveer hetzelfde als in Duitsland. Als de stoplichten van rood naar groen gaan (de tijd waarop een stoplicht op rood staat varieert), is het stoplicht eerst 2 seconden oranje. Na de tijd dat het op groen staat blijft het stoplicht voordat ie op rood gaat ook weer 2 seconden oranje.
Het .gif plaatje laat alleen rood>groen zien, daarna begint hij weer overnieuw.
Voetgangerslichten en fietsstoplichten kennen geen oranje. Ze hebben slechts rood een groen, maar wel een afteller zodat je kunt weten wanneer een stoplicht op rood of groen springt.
Sinds 2013 worden nieuwe stoplichten geplaatst met LED-lampjes om zo de energiekosten te reduceren. Ook worden er soms kleine zonnepaneeltjes aangebracht bovenop de stoplichten.
Stoplichten in Eduko werken ongeveer hetzelfde als in Duitsland. Als de stoplichten van rood naar groen gaan (de tijd waarop een stoplicht op rood staat varieert), is het stoplicht eerst 2 seconden oranje. Na de tijd dat het op groen staat blijft het stoplicht voordat ie op rood gaat ook weer 2 seconden oranje.
Het .gif plaatje laat alleen rood>groen zien, daarna begint hij weer overnieuw.
Voetgangerslichten en fietsstoplichten kennen geen oranje. Ze hebben slechts rood een groen, maar wel een afteller zodat je kunt weten wanneer een stoplicht op rood of groen springt.
Sinds 2013 worden nieuwe stoplichten geplaatst met LED-lampjes om zo de energiekosten te reduceren. Ook worden er soms kleine zonnepaneeltjes aangebracht bovenop de stoplichten.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Leuk met die GIFs zo (wel een goed idee om ook nog eens te doen)
[EDU] Infrastructuur
De metro van Sævenum
Sætrafikk is het bedrijf dat het vervoer in de provincie Sævenum exploïteerd. Ook rijden ze samen met de provincie Kustdæl naar het vliegveld van Sævenum, gelegen in Sauvei, net over de grens met de provincie Kustdæl.
De metro van Sævenum is niet alleen voor vervoer binnen de bebouwde kom van Sævenum. De metro verbindt ook de voorsteden en nabijgelegen steden/dorpen van de stad. Hiermee is het ook een soort S-Bahn (DE) geworden. Lijn E is een lijn die extra ver buiten de stad komt, naar het vliegveld. Hieronder een extra uitleg.
Metrokaart :
KLIK
Lijn E (Hallerupslane - Flyplass / Fjellen)
Lijn E is een redelijk bijzondere lijn. Het is namelijk niet alleen een metro die de bestemmingen binnen de stad verbindt, maar ook de lijn naar het vliegveld Sauvei, gelegen 30 km buiten de bebouwde kom van Sævenum. Deze metro stopt buiten de bebouwde kom ook nog in een paar andere dorpen. Het materieel is aangepast op de lange afstand. Het aangepaste materieel wat alleen op Lijn E rijdt heeft een hogere maximumsnelheid en meer zitplekken. Er is geen vraag naar een trein naar het vliegveld met dezelfde frequentie als in het centrum (iedere 10 minuten) en daarom rijden niet alle treinen door tot het vliegveld. Elk uur rijden er 6 treinen op deze lijn (1 per 10 minuten). 2 hiervan rijden door tot het vliegveld. De dienstregeling uit Hovedstasjon ziet er daarmee zo uit :
.02 Fjellen
.12 Flyplass
.22 Fjellen
.32 Fjellen
.42 Flyplass
.52 Fjellen
Er zijn 2 stations om het stadion van de Sævenum Rangers te bereiken. Stadionwyk en Stadion. Naar station Stadion rijden de treinen alleen met wedstrijden, dit zijn dan extra metro's uit het Hovedstasjon (niet uit Hallerupslane)
De metro's rijden natuurlijk alleen in de binnenstad en enkele andere delen van de BeKo onder de grond.
Laatst gewijzigd door Lars op zo 17 mei 2015, 12:51, 4 keer totaal gewijzigd.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Dat zal me een drukte van belang zijn op het Hoofdstation. Is dat meteen het knooppunt met het reguliere railnet?
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Ja inderdaad Vanuit het metrostation kun je zo het treinstation bereiken (en andersom natuurlijk). Druk is het er zeker, maar de perrons zijn hier extra lang gemaakt en de tunnels/trappen breder dan op andere stations.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Mooie kaart, Lars, erg duidelijk en rustig!
Ligt het Hoofdstation pal in het centrum van de stad? Dat lijkt me nogal onhandig vanwege de kostprijs om zoiets te bouwen (veel dure tunnels, bruggen of onteigeningen) en de spoorweg vormt als ze niet in een tunnel ligt nog een barrière dwars door de stad... In de meeste grote steden ligt het station wat aan de rand, zelfs Antwerpen-Centraal ligt eigenlijk niet pal in het centrum.
Ligt het Hoofdstation pal in het centrum van de stad? Dat lijkt me nogal onhandig vanwege de kostprijs om zoiets te bouwen (veel dure tunnels, bruggen of onteigeningen) en de spoorweg vormt als ze niet in een tunnel ligt nog een barrière dwars door de stad... In de meeste grote steden ligt het station wat aan de rand, zelfs Antwerpen-Centraal ligt eigenlijk niet pal in het centrum.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Mooi gedaan, Lars
Dat zie je verkeerd TBR. Tunnels zijn altijd duur om te bouwen en brengen veel overlast met zich mee, maar een metro wordt vaak onder de grote straten aangelegd. (zo ligt in Rotterdam een stuk D/E-lijn onder de Coolsingel). Als er een plek is in het centrum waar veel grote wegen bijeenkomen, zoals bij een plein, is het handig om daarbij het station te bouwen.
Daarbij, in principe kunnen alle oost-west-lijnen een tunnel delen, evenals de noord-zuid-lijnen
Het zal er wel vrij druk zijn ja, je zal een aardig station nodig hebben. Maar dat mag ook wel voor een Hoofdstation.
En eigenlijk snap ik niet waarom je dit hier reageert, want dit kan je bij elke stad zeggen. In bijna elke stad komen veel lijnen bijeen bij het centraal station, daarvoor is het een logische plek
Edit: en misschien ligt dat hele station niet 'pal in het centrum', waar haal je dat eigenlijk vandaan?
Dat zie je verkeerd TBR. Tunnels zijn altijd duur om te bouwen en brengen veel overlast met zich mee, maar een metro wordt vaak onder de grote straten aangelegd. (zo ligt in Rotterdam een stuk D/E-lijn onder de Coolsingel). Als er een plek is in het centrum waar veel grote wegen bijeenkomen, zoals bij een plein, is het handig om daarbij het station te bouwen.
Daarbij, in principe kunnen alle oost-west-lijnen een tunnel delen, evenals de noord-zuid-lijnen
Het zal er wel vrij druk zijn ja, je zal een aardig station nodig hebben. Maar dat mag ook wel voor een Hoofdstation.
En eigenlijk snap ik niet waarom je dit hier reageert, want dit kan je bij elke stad zeggen. In bijna elke stad komen veel lijnen bijeen bij het centraal station, daarvoor is het een logische plek
Edit: en misschien ligt dat hele station niet 'pal in het centrum', waar haal je dat eigenlijk vandaan?
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Ik vraag aan Lars of het Hoofdstation in het Centrum van Saevenum ligt, en dat, als dit zo is, nogal bijzonder is, aangezien het vaak voorkomt dat grote treinstations een beetje buiten het centrum liggen. Ik heb het niet over de metrotunnels, maar over de treintunnels, en die zijn duur, dus dan wordt de spoorlijn niet dwars door het centrum gelegd, maar langs het centrum (behalve in Brussel, maar dat waren oorspronkelijk twee kopstations). Als het station niet pal in het centrum ligt dan is er geen enkel probleem, ik vraag het alleen maar...
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Het hoofdstation van Sævenum ligt ongeveer aan de rand van het centrum. De spoorlijn die er ligt is een van de oudste van Eduko en het station ligt er ook al heel lang.
Ik heb een heel schematische stadskaart gemaakt met paint : http://fayl.in/tqoP
Zoals je ziet liggen de stations Mylnersvej en Senterplass dichter in het centrum dan Hovedstasjon. Echter heeft Hovedstasjon wel direct de verbinding met de treinen en het centrum is ook vanaf daar op loopafstand.
Ik heb een heel schematische stadskaart gemaakt met paint : http://fayl.in/tqoP
Zoals je ziet liggen de stations Mylnersvej en Senterplass dichter in het centrum dan Hovedstasjon. Echter heeft Hovedstasjon wel direct de verbinding met de treinen en het centrum is ook vanaf daar op loopafstand.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Bedankt, het is me nu helemaal duidelijk
Hoeveel inwoners telt Saevenum? Het lijkt me een aardig grote stad.
Hoeveel inwoners telt Saevenum? Het lijkt me een aardig grote stad.
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Het is inderdaad een redelijk grote stad Ik had voor ogen dat het ongeveer 900.000 inwoners telt.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Zo lijkt de schematische metrokaart toch wat misleidend.Lars schreef: Het hoofdstation van Sævenum ligt ongeveer aan de rand van het centrum. De spoorlijn die er ligt is een van de oudste van Eduko en het station ligt er ook al heel lang.
Ik heb een heel schematische stadskaart gemaakt met paint : http://fayl.in/tqoP
Zoals je ziet liggen de stations Mylnersvej en Senterplass dichter in het centrum dan Hovedstasjon. Echter heeft Hovedstasjon wel direct de verbinding met de treinen en het centrum is ook vanaf daar op loopafstand.
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Bewegwijzering
Dit is de afritbewegwijzering in Eduko :
In stedelijke gebieden kunnen de eerste 3 borden ook aan een portaal hangen.
EDIT : Oeps, deze hoort er ook nog bij :
Om te voorkomen dat er te veel doelen op de portaalborden komen worden deze bordjes vaak geplaatst.
Dit is de afritbewegwijzering in Eduko :
In stedelijke gebieden kunnen de eerste 3 borden ook aan een portaal hangen.
EDIT : Oeps, deze hoort er ook nog bij :
Om te voorkomen dat er te veel doelen op de portaalborden komen worden deze bordjes vaak geplaatst.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Wäl völ ümlauts mår zÿt är knäp uit
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Bedankt, maar Eduko gebruikt helemaal geen umlauts/trema's
De extra letters in het Edukese alfabet zijn Ææ Åå, Øø, Ðð en Þþ
Ik heb hier extra een situatie genomen met veel aparte letters, om te kijken of het lettertype (SnvDReg) hier goed geschikt voor is
De extra letters in het Edukese alfabet zijn Ææ Åå, Øø, Ðð en Þþ
Ik heb hier extra een situatie genomen met veel aparte letters, om te kijken of het lettertype (SnvDReg) hier goed geschikt voor is
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Bijbehorende bebouwde kom en straatnaambordjes :
In tegenstelling tot in Nederland is het in Eduko niet toegestaan om van dit ontwerp af te wijken.
Tweetalig bord op San Voraese :
In tegenstelling tot in Nederland is het in Eduko niet toegestaan om van dit ontwerp af te wijken.
Tweetalig bord op San Voraese :
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Ik kijk door vakantie even een paar dagen niet op Atlantis, plotseling allemaal activiteit in Eduko! Het ziet er goed uit allemaal.
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Update van de kentekens
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Mooie kentekens Lars. Erg leuk dat ze vooraan kleiner zijn dan achteraan.
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Bedankt Das vooral afgekeken van Zwitserland (en Tholenia doet het ook), ik vond het zelf ook wel leuk!
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Waarom is het kenteken van de bus voor anders dan achter?
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
Oeps, dat is gewoon een foutje van mij
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko
De metro van C.d. San Voraese
Het metronetwerk van Città del San Voraese is het kleinste netwerk van Eduko. Het telt 27 stations en slechts 2 lijnen. Het wordt geëxploiteerd door de ITSV, de Intsituto de`Traficò San Voraese.
De stad
De stad Città del San Voraese is de grootste stad op het tweetalige eiland San Voraese, waar naast Eduko ook Voraans wordt gesproken. (82% vd bevolking beheerst het Edukees, 93% vd bevolking beheerst het Voraans, 48% vd bevolking heeft het Voraans als thuistaal) Het Voraans heeft een heel nauw verband met het Spaans, wat het resultaat is van een lange Spaanse overheersing op het eiland. De stad telt zo'n 800000 inwoners, en is ook een grote toeristische trekpleister. De stad heeft lange stranden die jaarlijks veel toeristen lokken uit zowel Eduko als het buitenland. Dit was dan ook de aanleiding om te beginnen met de bouw van een metronetwerk.
De lijnen
Het metronetwerk kent slechts 2 lijnen : de ■ Kustenlyn (Costaliña) en de ■ Ynnenlyn (Bòdarliña). De lijnen kennen verder geen andere namen of herkenningsmiddelen zoals lijnnummers.
Materieel
Sinds 2005 wordt het type MF 77 gebruikt op de metrolijnen. Deze metro's worden ook gebruikt op de metro van Parijs. Van 1978 tot 2005 werden de metro's van het type U3 gebruikt, die ook voorkomen op de Brusselse metro. Er zijn nog steeds enkele U3 treinstellen die ingezet kunnen worden bij storing van een MF 77 treinstel.
Frequentie
In de spits (06:30 tot 09:00 en 16:30 tot 19:00) rijden de metro's elke 5 minuten. Buiten de spits is dat elke 10 minuten.
Het metronetwerk van Città del San Voraese is het kleinste netwerk van Eduko. Het telt 27 stations en slechts 2 lijnen. Het wordt geëxploiteerd door de ITSV, de Intsituto de`Traficò San Voraese.
De stad
De stad Città del San Voraese is de grootste stad op het tweetalige eiland San Voraese, waar naast Eduko ook Voraans wordt gesproken. (82% vd bevolking beheerst het Edukees, 93% vd bevolking beheerst het Voraans, 48% vd bevolking heeft het Voraans als thuistaal) Het Voraans heeft een heel nauw verband met het Spaans, wat het resultaat is van een lange Spaanse overheersing op het eiland. De stad telt zo'n 800000 inwoners, en is ook een grote toeristische trekpleister. De stad heeft lange stranden die jaarlijks veel toeristen lokken uit zowel Eduko als het buitenland. Dit was dan ook de aanleiding om te beginnen met de bouw van een metronetwerk.
De lijnen
Het metronetwerk kent slechts 2 lijnen : de ■ Kustenlyn (Costaliña) en de ■ Ynnenlyn (Bòdarliña). De lijnen kennen verder geen andere namen of herkenningsmiddelen zoals lijnnummers.
Materieel
Sinds 2005 wordt het type MF 77 gebruikt op de metrolijnen. Deze metro's worden ook gebruikt op de metro van Parijs. Van 1978 tot 2005 werden de metro's van het type U3 gebruikt, die ook voorkomen op de Brusselse metro. Er zijn nog steeds enkele U3 treinstellen die ingezet kunnen worden bij storing van een MF 77 treinstel.
Frequentie
In de spits (06:30 tot 09:00 en 16:30 tot 19:00) rijden de metro's elke 5 minuten. Buiten de spits is dat elke 10 minuten.
• [EDU] Demokratiske Republyke Eduko • [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script] •
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast