[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » di 06 mar 2012, 14:51

De N72-N27 is een goed idee. De weg ontsluit een groot gebied. Voor het deel ten oosten van de A6 lijkt me 2x2 niet nodig. De A8 loopt parallel aan deze weg en hij ontsluit maar enkele dorpen.

De N65 ten noorden van Velperweek lijkt me ook erg nuttig. Ook als snelle route tussen Eendhoeven en Velperweek. Van het deel ten oosten van Velperweek zie ik het nut niet in. De N40 verbindt Velperweek al met het oosten, daar is geen extra weg voor nodig.

Verder vindt ik de wegnummering wat onlogisch en rommelig. Het is ook erg onhandig dat bijvoorbeeld de N72 ineens bij een afrit N27 gaat heten. Sommige nummers volgen geen logische route en ik kan geen enkel systeem in de nummering vinden.

Wel goed dat Bladel nu Viefhoes heet. Zo wordt je land een stuk origineler! :d
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 06 mar 2012, 15:23

Dank je voor dat! Ik ben bereid veel te doen om mijn land beter te maken ;)
Over die wegnummers: die moeten hier en daar nog aangepast worden. De dubbele N27/N72/N65 zullen andere nummers krijgen en de nieuwe wegen worden gewoon N75 en N65 ;)

Ten oosten van Velperweek is het wel handig daar een ongelijkvloerse stroomweg te hebben, aangezien er veel verkeer uit Maldaria ook die kant op gaat voor o.a. werken enz.
De N75 wordt 2x2 zodat je een goede en snelle oost-westverbinding krijgt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 13 mar 2012, 17:17

De A9 ter hoogte van 't Velt:

https://picasaweb.google.com/1181208156 ... 0606657202

(het zijn 10 plaatjes voor de duidelijkheid)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » do 22 mar 2012, 18:36

Een klein tolstation op de A3 in Brabantia:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door TBR » do 22 mar 2012, 18:58

prachtig :D
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » do 22 mar 2012, 19:23

Heel mooi inderdaad!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » vr 23 mar 2012, 00:06

Echt heel mooi gemaakt :d

Zijn alle Benjilandse snelwegen eigenlijk verlicht?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 23 mar 2012, 07:48

Dank aan allen!
De snelwegen waren vroeger erg vaak verlicht ja. Tegenwoordig is men daar een 'beetje' op teruggekomen. Nu zijn alleen nog de knooppunten, belangrijke afritten, parkeerplaatsen, tankstations en tolstations verlicht. De rest is, als het goed is, duister. De verlichting die hier staat bij het tolstation, houdt even verderop weer op ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 24 mar 2012, 16:02

Tolwegen in Benjiland

Oud en nieuw
Tol wordt er al heel lang geheven op Benjilandse wegen. Al sinds de komst van de Fransen in Benjiland. Sinds de uitbreiding van het snelwegennetwerk van Benjiland in de 20e eeuw, werden er op alle snelwegen tolpoorten geplaatst. Alle Autoroutes werden daarmee tolwegen. Binnenkort gaat dit veranderen. Het plan is om de meeste Autoroutes weer tolvrij te maken. De enige tolsnelwegen worden de A8 (oostelijke omlegging Eendhoeven), A12 (noordelijke randweg Markestad) en een deel van de A9 (vanaf afrit 6: Groeteveljen, tot aan het knooppunt met de A2). Hier is voor gekozen omdat het anders veel te duur zou worden om de snelweg te gebruiken, waardoor er véél meer mensen het OWN zouden gebruiken, wat weer voor onnodige drukte zorgt. Door de nieuwe maatregel wordt het OWN nog wat rustiger, en het rijden voor u goedkoper!

De huidige tolstations op Autoroutes zullen in de loop van de tijd verdwijnen, met als gevolg wel wat werkzaamheden rond de tolstations.

Betalen!
AfbeeldingAAAAfbeeldingAAAAfbeelding
Betaalmiddelen bij de péage. Respectievelijk via Télépéage, creditcard of contant.

Télépéage
Spoiler: weergeven
Het systeem is simpel, als je de snelweg oprijdt, of als er een tolsectie begint, neem je een kaart: dat is het beginpunt van je traject. Als je vervolgens de snelweg verlaat of het toltraject afloopt, betaal je. Dit kan door cash betalen, via creditkaarten of via een abonnement genaamd Télépéage. Voor Télépéage zijn er bij tolstations vaak aparte stroken beschikbaar, waardoor de behandeling snel gaat en je weer vlug op wegrijdt. De optimale snelheid om het kastje in de auto te laten reageren met de tolsystemen is 30 km/h, stoppen is niet nodig!

De normale kilometerprijs is ɠ0,20. Als je een abonnement hebt, betaal je slechts eenmalig ɠ15,- voor een kastje voor in je auto, een jaarbedrag van ɠ25,- en ɠ0,12 per kilometer. Stel, je rijdt 15.000 kilometer per jaar op de Autoroutes van Benjiland. Je betaalt dan normaal 15.000x0,20= ɠ3000,- Als je een abonnement hebt betaal je: 40+(0,12x15000)=ɠ1840,- Télépéage is dus stukken goedkoper!

Als u een abonnement wilt of meer informatie over dit systeem, dan kunt u bellen met 0800-4153535 of via internet. Ga hiervoor naar http://www.liber-t.kbl
Creditcard
Een andere mogelijkheid om tolgeld te betalen is via creditcards. Op ruime afstand van de tolstations staat een bord met daarop informatie over welke creditcards allemaal zijn toegestaan. Bij de tolstations zijn er soms aparte stroken beschikbaar voor creditcard gebruikers, soms moet men gewoon aansluiten in een strook die gedeeltelijk ook voor contant betalen is. Betalen met creditcard levert meestal veel tijdwinst op, omdat het beschuldigde bedrag niet meer bij elkaar hoeft te worden geraapt.

Contant
Ook is het gewoon mogelijk contant te betalen. Het is het meest betrouwbare van allemaal. Wel is het de langzaamste manier van betalen, omdat het niet automatisch gaat.

Boven elke strook staat door middel van elektronische borden met symbolen erop aangegeven of deze strook gesloten of open is, en voor welke betaalmogelijkheid deze bedoeld is.

Bewegwijzering
De bewegwijzering op de toltrajecten wordt beheerd door de Benjilandse Tolwegmoatsjapeej. Zij mogen zelf de borden produceren en plaatsen. Er zijn wel strenge eisen aan de borden, zoals het lettertypegebruik, pijlgebruik e.d. Alleen details als biezen mogen ze aanpassen. Dat komt er dan zo uit te zien. Boven zijn de borden van de BTM, onder de reguliere borden:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op za 24 mar 2012, 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » za 24 mar 2012, 18:07

Het afschaffen van de tol zal wel een grote inkomstendaling opleveren. Waarom wordt het gedaan?

En betekent de 'T' op het donkerblauwe bord (naast A8) 'tol' of iets anders?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » za 24 mar 2012, 18:10

Ik kan het mishebben hoor, maar bijvoorbeeld Frankrijk heeft ook heel veel tolwegen en ik dacht dat dat was omdat ze geen wegenbelasting hebben?
Het is misschien wel handig om de tunnel tussen Zeejdam en Newport te behouden als tolweg.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 24 mar 2012, 19:09

Koen schreef:Het afschaffen van de tol zal wel een grote inkomstendaling opleveren. Waarom wordt het gedaan?
En betekent de 'T' op het donkerblauwe bord (naast A8) 'tol' of iets anders?
Dat klopt ja. Zoals je kon lezen is het gedaan omdat nu veel mensen expres de Autoroutes mijden om zo geen tol te betalen. De inkomsten zijn daardoor al sterk gedaald. Dit nieuwe idee zorgt niet voor veel meer inkomensverlies.
De T op het bord betekent inderdaad Tol.
Matt schreef:Ik kan het mishebben hoor, maar bijvoorbeeld Frankrijk heeft ook heel veel tolwegen en ik dacht dat dat was omdat ze geen wegenbelasting hebben?
Het is misschien wel handig om de tunnel tussen Zeejdam en Newport te behouden als tolweg.
Dat is een goed idee ja. Er zijn ook wegenbelastingen in Benjiland, die nu natuurlijk wat hoger worden. Door deze hogere belastingen worden de staatsinkomens weer een stuk hoger (gewoon symboolpolitiek dus :lol: )

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » za 24 mar 2012, 20:09

Hoe hoog zullen we dan de tol onder het "Glaciesmeer" doen? De tol voor de tunnel mag niet hoger worden dan de kosten van de veerverbinding. (1 personenauto = $ 37,50 = ɠ 23,- wat overeenkomt met ongeveer € 28,50)
Ik zat te denken aan zo'n $ 8-9,50 ofwel ɠ 4,90-5,80, wat overeenkomt met ongeveer € 6,20-7,30. Dit is het tarief voor personenauto's en zal pas ingaan als de meeste autoroutes weer tolvrij worden.

Nu ik het toch hierover heb, Maldary Ferries komt met het voorstel de veerverbinding tussen Zeejdam en Newport per 1 februari 2013 te laten vervallen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 24 mar 2012, 20:18

Matt schreef:Hoe hoog zullen we dan de tol onder het "Glaciesmeer" doen? De tol voor de tunnel mag niet hoger worden dan de kosten van de veerverbinding. (1 personenauto = $ 37,50 = ɠ 23,- wat overeenkomt met ongeveer € 28,50)
Ik zat te denken aan zo'n $ 8-9,50 ofwel ɠ 4,90-5,80, wat overeenkomt met ongeveer € 6,20-7,30. Dit is het tarief voor personenauto's en zal pas ingaan als de meeste autoroutes weer tolvrij worden.
Ja, die richting zat ik ook op te gaan:
- klasse 1 (motoren, auto's) => ɠ6,- (€7,56, afgerond €7,50)
- klasse 2 (bestelwagens, auto's met aanhanger/caravan/lichtere vrachtauto's) => ɠ10,- (€12,60)
- klasse 3 (zwaardere vrachtauto's) => ɠ15,- (€18,90)
Zoiets?
Matt schreef:Nu ik het toch hierover heb, Maldary Ferries komt met het voorstel de veerverbinding tussen Zeejdam en Newport per 1 februari 2013 te laten vervallen.
Oh, oké. Wat is hiervoor de reden? Te weinig gebruik van de ferry zodat hij te duur is om te onderhouden? In dat geval, akkoord.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » za 24 mar 2012, 20:26

Snelwegfreak schreef:Ja, die richting zat ik ook op te gaan:
- klasse 1 (motoren, auto's) => ɠ6,- (€7,56, afgerond €7,50)
- klasse 2 (bestelwagens, auto's met aanhanger/caravan/lichtere vrachtauto's) => ɠ10,- (€12,60)
- klasse 3 (zwaardere vrachtauto's) => ɠ15,- (€18,90)
Zoiets?
Dat vind ik prima. Dat komt dan voor de tol van Maldaria naar Benjiland uit op:
- klasse 1 (motoren, auto's) => $ 10,-
- klasse 2 (bestelwagens, auto's met aanhanger/caravan/lichtere vrachtauto's) => $ 16,50
- klasse 3 (zwaardere vrachtauto's) => $ 24,50
Snelwegfreak schreef:
Matt schreef:Nu ik het toch hierover heb, Maldary Ferries komt met het voorstel de veerverbinding tussen Zeejdam en Newport per 1 februari 2013 te laten vervallen.
Oh, oké. Wat is hiervoor de reden? Te weinig gebruik van de ferry zodat hij te duur is om te onderhouden? In dat geval, akkoord.
Er wordt verwacht dat de veerdienst steeds minder gebruikt zal worden, omdat de tunnel reeds geopend is. De veerboot is 4 keer zo duur als de tunnel en daardoor zal het gebruik nog meer afnemen naar verwacht. Hierdoor zal het onderhoud inderdaad wat duur worden en Maldary Ferries kan zich dat niet bekostigen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 24 mar 2012, 20:29

Matt schreef:Dat vind ik prima. Dat komt dan voor de tol van Maldaria naar Benjiland uit op:
- klasse 1 (motoren, auto's) => $ 10,-
- klasse 2 (bestelwagens, auto's met aanhanger/caravan/lichtere vrachtauto's) => $ 16,50
- klasse 3 (zwaardere vrachtauto's) => $ 24,50
Prima, akkoord.
Matt schreef:Er wordt verwacht dat de veerdienst steeds minder gebruikt zal worden, omdat de tunnel reeds geopend is. De veerboot is 4 keer zo duur als de tunnel en daardoor zal het gebruik nog meer afnemen naar verwacht. Hierdoor zal het onderhoud inderdaad wat duur worden en Maldary Ferries kan zich dat niet bekostigen.
Oké, zoals verwacht. Akkoord ook hiermee. Wel jammer voor de zondagsrijders en toeristen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » zo 25 mar 2012, 00:34

Tien plaatjes van een straat door een dorp heen met twee zijstraten en allerlei oversteken. Er staan geen huizen, zoals je zou verwachten, omdat ik daar geen tijd/meewerkende PC voor had :)
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De avond/nachtplaatjes:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Rob » zo 25 mar 2012, 12:30

Ziet er top uit :d
Komt me een beetje herkenbaar voor ;)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Matt » zo 25 mar 2012, 13:13

Inderdaad heel mooi! Ik vind het groene voor de fietsstrook veel duidelijker dan het rode in Nederland. De niet veel voorkomende aparte fietsstroken in Maldaria zijn ook groen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » zo 25 mar 2012, 14:48

Ziet er goed uit! Persoonlijk vind ik rode fietspaden mooier, maar dit ziet er ook goed uit. Waarom loopt er eigenlijk zo'n grote weg dwars door het centrum? (de Centreallee).
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » zo 25 mar 2012, 14:49

Bedankt iedereen! Zo'n grote weg is het niet hoor, het is bovendien ook gewoon een weg die vanaf hier het centrum weer uit gaat ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door TBR » zo 25 mar 2012, 15:10

prachtig, je visualisaties worden steeds mooier :d :D
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Koen » zo 25 mar 2012, 15:29

Snelwegfreak schreef:Zo'n grote weg is het niet hoor, het is bovendien ook gewoon een weg die vanaf hier het centrum weer uit gaat ;)
Een tweebaansweg door het centrum van een dorp noem ik een grote weg. Ik denk niet dat die capaciteit nodig is en dat het dorp er gezelliger van wordt.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » zo 25 mar 2012, 15:40

In Burghteland lopen er vaak 2x2-wegen door dorpen, maar dat zijn dan ook doorgaande B-wegen. Niet voor niets wordt tegenwoordig vaak gekozen voor een omlegging van zulke wegen...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 27 mar 2012, 23:57

Koen schreef:
Snelwegfreak schreef:Zo'n grote weg is het niet hoor, het is bovendien ook gewoon een weg die vanaf hier het centrum weer uit gaat ;)
Een tweebaansweg door het centrum van een dorp noem ik een grote weg. Ik denk niet dat die capaciteit nodig is en dat het dorp er gezelliger van wordt.
Qua breedte van de weg is hij misschien groot te noemen, maar qua hedendaagse functie en aantal voertuigen valt dat weer heel erg mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten