[KBL] Verkeer en Vervoer

Koninkrijk Benjiland

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

[KBL] Verkeer en Vervoer

Bericht door Snelwegfreak » zo 06 mar 2011, 00:35

WEGEN

Onderhoud / beheer
De wegen in Benjiland staan bekend om haar uitmuntende kwaliteit. Dat komt omdat ze heel belangrijk worden gevonden door de Benjilandse overheid. Bovendien zorgen goed onderhouden wegen voor minder ongevallen en dus minder verkeersslachtoffers. De wegen zijn te verdelen in typen die worden gerangschikt naar onderhoud.

Rijksoverheid
- De Autoroutes, A-prefix (wit op rood)
Département
- De provinciale wegen, N-prefix (zwart op geel)
- Overige asfaltwegen (geen wegnummers)
Gemeenten
- Gewone BIBEKO-wegen
- Woonerven
- Fiets-en voetpaden

Péage
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Betaalmiddelen bij de péage, resp. via télépéage, creditcards of cash

Op de Autoroutes wordt op een aantal trajecten tol geheven. Het systeem is simpel, als je de snelweg oprijdt, of als er een tolsectie begint, neem je een kaart: dat is het beginpunt van je traject. Als je vervolgens de snelweg verlaat of het toltraject afloopt, betaal je. Dit kan door cash betalen, via creditkaarten of via een abonnement genaamd Télépéage. De normale kilometerprijs is 12 cent. Als je een abonnement hebt, betaal je slechts eenmalig 15 gulden voor een kastje voor in je auto, een jaarbedrag van 25 gulden en 7 cent per kilometer. Stel, je rijdt 15.000 kilometer per jaar op de Autoroutes van Benjiland. Je betaalt dan normaal 15.000x0,12= 1800 gulden. Als je een abonnement hebt betaal je: 25+(0,07x15000)=1075 gulden.

Maximumsnelheden
Autoroutes: 130km/h / 110km/h
Provinciale wegen: 90km/h
Overige BUBEKO-wegen: 70km/h
Bibeko: 50km/h
Wijken / woonerven: resp. 30 en 15km/h.
*vrachtwagens, bussen, -met aanhanger

Rijstrookbreedtes
Autoroutes: 3,75 m (+pechstrook van min. 3m)
Provinciale wegen: 3,5m (+redresseerstroken van 1,5-2m)
Bibeko-wegen: 3-3,25m
Woonerf: Geen asmarkering dus rijbaanbreedte 4-6m
Fietspad: 3-4m (tweerichtingsverkeer), 1-1,5m (eenrichtingsverkeer).

Wegmarkeringen
Autoroutes
- Asmarkering: Lengte 2,5m, tussenruimte 10m. Breedte strepen 20cm.
-Zijlijnen: Breedte strepen 25cm.
- Blokmarkering: Lengte 1m, tussenruimte 1,5m. Breedte strepen 30cm
BUBEKO
- Asmarkering: Lengte 2,5m, tussenruimte 10m. Breedte strepen 15cm.
- Zijlijnen: Breedte strepen 20cm.
- Blokmarkering: Lengte 2m, tussenruimte 3m. Breedte strepen 20cm
BIBEKO
- Asmarkering: Lengte 2,5m, tussenruimte 10m. Breedte strepen 10-15cm.
- Zijlijnen: Geen, of breedte strepen 10-15cm.
- Blokmarkering: Lengte 1m, tussenruimte 1,5m. Breedte strepen 10-15cm
Wijken / woonerven
- Geen markeringen.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op do 28 mar 2013, 23:48, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 08 mar 2011, 19:18

Weekblad Snelwegfreak Bewegwijzering NV schreef:Ivar (Snelwegenkenner)
Hopelijk geen doelendiscussies?

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegenkenner » wo 09 mar 2011, 00:39

Hier fictieve doelendiscussies en op het wegenforum realistische.
Geintje. :P
Ik zal wel de doelen opstellen, maar er niet over discussieren. Of is dat eerste namens mijn onderschrift ook teveel gevraagd?

Graag heb ik hier duidelijkheid over, om zoveel mogelijk irritaties te voorkomen. Dan is dat ook uit de wereld.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 mar 2011, 16:12

Algemeen Dagblad Benjiland schreef:Afschàffing maximum snelheed 's nachts onderzocht

Eindhoven - Rijkswaterstaat gaat een mogelijke ophoging van de maximumsnelheid onderzoeken. Dit na jarenlange discussies over de snelheden die 's nachts aan de lage kant waren. Rijkswaterstaat gaat onderzoeken of 's nachts de maximumsnelheid kan vervallen of verhoogd kan worden.

Mocht dit niet lukken dan wil Rijkswaterstaat kijken naar een eventuele algehele verhoging van de maximumsnelheid van 130km/h op de Autoroutes naar 160 km/h. Rijkswaterstaat heeft ook al laten weten dat wanneer de maximumsnelheid verhoogd wordt, er ook maatregelen moeten worden genomen aan de weg zelf. Zo moeten bijvoorbeeld sommige vangrails versterkt worden en de wegmarkeringen worden aangepast.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door JeroenF1 » vr 11 mar 2011, 16:13

Dan ben je wel snel aan de andere kant van het land. :)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 mar 2011, 17:53

Het lijkt er op dat het niet door gaat, als ik de eerste reacties hoor van politici die nu al zeggen dat ze een eventueel wetsvoorstel sowieso af zullen wijzen...
Algemeen Dagblad Benjiland schreef:Neeje signaleringportálen

Eindhoven - Op de A4 bij Maaskantje zijn vandaag de eerste nieuwe signaleringportalen geplaatst. Deze portalen hebben matrixborden die allerlei soorten informatie kunnen aangeven. Als er niks aan de hand is temperatuur en tijdstip en anders rijstrookwijzigingen, snelheden en waarschuwingen. Deze elektrische borden moeten er voor zorgen dat er minder kop-staartbotsingen plaatsvinden bij files en dat er gewerkt kan worden met variabele snelheden. De nieuwe portalen staan gemiddeld om de drie kilometer. Het is de bedoeling dat deze portalen uiteindelijk op elke Autoroute komen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 11 mar 2011, 18:01

Mooie matrixborden. Heeft wel iets Duits ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door JeroenF1 » vr 11 mar 2011, 18:24

Inderdaad, erg leuk! :D
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegenkenner » za 12 mar 2011, 16:04

Ik start bij de A1 als doelenadviseur, de Centraal-Brabantiasnelweg, richting het eiland Brabantia. In verband met de gedetailleerdheid met de kaart heb ik sommige (kleinere) afritdoelen niet kunnen verwerken. Daar heb ik vraagtekens neergezet en kunnen mogelijk in de toekomst onthuld worden.
Spoiler: weergeven
A 1
Ter info: Het verste doel staat bovenaan. Het doel in hoofdletter is het hoofddoel/control city/hauptfernziel.
De pijltjes geven de richting aan. De doelen hebben betrekking op de kaart van Benjiland in het topic van kaarten.

KP A9/A1:
^ A1
Dongel
Noorderhaven
HEERHUGOWAARD
> A9
HEELSTAD
< A9
'T VELT
Luchthaven Eindhoven

Afr 36:
^ A1
Dongel
Noorderhaven
HEERHUGOWAARD
> N27
???????

Afr 35:
^ A1
Dongel
Noorderhaven
HEERHUGOWAARD
>
Woud
???????

Afr 34:
^ A1
Dongel
JOURE
> N1
Noorderhaven
Heerhugowaard
???????

Afr 33:
^ A1
Dongel
JOURE
>
???????

Afr 32:
^ A1
Dongel
JOURE
>
Jawquerum
???????

Afr 31
^ A1
Dongel
JOURE
>
???????

Afr 30
^ A1
DONGEL
> N3
Schonendam
Joure

Afr 29
^ A1
DONGEL
>
Schonenhaven
???????

Einde A1 Begin A3.
Aanmerkingen zijn per PB altijd welkom.

Reden wijziging: ik vond het hoofddoel in rode letters niet zo lekker werken, dus heb ik het in hoofdletters gedaan.
Laatst gewijzigd door Snelwegenkenner op di 05 jul 2011, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 14 mar 2011, 16:27

Algemeen Dagblad Benjiland schreef:Onderzoek Rijkswaterstaat positief

Eindhoven - Het onderzoek van Rijkswaterstaat heeft een positief resultaat opgeleverd. Uit de resultaten blijkt dat een algehele verhoging van de maximum snelheid niet mogelijk is, maar een tijdelijke verhogen van de maximumsnelheid 's nachts wel mogelijk is. Via matrixborden kan dan 's nachts de maximumsnelheid verhoogd worden.

De coalitiepartijen hebben vandaag direct een wetsvoorstel ingediend om de maximumsnelheid variabel te regelen 's nachts. De regering vergaderd morgen over de kwestie. Als het voorstel wordt goedgekeurd, kan de snelheid op de Autoroutes 's nachts omhoog van 130 naar 140 of zelfs 150 km/h.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Kaaiman » ma 14 mar 2011, 16:29

Hebben ze dat in drie dagen helemaal onderzocht? :|
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » ma 14 mar 2011, 16:33

Ja, ze hoefden alleen te onderzoeken of het kon qua kwaliteit en wegbebakening. Dus kwaliteit asfalt, reparaties vangrails, bebording bij bochten, lengte wegmarkeringen etc. Dankzij het gebrek aan bureaucratie kan dit vrij snel gebeuren.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 15 mar 2011, 20:19

Algemeen Dagblad Benjiland schreef:Koamer keurt veurstel goed, moar ploatst oek kánttèkeningen

Eindhoven - De Tweede kamer heeft vandaag vergaderd over het wetsvoorstel dat 's nachts de maximumsnelheid op de Autoroutes omhoog kan naar 150 km/h door middel van dynamische bebording boven de weg. De Kamer had echter wel een paar voorwaarden gesteld. Het nieuwe wetsvoorstel gaat in vanaf 1 april.

Milieu en geluid
Zo wil de Kamer niet dat het milieu en de nachtrust 's nachts verstoord worden door dit nieuwe wetsvoorstel. Daarom moeten er op sommige trajecten geluidsschermen komen en moet er extra beplanting geplaatst worden langs de weg. Bovendien moeten alle nieuwe auto's vanaf 2012 aan een strengere voorwaarde voldoen wat betreft CO2-uitstoot. Tot slot wil de Kamer dat rond de grote steden de snelheid niet omhoog gaat, maar gewoon bij 130 of 110 km/h blijft.

Beboeting
De tweede kanttekening van de oppositie was dat de nieuwe hogere snelheid ook wordt nageleefd. Om dat te bereiken moet er een trajectcontrole ingevoerd worden. Dat houdt in dat in een bepaald traject camera's de snelheid registreren van de langsrijdende voertuigen. Rijd je te snel, dan kun je binnen een paar weken een brief op de mat ontvangen.

Het nieuwe voorstel moet alleen nog door de Eerste Kamer, maar gezien de voorwaarden van de coalitie is de kans zeer groot dat ook de Eerste Kamer instemt met dit voorstel.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » di 15 mar 2011, 21:53

Autoroute A6, afrit 11
D367, Randstad/Markdam|D367, Veurland/Markenstad

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
Berichten: 34
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
Locatie: 't Velt (Benjiland)

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegenkenner » wo 16 mar 2011, 19:28

Die snelweg moet nog gebeuren qua doelen, maar nu heb ik daar geen tijd voor. :|
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » wo 16 mar 2011, 20:34

Klopt, maar dat heeft met jouw agenda natuurlijk bij lange na niet de hoogste prioriteit dus wees gerust ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 mar 2011, 19:06

De bewegwijzering voor Autoroutes is iets aangepast:

Afbeelding

De oude bewegwijzering (links) stamt al uit 1972 en Rijkswaterstaat vond dat het wel iets strakker en moderner kon. Er verandert qua uiterlijk niet veel, enkel iets andere pijlen en een ander (geïntegreerd) afritaanduiding.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 mar 2011, 22:36

De verkeersborden van Benjiland ook gelijk maar laten zien:

* zie beneden *
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op za 19 mar 2011, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door JeroenF1 » vr 18 mar 2011, 22:51

Ziet er goed uit, zeker o08 ben ik fan van. ;)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » vr 18 mar 2011, 22:56

Dank je! ;)
Bord o08 staat voor een pechhaven, zoals je al wist waarschijnlijk. Ook op de Benjilandse Autoroutes heb je deze pechhavens. Ondanks dat er een pechstrook is van minimaal drie meter, is er ook om de twee kilometer zo'n pechhaven inclusief een praatpaal.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » vr 18 mar 2011, 23:55

Ziet er prima uit, al heb ik wel een paar opmerkingen:
  • Waarom hebben de borden R04a en b andere pijlen dan R03a en b? Hetzelfde geld voor R7 en W08. Ook o23 is afwijkend
  • En waarom gebruik je niet overal hetzelfde autosymbool?
  • Heb je geen adviessnelheidborden?
  • W12 vind ik wat minder geslaagd. De auto's zitten meestal dichter op elkaar bij dat bord
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 19 mar 2011, 00:28

MandelSoft schreef:Ziet er prima uit
Dank je ;)
MandelSoft schreef:[*]Waarom hebben de borden R04a en b andere pijlen dan R03a en b? Hetzelfde geld voor R7 en W08. Ook o23 is afwijkend
Klopt, komt omdat op elk bord een ander soort pijl mooier is. Over het algemeen zijn het wel allemaal hartkoppijlen, die eigenlijk zeer weinig van elkaar verschillen.
MandelSoft schreef:[*]En waarom gebruik je niet overal hetzelfde autosymbool?
Dat is een kwestie van tijd eigenlijk. Ik zat zo boordevol ideeën dat ik per ongeluk alles door elkaar heen heb gebruikt.
MandelSoft schreef:[*]Heb je geen adviessnelheidborden?
Nee.
MandelSoft schreef:[*]W12 vind ik wat minder geslaagd. De auto's zitten meestal dichter op elkaar bij dat bord
Dat is jouw mening, het bord is zo rustiger en (vind ik) ook mooier.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 19 mar 2011, 15:58

Nieuwe versie, zoals ik hem eigenlijk direct had moeten posten... Maar ja, je kent mijn enthousiasme :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Kaaiman » za 19 mar 2011, 21:23

In vind je oude afritkader vele malen mooier en minder schreeuwerig.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [KBL] Infrastructuur

Bericht door Snelwegfreak » za 19 mar 2011, 21:48

Het is inderdaad iets drukker geworden. Volgens mij valt het allemaal wel mee, als het echt te erg wordt kan het altijd nog op een ruiter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast