Pagina 14 van 25

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: za 02 jun 2012, 11:09
door Matt
Ook ik kan hem niet downloaden. Je zou hem op Dropbox kunnen zetten. Even een account aanmaken en in de publieke folder zetten. Iedereen die de link heeft kan hem dan openen zonder te registreren of andere omweg. ;)

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: za 02 jun 2012, 11:34
door Theodoor
Je mag hem ook mailen naar -weggehaald-.
Dan voeg ik hem toe als bijlage.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: za 02 jun 2012, 11:39
door Arne Govaerts
Hoewel ik geen land in Atlantis meer heb, ben ik wel nieuwsgierig naar wat er nu en dan veranderd, maar ik kan het bestand evenmin openen.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: za 02 jun 2012, 14:24
door Snelwegfreak
Juist. Hier was ik al bang voor. Jammer. Als het goed is wordt het binnenkort opgelost ;)
Er is niet bijster veel veranderd aan de verkeersborden, maar dit is meer een algemeen overzicht.

@Theodoor: je hebt mail.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: za 02 jun 2012, 14:28
door Theodoor
Hij is toegevoegd aan je laatste bericht.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 jun 2012, 19:24
door Snelwegfreak
Hierbij een PDF over de 'Richtlijnen wegmarkeringen Benjiland'

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 jun 2012, 20:30
door Matt
Netjes! Ik neem aan dat Snelwegfreak heeft gervaagd het te uploaden?
Overigens ben ik niet heel erg bekend met sommige begrippen. Van dat soort dingen weet ik niet zo veel af. Wat is een kruipstrook en wat zijn kanalisatiestrepen? Verder goed bedacht en mooi uitgewerkt!

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 jun 2012, 23:18
door Theodoor
Ja, klopt. Auteur is inmiddels gewijzigd (was ik even vergeten).

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 jun 2012, 23:25
door sirdanilot
Een kruipstrook is, neem ik aan, een inhaalstrook in bergachtige gebieden. Wat 'kanalisatiestrepen' zijn weet ik ook niet.

Verder: ongelooflijk gedetailleerd document ! Reken maar dat mensen dit als naslagwerk gaan gebruiken voor de wegmarkeringen, hopelijk mag dat ;) Voorlopig heb ik daar nog geen tijd voor, maar als ik ook zo'n document maak over wegmarkeringen in burghteland ga ik dit zeker gebruiken (al zijn sommige dingen natuurlijk anders, zoals dubble witte middenstreep ipv geel etc.)

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: wo 13 jun 2012, 23:49
door Snelwegfreak
sirdanilot schreef:Een kruipstrook is, neem ik aan, een inhaalstrook in bergachtige gebieden. Wat 'kanalisatiestrepen' zijn weet ik ook niet.
Dat klopt. Kanalisatiestrepen.
sirdanilot schreef:Verder: ongelooflijk gedetailleerd document ! Reken maar dat mensen dit als naslagwerk gaan gebruiken voor de wegmarkeringen, hopelijk mag dat
Dank u! En aan Matt ook, uiteraard ;) En ja, uiteraard mag dat ;)

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 09:22
door MandelSoft
Mooi document. Eén vraagje: wat doe je met spitsstroken?

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 13:08
door Kaaiman
^^ Mag ik een gok doen? Niets. Omdat een gewone verbreding beter is.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 13:49
door Snelwegfreak
Ding ding ding!! Kaaiman gaat door voor de koelkast! :d

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 14:13
door sirdanilot
In Burghteland heeft men ook geen spitsstroken. Dan wordt liever de vluchtstrook opgeofferd en stelt men DYNAMAX in voor de veiligheid. En op termijn uiteraard een robuuste verbreding.

Vrachtwagenstroken, wisselbanen en andere zaken worden aangegeven met lange markering (een beetje zoals in het Benjilandse document, maar waarschijnlijk iets minder lang).

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 14:43
door MandelSoft
Schellingen en Imaginië gebruiken sporadisch spitsstroken (in het centrum van Konrad vind je er een). Deze worden met lange strepen aangegeven, zowel in het geval dat de spitsstrook op de meest linkse rijstrook is als dat deze op de meest rechtse rijstrook is. Dezelfde markering wordt gebruikt voor busstroken.

Als je in Benjiland spitsstroken zou aangeven, zou ik het doen zoals je al de busstroken aangeeft.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: do 14 jun 2012, 23:12
door Snelwegfreak
Nee, dat zou ik dan niet zo doen. Ik zou denk ik gewoon de asmarkering op Autoroutes omdraaien. Dus, in plaats van 5-15, 15-5 meter. Beetje (heel veel) op de Belgische manier ;)

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: ma 13 aug 2012, 16:44
door Snelwegfreak
Verkear in Benjiland schreef:Downgrading in Benjiland!

De A3 in Brabantia is vanaf vandaag officieel gedowngrade naar N65 (2x2 Snelweg (snelweg=Benjilands voor expressweg)). Bovendien wil men in heel Benjiland het aantal N-wegen drastisch verminderen. De bedoeling is om groot deel van de N-wegen aan de provincies te geven. Op dit moment beheert de Staat alle A- en N-wegen en dat kost de Staat teveel. Daarom moeten lagere overheden daarbij een steentje bijdragen. De huidige N-wegen worden dan nummerloze wegen. Aan het wegprofiel zal niet veel veranderen. De N-wegen die gedowngrade gaan worden blijven het karakter van een N-weg houden met 90 km/h als maximumsnelheid. Alleen bijde A3 worden de vluchtstroken hier en daar verwijderd en gaat de maximumsnelheid naar 110 km/h. De belangrijkste reden om de A3 te declassificeren is naast het kostenaspect het aantal voertuigen dat er rijdt. Dat is veel te laag om een autosnelweg te rechtvaardigen.

Kaartje van in ieder geval de gedowngrade A3 in Brabantia: http://i.imgur.com/pKncE.png

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 aug 2012, 00:00
door sirdanilot
Een downgrading door te lage intensiteit OK, maar deze weg lijkt me toch wel een redelijk belangrijke doorgaande functie te hebben. Ondanks de lage intensiteit heeft die weg dan toch wel nut als grote reistijdverkorter voor de regio. Met 130 ben je immers sneller op je bestemming dan met 110. De economische belangen lijken groter dan de onderhoudsmeerkosten van een paar vluchtstrookjes.

Dit weet men in Burghteland ook, en daarom zijn er de laatste tijd veel vrij rustige wegen opgewaardeerd tot autosnelweg aan 140 km/u. Dit verkort de reistijd en vooral ook veiligheid aanzienlijk. Dit waren eerst vaak expresswegen met levensgevaarlijke oversteken, kruispunten en erfaansluitingen. Door dat allemaal weg te halen en er een bord 140 neer te zetten, krijgt de regio een economische impuls (zichtlocaties langs snelweg voor bedrijven) en wordt de reistijd verminderd. Een voorbeeld van zo'n project is de A10. Een stukje van die snelweg loopt nu eigenlijk van 'niets naar nergens' (geen verbinding met snelwegennetwerk) maar heeft toch nut door een vergrote veiligheid en verkorte reistijd.

Een weg die wél kans maakt op downgrading in burghteland is het stompje A33 bij Ajalendal. Dit is echter ook niks meer dan een GTI. Waarschijnlijker is het dat men op een gegeven moment zal besluiten om één rijbaan daarvan buiten gebruik te stellen, zodat een 1x2 weg ontstaat. Voor de capaciteit ruim voldoende. Momenteel is Riiksweghendienst dit nog niet van plan. Daadwerkelijke downgrading is gebeurd op de B01 (voormalig A01), maar dit was omdat deze weg het predikaat 'A-weg' niet waardig was, en de maximumsnelheid omlaag moest.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 aug 2012, 00:03
door Snelwegfreak
sirdanilot schreef:De economische belangen lijken groter dan de onderhoudsmeerkosten van een paar vluchtstrookjes.
Dat is uiteraard ook zo, alleen zal een overheid dat nooit zo zeggen.

Over de veiligheid hoef je je hier geen zorgen te maken. Als ex-Autoroute is het een 2x2 weg met rijstroken van minimaal 3,5 meter breed, redelijk lange invoegstroken, ongelijkvloerse kruisingen en gescheiden rijbanen. Over de reistijd wordt niet gerept. Dat is onbelangrijk in dit geval. Zo vreselijk veel verkeer ging er nou ook niet meer over de A3. De capaciteit van de weg blijft uiteraard ook gelijk.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 aug 2012, 00:19
door sirdanilot
Het politieke klimaat zal in Benjiland wel anders zijn. Het verschil is natuurlijk ook dat Burghteland nu eenmaal een groter land is, dat ook nog lang geen volledig infrastructureel netwerk heeft. Hele gebieden zoals het noorden zijn simpelweg nauwelijks ontsloten en liggen erg afgelegen. Ook zijn veel wegen erg onveilig met vaak hoge maximumsnelheden op wegen waar erfaansluitingen zijn en soms zelfs langzaamverkeer rijdt. Begrippen als 'reistijd' en 'verkeersveiligheid' zijn dan actuelere dan begrippen als 'onderhoudskosten', 'capaciteit' en 'downgrading'. In stedelijke gebieden is dat natuurlijk anders.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 aug 2012, 00:28
door Snelwegfreak
sirdanilot schreef:Het politieke klimaat zal in Benjiland wel anders zijn. Het verschil is natuurlijk ook dat Burghteland nu eenmaal een groter land is, dat ook nog lang geen volledig infrastructureel netwerk heeft. Hele gebieden zoals het noorden zijn simpelweg nauwelijks ontsloten en liggen erg afgelegen.
Dat klopt zeker. Die gebieden vind je in Benjiland niet echt. Er is altijd wel een fatsoenlijke weg te vinden.
sirdanilot schreef:Ook zijn veel wegen erg onveilig met vaak hoge maximumsnelheden op wegen waar erfaansluitingen zijn en soms zelfs langzaamverkeer rijdt. Begrippen als 'reistijd' en 'verkeersveiligheid' zijn dan actuelere dan begrippen als 'onderhoudskosten', 'capaciteit' en 'downgrading'. In stedelijke gebieden is dat natuurlijk anders.
Dat zal in Benjiland niet voorkomen. Nu de federale overheid wat meer op de uitgaven moet letten, wordt er hier en daar dus flink afgewaardeerd. Dit heeft zoals ik zei geen gevolgen voor reistijd en/of verkeersveiligheid. Het wordt alleen wat goedkoper voor de federale overheid.

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: di 14 aug 2012, 16:03
door Snelwegfreak
Dagblad van 't Züje schreef:Iersjot wil omleijing A4

Dinsjdag 14 Aoegst 2012, van onsje versjlaaggeaver,

ZEEJDAM - De gemeente Iersjot wil af van de Autoroute A4 die dwars door de stad loopt. Momenteel is Iersjot niet de enige stad waar het voorkomt dat zo'n drukke weg dwars door de stad loopt Ook de snelweg N10 loopt dwars door de kernen van Elbmeer en Weejland. In Iersjot klagen de mensen al jaren vanwege de stank en het geluid en bovendien de veiligheid. De gemeente wil dat de Staat kijkt of het mogelijk is een omlegging te creeëren, of de A4 via een tunnel te laten passeren, want 'dit kan zo niet langer' volgens burgemeester Van Gent. De kans is aanwezig dat de Staat er de komende jaren niks aan kan doen, omdat het gezegd heeft het budget voor nieuwe wegen drastisch te verlagen.

Huidige situatie A4 Iersjot: http://i.imgur.com/penGN.png

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 20:33
door Snelwegfreak
Treinen in Benjiland

De treinen worden beheerd door staatsbedrijf BenjiRail. Er zijn in Benjiland twee soorten treinen. Intercity's en Lokoalsjpeur (sprinters). Het materiaal van de Intercity's bestaat uit ICMm-toestellen. *over de sprinters moet ik nog even nadenken*

Intercity's
http://i.imgur.com/z6CE5.jpg
http://i.imgur.com/lU6XQ.jpg
http://i.imgur.com/oEXRN.jpg
http://i.imgur.com/HxOK5.jpg
http://i.imgur.com/kq0VL.jpg

Lokoalsjpeur
*nog niet bekend*

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 20:40
door TBR
BenjiRail rijdt dus met Nederlands materieel?

Re: [KBL] Infrastructuur

Geplaatst: zo 25 nov 2012, 20:56
door Snelwegfreak
Voor de Intercity's wel, ja. Vanwege het comfort en de algehele prestaties.