Pagina 22 van 25

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 04 aug 2013, 12:39
door SjorsB
Wauw Benjamin, echt geweldig mooie borden, top gedaan :d

De bewegwijzering voor Uneta is in principe klaar, wel komen er daarvan nog borden voor
- De grens
- Internationaal
- Verzorgingsplaatsen
- Nog wat OWN

Of de andere verkeersborden ooit nog komen weet ik zo net niet

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 04 aug 2013, 22:20
door Snelwegfreak
Dank je wel! Ik ben benieuwd naar jouw ontwerpen ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 11:25
door SjorsB
Top, als ik thuis ben ga ik er meteen aan beginnen ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 16:53
door Snelwegfreak
De CTA-bakken zoals ze tegenwoordig op het station hangen:
Afbeelding

Samen met wat spoorwegborden:
Afbeelding

De spoorwegseinen zijn hetzelfde als in Nederland, alleen heeft Benjiland ook rood-knipperen, wat betekent dat het spoor afgesloten is. Meestal gebeurt dat tijdens werkzaamheden of ongevallen.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 16:59
door SjorsB
Leuk, hoe moet ik me dat laatste bord voor me zien?

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:01
door Snelwegfreak
Welk laatste bord? Die witte punten die van 3 naar 2 naar 1 gaan? Simpel: eerst staan de drie witte punten er, enige afstand verder 2 witte punten, weer enige afstand verder 1 witte punt en daarna komt een sein ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:03
door TzM23
Ziet er goed uit! Ik was er zelf ook me bezig geweest, maar dat lukte niet helemaal.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:11
door SjorsB
Oh zo. :)

Ook ik heb wel eens CTA's en stationsbewegwijzering gemaakt, maar daarmee ben ik nu opnieuw begonnen omdat het vorige er niet uit zag eigenlijk (mijn Inkscape-skills zijn flink verbeterd) ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:11
door Snelwegfreak
Ben wel benieuwd naar jullie creaties ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:19
door TzM23
Ik zeg al wel dat Tholenië nog van die oude omklapbakken heeft.

Hoe geef je het gebod om geluidssignalen te geven eigenlijk aan?

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:21
door Snelwegfreak
Geen idee... Kijk hier eens, misschien staat het er tussen ;)

http://www.railmeester.nl/mediapool/69/ ... enboek.pdf

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 17:21
door SjorsB
Dat is dus dat je moet toeteren...

Er is een wikipedia lijst van borden langs het spoor.

Edit:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegsein is handig...

Edit 2
O jee, ik was too slow.
Swf was sneller.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: ma 05 aug 2013, 18:18
door SjorsB
Ik zit nu dus dat document met al die borden en seinen te lezen, ik zie net dat er in NL ook een rood knipperend sein bestaat...
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 21:55
door Matt
Snelwegfreak schreef:Daar heb je een punt. Al denk ik dat het met het grenstanken wel mee zal vallen. Ik weet niet hoe hoog de benzineprijs in Maldaria is, maar in Benjiland was het voor een liter Euro 95 ɠ1,05 (€1,323). Ik verwacht ook niet dat het hele land massaal naar Maldaria zal gaan. Als het daar al goedkoper is, zal het een enkeling zijn. Kan ook zijn dat het grenstanken vanuit Maldaria in Benjiland minder wordt. Maar goed, dit alles ligt aan de benzineprijs in Maldaria ;)
In Maldaria ligt de benzineprijs op omgerekend €1,269. Het is dus iets goedkoper dan in Benjiland, maar het ontloopt elkaar niet zoveel. Op twee van de drie oeververbindingen wordt tol geheven. Ook is er in het noorden niet veel grensoverschrijdend verkeer vanwege benzineprijzen.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: vr 09 aug 2013, 22:39
door Snelwegfreak
Kijk, dat bedoelde ik dus. Dat grenstoerisme valt dus enorm mee, als het er al is.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 01:46
door Snelwegfreak
Na een lange tijd weer eens wat visualisaties. Dit is de A15, afrit 5: Slenken.

Afbeelding
Afbeelding
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 02:16
door Faylin
Zoals we van jou gewend zijn, ziet dat er weer super uit! Keep on the good work :d

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 09:16
door sirdanilot
Zoals ik op het wegenforum heb gezegd ziet het er echt prachtig uit !

Wel is de afrit wellicht een beetje oversized uitgevoerd... een volledig trompetknooppunt voor een niet zo belangrijke afrit zie je niet zo vaak ;)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 11 aug 2013, 09:31
door TzM23
Leidt de afrit naar een belangrijke N-weg? Anders is zo'n constructie wel erg duur lijkt me. Voor ze rest is het wat we van je gewend zijn: topkwaliteit! :)

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 16:15
door Snelwegfreak
Wegprofielen Benjiland

Deze gelden sinds enkele jaren en worden bij onderhoud of nieuwbouw zo toegepast zodat ze over enkele jaren overal zo voorkomen en er een consequente vorm van wegontwerp is. Deze maatvoering en profielen zijn dan ook vastgelegd in de EROBI (Eisen en Richtlijnen voor Ontwerp der Benjilandse Infrastructuur). Dit document is een handboek waaraan het ontwerp van Benjilandse wegen moeten voldoen. In de EROBI staan voornamelijk eisen en maatvoering van wegen en alle randzaken die daarbij komen kijken zoals verhardingen. Hieronder de wegtypen en hun profiel zoals ze voorkomen in Benjiland. Het grote verschil met de oude richtlijnen is het verdwijnen van expreswegen als categorie (de wegen die overbleven in die categorie zijn of worden opgewaardeerd tot autosnelweg), en het loslaten van de D-nummering in Benjiland. Er zijn nu alleen nog Autoroutes (A-wegen) en Nasjenoalwegen (N-wegen) als genummerde wegen.
Autoroute Type I (130 km/h, 2x2 rijstroken)
Verhardingsbreedte per rijbaan = 12,00 meter
Rijstrookbreedte = 3,65 meter
Redresseerstrook = 1,20 meter
Vluchtstrook = 3,50 meter
Middenberm = > 0,70 meter (Step-barrier) of > 2,00 meter (geleiderail)
Asmarkering = 6-12 meter
Dikte markeringen = 0,20 meter
Opvallend:
• Fysieke rijbaanscheiding verplicht
• Ongelijkvloersheid verplicht

Autoroute Type II (130 km/h, 2x3 rijstroken)
Verhardingsbreedte per rijbaan = 16,00 meter
Rijstrookbreedte = 3,65 meter
Redresseerstrook = 1,55 meter
Vluchtstrook = 3,50 meter
Middenberm = > 0,70 meter (Step-barrier) of > 2,00 meter (geleiderail)
Asmarkering = 6-12 meter
Dikte markeringen = 0,20 meter
Opvallend:
• Fysieke rijbaanscheiding verplicht
• Ongelijkvloersheid verplicht

Nasjenoalweg Type I (90 km/h, 2x2 rijstroken)
Verhardingsbreedte per rijbaan = 7,70 meter
Rijstrookbreedte = 3,25 meter
Redresseerstrook = 0,60 meter
Middenberm = > 4 meter
Asmarkering = 3-9 meter
Dikte markeringen = 0,15 meter
Opvallend:
• Mogelijk fysieke rijbaanscheiding
• Ongelijkvloersheid gewenst, niet verplicht

Nasjenoalweg Type II (90 km/h, 2x1 rijstroken) (gewenst profiel)
Verhardingsbreedte = 8,20 meter
Rijstrookbreedte = 3,50 meter
Redresseerstrook = 0,60 meter
Asmarkering = 3-9 meter
Dikte markeringen = 0,15 meter

Nasjenoalweg Type II (90 km/h, 2x1 rijstroken) (minimaal profiel)
Verhardingsbreedte = 7,20 meter
Rijstrookbreedte = 3,15 meter
Redresseerstrook = 0,45 meter
Asmarkering = 3-9 meter
Dikte markeringen = 0,15 meter

Boeteweg (70 km/h, 2x1 rijstroken)
Verhardingsbreedte = 6,30 meter
Rijstrookbreedte = 3,15 meter
Asmarkering = 3-9 meter
Dikte markeringen = 0,10 meter

Stadweg Type I (50/70 km/h, 2x2 rijstroken)
Verhardingsbreedte per rijbaan = 6,90 meter
Rijstrookbreedte = 3,15 meter
Redresseerstrook = 0,30 meter
Middenberm = > 2 meter
Asmarkering = 2-6 meter
Dikte markeringen = 0,10 meter

Stadweg Type II (50 km/h, 2x1 rijstroken)
Verhardingsbreedte = 6,00 meter
Rijstrookbreedte = 3,00 meter
Asmarkering = 2-6 meter
Dikte markeringen = 0,10 meter

Stadweg Type III (50 km/h, 2x1 rijstroken, met fietssuggestiestroken)
Verhardingsbreedte = 6,50 meter
Rijbaanbreedte = 3,50 meter
Breedte fietssuggestiestroken = 1,25 meter
Asmarkering = 2-6 meter
Lengtemarkering fietssuggestiestroken = 1-1 meter
Dikte markeringen = 0,10 meter

Vrijliggend fietspad (één richting)
Breedte = 2,00 meter

Vrijliggend fietspad (twee richtingen)
Breedte = 3,50 meter
Asmarkering = 1-3 meter
Dikte markeringen = 0,10 meter

Voetpad
Breedte = > 1,80 meter

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 17:35
door sirdanilot
Zijn er dan geen bibeko 70 wegen meer die 1x2 zijn? In Burghteland komt dit namelijk regelmatig voor.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 17:43
door Snelwegfreak
Nee. Die hebben ook niet bestaan in Benjiland. Vanwege de veiligheid kan dit binnen bebouwde kom alleen op 2x2 wegen die gelden als hoofdontsluiting voor delen van een stad. 70 km/h op 2x1 wegen binnen de bebouwde kom komen niet voor.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 18:12
door sirdanilot
Maar wegen die verkeerstechnisch bubeko zijn, maar wél door de stad lopen, komt dat wel voor?

Overigens zijn in Burghteland ook veel van deze wegen inmiddels 50 per uur, maar zeker niet allemaal.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 18:59
door Snelwegfreak
Dat komt wel voor ja. Er zijn uiteraard autosnelwegen die door de stad lopen, of andere hoofdwegen. Die zijn dan respectievelijk 110 of 70 km/h.

Re: [KBL] Verkeer en Vervoer

Geplaatst: zo 13 okt 2013, 19:09
door Koen
Is 'Boeteweg' een officiële aanduiding voor een soort weg? Het lijkt me, zeker vanuit de overheid gezien, een rare naam voor een wegtype.