[TXE] Txeōeion
Re: [TXE] Txeōeion
Een nieuwe versie met nu alle rivieren ingetekend.
Het noorden is wat regenachtiger verwacht ik.
Het noorden is wat regenachtiger verwacht ik.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [TXE] Txeōeion
Ziet er mooi uit! Ik zou wel de kleur van de letters die over de zee heen staan veranderen want dat is nu onleesbaar.
Re: [TXE] Txeōeion
Inderdaad, dat had ik even over het hoofd gezien.SjorsB schreef:Ziet er mooi uit! Ik zou wel de kleur van de letters die over de zee heen staan veranderen want dat is nu onleesbaar.
Re: [TXE] Txeōeion
Een eerst versie van de kaart van Seovië, nu met steden toegevoegd.
3x 1.000+
5x 500-1000
8x 200-500
23x 100-200
35x 50-100
Bij een urbanisatiegraad van 70% zou dit een bevolking van zo'n 37 miljoen (54inw/km2) betekenen.
Zoals duidelijk concentreert de bevolking zich voornamelijk langs de kust.
Vliegvelden, ruīnes, wegen etc volgen later.
http://i.imgur.com/9R9mP56.jpg
3x 1.000+
5x 500-1000
8x 200-500
23x 100-200
35x 50-100
Bij een urbanisatiegraad van 70% zou dit een bevolking van zo'n 37 miljoen (54inw/km2) betekenen.
Zoals duidelijk concentreert de bevolking zich voornamelijk langs de kust.
Vliegvelden, ruīnes, wegen etc volgen later.
http://i.imgur.com/9R9mP56.jpg
- LucasMulder
- Berichten: 83
- Lid geworden op: za 16 apr 2016, 07:22
- Locatie: 0108 Rurumi (TR), Afana
Re: [TXE] Txeōeion
Ziet er goed uit!
Vabrikeleg als te ' Fisès Repuseg Afana ', Yet fêles lart als te urte el beyâges
Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees
Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees
Re: [TXE] Txeōeion
Bedevaart
Het Seoïsme kent verschillende bedevaartsoorden en een belangrijke pelgrimage welke de Seoïst eens in zijn leven dient af te leggen indien in zoverre dat mogelijk is.
Deze pelgrimage, de Auiisesıs geheten, begint op de plek waar de eerste Seoïsche tempel verrees aan de voet van de 5243m hoge Eitaeōgon (Zeegodberg). Hier vervolgt men zijn weg richting de hoofdstad, Phōkeion (heilige stad) waar men het Eukoiion bezoekt, een tempel gewijd aan de drie almachtige goden.
Hierna wordt de 1232km lange tocht vervolgt door het in volgorde bezoeken van de hoofdtempels gewijd aan de 7 hoofdgoden van het Seoïsme:
1 Auim Utsirāım - Utsirāĕm - God der aarde
2 Auim Eitaeoim - Eitaeon - God des waters, de zee en de rivieren
3 Auim Phılphaiım - Phılphaiĕm - God der wind
4 Auim Olphaiım - Olphaiĕm - God der lucht, wolken en regen
5 Auim Asthisidiu - Asthisidim - God der bliksem, donder en vuur
6 Auim Osculiu - Osculim - God der groei, planten, bomen en landbouw
7 Auim Oeāriu - Oeārim - God der dood
Vooral het gebed in de tempel van de God der dood is erg belangrijk aangezien het voor de Seoïst een gebed is om een mooie voortzetting van het leven in het Bōapezon (tweede wereld).
In de heilige boeken van het Seoïsme wordt niet beschreven hoe deze bedevaart uitgevoerd dient te worden, er zijn daarom georganiseerde busreizen zodat Seoïsten de bedevaart spoedig af kunnen leggen. Voet en fietsreizen zijn ook populair onder Seoïsten.
Jaarlijks peregrineren zo'n 3 miljoen Seoïsten langs deze route.
Het Seoïsme kent verschillende bedevaartsoorden en een belangrijke pelgrimage welke de Seoïst eens in zijn leven dient af te leggen indien in zoverre dat mogelijk is.
Deze pelgrimage, de Auiisesıs geheten, begint op de plek waar de eerste Seoïsche tempel verrees aan de voet van de 5243m hoge Eitaeōgon (Zeegodberg). Hier vervolgt men zijn weg richting de hoofdstad, Phōkeion (heilige stad) waar men het Eukoiion bezoekt, een tempel gewijd aan de drie almachtige goden.
Hierna wordt de 1232km lange tocht vervolgt door het in volgorde bezoeken van de hoofdtempels gewijd aan de 7 hoofdgoden van het Seoïsme:
1 Auim Utsirāım - Utsirāĕm - God der aarde
2 Auim Eitaeoim - Eitaeon - God des waters, de zee en de rivieren
3 Auim Phılphaiım - Phılphaiĕm - God der wind
4 Auim Olphaiım - Olphaiĕm - God der lucht, wolken en regen
5 Auim Asthisidiu - Asthisidim - God der bliksem, donder en vuur
6 Auim Osculiu - Osculim - God der groei, planten, bomen en landbouw
7 Auim Oeāriu - Oeārim - God der dood
Vooral het gebed in de tempel van de God der dood is erg belangrijk aangezien het voor de Seoïst een gebed is om een mooie voortzetting van het leven in het Bōapezon (tweede wereld).
In de heilige boeken van het Seoïsme wordt niet beschreven hoe deze bedevaart uitgevoerd dient te worden, er zijn daarom georganiseerde busreizen zodat Seoïsten de bedevaart spoedig af kunnen leggen. Voet en fietsreizen zijn ook populair onder Seoïsten.
Jaarlijks peregrineren zo'n 3 miljoen Seoïsten langs deze route.
Re: [TXE] Txeōeion
Een overzichtskaart van de verschillende subdivisies in Txeōeion
Tempellanden (Aueii) staan onder direct toezicht van een Aufāus, welke aangesteld wordt door de Patriarch zelf.
Hertogdommen (Deci) staan onder het gezag van Hertogen (Decĕs), een overerfelijke functie.
Graafschappen (Ʒōphi) staan onder het gezag van Graven (Ʒōphoi), een overerfelijke functie.
Graafschappen en Hertogdommen hebben op verschillende vlakken autonomie.
Regios (Ĕxpasın) hebben een gekozen leider en vallen onder de regeringsstructuur.
Tempellanden concentreren zich in het oostelijk centrale deel van Seovië, dit zijn de overblijfselen van een vroegere Seovische staat.
De hertogdommen 1,2,4,6,7,8 en 9 hebben in de loop naar de vorming van het huidige Seovië flink wat grondgebied verloren. Een veelgebruikte strategie na het veroveren van gebieden was het opdelen van hertogdommen/koninkrijken/prinsdommen in kleinere stukken (graafschappen of regios) om zo de controle over de te versterken.
Verschillende gebieden werden zo ook via tempellanden direct onder controle van de Patriarch gesteld.
Een goed voorbeeld is Akthatharim in het verre westen (1). Na de verovering van het koninkrijk Akthatharim (1) werd dit gebied opgedeeld in 7 regios, 1 graafschap, terwijl de tempel de hoofdstad Scōpion onder direct gezag stelde als tempelland.
Het hertogdom bleef bestaan maar werd zo ontdaan van de belangrijkste steden en gebieden.
http://fayl.in/OpAU
Tempellanden (Aueii) staan onder direct toezicht van een Aufāus, welke aangesteld wordt door de Patriarch zelf.
Hertogdommen (Deci) staan onder het gezag van Hertogen (Decĕs), een overerfelijke functie.
Graafschappen (Ʒōphi) staan onder het gezag van Graven (Ʒōphoi), een overerfelijke functie.
Graafschappen en Hertogdommen hebben op verschillende vlakken autonomie.
Regios (Ĕxpasın) hebben een gekozen leider en vallen onder de regeringsstructuur.
Tempellanden concentreren zich in het oostelijk centrale deel van Seovië, dit zijn de overblijfselen van een vroegere Seovische staat.
De hertogdommen 1,2,4,6,7,8 en 9 hebben in de loop naar de vorming van het huidige Seovië flink wat grondgebied verloren. Een veelgebruikte strategie na het veroveren van gebieden was het opdelen van hertogdommen/koninkrijken/prinsdommen in kleinere stukken (graafschappen of regios) om zo de controle over de te versterken.
Verschillende gebieden werden zo ook via tempellanden direct onder controle van de Patriarch gesteld.
Een goed voorbeeld is Akthatharim in het verre westen (1). Na de verovering van het koninkrijk Akthatharim (1) werd dit gebied opgedeeld in 7 regios, 1 graafschap, terwijl de tempel de hoofdstad Scōpion onder direct gezag stelde als tempelland.
Het hertogdom bleef bestaan maar werd zo ontdaan van de belangrijkste steden en gebieden.
http://fayl.in/OpAU
Re: [TXE] Txeōeion
Waarom zijn sommige gebieden met zwart omrand? Horen deze samen in een bovenliggende structuur?
Re: [TXE] Txeōeion
De zwart omrande gebieden zijn de hertogdommen, die zijn echter weer opgedeeld in Graafschappen.
Dat was ik inderdaad vergeten erbij te zetten.
Dat was ik inderdaad vergeten erbij te zetten.
Re: [TXE] Txeōeion
Dus sommige gebieden kregen extra autonomie van het hertogdom, en dit zijn dan de graafschappen? Wat is dan het verschil met een autonoom graafschap, zit dit dan rechtstreeks op het niveau van de hertogdommen?
Re: [TXE] Txeōeion
Een autonoom graafschap is enkel onderdeel van Seovië, niet van een hertogdom.TBR schreef: Dus sommige gebieden kregen extra autonomie van het hertogdom, en dit zijn dan de graafschappen? Wat is dan het verschil met een autonoom graafschap, zit dit dan rechtstreeks op het niveau van de hertogdommen?
Vandaar de zwarte lijnen om aan te geven welke graafschappen onderdeel van een hertogdom zijn.
Seovië > Hertogdom > Graafschap > Gemeenten
Seovië > Graafschap > Gemeenten
Een overblijfsel van de feodale structuur.
Re: [TXE] Txeōeion
De meest voorkomende namen in Txeōeion + betekenis.
-us uitgangen zijn adelijke namen.
-as uitgangen zijn namen voor het plebs.
A a
Aeas -as first child - or son
Aefōrus -us from the sea
Aephas -as fair
Aeremas -as from the west
Aescoias -as unknown, scoias perhaps from faithful
Aifas -as wave
Alphas -as blond
Aoeas -as gift
Araphus -as exalted
Arnus -us trustworthy
Asaeas -as from Sasaeun - god of music
Asthas -as star, lightgiver
Autaias -as from god of happiness
Autas -as lucky
Axas -as fourth child - or son
B b
Bas -as second child - or son
Binas -as from Pteābinos - flagbearer
C c
Cneras -as onlooker
Cnethas -as strong but not agile
Ctāzas -as wild
Ctias -as from Ctiphas - ancient
Ctiphas -as ancient
E e
Eitas -as from Eitaeon - god of the sea
Eixas -as from Veixim - god of war
Eōphas -as primordial
eukus -us mighty
Euōtas -as protector
F f
Feias -as derived from fenas (blue)
G g
Gneūthas -as vain - from Toxakezan
Gnōnimas -as highborn - from Toxakezan
Ḡōas -as third son
I i
Iaeas -as ancestor
Iāgnus -us agile
Iālas -as hunter
Ignicus -us send by the gods
Ipirias -as gardener
Irias -as from irıs - fallen
Ithus -us steadfast
Iximas -as from Veixim - god of war
Ixōnas -as silver
K k
Kus -us leader
M m
Meaetas -as viewer
O o
Oefus -us venerable
Oeias -as eagle
Oeithōas -as holy eagle
Oethas -as genius
Ōfas -as from Phōf - holy
Ōgias -as mountain / god of the mountains
Oifas -as from Oifirim - god of art and beauty
Oiōtas -as fireborn
Oiphus -us coal possessor
Olcus -us natural
Olphas -as from Olphaiĕm - god of air
Ōpeias -as charismatic
Ophas -as listener
Ophfas -as tall
Ōras -as sixth child - or son
Oscas -as from Oscĕm - god of water
Oscuas -as from Osculim - god of growth
Osculas -as from Osculim - god of growth
Ōxipus -us tamed
P p
Paias -as from Philpaiĕm - god of the weather
Peias -as unknown - related to ship's mast perhaps
Phalsas -as wise
Phias -as from Philpaiĕm - god of the weather
Philpas -as from Philpaiĕm - god of the weather
Phisaias -as reborn
Phōgnas -as brave - from Toxakezan
Phōnas -as born in the field
Phrauas -as diamond
Phreas -as lector
Phrōnas from Phron (farmstead)
Phyrus -us lightning
Pteābas -as from Pteābinos - flagbearer
Ptiras -as of flesh
R r
Reias -as from Reiun - god of procreation
S s
Saias -as yellow
Sasaeas -as from Sasaeun - god of music
Sasas -as from Sasaeun - god of music
Scikas -as eternal
Sculas -as from Osculim - god of growth
Sefas -as fifth child - or son
Sfeuras -as cheerful
Sfiscas -as humble
Srephas -as from sre + phi (like + again) very nice/likeable
Srinas -as sky
Sueiphas -as loving
T t
Taeas -as from Eitaeon - god of the sea
Taias -as hero
Thefas -as inventive
Thicus -us divine
Thomas -as stubborn
Threnas -as From Thre - son of a young girl
Tōpus -us calculator
Tritas -as saviour
Troias -as of status
Tseas -as seventh
Tsefas -as from the border
Tsemānas -as person from a village
Turas -as late-born
Txeas1 -as honest
Txeas2 -as true person
Txenōas -as unknown - possibly related to Txeas
Txeras -as benevolent
Txōus -us golden
U u
Ugnas -as defender
Uiphas -as versatile
Usas -as from pusos - trader
V v
Varangus -us brave
Veias -as from Veixim - god of war
X x
Xibas -as charming
Xigas -as spearman
Xiras -as mediator
Xpimas -as brown haired
Xraeas -as slow
Xriphas -as unknown - perhaps related to music or sound
Y y
Ȳras -as from Tȳrim - god of party and joy
Z z
Zāōas -as unknown
Ʒ ʒ
Ʒeneas -as green, natural
Ʒetōas -as born in a barn
-us uitgangen zijn adelijke namen.
-as uitgangen zijn namen voor het plebs.
A a
Aeas -as first child - or son
Aefōrus -us from the sea
Aephas -as fair
Aeremas -as from the west
Aescoias -as unknown, scoias perhaps from faithful
Aifas -as wave
Alphas -as blond
Aoeas -as gift
Araphus -as exalted
Arnus -us trustworthy
Asaeas -as from Sasaeun - god of music
Asthas -as star, lightgiver
Autaias -as from god of happiness
Autas -as lucky
Axas -as fourth child - or son
B b
Bas -as second child - or son
Binas -as from Pteābinos - flagbearer
C c
Cneras -as onlooker
Cnethas -as strong but not agile
Ctāzas -as wild
Ctias -as from Ctiphas - ancient
Ctiphas -as ancient
E e
Eitas -as from Eitaeon - god of the sea
Eixas -as from Veixim - god of war
Eōphas -as primordial
eukus -us mighty
Euōtas -as protector
F f
Feias -as derived from fenas (blue)
G g
Gneūthas -as vain - from Toxakezan
Gnōnimas -as highborn - from Toxakezan
Ḡōas -as third son
I i
Iaeas -as ancestor
Iāgnus -us agile
Iālas -as hunter
Ignicus -us send by the gods
Ipirias -as gardener
Irias -as from irıs - fallen
Ithus -us steadfast
Iximas -as from Veixim - god of war
Ixōnas -as silver
K k
Kus -us leader
M m
Meaetas -as viewer
O o
Oefus -us venerable
Oeias -as eagle
Oeithōas -as holy eagle
Oethas -as genius
Ōfas -as from Phōf - holy
Ōgias -as mountain / god of the mountains
Oifas -as from Oifirim - god of art and beauty
Oiōtas -as fireborn
Oiphus -us coal possessor
Olcus -us natural
Olphas -as from Olphaiĕm - god of air
Ōpeias -as charismatic
Ophas -as listener
Ophfas -as tall
Ōras -as sixth child - or son
Oscas -as from Oscĕm - god of water
Oscuas -as from Osculim - god of growth
Osculas -as from Osculim - god of growth
Ōxipus -us tamed
P p
Paias -as from Philpaiĕm - god of the weather
Peias -as unknown - related to ship's mast perhaps
Phalsas -as wise
Phias -as from Philpaiĕm - god of the weather
Philpas -as from Philpaiĕm - god of the weather
Phisaias -as reborn
Phōgnas -as brave - from Toxakezan
Phōnas -as born in the field
Phrauas -as diamond
Phreas -as lector
Phrōnas from Phron (farmstead)
Phyrus -us lightning
Pteābas -as from Pteābinos - flagbearer
Ptiras -as of flesh
R r
Reias -as from Reiun - god of procreation
S s
Saias -as yellow
Sasaeas -as from Sasaeun - god of music
Sasas -as from Sasaeun - god of music
Scikas -as eternal
Sculas -as from Osculim - god of growth
Sefas -as fifth child - or son
Sfeuras -as cheerful
Sfiscas -as humble
Srephas -as from sre + phi (like + again) very nice/likeable
Srinas -as sky
Sueiphas -as loving
T t
Taeas -as from Eitaeon - god of the sea
Taias -as hero
Thefas -as inventive
Thicus -us divine
Thomas -as stubborn
Threnas -as From Thre - son of a young girl
Tōpus -us calculator
Tritas -as saviour
Troias -as of status
Tseas -as seventh
Tsefas -as from the border
Tsemānas -as person from a village
Turas -as late-born
Txeas1 -as honest
Txeas2 -as true person
Txenōas -as unknown - possibly related to Txeas
Txeras -as benevolent
Txōus -us golden
U u
Ugnas -as defender
Uiphas -as versatile
Usas -as from pusos - trader
V v
Varangus -us brave
Veias -as from Veixim - god of war
X x
Xibas -as charming
Xigas -as spearman
Xiras -as mediator
Xpimas -as brown haired
Xraeas -as slow
Xriphas -as unknown - perhaps related to music or sound
Y y
Ȳras -as from Tȳrim - god of party and joy
Z z
Zāōas -as unknown
Ʒ ʒ
Ʒeneas -as green, natural
Ʒetōas -as born in a barn
Re: [TXE] Txeōeion
Oorspronkelijk werden keizers in Ecoiphon verkozen door de hertogen (voorloper van het huidige Seovië), tot Aefōrus VIII de macht van de hertogen wist te breken en een lange periode van absolutisme inzette wat uiteindelijk resulteerde in het ontstaan van Seovië als theocratie en de omverwerking van het keizerrijk.
In deze periode vergaarden de Xefikoinus-keizers enorme stukken land. Aefōrus VIII veroverde onder andere grote stukken van de regio Ixoimepon en Augnim.
Tijdens het bewind van Aefōrus X wist men de hertogdommen Mnemefĕm en Xefikoion te verenigen.
In het algemeen bestond de familiestrategie uit het annexeren van steeds meer gebieden om zo hun macht te kunnen consolideren. De overgebleven hertogen zagen hun macht steeds verder krimpen en werden daardoor steeds verder in het nauw gedreven.
In 1578 was Aefōrus XI keizer geworden na het vroege overlijden van zijn oudere broer. Hij was getrouwd met de enige afstammelinge van de hertog van Sdōron, waardoor zijn zoon zou deze titel erven en daarmee de machtspositie van de Xefikoion ten zuiden van de bergen enorm kunnen versterken.
Van de sterke alliantie die uit dit huwelijk resulteerde wilde de hertog van Sdōron, genaamd Cteras IV, profiteren door de vrije steden Pxō en Phyron, waarmee het hertogdom al lange jaren in conflicten verwikkeld was, te onderwerpen.
Na een handelsconflict met Phyron
Patriarch Ithus vormde onderwijl een alliantie met de hertogen van Oeiopson en Ctephim omdat men vreesde dat de val van Phyron de positie van de Xefikoinus té sterk zou maken in het zuiden.
Bij de slag om Phyron werden de keizerlijke troepen verrast en in de pan gehakt, keizer Aefōrus XI stierf op het slagveld.
De slag liet zien dat de Xefikoinus overwinnelijk waren, wat ervoor zorgde dat de alliantie door de hertogen van Teneʒon en Ʒoirisan en enkele kleinere leenmannen werd vervoegd.
De strijd - de ecoiphonische burgeroorlog - zou nog 16 jaar duren waarin 7 keizers het leven lieten. Na door een list de stad Suitoxim in te hebben genomen liet Ithus alle overgebleven leden van de familie doden. Hiermee was de oorlog ten einde en zou de tempelstaat zich langzaam opwerpen als dominante factor.
Overzichtskaart van de strijdende partijen.
http://fayl.in/weHD
De 16 keizers van het absolutistisch tijdperk van het Ecoiphon met regeerperiodes.
1431-1488 Aeforus VIII
1488-1512 Aeforus IX
1512-1521 Aeforus X
1521-1532 Oefus V
1532-1534 Oefus VI
1534-1575 Oxipus IV
1575-1578 Oefus VI
1578-1598 Aeforus XI
1598-1598 Aeforus XII
1598-1600 Olcus IX
1600-1602 Aeforus XIII
1602-1608 Olcus X
1608-1609 Aeforus XIV
1609-1612 Oxipus V
1612-1613 Aeforus XV
1613-1614 Varangus
Grafische uitwerking van de familieboom vanaf Oefus III met geboorte en sterfdata.
-Gekozen keizers met groene rand
-Absolutistische keizers met blauwe rand
-Roze - slachtoffers slachting van Suitoxim.
http://fayl.in/Lpic
In deze periode vergaarden de Xefikoinus-keizers enorme stukken land. Aefōrus VIII veroverde onder andere grote stukken van de regio Ixoimepon en Augnim.
Tijdens het bewind van Aefōrus X wist men de hertogdommen Mnemefĕm en Xefikoion te verenigen.
In het algemeen bestond de familiestrategie uit het annexeren van steeds meer gebieden om zo hun macht te kunnen consolideren. De overgebleven hertogen zagen hun macht steeds verder krimpen en werden daardoor steeds verder in het nauw gedreven.
In 1578 was Aefōrus XI keizer geworden na het vroege overlijden van zijn oudere broer. Hij was getrouwd met de enige afstammelinge van de hertog van Sdōron, waardoor zijn zoon zou deze titel erven en daarmee de machtspositie van de Xefikoion ten zuiden van de bergen enorm kunnen versterken.
Van de sterke alliantie die uit dit huwelijk resulteerde wilde de hertog van Sdōron, genaamd Cteras IV, profiteren door de vrije steden Pxō en Phyron, waarmee het hertogdom al lange jaren in conflicten verwikkeld was, te onderwerpen.
Na een handelsconflict met Phyron
Patriarch Ithus vormde onderwijl een alliantie met de hertogen van Oeiopson en Ctephim omdat men vreesde dat de val van Phyron de positie van de Xefikoinus té sterk zou maken in het zuiden.
Bij de slag om Phyron werden de keizerlijke troepen verrast en in de pan gehakt, keizer Aefōrus XI stierf op het slagveld.
De slag liet zien dat de Xefikoinus overwinnelijk waren, wat ervoor zorgde dat de alliantie door de hertogen van Teneʒon en Ʒoirisan en enkele kleinere leenmannen werd vervoegd.
De strijd - de ecoiphonische burgeroorlog - zou nog 16 jaar duren waarin 7 keizers het leven lieten. Na door een list de stad Suitoxim in te hebben genomen liet Ithus alle overgebleven leden van de familie doden. Hiermee was de oorlog ten einde en zou de tempelstaat zich langzaam opwerpen als dominante factor.
Overzichtskaart van de strijdende partijen.
http://fayl.in/weHD
De 16 keizers van het absolutistisch tijdperk van het Ecoiphon met regeerperiodes.
1431-1488 Aeforus VIII
1488-1512 Aeforus IX
1512-1521 Aeforus X
1521-1532 Oefus V
1532-1534 Oefus VI
1534-1575 Oxipus IV
1575-1578 Oefus VI
1578-1598 Aeforus XI
1598-1598 Aeforus XII
1598-1600 Olcus IX
1600-1602 Aeforus XIII
1602-1608 Olcus X
1608-1609 Aeforus XIV
1609-1612 Oxipus V
1612-1613 Aeforus XV
1613-1614 Varangus
Grafische uitwerking van de familieboom vanaf Oefus III met geboorte en sterfdata.
-Gekozen keizers met groene rand
-Absolutistische keizers met blauwe rand
-Roze - slachtoffers slachting van Suitoxim.
http://fayl.in/Lpic
Re: [TXE] Txeōeion
Kaart versie 2.0
Wat is nieuw:
- Lokale wegen
- Snelwegnummers
- Veel kleinere plaatsen
- Een flink aantal steden zijn verplaatst, o.a. de hoofdstad.
http://fayl.in/BYU6
Wat is nieuw:
- Lokale wegen
- Snelwegnummers
- Veel kleinere plaatsen
- Een flink aantal steden zijn verplaatst, o.a. de hoofdstad.
http://fayl.in/BYU6
Re: [TXE] Txeōeion
Kaart versie 2.1
-meer wegen, steden
-herinkleuring wegen
-betere weergave namen
http://fayl.in/8vx1
-meer wegen, steden
-herinkleuring wegen
-betere weergave namen
http://fayl.in/8vx1
Re: [TXE] Txeōeion
Lijst van de voorlopig grootste gemeenten in Seovië
http://www.geopoeia.net/wiki/Municipalities_Seovia
Een totaal van 17,085,000 in gemeenten over 50.000 inwoners.
Dat zal een totaal van naar schatting maximaal 23.000.000 inwoners opleveren.
dichtheid +/- 33,49inw/km2 wat ik nog wat aan de lage kant vind.
Buurland Viguros zit bijvoorbeeld op 52.12inwoners per km²
Scōpion heb ik alsnog stukken kleiner gemaakt, het idee was in eerste instantie een megastad. Dat vond ik echter toch niet erg goed bij het toch wel wat decentraliseerde staatssysteem passen.
http://www.geopoeia.net/wiki/Municipalities_Seovia
Een totaal van 17,085,000 in gemeenten over 50.000 inwoners.
Dat zal een totaal van naar schatting maximaal 23.000.000 inwoners opleveren.
dichtheid +/- 33,49inw/km2 wat ik nog wat aan de lage kant vind.
Buurland Viguros zit bijvoorbeeld op 52.12inwoners per km²
Grootste agglomeraties Seovië | Inwoneraantal 2015 |
Scōpion | 3.683.000 |
Asthōsidon | 2.267.000 |
Xbēnion | 1.365.000 |
Ctephirion | 801.000 |
Xeuiubumon | 787.000 |
Sūiotoxim | 689.000 |
Atlanton Ixon | 447.000 |
Decoiion | 439.000 |
Ptelon | 429.000 |
Osculim | 378.000 |
Scōpion heb ik alsnog stukken kleiner gemaakt, het idee was in eerste instantie een megastad. Dat vond ik echter toch niet erg goed bij het toch wel wat decentraliseerde staatssysteem passen.
Re: [TXE] Txeōeion
[quote="New York Times" "28-08-2016"]
Deadly protests in Seovia
Thaeitis oeanis Txeōeion
(Scōpion), 28 Augustus 2016)
De voortdurende studentenprotesten uit onvrede van de controle van de tempelinquisitie op het onderwijssyteem in Seovië zijn vandaag na het ingrijpen van tempelordetroepen bloedig neergeslagen. Er vielen 22 doden, waaronder één lid van de ordetroepen, daarnaast raakten zo'n 216 protestanten gewond.
Het is al langer onrustig in Scōpion na het vervangen, door de inquisitie, van vele professoren aan de universiteit van Scopion vanwege hun liberale denken.
Als reactie op de protesten heeft de inquisitieraad aangegeven het geweld te verafschuwen en bij verdere protesten de universiteit onvoorwaardelijk te zullen sluiten.
[/quote]
Deadly protests in Seovia
Thaeitis oeanis Txeōeion
(Scōpion), 28 Augustus 2016)
De voortdurende studentenprotesten uit onvrede van de controle van de tempelinquisitie op het onderwijssyteem in Seovië zijn vandaag na het ingrijpen van tempelordetroepen bloedig neergeslagen. Er vielen 22 doden, waaronder één lid van de ordetroepen, daarnaast raakten zo'n 216 protestanten gewond.
Het is al langer onrustig in Scōpion na het vervangen, door de inquisitie, van vele professoren aan de universiteit van Scopion vanwege hun liberale denken.
Als reactie op de protesten heeft de inquisitieraad aangegeven het geweld te verafschuwen en bij verdere protesten de universiteit onvoorwaardelijk te zullen sluiten.
[/quote]
Re: [TXE] Txeōeion
Bevolkingsdichtheid in Txeōeion.
Seovië heeft in totaal 40.856.000 inwoners en een bevolkingsdichtheid van 59,30 inwoner per km2
Zoals duidelijk blijkt uit het overzicht zijn gebieden boven de 2000m amper bewoonbaar. Het merendeel van de Seoviërs woont aan de kust en aan rivieren in de valleien.
http://fayl.in/vtDk
Met regionamen
http://fayl.in/T3YA
Seovië heeft in totaal 40.856.000 inwoners en een bevolkingsdichtheid van 59,30 inwoner per km2
Zoals duidelijk blijkt uit het overzicht zijn gebieden boven de 2000m amper bewoonbaar. Het merendeel van de Seoviërs woont aan de kust en aan rivieren in de valleien.
http://fayl.in/vtDk
Met regionamen
http://fayl.in/T3YA
Re: [TXE] Txeōeion
De tempel
Een kenmerkend onderdeel van het Soeïsme is de achterliggende politiek-sociale organisatie met centraal leergezag genaamd "de tempel". In tegenstelling tot het Vaticaan beperkt de tempel zich niet enkel tot het religieuze domein, het dient gezien te worden als een alomvattende sociaal-religieuze organisatie die diep doordringt in de maatschappij.
Naast het leger, de politiediensten, het onderwijs en de gerechtelijke macht zijn een heel resem maatschappelijke organisaties onderdeel van de tempel organisatie
Behalve het door de inquisitie (geheime dienst) gecontroleerde onderwijs, is er een speciale jeugdorganisatie van de tempel waaronder muziek, sport en activiteitenverenigingen vallen. Het is voor een in Seovië geborene vrijwel onmogelijk aan de ver rijkende klauwen des tempels te kunnen ontsnappen en zo indoctrinatie te voorkomen.
Via deze jeugdorganisaties en het onderwijs worden talentvolle jongeren geworven om de rangen des tempels te versterken.
De opleiding van een tempelist, een deelnemer in de tempelorganisatie, begint bij de rangen helper, nieuweling, leerling en aspirant. Deze rangen zijn specifiek voor jongeren voordat zij het 17e levensjaar bereiken en waar zij hulpfuncties verrichten in aan de goden geconsacreerde tempels of in een van de andere tempelorganisaties.
Vanaf het 17e levensjaar wordt een tempelist gezien als een volwassene en krijgt hij de rang van ingewijde.
De rangen beginneling en acoliet worden gezien als een soort vooropleidingstraject waarbinnen de leden uiteindelijk, afhankelijk van hun capaciteiten binnen een van de tempel organisaties geplaatst kunnen worden.
Na plaatsing in een van deze organisaties krijgt men een opleiding en kan men binnen de organisatie doorgroeien, afhankelijk van kennis en mogelijkheden uiteraard.
In de lagere rangen nieuwe broeder, broeder en lector vinden we een breed spectrum aan functies zoals politieagenten, sociaal werkers, administratief medewerkers, receptionisten, telefonisten, schoonmakers, soldaten etc.
Bij de niveaus pastor tot aartspriester komen we de lagere managementfuncties, legerofficieren en specialisten tegen, terwijl de functies daarboven te vergelijken zijn met het hogere management.
De titel van een persoon hangt af van zijn specifieke functie, maar wordt normaal gezien gerelateerd aan de religieuze rang, ook al voert desbetreffende persoon de rang in religieuze zin niet uit.
Binnen de religieuze structuur van de tempel bestaan er nogal wat overlappende rangen waarbij de precieze functie de rang bepaald.
De titel lector impliceert dat de persoon leiding geeft aan dienst gewijd aan een specifieke god. In de hogere rangen pastor en priester wordt men geacht eenzelfde dienst voor verschillende goden te kunnen houden, daarnaast impliceert de functie een sterkere vorm van maatschappelijke betrokkenheid bij de leefomgeving van de tempel, ook veel administratieve functies bij hogere niveaus zijn van deze rang.
Een prior of hoge priester geeft leiding aan een tempel zelf, een aartspriester geef aan de tempels binnen een gemeente, een bisschop aan de tempels binnen een regio en een aartsbisschop aan een groepering van regio's. In Seovië zijn er in totaal 29 aartsbisdommen, deze 29 aartsbisdommen zijn daarna weer onderverdeeld in 5 patriarchaten.
Aan het hoofd van de organisatie staat de Auraphus, een titel die vergelijkbaar is met de Paus in de vaticaans hierarchie.
Overzicht van de aartsbisdommen:
Naast het leiding geving aan een regio kunnen bisschoppen, aartsbisschoppen en patriarchen aangesteld worden in politieke functies:
Ten eerste is er de regiobestuurder die een van de 49 regio's die onderdeel van Seovië zijn onder zijn hoede neemt. Deze functie heeft beperkte politieke macht en is voornamelijke een vanuit de tempel gestuurde controleur; de persoon functioneert als het ware als een ombudsman met de machts om lokale en regionale plannen te vetoën, daarnaast kan hij onderzoek instellen, via de inquisitie, bij malversaties.
Op de tweede plaats is er een gouverneur, een bestuurder die in naam van de tempelpaus als lokaal bestuurder met uitbreide machten een tempelgebied beheerd. Gouverneurs en regiobestuurders worden beiden direct aangesteld door de paus en worden gezien als bisschoppen, aartsbisschoppen en patriarchen met speciale uitgebreide bevoegdheden. Regiobestuurders zijn altijd van dezelfde rang als bisschoppen terwijl gouverneurs bisschoppen of aartsbisschoppen zijn. Een gouverneur is in de eerste plaats een bestuursfunctie, naast een gouverneur is er in dezelfde regio dus een bisschop actief als religieus bestuurder.
Op de derde plaats zijn er functies vergelijkbaar met ministers of staatssecraterissen welke normaal gezien op landelijk niveau uitgevoerd worden door personen uit de hogere echelons van de tempel.
De hierarchie in de strijdkrachten van de tempel is zit anders in elkaar en correleert niet duidelijk met de overige tempelrangen. De in het overzicht gebruikte OF rangen zijn die van de NAVO, welke in 1987 zijn ingevoerd tijdens een modernisatie van de strijdkrachten.
Er zijn drie soorten rechters actief in Seovië. Een tempelrechter spreekt enkel recht in tempelgebieden, terwijl een domeinrechter in regio's, of op uitnodiging in hertogdommen en graafschappen, recht spreekt. Een rechter inquisiteur is vergelijkbaar met een hoge rechter en controleert de rechtspraak van de lagere rechters aan de hand van de geestelijke en politieke wetten.
Een overzicht van de meest gebruikelijke tempelfuncties:
Een kenmerkend onderdeel van het Soeïsme is de achterliggende politiek-sociale organisatie met centraal leergezag genaamd "de tempel". In tegenstelling tot het Vaticaan beperkt de tempel zich niet enkel tot het religieuze domein, het dient gezien te worden als een alomvattende sociaal-religieuze organisatie die diep doordringt in de maatschappij.
Naast het leger, de politiediensten, het onderwijs en de gerechtelijke macht zijn een heel resem maatschappelijke organisaties onderdeel van de tempel organisatie
Behalve het door de inquisitie (geheime dienst) gecontroleerde onderwijs, is er een speciale jeugdorganisatie van de tempel waaronder muziek, sport en activiteitenverenigingen vallen. Het is voor een in Seovië geborene vrijwel onmogelijk aan de ver rijkende klauwen des tempels te kunnen ontsnappen en zo indoctrinatie te voorkomen.
Via deze jeugdorganisaties en het onderwijs worden talentvolle jongeren geworven om de rangen des tempels te versterken.
De opleiding van een tempelist, een deelnemer in de tempelorganisatie, begint bij de rangen helper, nieuweling, leerling en aspirant. Deze rangen zijn specifiek voor jongeren voordat zij het 17e levensjaar bereiken en waar zij hulpfuncties verrichten in aan de goden geconsacreerde tempels of in een van de andere tempelorganisaties.
Vanaf het 17e levensjaar wordt een tempelist gezien als een volwassene en krijgt hij de rang van ingewijde.
De rangen beginneling en acoliet worden gezien als een soort vooropleidingstraject waarbinnen de leden uiteindelijk, afhankelijk van hun capaciteiten binnen een van de tempel organisaties geplaatst kunnen worden.
Na plaatsing in een van deze organisaties krijgt men een opleiding en kan men binnen de organisatie doorgroeien, afhankelijk van kennis en mogelijkheden uiteraard.
In de lagere rangen nieuwe broeder, broeder en lector vinden we een breed spectrum aan functies zoals politieagenten, sociaal werkers, administratief medewerkers, receptionisten, telefonisten, schoonmakers, soldaten etc.
Bij de niveaus pastor tot aartspriester komen we de lagere managementfuncties, legerofficieren en specialisten tegen, terwijl de functies daarboven te vergelijken zijn met het hogere management.
De titel van een persoon hangt af van zijn specifieke functie, maar wordt normaal gezien gerelateerd aan de religieuze rang, ook al voert desbetreffende persoon de rang in religieuze zin niet uit.
Binnen de religieuze structuur van de tempel bestaan er nogal wat overlappende rangen waarbij de precieze functie de rang bepaald.
De titel lector impliceert dat de persoon leiding geeft aan dienst gewijd aan een specifieke god. In de hogere rangen pastor en priester wordt men geacht eenzelfde dienst voor verschillende goden te kunnen houden, daarnaast impliceert de functie een sterkere vorm van maatschappelijke betrokkenheid bij de leefomgeving van de tempel, ook veel administratieve functies bij hogere niveaus zijn van deze rang.
Een prior of hoge priester geeft leiding aan een tempel zelf, een aartspriester geef aan de tempels binnen een gemeente, een bisschop aan de tempels binnen een regio en een aartsbisschop aan een groepering van regio's. In Seovië zijn er in totaal 29 aartsbisdommen, deze 29 aartsbisdommen zijn daarna weer onderverdeeld in 5 patriarchaten.
Aan het hoofd van de organisatie staat de Auraphus, een titel die vergelijkbaar is met de Paus in de vaticaans hierarchie.
Overzicht van de aartsbisdommen:
Naast het leiding geving aan een regio kunnen bisschoppen, aartsbisschoppen en patriarchen aangesteld worden in politieke functies:
Ten eerste is er de regiobestuurder die een van de 49 regio's die onderdeel van Seovië zijn onder zijn hoede neemt. Deze functie heeft beperkte politieke macht en is voornamelijke een vanuit de tempel gestuurde controleur; de persoon functioneert als het ware als een ombudsman met de machts om lokale en regionale plannen te vetoën, daarnaast kan hij onderzoek instellen, via de inquisitie, bij malversaties.
Op de tweede plaats is er een gouverneur, een bestuurder die in naam van de tempelpaus als lokaal bestuurder met uitbreide machten een tempelgebied beheerd. Gouverneurs en regiobestuurders worden beiden direct aangesteld door de paus en worden gezien als bisschoppen, aartsbisschoppen en patriarchen met speciale uitgebreide bevoegdheden. Regiobestuurders zijn altijd van dezelfde rang als bisschoppen terwijl gouverneurs bisschoppen of aartsbisschoppen zijn. Een gouverneur is in de eerste plaats een bestuursfunctie, naast een gouverneur is er in dezelfde regio dus een bisschop actief als religieus bestuurder.
Op de derde plaats zijn er functies vergelijkbaar met ministers of staatssecraterissen welke normaal gezien op landelijk niveau uitgevoerd worden door personen uit de hogere echelons van de tempel.
De hierarchie in de strijdkrachten van de tempel is zit anders in elkaar en correleert niet duidelijk met de overige tempelrangen. De in het overzicht gebruikte OF rangen zijn die van de NAVO, welke in 1987 zijn ingevoerd tijdens een modernisatie van de strijdkrachten.
Er zijn drie soorten rechters actief in Seovië. Een tempelrechter spreekt enkel recht in tempelgebieden, terwijl een domeinrechter in regio's, of op uitnodiging in hertogdommen en graafschappen, recht spreekt. Een rechter inquisiteur is vergelijkbaar met een hoge rechter en controleert de rechtspraak van de lagere rechters aan de hand van de geestelijke en politieke wetten.
Een overzicht van de meest gebruikelijke tempelfuncties:
Re: [TXE] Txeōeion
Kaart versie 6.1
Toevoegingen:
-Urbane gebieden 100.000+ (hoewel de kleinere steden amper zichtbaar zijn)
-Nieuw snelwegschild en nieuwe nummering, snelwegen blauw gemaakt wat ik beter bij het schild vind passen
-Vliegvelden / Havens / Ruïnes / Dammen
-Meer steden en tertiaire wegen
http://fayl.in/4KS7
Toevoegingen:
-Urbane gebieden 100.000+ (hoewel de kleinere steden amper zichtbaar zijn)
-Nieuw snelwegschild en nieuwe nummering, snelwegen blauw gemaakt wat ik beter bij het schild vind passen
-Vliegvelden / Havens / Ruïnes / Dammen
-Meer steden en tertiaire wegen
http://fayl.in/4KS7
Re: [TXE] Txeōeion
Kaartversie 1.3b
-hernummering snelwegen en provinciale wegen
-meer detail
http://fayl.in/Ceid
Nationale parken en wegen in Neravië ontbreken nog.
-hernummering snelwegen en provinciale wegen
-meer detail
http://fayl.in/Ceid
Nationale parken en wegen in Neravië ontbreken nog.
- SjorsB
- Geoficticus
- Berichten: 2441
- Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
- Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
- Landen: UNE, IRC
- Contacteer:
Re: [TXE] Txeōeion
Mooie kaart, vooral hoe je de bergen weergeeft vind ik er nog altijd erg goed uitzien! Misschien moet je nog even kijken naar hoe je de buitenlandse wegen aangeeft; op iedere kaart staat een 'gele weg' weer voor iets anders. Daardoor lijkt het net alsof de weg die de grens van Viguros en Fingevoren overgaat ophoudt bij die grens. Ik weet het, op mijn kaart staat een witte weg, maar dat is in principe ook een doorgaande weg, het is dé hoofdroute van Viguros naar Fingevoren v.v, ook al is hij niet zo goed uitgebouwd. Op elke kaart staan verschillende soorten wegen immers weer net iets anders aangegeven, en er zijn ook heel veel verschillende soorten wegen per land.
Re: [TXE] Txeōeion
Ik zie ook dat niet alle wegen erop staan, misschien heeft het daarmee te maken?
Re: [TXE] Txeōeion
Het zijn de laatste zaken die ik heb toegevoegd, daar zit inderdaad nog wat verbeterwerk in.
Gele wegen, oftewel B wegen vanuit Seovisch perspectief, zijn een verzameling provinciale doorgaande wegen. Dit kan 1+1, 1,5+1,5 (oude 3 baans weg), 2+2 profiel zijn en in stedelijke gebieden of bergen zelfs 3+3 baans stukken.
Daarom dacht ik dat de bredere witte wegen wel in deze categorie zouden passen.
Gele wegen, oftewel B wegen vanuit Seovisch perspectief, zijn een verzameling provinciale doorgaande wegen. Dit kan 1+1, 1,5+1,5 (oude 3 baans weg), 2+2 profiel zijn en in stedelijke gebieden of bergen zelfs 3+3 baans stukken.
Daarom dacht ik dat de bredere witte wegen wel in deze categorie zouden passen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten