[DVL] Geschiedenis

Overzichten van internationale afspraken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

[DVL] Geschiedenis

Bericht door BlaZ » ma 01 feb 2016, 20:52

Dit topic is bedoeld om de grote lijnen van de Davedalaanse geschiedenis samen te vatten. Onder grote lijnen versta ik zaken die invloed hebben op het gehele continent. Colonisatie

Overzicht:https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... nktmqd1FCQ

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door Maarten » ma 01 feb 2016, 21:06

^^ Misschien is het handiger dit via een document vast te stellen, met daarbij overleg via de chat. Volgens mij wordt er in een topic nog wel eens langs elkaar heen gepraat, daarnaast is overleg via de chat ook sneller.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 11:00

Ik heb een document aangemaakt, om het makkelijker te maken overzicht over de geschiedenis te houden. In de kolommen staan de verschillende deelgebieden; in de rijen staan de jaartallen, gesorteerd op decennia/eeuwen. Wees vrij om van je eigen land nieuwe deelgebieden toe te voegen. Wanneer je land meerdere deelgebieden heeft, dan is het handig om een vertikale streep naast je land te plaatsen, voor het overzicht.

Ik heb in het document alvast de gebeurtenissen toegevoegd welke in de betreffende onderwerpen te vinden zijn. Het gaat voornamelijk om conflicten/banden met andere landen of conflicten in het land/gebied zelf. Wees vrij om alles toe te voegen en te wijzigen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door TBR » wo 03 feb 2016, 15:08

Mooi opzet, maar het is zeker voor de recente Vigurische geschiedenis nogal krap.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 15:39

Tredes van 5 jaar zijn niet afdoende voor de grote lijnen van het verhaal?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door TBR » wo 03 feb 2016, 15:46

^^ Grote lijnen tja, regimewissels zijn nogal frequent en bloederig in de recente geschiedenis, maar meer daarover binnenkort, ik wil de recente geschiedenis posten in de vakantie, die voor mij vrijdag start.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door BlaZ » wo 03 feb 2016, 16:56

Dat is wel een puik idee, mooi dat je bij -10000 begint Matt, dat valt precies samen met het ontstaan van het Seoïsme en de val van Atlantis (Atlanteion volgens de Seoviërs).

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DVL] Geschiedenis

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 17:19

Ja, zoiets dacht ik wel. Ik heb de schaal nu aangepast en nu moet het veel geordender zijn. :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten