[BRS] Infrastructuur
Moderator: MandelSoft
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Algemeen
Inderdaad prachtig uitgewerkt !
Ik zou ook niet in Andreasburg willen wonen, met al die snelwegen dwars door de stad.
Ik zou ook niet in Andreasburg willen wonen, met al die snelwegen dwars door de stad.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Algemeen
Tja, de A3 en A5 zijn de wat oudere snelwegen in Schellingen, en vroeger was men in Schellingen niet vies om snelwegen door steden de bouwen (al meden ze wel het oude centrum). Ook Andreasburg is hier ten prooi gevallen. De A85 is een oude hoofdstaat die pas in 1992 volledig ongelijkvloers is gemaakt (en verbreedt).
Over de kwestie of dit realistisch is: Andreasburg is niet uniek met snelwegen dwars door de stad. Aardig wat Duitse steden hebben ook snelwegen dwars door de stad lopen (Hamburg, Berlijn, het gehele Ruhrgebiet) en Rotterdam is er ook niet vies van...
Over de kwestie of dit realistisch is: Andreasburg is niet uniek met snelwegen dwars door de stad. Aardig wat Duitse steden hebben ook snelwegen dwars door de stad lopen (Hamburg, Berlijn, het gehele Ruhrgebiet) en Rotterdam is er ook niet vies van...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Algemeen
Het is ook best realistisch, maar niet goed voor de leefbaarheid van de stad. Het Ruhrgebied heeft bijvoorbeeld ook snelwegen die eromheen lopen. Een stad bij mij in de buurt (Helmond) heeft ook een grote weg door de stad, zelfs door het historische centrum, en de inwoners zijn de weg liever kwijt dan rijk. Als je de expresring opwaardeert en de snelwegen door de stad afwaardeert, zal er minder verkeer door de stad gaan en de overlast afnemen. De stad zelf hoeft niet onaantrekkelijk te zijn door de snelwegen, maar het gebied naast de snelwegen wel.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Algemeen
Tja, dat zou wellicht een betere optie zijn, maar let wel dat mijn land niet mijn ideaalbeeld is, en dus niet altijd voor de beste oplossing kiest
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Algemeen
In het verleden zal inderdaad vaak niet voor de beste oplossing zijn gekozen, maar anno 2011 kan men natuurlijk altijd beslissen om de expressring op te waarderen, en wellicht een stuk snelweg af te waarderen. Dat kost natuurlijk wel weer geld.MandelSoft schreef:Tja, dat zou wellicht een betere optie zijn, maar let wel dat mijn land niet mijn ideaalbeeld is, en dus niet altijd voor de beste oplossing kiest
In Burghteland lopen er ook wel wat snelwegen dwars door de stad, zoals de A01 in Nieuw-Vlissingen. Momenteel wordt een deel van deze (toch al substandaard) snelweg afgewaardeerd, en wordt rondom de stad de buitenring verlengd (A02). De A02 is nu nog niet volledig rond, maar is voor de helft nog een expresweg met verkeerslichten (B02). Dit wordt in de toekomst verholpen, en de weg wordt verbreed tot minstens 2x3. Nu loopt ook een deel van de buitenring dwars door stedelijk gebied; op deze plaatsen krijgt de buitenring een nieuw tracé.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Algemeen
Men is van plan om delen van de Autobahnen in een landtunnel aan te leggen om de overlast te beperken (en delen van de A85 liggen al in een landtunnel. Andere delen krijgen, of hebben al geluiddschermen. De vraag is of er geld genoeg voor is.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Algemeen
In Andreasburg wordt de volgende ingenieuze oplossing toegepast om de leefbaarheid te verbeteren: een landtunnel met een glazen dak (of wellicht een dak van doorzichtig kunststof). Een dwarsdoorsnede:
Aan weerszijden van de Autobahn staan betonnen muren, met daarachter een aarden talud. Dit talud is voor de afwerking, zodat men niet kijkt tegen een betonnen wand, maar eerder een dijk met gras, en wat struiken en bomen. Om de 100m word dit talud onderbroken voor een noodvluchtweg uit de tunnel (safety first!). Tussen de twee wanden komen stalen liggers, zodat de muren niet omvallen door de druk van de taluds. Ook ondersteunen deze liggers het glazen dak. In de middenberm staan ook stalen kolommen, om de overspanningen van de liggers (en dus ook de vervormingen en de opleggingskrachten) te verminderen.
Het glazen dak kwam uit het idee van energiebesparing. Waarom zou je het dak gesloten maken en de tunnel 24/7 met kunstlicht verlichten als je gewoon daglicht in de tunnel kan laten vallen? Nu hoeven de lampen alleen maar 's nachts aan. Milieului ook tevreden
Ook is deze oplossing waarschijnlijk sneller te bouwen dan traditionele landtunnels en levert minder verkeershinder. Dit doordat men alleen betonwanden in beginsel hoeft te plaatsen (dit kan naast de weg gebeuren, waardoor niet de hele weg moet worden afgesloten). Voor de stalen liggers en het dak kan een wegvak 's nachts worden afgesloten. De taluds worden pas aan het eind aangelegd als finishing touch.
Dit kan niet overal worden toegepast. Zo zijn de afritten en knooppunten nog gewoon 'open'. Hier past men de traditionele geluidsschermen toe.
Andere opties zijn waarschijnlijk duurder (randweg opwaarderen tot Autobahn, de huidige Autobahnen in de stad degraderen) of technisch moeilijk haalbaar (geheel ondergronds gaat moeilijk vanwege de slecht draagkrachtige kleigrond rond de Niederschelling).
Wat vinden jullie van dit concept? Ik vind 'm wel origineel...
Groeten,
Maarten
Aan weerszijden van de Autobahn staan betonnen muren, met daarachter een aarden talud. Dit talud is voor de afwerking, zodat men niet kijkt tegen een betonnen wand, maar eerder een dijk met gras, en wat struiken en bomen. Om de 100m word dit talud onderbroken voor een noodvluchtweg uit de tunnel (safety first!). Tussen de twee wanden komen stalen liggers, zodat de muren niet omvallen door de druk van de taluds. Ook ondersteunen deze liggers het glazen dak. In de middenberm staan ook stalen kolommen, om de overspanningen van de liggers (en dus ook de vervormingen en de opleggingskrachten) te verminderen.
Het glazen dak kwam uit het idee van energiebesparing. Waarom zou je het dak gesloten maken en de tunnel 24/7 met kunstlicht verlichten als je gewoon daglicht in de tunnel kan laten vallen? Nu hoeven de lampen alleen maar 's nachts aan. Milieului ook tevreden
Ook is deze oplossing waarschijnlijk sneller te bouwen dan traditionele landtunnels en levert minder verkeershinder. Dit doordat men alleen betonwanden in beginsel hoeft te plaatsen (dit kan naast de weg gebeuren, waardoor niet de hele weg moet worden afgesloten). Voor de stalen liggers en het dak kan een wegvak 's nachts worden afgesloten. De taluds worden pas aan het eind aangelegd als finishing touch.
Dit kan niet overal worden toegepast. Zo zijn de afritten en knooppunten nog gewoon 'open'. Hier past men de traditionele geluidsschermen toe.
Andere opties zijn waarschijnlijk duurder (randweg opwaarderen tot Autobahn, de huidige Autobahnen in de stad degraderen) of technisch moeilijk haalbaar (geheel ondergronds gaat moeilijk vanwege de slecht draagkrachtige kleigrond rond de Niederschelling).
Wat vinden jullie van dit concept? Ik vind 'm wel origineel...
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Je zult er wel rekening mee moeten houden dat je een soort broeikas creëert. Daarnaast moet je installaties hebben voor de afvoer van uitlaatgassen, want in feite heb je te maken met een tunnel. Wat creatief zou zijn, is dat je zonnecellen verwerkt in het glazen dak. Dan gebruik je die oppervlakte meteen nuttig!
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Creatief ! Indien dit een succesvol concept wordt, zullen Burghtelandse aannemers hier ook eens geïnteresseerd naar kijken. Wel enkele kanttekeningen:
-Prijs. Volgens mij is zo'n glazen plafond best duur. Waarschijnlijk is het wel goedkoper als hij uit kleinere platen bestaat.
-Nut van vrijgekomen ruimte. Op deze manier wordt de vrijgekomen ruimte niet echt benut. Bovendien zal de glasplaat tegen vandalen moeten worden beschermd, want als een vandaal deze doorslaat zijn de gevolgen niet te overzien met glas op de weg e.d.
-Ventilatie
-Ruimte voor zo'n talud. Ik weet niet of dat er ruimtereservering is rondom de huidige weg, maar dat neemt vrij veel plaats in. Maar goed, op plekken waar bijvoorbeeld een flat vlak langs de weg staat, kan er gewoon de betonnen muur liggen, waarna het talud weer verder gaat.
Overigens zouden de meeste stadssnelwegen die Burghteland kent, hier véél te veel afritten voor hebben. Maar dat is in elk land natuurlijk anders.
-Prijs. Volgens mij is zo'n glazen plafond best duur. Waarschijnlijk is het wel goedkoper als hij uit kleinere platen bestaat.
-Nut van vrijgekomen ruimte. Op deze manier wordt de vrijgekomen ruimte niet echt benut. Bovendien zal de glasplaat tegen vandalen moeten worden beschermd, want als een vandaal deze doorslaat zijn de gevolgen niet te overzien met glas op de weg e.d.
-Ventilatie
-Ruimte voor zo'n talud. Ik weet niet of dat er ruimtereservering is rondom de huidige weg, maar dat neemt vrij veel plaats in. Maar goed, op plekken waar bijvoorbeeld een flat vlak langs de weg staat, kan er gewoon de betonnen muur liggen, waarna het talud weer verder gaat.
Overigens zouden de meeste stadssnelwegen die Burghteland kent, hier véél te veel afritten voor hebben. Maar dat is in elk land natuurlijk anders.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Goed idee om zonnecellen te gebruiken Over de ventilatie, daar wordt natuurlijk voor gezorgd...Ties schreef: Je zult er wel rekening mee moeten houden dat je een soort broeikas creëert. Daarnaast moet je installaties hebben voor de afvoer van uitlaatgassen, want in feite heb je te maken met een tunnel. Wat creatief zou zijn, is dat je zonnecellen verwerkt in het glazen dak. Dan gebruik je die oppervlakte meteen nuttig!
Het glazen plafond bestaat uit kleinere platen (van ongeveer 2x2 meter), dit ook vanwege expansie. Men kan ook wellicht plexiglas gebruiken, of gewoon het glas weglaten (waardoor ventilatie ook overbodig wordt).sirdanilot schreef:Creatief ! Indien dit een succesvol concept wordt, zullen Burghtelandse aannemers hier ook eens geïnteresseerd naar kijken. Wel enkele kanttekeningen:
-Prijs. Volgens mij is zo'n glazen plafond best duur. Waarschijnlijk is het wel goedkoper als hij uit kleinere platen bestaat.
-Nut van vrijgekomen ruimte. Op deze manier wordt de vrijgekomen ruimte niet echt benut. Bovendien zal de glasplaat tegen vandalen moeten worden beschermd, want als een vandaal deze doorslaat zijn de gevolgen niet te overzien met glas op de weg e.d.
-Ventilatie
-Ruimte voor zo'n talud. Ik weet niet of dat er ruimtereservering is rondom de huidige weg, maar dat neemt vrij veel plaats in. Maar goed, op plekken waar bijvoorbeeld een flat vlak langs de weg staat, kan er gewoon de betonnen muur liggen, waarna het talud weer verder gaat.
Overigens zouden de meeste stadssnelwegen die Burghteland kent, hier véél te veel afritten voor hebben. Maar dat is in elk land natuurlijk anders.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Men kijkt in Lichtenberg met veel interesse naar het plan/concept, en is benieuwd welke resultaten het gaat opleveren t.o.v. een 'gewone' tunnel.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Het glas weglaten zou ervoor zorgen dat de geluids- en fijnstofreducerende werking teniet wordt gedaan.
Ik zou een regulier overkapping hebben gekozen, waarbovenop dan begroeiing kan worden geplant. Zo creëer je een mooi stadspark, of iets van een sportveld, of een lokale stadsweg waardoor enkele afritten kunnen worden gesloten, of parkeerterreinen etc. Met zulke vrijgekomen ruimte kun je heel veel doen, de grond die wordt gecreëerd is erg waardevol omdat ze midden in de stad ligt.
Ik zou een regulier overkapping hebben gekozen, waarbovenop dan begroeiing kan worden geplant. Zo creëer je een mooi stadspark, of iets van een sportveld, of een lokale stadsweg waardoor enkele afritten kunnen worden gesloten, of parkeerterreinen etc. Met zulke vrijgekomen ruimte kun je heel veel doen, de grond die wordt gecreëerd is erg waardevol omdat ze midden in de stad ligt.
Re: [BRS] Infrastructuur
Originele oplossing! (waar een simpele reactie toch niet allemaal toe kan leiden ). Ik zou de tunnels wel dichtmaken. Anders heb je alleen een gewone geluidswal.
Laconia stuurt graag ingenieurs naar Andreasburg om het proces te volgen.
Laconia stuurt graag ingenieurs naar Andreasburg om het proces te volgen.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Het doorzichtige dak was juist bedoeld om daglicht binnen te laten, zodat je binnenin de tunnel energie bespaart, terwijl ook de geluidsoverlast wordt verminderd. Het is mogelijk om delen van de tunnel toch helemaal dicht te maken. Het kan allemaal!
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Weggebruikerscategorieën in Schellingen
Schellingen kent de volgende Weggebruikerscategorieën:
Maarten
Schellingen kent de volgende Weggebruikerscategorieën:
- O: Ongemotoriseerd verkeer (voetgangers, fietsers, scootmobielen)
- A: Langzaam gemotoriseerd verkeer (Vmax. tot 50 km/h)
- A1: Lichte klasse (brommers, scooters, brommobielen)
- A2: Zware klasse (driewielers, tractoren)
- B: Regulier gemotoriseerd verkeer:
- B1: Lichte klasse (motors)
- B2: Middel klasse (auto's (ook met aanhanger van maximaal 750kg, kleine busjes))
- B3: Zware klasse (auto's met aanhanger van meer dan 750kg)
- C: Meerpersoons gemotoriseerd verkeer (chauffeur + 9 passagiers of meer):
- C1: Korte klasse (bussen)
- C2: Lange klasse (lange bussen, bussen met harmonica)
- D: Gemotoriseerd Vrachtverkeer
- D1: Vrachtwagens zonder aanhangers
- D2: Vrachtwagens met één aanhanger
- D3: Vrachtwagens met twee aanhangers
- E: Uitzonderlijk vervoer (voertuigen die breder zijn dan 3,5m, hoger dan 4m of een draaicirkel hebben groter dan 15m.):
- E1: Licht Uitzonderlijk Vervoer (weinig begeleiding nodig)
- E2: Zeer Uitzonderlijk Vervoer (veel begeleiding nodig, meestal gehele afsluiting van de weg tot gevolg)
- M.u.v. O is er voor elke categorie een apart rijbewijs (en rijlessen) nodig (deze staan wel op één rijbewijsdocument indien van toepassing).
- Voertuigen uit categorie A die harder gaan dan 50 km/u zijn strafbaar.
- Indien iemand al een rijbewijs B2 heeft, is er voor B3 alleen een extra cursus nodig.
- Voertuigen uit categorie D mogen niet inhalen op enkelbaanswegen BuBeKo. Ook gelden er andere snelheidslimieten voor deze voertuigen: 90 km/h op de Autostrassen en 110 km/h op de Autobahn (met kwaliteits-keurmerk van de SAB, anders 90).
- Indien iemand al een rijbewijs D1 heeft, zijn er voor D2 en D3 alleen een paar extra cursussen nodig.
- Bij Voertuigen uit categorie E is begeleiding verplicht.
- Voertuigen uit categorie E2 moeten apart toestemmingsbewijs van de lokale overheid hebben om überhaupt, dit vanwege de grote verkeersoverlast die deze voertuigen veroorzaken.
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Zijn ruiters ook klasse O?
Aparte rijbewijzen voor C2 en voor E1/2 vind ik nogal overdreven, maar goed.
Aparte rijbewijzen voor C2 en voor E1/2 vind ik nogal overdreven, maar goed.
Re: [BRS] Infrastructuur
Een paard heeft geen motor, dus ik denk van niet.sirdanilot schreef:Zijn ruiters ook klasse O?
Aparte rijbewijzen voor C2 en voor E1/2 vind ik nogal overdreven, maar goed.
Mooi overzicht, zeer goed dat vrachtverkeer niet mag inhalen!
Re: [BRS] Infrastructuur
Nog even een paar punten over die landtunnels:
Ik moet zeggen dat het enorm creatief is.
Maar als het echt een lumineus idee was geweest had die al wel ergens gelegen.
En ik denk dat het niet gaat werken om de volgende redenen:
- Je hebt een enorm afvoer voor de uitlaatgassen nodig en genoeg aanvoer van frisse lucht, anders krijg je dat de glasplaten beslaan. En de combinatie zon en uitlaatgassen kan ook zorgen dat je smogvorming in de tunnel krijgt (fotochemische smog).
- Heb je op een warme zomerdag wel eens bij iemand in de serre gestaan? Ik wel en ik kan je vertellen dat het vreselijk warm was. Ik denk dat je airco nodig hebt wil je het op een warme zomerdag nog een beetje koel houden.
Maar het is wel origineel, al denk ik dat het niet gaat werken.
Ik moet zeggen dat het enorm creatief is.
Maar als het echt een lumineus idee was geweest had die al wel ergens gelegen.
En ik denk dat het niet gaat werken om de volgende redenen:
- Je hebt een enorm afvoer voor de uitlaatgassen nodig en genoeg aanvoer van frisse lucht, anders krijg je dat de glasplaten beslaan. En de combinatie zon en uitlaatgassen kan ook zorgen dat je smogvorming in de tunnel krijgt (fotochemische smog).
- Heb je op een warme zomerdag wel eens bij iemand in de serre gestaan? Ik wel en ik kan je vertellen dat het vreselijk warm was. Ik denk dat je airco nodig hebt wil je het op een warme zomerdag nog een beetje koel houden.
Maar het is wel origineel, al denk ik dat het niet gaat werken.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Tja, daar heb je een paar goede punten. Misschien moet ik toch gaan voor òf geen dak (alleen geluidschermen) òf een landtunnel met een gesloten dak.
C2 heeft een apart rijbewijs, omdat je hier te maken hebt met een lange, zware aanhanger. En dat rijdt toch wat anders. Met C2 kan je gemakkelijk men een paar cursussen rijbewijs C3 en/of E1 krijgen. E2 geldt voor voertuigen die door hun dimensies en eigenschappen niet gewoon op de openbare weg kunnen rijden.
Ruiters zijn inderdaad klasse O. Het is immers ongemotoriseerd verkeer, zoals de vorige posters al aangeven.sirdanilot schreef:Zijn ruiters ook klasse O?
Aparte rijbewijzen voor C2 en voor E1/2 vind ik nogal overdreven, maar goed.
C2 heeft een apart rijbewijs, omdat je hier te maken hebt met een lange, zware aanhanger. En dat rijdt toch wat anders. Met C2 kan je gemakkelijk men een paar cursussen rijbewijs C3 en/of E1 krijgen. E2 geldt voor voertuigen die door hun dimensies en eigenschappen niet gewoon op de openbare weg kunnen rijden.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Hier een afritlayout in een meer stedelijke omgeving, inclusief portaalborden en signalering: (KLIK OM TE VERGROTEN)
Groeten,
Maarten
- Spoiler: weergeven
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Knappe platen Maarten, leuk dat je mijn lijnverlichting gevonden hebt
Ik zag het de allereerste keer al dat je chevrons verkeerd om stonden, maar ik dacht dat het zo bij je hoorde!
Ik zag het de allereerste keer al dat je chevrons verkeerd om stonden, maar ik dacht dat het zo bij je hoorde!
-
- Geoficticus
- Berichten: 539
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26
Re: [BRS] Algemeen
Bedenk wel dat de temperatuur in de tunnel enorm zal oplopen door dat glazen dak. Dat heeft gevolgen voor de bedrijfstemperatuur van de voertuigmotoren, en kan bovendien voor grote problemen met mensen leiden als er onverhoopt congestie in de tunnel ontstaat (uitdrogingsrisico). Ook is het de vraag wat er in de tunnelkoker gebeurt als er iets zwaars op het glas terecht komt.MandelSoft schreef:Het glazen dak kwam uit het idee van energiebesparing. Waarom zou je het dak gesloten maken en de tunnel 24/7 met kunstlicht verlichten als je gewoon daglicht in de tunnel kan laten vallen? Nu hoeven de lampen alleen maar 's nachts aan. Milieului ook tevreden
Een creatief concept, maar ik zie toch liever een betonnen dak
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Daar hebben de andere forumleden mij ook al op gewezen en ik overweeg de alternatieven (geen dak of gesloten, betonnen dak).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Verkeerslichten:
Ontwerp:
De verkeerslichten in Schellingen hebben veel gemeen met de Duitse stoplichten. Qua ontwerp zijn ze gelijkend en net als de Duitse stoplichten hebben de Schellingse verkeerstlicht de volgende sequentie:
Echter wijkt men soms af van de standaardontwerpen:
* het tweede voetgangerslicht van links heeft een knipperend oranje licht.
Daarnaast experimenteerd Schellingen met tellers op de verkeerslichten . Dit is om de verkeersdeelnemers te helpen in hun verwachtingspatroon (en om het aantal "rood-negeerders" te verminderen). Doordat men weet wanneer een verkeerstlicht op groen gaat (of hoe lang deze nog op groen staat), wordt men geduldiger in het verkeer, wat prettiger is voor iedereen en bovendien veiliger.
NOOT: Rood-oranje wordt meegerekend in de rood-fase van de teller, net als oranje in de groen-fase. Dat wil zeggen dat als in de groen-fase de teller op 3 staat, dat het stoplicht op oranje gaat.
Plaatsing:
Verkeerslichten worden in Schellingen standaard aan de aanliggende zijde van de kruising geplaatst. Bij meerdere rijstroken wordt vaak gebruik gemaakt van een armconstructie met één verkeerslicht boven elke rijstrook. Gehele verkeerslichtportalen worden nooit uitgevoerd; in plaats daarvan worden de verkeerslichten
Echter wijkt men in sommige regio's af van de standaard. Zo plaatst de regio Muensterwald nog wel eens een deel van de verkeerslichten op een kruising op de middengeleider of aan de overzijde. In Fugesen gebruikt men Scandinavische manier van stoplichtconstructie (één verkeerslicht laag, één verkeerslicht hoog op een paal plaatsen) in plaats van armconstructies.
Groeten,
Maarten
Ontwerp:
De verkeerslichten in Schellingen hebben veel gemeen met de Duitse stoplichten. Qua ontwerp zijn ze gelijkend en net als de Duitse stoplichten hebben de Schellingse verkeerstlicht de volgende sequentie:
- Rood
- Rood-Oranje (2-sec)
- Groen
- Oranje (3 sec)
- Rood
- Groen
- Groen, knipperend (5 sec)
Echter wijkt men soms af van de standaardontwerpen:
* het tweede voetgangerslicht van links heeft een knipperend oranje licht.
Daarnaast experimenteerd Schellingen met tellers op de verkeerslichten . Dit is om de verkeersdeelnemers te helpen in hun verwachtingspatroon (en om het aantal "rood-negeerders" te verminderen). Doordat men weet wanneer een verkeerstlicht op groen gaat (of hoe lang deze nog op groen staat), wordt men geduldiger in het verkeer, wat prettiger is voor iedereen en bovendien veiliger.
NOOT: Rood-oranje wordt meegerekend in de rood-fase van de teller, net als oranje in de groen-fase. Dat wil zeggen dat als in de groen-fase de teller op 3 staat, dat het stoplicht op oranje gaat.
Plaatsing:
Verkeerslichten worden in Schellingen standaard aan de aanliggende zijde van de kruising geplaatst. Bij meerdere rijstroken wordt vaak gebruik gemaakt van een armconstructie met één verkeerslicht boven elke rijstrook. Gehele verkeerslichtportalen worden nooit uitgevoerd; in plaats daarvan worden de verkeerslichten
Echter wijkt men in sommige regio's af van de standaard. Zo plaatst de regio Muensterwald nog wel eens een deel van de verkeerslichten op een kruising op de middengeleider of aan de overzijde. In Fugesen gebruikt men Scandinavische manier van stoplichtconstructie (één verkeerslicht laag, één verkeerslicht hoog op een paal plaatsen) in plaats van armconstructies.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast