[BRS] Infrastructuur
Moderator: MandelSoft
Re: [BRS] Infrastructuur
Mooi! De Muensterwald Zentralknoten heeft een naar mijn mening een overbodige verbinding tussen de A43 en de parallelweg van de A6(zuid)
Waar gaat trouwens de parallelweg van de A6 naartoe?
Waar gaat trouwens de parallelweg van de A6 naartoe?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Die verbinding zit daar niet voor niets: het is om weefgedrag op de parrallelbaan te verminderen of zelfs uit te sluiten.Matt schreef:Mooi! De Muensterwald Zentralknoten heeft een naar mijn mening een overbodige verbinding tussen de A43 en de parallelweg van de A6(zuid)
Daar sluiten enkele op- en afritten van Muensterwald aan, net zoals de A12 in Utrecht.Matt schreef:Waar gaat trouwens de parallelweg van de A6 naartoe?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Ik bedoelde dat er twee aansluitingen vanaf de A43 zijn op de parallelbaan aan de zuidkant
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Regionale verschillen bewegwijzering
Hoewel er een norm is voor de Schellingse bewegwijzering, mogen deelstaten van het standaardontwerp afwijken. Fugesen is daarin zelfs zo ver gegaan dat de deelstaat een eigen lijn wegwijzers had tot 2008 (daarna is men de standaard aan gaan aanhouden). Hoewel dit vreemd lijkt, komt het in de realiteit ook wel eens voor. Een voorbeeld: Hallands län (Zweden) heeft Deense-stijl wegwijzers op het HWN. Hieronder staan een aantal afbeeldingen met de regionale verschillen in bewegwijzering in Schellingen:
Aankondigingsbord:
Maarten
Hoewel er een norm is voor de Schellingse bewegwijzering, mogen deelstaten van het standaardontwerp afwijken. Fugesen is daarin zelfs zo ver gegaan dat de deelstaat een eigen lijn wegwijzers had tot 2008 (daarna is men de standaard aan gaan aanhouden). Hoewel dit vreemd lijkt, komt het in de realiteit ook wel eens voor. Een voorbeeld: Hallands län (Zweden) heeft Deense-stijl wegwijzers op het HWN. Hieronder staan een aantal afbeeldingen met de regionale verschillen in bewegwijzering in Schellingen:
Aankondigingsbord:
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
- Spoiler: weergeven
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [BRS] Infrastructuur
Volgens mij heeft er iemand héél goed gekeken naar dat idee voor nieuwe Poolse bewgwijzering
Beetje onlogisch dat dit systeem ineens tot 2008 de norm was, heb het nog niet eerder gezien
Beetje onlogisch dat dit systeem ineens tot 2008 de norm was, heb het nog niet eerder gezien
Re: [BRS] Infrastructuur
Regionale verschillen maken een land altijd interessanter. Dus dit ook wel. Vooral Fugesen is interessant. De rest wijkt niet heel erg af. In Laconia was de bewegwijzering tot 1974 ook afhankelijk van de eigenaar (regio/stad/bedrijf), maar er zaten wel veel grotere verschillen tussen. Je zei een tijd geleden dat de bewegwijzering in Schellingen voor 1958 ook per regio verschillend was. Misschien is het leuk om dat ook uit te werken.
Nog een vraag over de standaardbewegwijzering:
Waarom zijn de pijlen op de portaalborden bij twee rijstroken langer dan bij drie?
En hoe staat het trouwens met de wegenbouwprojecten in het eerste bericht van dit topic. Die zijn niet meer bijgewerkt sinds 19 mei.
Nog een vraag over de standaardbewegwijzering:
Waarom zijn de pijlen op de portaalborden bij twee rijstroken langer dan bij drie?
En hoe staat het trouwens met de wegenbouwprojecten in het eerste bericht van dit topic. Die zijn niet meer bijgewerkt sinds 19 mei.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Inderdaad, alleen heb ik wel heel wat aan zitten sleutelen:Snelwegfreak schreef:Volgens mij heeft er iemand héél goed gekeken naar dat idee voor nieuwe Poolse bewgwijzering
- Allereerst is het kleurenschema geconverteerd naar de Schellingse norm.
- In plaats van Drogowskaz is het lettertype Transport gebruikt. Dat nog steeds niet een geweldig lettertype, maar mijlenver beter dan Drogowskaz.
- De doelenvolgorde is conform de Schellingse norm (ver-naar-dichtbij). In het Poolse systeem is dat precies andersom.
- Hier en daar zijn de indeling en verhoudingen veranderd. Zo zijn de afritnummers op de reguliere afritborden naar boven verplaatst (ook een van de alternatieven die is voorgesteld), de wegnummers en afritschildjes zijn op de afritborden groter gemaakt en de pijlen zijn hier en daar vergroot. Ook heb ik op de afritborden de pijlen niet rechts, maar links uitgelijnd, op z'n Duits dus.
Fugesen is een deelstaat die zich iets meer afzonderd van de rest van het land. Daarom zijn er juist in deze deelstaat enkele dingen opvallend anders, zoals de bewegwijzering. Tot voor 2008 mocht Fugesen zijn eigen bewegwijzeringsontwerp maken, zolang ze maar aan enkele normalisatie-voorschriften hielden (kleurgebruik, symbolen, doelenvolgorde). Met de nieuwe BWN 2008 is er een akkoord met de deelstaat gesloten om mee te gaan met de norm om zo meer uniformiteit te garanderen.Snelwegfreak schreef: Beetje onlogisch dat dit systeem ineens tot 2008 de norm was, heb het nog niet eerder gezien
Dat was dus in Schellingen voor 1958 het geval. Het was eerst een gemeentelijke verantwoordelijkheid, maar na 1958 is deze taak overgedragen aan de deelstaten en is er een landelijke norm gesteld.Koen schreef:Regionale verschillen maken een land altijd interessanter. Dus dit ook wel. Vooral Fugesen is interessant. De rest wijkt niet heel erg af. In Laconia was de bewegwijzering tot 1974 ook afhankelijk van de eigenaar (regio/stad/bedrijf), maar er zaten wel veel grotere verschillen tussen.
Dat wordt mij voor nu te veel werk. Niet alleen de wegwijzers, maar ook de borden waren overal anders. Het was een ongeregelde rotzooi (dit was ook vroeger een probleem in andere landen)! Daarom zijn er normen ingesteld.Koen schreef:Je zei een tijd geleden dat de bewegwijzering in Schellingen voor 1958 ook per regio verschillend was. Misschien is het leuk om dat ook uit te werken.
Alleen bij 0m-borden zijn alle pijlen kort. Bij de andere borden zijn de buitenste twee pijlen per rijrichting langer (dit betekent dus ook gekromde pijlen bij afvallende stroken). Het portaalbord voor twee rijstroken staat op 400m en heeft dus lange pijlen.Koen schreef: Nog een vraag over de standaardbewegwijzering:
Waarom zijn de pijlen op de portaalborden bij twee rijstroken langer dan bij drie?
Dat moet ik nog bijwerken. Dat heb je dus goed opgemerktKoen schreef: En hoe staat het trouwens met de wegenbouwprojecten in het eerste bericht van dit topic. Die zijn niet meer bijgewerkt sinds 19 mei.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Rond Basternaecken is er groen licht gegeven voor het volgende project: Randwaeg Basternaecken:
Basternaecken heeft namelijk het probleem dat er een paar snelwegen dwars door de stad heen gaan. Deze snelwegen kampen dagelijks met files en ruimte voor uitbreiding is er niet. Daarom komt men met een groots plan: men bouwt een nieuwe snelweg om de stad heen. Deze neemt de functie van de huidige A75 over (en krijgt ook het wegnummer). De oude snelwegen worden gedegradeerd tot stadsboulevard met gelijkvloerse kruizing en rotondes en wordt de maximumsnelheid verlaagd naar 70 km/h (dit om het doorgaande verkeer te stimuleren om de snelweg te nemen). Daarnaast wordt de Basternaecken Kreuz vervangen door een turboplein.
Begin november 2011 gaat de schop in de grond. In 2019 moet het project naar planning voltooid zijn.
Groeten,
Maarten
Basternaecken heeft namelijk het probleem dat er een paar snelwegen dwars door de stad heen gaan. Deze snelwegen kampen dagelijks met files en ruimte voor uitbreiding is er niet. Daarom komt men met een groots plan: men bouwt een nieuwe snelweg om de stad heen. Deze neemt de functie van de huidige A75 over (en krijgt ook het wegnummer). De oude snelwegen worden gedegradeerd tot stadsboulevard met gelijkvloerse kruizing en rotondes en wordt de maximumsnelheid verlaagd naar 70 km/h (dit om het doorgaande verkeer te stimuleren om de snelweg te nemen). Daarnaast wordt de Basternaecken Kreuz vervangen door een turboplein.
Begin november 2011 gaat de schop in de grond. In 2019 moet het project naar planning voltooid zijn.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
De randweg is wel erg slingerig... maar een knooppunt midden in de stad is natuurlijk erg onwenselijk, dus alles beter dan dat.
Worden de ongelijkvloerse kruispunten midden in de stad dan afgebroken? Worden de wegen versmald naar 2x1 of blijven ze 2x2? Er zal zo wel een stuk meer ruimte in de stad vrijkomen, de stad zal een flinke economische boost krijgen
Worden de ongelijkvloerse kruispunten midden in de stad dan afgebroken? Worden de wegen versmald naar 2x1 of blijven ze 2x2? Er zal zo wel een stuk meer ruimte in de stad vrijkomen, de stad zal een flinke economische boost krijgen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Basternaecken ligt een beetje in de bergen, vandaar dat de weg een beetje slingert. Ongelijkvloerse kruizingen in de stad worden afgebroken. De oude A75 wordt versmald van 2x3 naar 2x2 (op sommige stukken blijft de weg wel 2x3).
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
De wegtypen en markering uit deze post hebben een update gehad. Met name wat betreft de markering van Landstrassen en lokale wegen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Dat was de update waard. Shark teeth... mmm heeft het Engels daar geen woord voor?
Ik wil niet te pietluttig zijn, maar het is a Schnelstrasse-classification en an emergency lane.
Verder ziet het er heel goed uit!
Ik wil niet te pietluttig zijn, maar het is a Schnelstrasse-classification en an emergency lane.
Verder ziet het er heel goed uit!
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
Re: [BRS] Infrastructuur
- Mogen vrachtwagens inhalen op 2x2 autobahnen? Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
- Is een autostrasse een autobahn zonder vluchtstrook?
- De waarschuwingsstrepen bij een 1x2 schnellstrasse zijn erg lang.
Verder ziet alles er goed uit!
- Is een autostrasse een autobahn zonder vluchtstrook?
- De waarschuwingsstrepen bij een 1x2 schnellstrasse zijn erg lang.
Verder ziet alles er goed uit!
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Heel vaak wordt er ook een inhaalverbod op vrachtwagens geplaatst op 2x2 delen van de Autobahnen. Op 2x3 of breder mogen vrachtwagens doorgaans wel inhalen.Koen schreef:- Mogen vrachtwagens inhalen op 2x2 autobahnen? Dat is niet echt goed voor de doorstroming.
Precies, met hier en daar nog iets lagere normen.Koen schreef:- Is een autostrasse een autobahn zonder vluchtstrook?
[/quote]Koen schreef:- De waarschuwingsstrepen bij een 1x2 schnellstrasse zijn erg lang.
Lang? Ik vind het nog wel meevallen. Zo ziet het er in 3D uit:
Bovendien is dit de gebruikelijke middenmarkering voor 1x2 Schellstrassen, omdat inhalen hier wel mag, maar eigenlijk wordt afgeraden.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Dit is in burghteland ook het geval; op drukke 2x2 wegen mag er niet worden ingehaald door vrachtwagens, maar op rustige 2x2 wegen en 2x3 of bredere wegen wel. Ook op 1+2 wegen mogen vrachtwagens niet inhalen (ook niet als er dus toevallig 2 rijstroken in die richting zijn), en op 1x2 wegen is er zelfs een algemene regel dat dit niet mag.Heel vaak wordt er ook een inhaalverbod op vrachtwagens geplaatst op 2x2 delen van de Autobahnen. Op 2x3 of breder mogen vrachtwagens doorgaans wel inhalen.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Wat tijdelijke bewegwijzering op de A7, ietwat slordig in elkaar geflanst door de aannemer. We beginnen vlak voor de grensovergang in Imaginië
Maarten
- Spoiler: weergeven
Maarten
Laatst gewijzigd door MandelSoft op wo 16 nov 2011, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [BRS] Infrastructuur
Ziet er toch erg netjes uit, hoor. Dit is je eigengemaakte lettertype, toch? De 'f' ziet er een beetje vreemd uit.
Re: [BRS] Infrastructuur
Waarom is er niet het standaardlettertype gebruikt?
Moet het trouwens geen 'Maerz' zijn? In het Duits is het März.
MandelSoft schreef:ietwat slordig in elkaar geflanst door de aangeflanst.
Moet het trouwens geen 'Maerz' zijn? In het Duits is het März.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Jep, dit is mijn eigen ontworpen lettertype. Ik moet 'm hier en daar wat fine-tunen.sirdanilot schreef:Ziet er toch erg netjes uit, hoor. Dit is je eigengemaakte lettertype, toch? De 'f' ziet er een beetje vreemd uit.
Om dezelfde reden waarom er geen standaard-layout is gebruikt: dit is een creatie van de aannemer. Kennelijk mag men in Oberjutan zelf een bewegwijzeringsontwerp maken, als er maar wordt voldaan aan de informatie-eisen en ze correct de situatie weergeven (en het moet natuurlijk enigzins leesbaar zijn). Voor de rest is de aannemer vrij om zijn eigen ontwerp te makenKoen schreef:Waarom is er niet het standaardlettertype gebruikt?
Inmiddels gecorrigeerdKoen schreef:MandelSoft schreef:ietwat slordig in elkaar geflanst door de aangeflanst.
Tja, hier twijfelde ik ook aan. Dit had dus inderdaad "Maerz" moeten zijn....Koen schreef:Moet het trouwens geen 'Maerz' zijn? In het Duits is het März.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Een voorproefje van een project waarmee ik al een tijdje mee bezig ben:
- Spoiler: weergeven
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Zijn dat de tijdelijke wegmarkeringen tijdens wegwerkzaamheden?
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Dat zijn inderdaad tijdelijke markeringen. De A7 (de weg waar het hier om gaat) wordt verbreed van 2x2 naar 2x3 rijstroken. Deze kant is al verbreed, de andere kant nog niet. Daarom zijn beide rijrichtingen op één rijbaan gepropt met versmalde rijstroken, een tijdelijke betonnen barrier en er zijn in deze situatie niet of nauwelijks in- of uitvoegstroken. Voor de lange termijn wordt dit onacceptabel, maar vanwege de tijdelijke aard van de situatie mag dit nog. In maart 2012 moet het project zijn afgerond.
Wat nog mist in de Sketch-up visualisatie is:
- Bewegwijzering
- Verkeersborden
- Indien ik daar zin in heb, (werk)verkeer
Wat nog mist in de Sketch-up visualisatie is:
- Bewegwijzering
- Verkeersborden
- Indien ik daar zin in heb, (werk)verkeer
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
In Duitsland vind je dat soort oplossingen heel vaak. Meestal rijdt daar dan ook nog eens heel veel verkeer over en mogen vrachtwagens inhalen, ook is de maximumsnelheid niet of nauwelijks verlaagd, redelijk gevaarlijk dus.
Op welk stuk zijn die wegwerkzaamheden (toch niet tussen Schellingen en Munsterwald?)
Op welk stuk zijn die wegwerkzaamheden (toch niet tussen Schellingen en Munsterwald?)
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [BRS] Infrastructuur
Nee, tussen Konrad(IM) en Amersfurt. Dat stuk is al een hele tijd overbelast, vandaar de langverwachte verbreding. In Imaginië wordt er ook aan gewerkt...
Tussen Schellingen en Muensterwald wordt de weg ook verbreed (van 2x3 naar 2x4), maar dat gaat iets minder rigoureus aan toe als hier.
Tussen Schellingen en Muensterwald wordt de weg ook verbreed (van 2x3 naar 2x4), maar dat gaat iets minder rigoureus aan toe als hier.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [BRS] Infrastructuur
Mandelsoft, wat zou je ervan vinden mocht er een spoorwegtunnel komen tussen Malle en Ghillerlee of Soberg komen, waardoor dan hogesnelheidstreinen tussen Bodegarde of Rugeneim en Schellingen zouden kunnen rijden, dit zou dan kunnen zorgen voor een betere verbinding tussen het Solwes-eiland en Borealië. Ook zou dan tussen Malle en Soberg een veerdienst kunnen worden opgericht. Denk hier even over na,
Mvg
HAFRABAisfun
Mvg
HAFRABAisfun
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten