[RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Republiek Burghteland

Moderator: sirdanilot

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door BlaZ » za 25 okt 2014, 21:35

Matt schreef:Ik zou voor de grotere stedelijke gebieden gewoon een inzetkaartje op kleinere schaal maken. Op de grote kaart zet je dan alleen de belangrijkste stations in deze gebieden. Linksonder op de kaart heb je nog genoeg ruimte voor zo'n inzetkaartje.
De vorm van het land geeft voldoende ruimte om 2 detailkaartjes toe te voegen.

Mooie kaart verder natuurlijk, een losse railkaart is toch stukken duidelijk dan dat je het op een wegenkaart toevoegt.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » ma 27 okt 2014, 12:09

Matt schreef:Ik zou voor de grotere stedelijke gebieden gewoon een inzetkaartje op kleinere schaal maken. Op de grote kaart zet je dan alleen de belangrijkste stations in deze gebieden. Linksonder op de kaart heb je nog genoeg ruimte voor zo'n inzetkaartje.
Misschien is dat inderdaad een beter idee. Dan laat ik wel de stations zien in grotere steden, maar haal ik de namen weg, en dan kan het lettertype van de andere namen gewoon groter zodat het beter leesbaar is. En dan maak ik inzetkaartjes voor de grote steden. Dank voor de tip ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » ma 27 okt 2014, 12:25

^^ Het valt mij op dat er wel erg weinig spoorlijnen gaan naar Zerderen, dat lijkt mij toch geen onbelangrijk buurland...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Ortelius » ma 27 okt 2014, 14:30

Schept een monopoliepositie voor Antalmenië, ik denk dat de doorreiskosten flink hoog kunnen worden op die manier ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 02 nov 2014, 23:32

TBR schreef:^^ Het valt mij op dat er wel erg weinig spoorlijnen gaan naar Zerderen, dat lijkt mij toch geen onbelangrijk buurland...
Er kan wat mij betreft best gepraat worden over een spoorlijn van Vastekercke naar een plaats in Zerderen, als je een voorstel doet. Dan krijgt Zerderen een rechtstreekse verbinding met de grote stad Teghenkant van bijna een miljoen inwoners. Naar Barte is er al een verbinding. Andere verbndingen zie ik zo gauw niet echt als rendabel, omdat het noorden van Burghteland erg dunbevolkt is.

In vergelijking met andere landen is het spoornetwerk in Burghteland niet echt uitgebreid. In de steden wordt de functie ervan vooral overgenomen door S-bahn en metro-achtige netwerken, en in het buitengebied door langeafstandsbussen op assen waar er geen spoorweg ligt. Dat er op veel logische verbindingen geen spoorweg ligt is dus niet zo verwonderlijk.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » zo 02 nov 2014, 23:50

Dan denk ik Vastekercke - Klagental als ik zo op de kaart kijk? De kaart is nog niet heel duidelijk wat het er niet gemakkelijker op maakt.

Van Vastekercke recht naar het noorden ligt in Burghteland geen plaats van betekenis meer, wat een spoorlijn niet erg aantrekkelijk maakt. Maar enigszins richting het noordoosten ligt Uuterstende, wat wel een relatief grote plaats is. De spoorlijn zou dan dus in noordwestelijke richting lopen vanaf Vastekercke. Waar kom je dan in Zerderen uit?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Rob » ma 03 nov 2014, 17:48

Uiteindelijk kom je uit in Löthagen, een stad van zo'n een miljoen inwoners.
In de noord-noordwestelijk richting ligt Junterheide, maar als de spoorlijn via Uuterstende loopt zal er waarschijnlijk een aftakking lopen naar Junterheide.
De spoorlijn richting Löthagen zal door het dal van de Neerung lopen waar een aantal kleine steden en verscheidene dorpen liggen.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 07 nov 2014, 17:54

Oh ik dacht dat Zerderen een stuk kleiner was...

In dat geval is een spoorlijn naar Löthagen zeer zeker het serieus overwegen waard. Binnen Burghteland is er altijd al de wens geweest om ook het noorden van het land te ontsluiten door middel van een spoorlijn, en ook internationaal gezien zal dit nuttig zijn voor zowel het passagiers- als goederenvervoer.

Via Junterheide zou natuurlijk logischer zijn, maar in dit geval is het binnenlandse belang (ontsluiting van het afgelegen Uuterstende) belangrijker dan het internationale belang (verbinding met Junterheide). Echter zal ook een variant via Junterheide, met een binnenlandse aftakking naar Uuterstende worden onderzocht, al is dat waarschijnlijk niet rendabel.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Rob » wo 08 apr 2015, 23:23

Afbeelding
Omdat Zerderen nu definitief zijn plek en vorm heeft gekregen, heeft dit nogal wat consequenties voor Burghteland.
Dit komt mede doordat Gangel nu op een soort van schiereiland ligt en de Baai van Felsch is 'ontstaan'.
Hierdoor zijn er een paar wijzingen nodig.

Op het vlak van wegen stel ik het volgende voor:
- De A50 wordt afgetakt tussen Waldburg en Duuvelsburghte en aanlegt naar de [2] bij Azende en tevens krijgt deze weg het nummer C40 en het A-nummer dient nog nader bepaald te worden.
- De A50 na de aftakking (richting Gangel) krijgt het nummer C46
- De B55 word doorgetrokken naar Hilgenried / [110]

Qua spoorwegen stel ik de volgende toevoegingen voor:
- HSL1 = HST Buergtelandlinien (Klik)
- HSL2 = Spoorlijn of HSL als aftakking van HSL1 vanuit Schellingen-Stad naar Löthagen
- HSL3 = 'Bochtzandboog' om Barte te verbinden met Zerderen
- En logischerwijs de doortrekking van de spoorlijn vanuit Slikkeghat naar Gangel.

Suggesties en toevoegingen zijn altijd welkom ;)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door MandelSoft » do 09 apr 2015, 10:04

Ik denk dat het voor de aansluiting van de snelwegen het handiger is om de [2] niet geheel door te trekken tot onder Barte, maar om deze aan te laten sluiten op de B55. Het stuk van de B55 tot aan de A50 wordt dan opgewaardeerd tot A50.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Matt » do 09 apr 2015, 21:44

Ik vind het wel leuk dat er nu een soort exclave is ontstaan. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kathor » do 09 apr 2015, 23:58

Iets dat mij te binnen schiet, wat is het nut van een Borealiatunnel tussen Solwezië en Gangel als men daarna toch nog eens een ferry over moet om naar de rest van Solwezië te gaan? (Die lijkt me langer in beslag neemt als een ritje over de Bartenszeebrug en de korte douanecontrole op de Burghtelands-Schellingse grens)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » vr 10 apr 2015, 00:33

^^ Deze brug komt tussen Sankt-Onert en Duinlopen, niks aan de hand dus. ;) Daarbij zou een tunnel van Solwezië naar Gangel om dan naar Solwezië met de ferry te gaan erg inefficiënt zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 21 aug 2015, 12:17

Rob schreef:Afbeelding
Omdat Zerderen nu definitief zijn plek en vorm heeft gekregen, heeft dit nogal wat consequenties voor Burghteland.
Dit komt mede doordat Gangel nu op een soort van schiereiland ligt en de Baai van Felsch is 'ontstaan'.
Hierdoor zijn er een paar wijzingen nodig.

Op het vlak van wegen stel ik het volgende voor:
- De A50 wordt afgetakt tussen Waldburg en Duuvelsburghte en aanlegt naar de [2] bij Azende en tevens krijgt deze weg het nummer C40 en het A-nummer dient nog nader bepaald te worden.
- De A50 na de aftakking (richting Gangel) krijgt het nummer C46
- De B55 word doorgetrokken naar Hilgenried / [110]

Qua spoorwegen stel ik de volgende toevoegingen voor:
- HSL1 = HST Buergtelandlinien (Klik)
- HSL2 = Spoorlijn of HSL als aftakking van HSL1 vanuit Schellingen-Stad naar Löthagen
- HSL3 = 'Bochtzandboog' om Barte te verbinden met Zerderen
- En logischerwijs de doortrekking van de spoorlijn vanuit Slikkeghat naar Gangel.

Suggesties en toevoegingen zijn altijd welkom ;)
Sorry ik ben hier heel lang niet mee bezig geweest


De snelweg 2 loopt vanaf de Burghtelandse grens nog tot de B55, wat een hoogwaardige autoweg is. Daar loopt deze weg dood, want er is in Burghteland gene geld om een snelweg door dunbevolkt gebied te bouwen verder naar het zuiden. Men kan via Slikkeghat rijden om alle plaatsen van betekenis te bereiken.
Misschien wordt de B55 ooit nog opgewaardeerd, maar in Burghteland is ht nog altijd crisis, en de weg kan het verkeer gemakkelijk aan (ze is 1x2 maar er rijdt geen langzaam verkeer en erfaansluitingen sluiten aan op de erfweg, waardoor men gewoon met meer dan 100 door kan rijden).

Wat betreft de spoorwegen vind ik het heel erg veel spoor door Burghteland, waar burghteland zelf weinig aan heeft. Het lijkt me logischer als het spoor van Azende naar Slikkeghat loopt, dicht tegen de grens aan. Via de HSL 1 ( de enige hsl die ik nog wel realistisch vind in het plaatje) kan men dan richting Schellinen reizen.
Eventueel mag er ook een binnenlandse trein Azende-Gangel lopen over dit spoor, die niet in Burghteland stopt. Dit omdat Gangel een exclave is en om het zo beter bereikbaar te maken. MAar ik denk dat een veerboot dan sneller is eigenlijk.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » vr 21 aug 2015, 12:37

Hij leeft nog! :D
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » di 25 aug 2015, 14:51

Kaaiman schreef:Hij leeft nog! :D
Hahaha, het is fijn dat er nog iets gebeurt in dit deel van Borealië.

Een late reactie:
Over de infrastructuur, het is best vreemd dat snelweg 2 niet is doorgetrokken. Dit is namelijk dé hoofdweg voor West-Burghteland en Schellingen naar de grote steden in Zerderen, en zou dus veel eerder gebouwd zijn dan de snelweg Barte-Gangel, die slechts een kleinere stad in Zerderen bedient. Die snelweg hoeft niet te lopen zoals op het plaatje, maar zou gerust bij Waldlo op de A1 kunnen aansluiten om ook verkeer naar Teghenkant te kunnen bedienen.

Over de spoorwegen; sowieso lijkt een gewone lijn Slikkeghat-Azende me aangewezen, daarover kan dan de Avanto-HST rijden tussen Rugeneim en Barte. Dat lijkt me voldoende.
Laatst gewijzigd door TBR op ma 08 aug 2016, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » di 25 aug 2015, 18:22

Kaaiman schreef:Hij leeft nog! :D
Ja, maar ik ben gewoon de laatste tijd heel erg druk geweest en heb ook een tijd in het buitenland gezeten, vandaar dat ik hier niet zo veel meer mee doe. Maar ik zal af en toe kijken zodat anderen wel nog enige interactie kunnen hebben met Burghteland, maar grote nieuwe projecten komen denk ik niet meer voorlopig.

Een late reactie:
Over de infrastructuur, het is best vreemd dat snelweg 2 niet is doorgetrokken. Dit is namelijk dé hoofdweg voor West-Burghteland en Schellingen naar de grote steden in Zerderen, en zou dus veel eerder gebouwd zijn dan de snelweg Barte-Gangel, die slechts een kleinere stad in Zerderen bedient. Die snelweg hoeft niet te lopen zoals op het plaatje, maar zou gerust bij Waldlo op de A1 kunnen aansluiten om ook verkeer naar Teghenkant te kunnen bedienen.

Over de spoorwegen; sowieso lijkt een gewone lijn Slikkeghat-Azende me aangewezen, daarover kan dan de Avanto-HST rijden tussen Rugeneim en Barte. Dat lijkt me voldoende.
Ik was vroeger dus altijd in de veronderstelling dat Gangel minstens zo groot als Barte was, maar dat is blijkbaar dus niet zo. Toch denk ik dat het wel realistisch is dat die snelweg daar gewoon ligt. Ik zal nadenken over die snelweg 2, wellicht dat deze als autoweg doorloopt naar de burghtelandse A1. Sowieso kan de kaart wel een opfrisser gebruiken in Burghteland.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door Rob » di 25 aug 2015, 20:35

^^ Opzich is het niet vreemd de snelweg naar Gangel (A50), vroeger als eerst is aangelegd. Voor de aanleg van de bruggen naar het Solwes-eiland, was Gangel een belangrijke veerhaven voor (vracht)verkeer naar Solwezië. Tevens er van de HSL-1 in het plaatje al jaren lang sprake van, die inmiddels in aanleg is (?).

Als de [2] in Burghteland wordt verlengt naar Waldlo, lijkt me dat geen verkeerde oplossing en hiermee wordt Slikkeghat ook ontlast. Het idee van TBR, een gewoon lijn tussen Barte-Azende, eventueel via Slikkeghat, lijkt me een goed plan, zo ontstaat er een ook HSL-verbinding tussen Rugeneim/Löthagen en Schellingen-Stad met een stop in Barte, iets waar Burgheland ook voordeel bij heeft.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door TBR » di 25 aug 2015, 21:14

^^ Avanto rijdt nu het volgende traject tussen Barte en Rugeneim:
Rugeneim-West ~ Loheim-Alveren ~ Duinlopen-HST ~ Sankt-Onert-Süd ~ Azende/Gangel ~ Barte Oafstasjon
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » ma 11 jan 2016, 01:58

De volgende vluchten worden door RBD Burghteland uitgevoerd vanaf Nieuw-Vlissingen (NVL).
De binnen-atlantische vluchten worden momenteel nog uitgewerkt, zie daarvoor de luchtvaart en scheepvaart draad.
RBD Burghteland is een grote speler op de intercontinentale markt, maar is minder groot in de binnen-Atlantische vluchten. Dit door concurrentie vanuit Muensterwald in Schellingen. RBD Burghteland kent de volgende hubs:
Mulder (MUL), Nieuw Vlissingen (NVL), New York JFK (JFK), Dubai (DXB), Moskou Sheremetyevo (SVO), Los Angeles (LAX), Beijing (PEK), Amsterdam (AMS)

Er zijn echter plannen om de hubs in Moskou en Dubai te verplaatsen naar Kiev. Dit vanwege moeilijke politieke situaties met beide landen (de VAE als moslimland i.t.t. het christelijke Burghteland, en de problematische situatie in Rusland). Het nadeel van Kiev is dan weer dat er moet omgevlogen worden zodat er niet over crisisgebieden wordt gevlogen.
Grand Rapids, Michigan, VS, is een opvallende bestemming, maar is belangrijk vanwege de grote hoeveelheid gereformeerde Nederlanders en Burghtelanders die daar wonen.
Funchal en Ponta Delgada 'bestaan' misschien niet in de 'Atlantis wereld' angezien vooral de Azoren ongeveer in hetzelfde gebied liggen als waar Atlantis ligt, maar ik heb ze er toch maar bij gezet.

Richting Zuid Amerika voert RBD Burghteland een tussenstop uit in Paramaribo en/of São Paulo, om passagiers naar deze bestemmingen te faciliteren en als tankstop.

De verste non-stop vluchten van RBD Burghteland zijn die naar Hong Kong. Verder dan dat is technisch vrijwel onmogelijk ivm dat er ook lading moet worden vervoerd in het vliegtuig.

Noord-Amerika
New York JFK USA JFK
Detroit Metropolitan USA DTW
Vancouver Canada YVR New York JFK JFK
Salt Lake City USA SLC
Dallas/Forth Worth USA DFW
Houston USA IAH
Grand Rapids USA GRR New York JFK JFK
Austin USA AUS New York JFK JFK
Miami USA MIA
Atlanta USA ATL
Toronto Canada YYZ
Montreal Canada YUL
Chicago O'Hare USA ORD
Los Angeles USA LAX
Boston USA BOS
Memphis USA MEM New York JFK JFK
Philadelphia USA PHL
Washington DC USA IAD
Phoenix USA PHX New York JFK JFK
New York Newark USA EWR
Latijns Amerika/Carriben
Mexico City Mexico MEX
Curaçao Nederland (NL Antillen) CUR
São Paulo Guarulhos Brazilië GRU
Rio de Janeiro Galeão Brazilië GIG Paramaribo PBM
Lima Peru LIM
Buenos Aires Argentinië BAI São Paulo Guarulhos GRU
Paramaribo Suriname PBM
Afrika
Kaapstad Zuid Afrika CPT
Johannesburg Zuid Afrika JNB
Casablanca Marokko CMN
Rabat Marokko RBA
Cairo Egypte CAI


Zuid-Europa
Funchal Portugal (Madeira) FNC
Ponta Delgada Portugal (Azoren) PDL
Gran Canaria Spanje (Canarische Eiln.) LPA
Lissabon Portugal LIS
Málaga Spanje AGP
Madrid Spanje MAD
Barcelona Spanje BCN
Porto Portugal OPO
Santiago de Compostela Spanje SCQ
Rome Fiumicino Italië FCO
Milaan Malpense Italië MXP
Napels Italië NAP
Athene Griekenland ATH
Heraklion Griekenland (Kreta) HER
West Europa
Parijs Charles de Gaulle Frankrijk CDG
Parijs Orly Frankrijk ORY
Bordeaux Frankrijk BOD
Marseilles Frankrijk MRS
Dublin Ierland DUB
London Gatwick UK LGW
London Heathrow UK LHR
Manchester UK MAN
Edinburgh UK EDI
Glasgow UK GLA
Amsterdam Nederland AMS
Rotterdam Nederland RTM
Eindhoven Nederland EIN
Brussel België BRU
Luxemburg Luxemburg LUX
Frankfurt Duitsland FRA
Munchen Duitsland MUC
Düsseldorf Duitsland DUS
Hannover Duitsland HAJ
Hamburg Duitsland HAM
Berlin Tegel Duitsland TXL
Stuttgart Duitsland STR
Genève Zwitserland GVA
Zürich Zwitserland ZRH
Wenen Oostenrijk VIE
Birmingham UK BHX
Lyon Frankrijk LYS


Noord-Europa
Kopenhagen Denemarken CPH
Göteborg Zweden GOT
Stockholm Arlanda Zweden ARN
Oslo Gardermoen Noorwegen OSL
Reykjavik Keflavik IJsland KEF
Helsinki Finland HEL
Oost-Europa
Warschau Polen WAW
Praag Tsjechië PRG
Krakau Polen KRK
Budapest Hongarije BUD Amsterdam AMS
Kiev Boryspil Oekraine KBP
Moskou Sheremetyevo Rusland SVO
Boekarest Roemenië OTP Amsterdam AMS
Belgrado Servië BEG Amsterdam AMS
Midden-Oosten
Istanbul Ataturk Turkije IST
Istanbul Sabiha Gokcen Turkije SAW
Izmir Turkije ADB Amsterdam AMS
Tel Aviv Ben Gurion Israël TLV
Eilat Israël ETH
Beirut Libanon BEY
Yerevan Armenië EVN Amsterdam AMS
Doha Qatar DOH
Abu Dhabi UAE AUH
Dubai UAE DXB
Tbilisi Georgië Amsterdam AMS
Azië
Bangkok Thailand BKK Dubai DXB
Bombay India BOM
Manila Filipijnen MNL Beijing PEK
New Delhi India DEL
Hong Kong China (Hong Kong) HKG
Singapore Singapore SIN Moskou Sheremetyevo SVO
Kuala Lumpur Maleisië KUL Moskou Sheremetyevo SVO
Beijing China PEK
Shanghai China SHA Dubai DXB
Seoul Incheon Zuid Korea ICN
Tokyo Haneda Japan HND
Jakarta Indonesië CGK Moskou Sheremetyevo SVO
Jakarta Indonesië CGK Dubai DXB
Guangzhou China CAN Dubai DXB
Taipei Taiwan TPE Beijing PEK


Oceanië
Sydney Australië SYD Dubai DXB
Auckland Nieuw-Zeeland AKL Los Angeles LAX
Sydney Australië SYD Los Angeles LAX
Perth Australië PER Dubai DXB
Melbourne Australië MEL Los Angeles LAX

Naast lijnvluchten voert RBD Burghteland ook cargovluchten uit en soms chartervluchten.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door BlaZ » di 12 jan 2016, 18:49

De situatie in Oekraine lijkt me problematischer dan die in Rusland eerlijk gezegd. Hoewel je natuurlijk goedkoper cabinepersoneel in Kiev kunt recruteren. Sowieso wel slim om daar een hub te hebben, dat scheelt behoorlijk in de brandstof kosten.

Bogotá is normaal gezien de hub van noordelijk Zuid-Amerika. Lima is een veel kleiner vliegveld.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering

Bericht door sirdanilot » vr 15 jan 2016, 17:08

^ Lima is dan ook geen hub, maar een eindbestemming voor toerisme/zaken in Peru.

Bogotá is bereikbaar via andere maatschappijen met b.v. een overstap in Munstravald of een andere Atlantische luchthaven, of b.v. Mexico stad, Miami etc. Wellicht dat RLD in de toekomst Bogotá toevoegt als bestemming, maar voorlopig is men dat niet van plan.

Er zijn wel meer wereldsteden die niet rechtstreeks bereikbaar zijn, zoals Portland (VS), Denver (VS), Las Vegas (VS), Pittsburgh (VS), Quebec (Canada) etc. Daar liggen kansen voor andere maatschappijen.

Wat betreft de hub, vroeger was Tel Aviv Ben Gurion een belangrijke hub van RLD Burghteland, maar vanwege de extreem hoge veiligheidseisen daar is men daar mee gestopt en uitgeweken naar Moskou en de al bestaande hub in Amsterdam. Sinds kort is daar de nieuwe luchthaven in Dubai bij gekomen.

De ligging van N Vlissingen is gunstig voor intercontinentale vluchten. Alleen Oceanië en Zuid Oost Azië zijn niet rechtstreeks bereikbaar vanwege de afstand, alle andere continenten wel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten