[RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Moderator: sirdanilot
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
B505 Expressweg
De voorlopig geplande openingsdatum voor de B505 is 1 juli 2012. De B505 wordt een expressweg aan 120 km/u op het ongelijkvloerse gedeelte; meer richting Barte komen nog twee kruispunten ten behoeve van industrieterreinen aldaar, alsmede het kruispunt met de weg 1901 omdat hier geen ruimte is voor een ongelijkvloers kruispunt; hier geldt 90 km/u.
De knooppunten op het ongelijkvloerse gedeelte zien er zo uit:
De voorlopig geplande openingsdatum voor de B505 is 1 juli 2012. De B505 wordt een expressweg aan 120 km/u op het ongelijkvloerse gedeelte; meer richting Barte komen nog twee kruispunten ten behoeve van industrieterreinen aldaar, alsmede het kruispunt met de weg 1901 omdat hier geen ruimte is voor een ongelijkvloers kruispunt; hier geldt 90 km/u.
De knooppunten op het ongelijkvloerse gedeelte zien er zo uit:
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Een paar opmerkinginen:
- Schellingen is hier niet een belangrijk doel (en al helemaal "om de hoek" qua richting). Pas als je bij de snelweg bent is dit van belang. Teghenkant of Velderwege is in dit geval beter gepast.
- Kon men bij Maghtigheere-West geen halfklaverblad toepassen? In Schellingen is het gebruikelijk om een halfklaverbladaansluitingen te bouwen wanneer daar ruimte voor is, en dan wel de variant B2. Hierbij het verkeer naar het OWN verplicht moet afremmen om de verbindingsbogen door te komen, zodat je dus niet het OWN kan komen oprazen. Dit is ook om fileontduikers te ontmoedigen.
- Waarom het doel "Bartenstunnel"? Een deel van de Bartensverbinding is een brug. Ghillerlee zou een beter doel zijn.
- Op de bewegwijzering is geen enkele informatie te vinden dat de doelen zich in het buitenland te vinden zijn, of dat je dicht bij de grens zit. Dat is bij de Schellingse bewegwijzering een stuk duidelijker (zelfs op de Nederlandse is het beter).
- De noordelijke aansluiting met de B41 is creatief gevonden. Niet te duur en toch goed voor de doorstroming. Als alternatief had je een tweelaags verkeersplein kunnen gebuiken.
Ik ben aan mijn kant van de grens nog aan het bepalen waar de aansluitingen van de B22 moeten komen, laat staan dat ik al ontwerpen heb van aansluitingen.
Groeten,
Maarten
- Schellingen is hier niet een belangrijk doel (en al helemaal "om de hoek" qua richting). Pas als je bij de snelweg bent is dit van belang. Teghenkant of Velderwege is in dit geval beter gepast.
- Kon men bij Maghtigheere-West geen halfklaverblad toepassen? In Schellingen is het gebruikelijk om een halfklaverbladaansluitingen te bouwen wanneer daar ruimte voor is, en dan wel de variant B2. Hierbij het verkeer naar het OWN verplicht moet afremmen om de verbindingsbogen door te komen, zodat je dus niet het OWN kan komen oprazen. Dit is ook om fileontduikers te ontmoedigen.
- Waarom het doel "Bartenstunnel"? Een deel van de Bartensverbinding is een brug. Ghillerlee zou een beter doel zijn.
- Op de bewegwijzering is geen enkele informatie te vinden dat de doelen zich in het buitenland te vinden zijn, of dat je dicht bij de grens zit. Dat is bij de Schellingse bewegwijzering een stuk duidelijker (zelfs op de Nederlandse is het beter).
- De noordelijke aansluiting met de B41 is creatief gevonden. Niet te duur en toch goed voor de doorstroming. Als alternatief had je een tweelaags verkeersplein kunnen gebuiken.
Ik ben aan mijn kant van de grens nog aan het bepalen waar de aansluitingen van de B22 moeten komen, laat staan dat ik al ontwerpen heb van aansluitingen.
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Hangt er vanaf van welke kant je komt. Vanaf Harg en sommige delen van Barte is dit de meest logische route naar Schellingen; vanuit de richting Malle zal er geen Schellingen aangegeven staan op dit afritbord.MandelSoft schreef:Een paar opmerkinginen:
- Schellingen is hier niet een belangrijk doel (en al helemaal "om de hoek" qua richting). Pas als je bij de snelweg bent is dit van belang. Teghenkant of Velderwege is in dit geval beter gepast.
Nieuweputten zou inderdaad kunnen worden toegevoegd vanaf de richting Malle, maar eigenlijk maakt het niet veel uit hoe je rijdt; de A1 is wel een stuk sneller (max 140 i.p.v. 100 op de B41, en ongelijkvloers), maar de afstand via deze route is 129 kilometer; via de B41 119 kilometer. Dit scheelt dus maar 10 kilometer, terwijl de route via de A1 sneller is. Om verkeer een eigen keuze te geven staat er in zo'n geval niks aangegeven. Jakkebroek is een bekende control city, evenals Barte, dus het verkeer vindt haar weg naar Nieuweputten wel.
Eerst was hier een doodgewoon verkeerslicht gepland... de provincie Merelande heeft maar liefst 100.000 dld bijgedragen om deze kruising ongelijkvloers te maken (ongeveer 20 miljoen euro). Dit kruispunt zal alleen worden gebruikt voor lokaal verkeer.- Kon men bij Maghtigheere-West geen halfklaverblad toepassen? In Schellingen is het gebruikelijk om een halfklaverbladaansluitingen te bouwen wanneer daar ruimte voor is, en dan wel de variant B2. Hierbij het verkeer naar het OWN verplicht moet afremmen om de verbindingsbogen door te komen, zodat je dus niet het OWN kan komen oprazen. Dit is ook om fileontduikers te ontmoedigen.
Door het geringere ruimtebeslag kiest men in Burghteland vaak voor een Haarlemmermeeraansluiting, indien dit qua capaciteit voldoende is.
Is het grootste deel nu een tunnel of een brug, want dat is mij niet duidelijk. In ieder geval staat de verbinding in Burghteland op deze manier bekend. Ik hoop dan ook dat dit doel in Schellingen wordt gecontinueerd, anders moeten we werken met volgborden...- Waarom het doel "Bartenstunnel"? Een deel van de Bartensverbinding is een brug. Ghillerlee zou een beter doel zijn.
Oh, ik ben het ruitertje op afrit Maghtigheere-West vergeten. Standaard staat er bij tolpoortjes en grensovergangen zo'n waarschuwing.- Op de bewegwijzering is geen enkele informatie te vinden dat de doelen zich in het buitenland te vinden zijn, of dat je dicht bij de grens zit. Dat is bij de Schellingse bewegwijzering een stuk duidelijker (zelfs op de Nederlandse is het beter).
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
In Schellingen worden benamingen van wegen niet gebruikt op de bewegwijzering, enkel en alleen maar dorpen en steden (en af en toe stadsdelen). Je moet dus een servicebord gebruiken. Gelukkig worden de doelen Malle en Ghillerlee wel gecontinueerd.sirdanilot schreef: Is het grootste deel nu een tunnel of een brug, want dat is mij niet duidelijk. In ieder geval staat de verbinding in Burghteland op deze manier bekend. Ik hoop dan ook dat dit doel in Schellingen wordt gecontinueerd, anders moeten we werken met volgborden...
De Bartenzverbinding is eigenlijk half-om-half; er is geen dominant stuk aan te wijzen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Goed dat je de B505 zo goed uitwerkt, er zal daar wel heel wat verkeer vanuit Ardeim richting Burghteland over razen. Barte wordt al vanaf Ghillerlee bewegwijzerd omdat het een belangrijk doel is in Burghteland. Ik zou persoonlijk Ghillerlee niet op de borden zetten, omdat het een stadje is met slechts 52 000 inw. (iets kleiner dan Den Helder) misschein Bodegarde. Het hangt er ook vanaf of er nu die veerverbinding komt tussen Huchel en Barte (ja of nee?), want hierlangs zal er veel Solwezisch verkeer komen.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
In deze post komen alle wegenprojecten die dit jaar bezig zijn of in procedure liggen te staan. Een work in progress, dus !
Wegenprojecten in Burghteland
In Burghteland gaat men ook in 2012 flink aan de weg werken.
In Aanbouw:
Tunnels Opstandingsplein
Kosten: 1 mld dld (2 mln euro)
Oplevering: 9 april 2012
Het Opstandingsplein, waar de Brughewegh A01 en de Wildenburghertrekvaorte A3 elkaar kruisen, is een berucht punt dat dagelijks voor lange files zorgt. De rotonde zelf ligt er sinds de jaren '10 onveranderd bij; hier begon vroeger de Brughewegh, waar rijke mensen pleziertochtjes op konden maken met uitzicht op de stad en op bosgebieden. In de loop der jaren zijn er viaducten gebouwd voor de A01 en de A3, maar door het vele afslaande verkeer loopt het knooppunt altijd hopeloos vast, wat ook voor files zorgt op de Ring West (A01).
Twee tunnels zullen onder het knooppunt lopen voor het verkeer van de Ring West naar Wildenburgh en vice versa. De tunnels lopen onder de verdiepte A3 en metrolijn O44 door. Na openstelling zal de Zoöloghischen Of alleen via de rotonde te bereiken zijn, voor wie vanaf de A01 of vanuit het centrum komt; het weefvak verdwijnt.
Afsluiten op/afritten B01, Romkesplein, verbreden Calvijnbrugh B01 etc.
Kosten: 400 mln dld (80 mln euro)
Opleverdatum: afsluiten afrit 8, 10 en 13 per direct (in bepaalde richtingen), andere projecten begin 2013
De Brughewegh is één van de oudste en gevaarlijkste wegen van Burghteland; opgeleverd in 1917 als weg voor pleziertochtjes van rijke mensen, later verworden tot zeer drukke weg voor forenzen en vrachtverkeer. Sommige opritten zaten zo dicht op elkaar dat er stoplichten stonden om het verkeer in goede banen te leiden. In 2010 is besloten om de weg af te waarderen van A01 naar B01 en een maximumsnelheid in te stellen van 70 km/u.
De A-status zal met dit project niet terugkomen, maar de maximumsnelheid gaat wel omhoog naar 90 en enkele gevaarlijke op- en afritten worden verwijderd. Ook krijgt de weg 2x3 rijstroken ter hoogte van de Jodebuurte, komt er een hoogwaardig verkeersplein bij de Romkesstraot en krijgt Ouweklooster een nieuwe afrit die voldoet aan de tunnelwet; deze ligt nu te dicht op de van Daletunnel. Verder krijgt de weg op meer plaatsen pechstroken/vluchthavens en een gloednieuw ZOAB-wegdek. De afritnummering wordt aangepast, omdat halve aansluitingen altijd een nummer met suffix hebben en nooit een volwaardig afritnummer. De Calvijnbrugh over de Wildenburghertrekvaort zal door ophoging minder vaak open hoeven; ook wordt de brug verbreed zodat er een veilig weefvak ontstaat.
Wegenprojecten in Burghteland
In Burghteland gaat men ook in 2012 flink aan de weg werken.
In Aanbouw:
Tunnels Opstandingsplein
Kosten: 1 mld dld (2 mln euro)
Oplevering: 9 april 2012
Het Opstandingsplein, waar de Brughewegh A01 en de Wildenburghertrekvaorte A3 elkaar kruisen, is een berucht punt dat dagelijks voor lange files zorgt. De rotonde zelf ligt er sinds de jaren '10 onveranderd bij; hier begon vroeger de Brughewegh, waar rijke mensen pleziertochtjes op konden maken met uitzicht op de stad en op bosgebieden. In de loop der jaren zijn er viaducten gebouwd voor de A01 en de A3, maar door het vele afslaande verkeer loopt het knooppunt altijd hopeloos vast, wat ook voor files zorgt op de Ring West (A01).
Twee tunnels zullen onder het knooppunt lopen voor het verkeer van de Ring West naar Wildenburgh en vice versa. De tunnels lopen onder de verdiepte A3 en metrolijn O44 door. Na openstelling zal de Zoöloghischen Of alleen via de rotonde te bereiken zijn, voor wie vanaf de A01 of vanuit het centrum komt; het weefvak verdwijnt.
Afsluiten op/afritten B01, Romkesplein, verbreden Calvijnbrugh B01 etc.
Kosten: 400 mln dld (80 mln euro)
Opleverdatum: afsluiten afrit 8, 10 en 13 per direct (in bepaalde richtingen), andere projecten begin 2013
De Brughewegh is één van de oudste en gevaarlijkste wegen van Burghteland; opgeleverd in 1917 als weg voor pleziertochtjes van rijke mensen, later verworden tot zeer drukke weg voor forenzen en vrachtverkeer. Sommige opritten zaten zo dicht op elkaar dat er stoplichten stonden om het verkeer in goede banen te leiden. In 2010 is besloten om de weg af te waarderen van A01 naar B01 en een maximumsnelheid in te stellen van 70 km/u.
De A-status zal met dit project niet terugkomen, maar de maximumsnelheid gaat wel omhoog naar 90 en enkele gevaarlijke op- en afritten worden verwijderd. Ook krijgt de weg 2x3 rijstroken ter hoogte van de Jodebuurte, komt er een hoogwaardig verkeersplein bij de Romkesstraot en krijgt Ouweklooster een nieuwe afrit die voldoet aan de tunnelwet; deze ligt nu te dicht op de van Daletunnel. Verder krijgt de weg op meer plaatsen pechstroken/vluchthavens en een gloednieuw ZOAB-wegdek. De afritnummering wordt aangepast, omdat halve aansluitingen altijd een nummer met suffix hebben en nooit een volwaardig afritnummer. De Calvijnbrugh over de Wildenburghertrekvaort zal door ophoging minder vaak open hoeven; ook wordt de brug verbreed zodat er een veilig weefvak ontstaat.
Laatst gewijzigd door sirdanilot op za 04 feb 2012, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Goed dat er flink aan de weg wordt getimmerd! Zo te zien heeft de Burghtelandse regering geen last van staatsschulden en een economische crisis
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Komt er ook nog een plan van het Nieuw-Vlissingse metronet? Daar ben ik heel erg benieuwd naar
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Er zijn nu, vooral rond Nieuw-Vlissingen, inderdaad een aantal grote projecten aan de gang. Dit heeft echter wel redenen, want ook Burghteland is getroffen door de crisis.Snelwegfreak schreef:Goed dat er flink aan de weg wordt getimmerd! Zo te zien heeft de Burghtelandse regering geen last van staatsschulden en een economische crisis
Het is niet allemaal koek en ei op het Burghtelandse wegennet. Het netwerk is grotendeels wel compleet, maar veel snelwegen zijn (veel) te smal, er zijn substandaard knooppunten zoals deze in Nieuw-Vlissingen en op sommige plaatsen ligt zelfs helemaal geen goede verbinding (zoals tussen Oastersluuze en Katnoaghe, beide enorme steden van meer dan een half miljoen inwoners). Er zijn ook plannen geschrapt, zoals de verbetering van de Stadswegh A101 in Mulder (zou een tunnel moeten worden, werd te duur geacht) of de opwaardering van de B2 naar A2 langs Wildenburgh (te duur) of een peperdure snelweg langs de kust van Koortsdiike, A142 (véél te duur, problemen met een ongerept mangrove/oerbos aldaar, geluidsoverlast).
Verder moet je niet vergeten dat het wegdek van veel mindere kwaliteit is dan in Nederland; ribbelig betonwegdek (zoals je in België ziet op de E34 bij Linkeroever, bijvoorbeeld) is eerder regel dan uitzondering. In steden probeert men dat momenteel te veranderen, zoals nu op de B01, maar buiten de steden blijft het bij oplapwerk in plaats van reconstructies. Ook wordt er minder gedaan aan veiligheid. Zeker het zuiden van het land kent enkele 'dodenwegen', waar 120 of harder wordt gereden maar wel met erfaansluitingen en gelijkvloerse kruispunten.
Ik zal zometeen nog meer plannen posten die al bezig zijn, of die in de planning liggen.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Eerst zal ik de geüpdatete (wat een woord...) kaart van Nieuw-Vlissingen met jullie delen. Sommige situaties lopen al vooruit maar zijn eigenlijk in aanbouw, zoals het Beursplein, de B01 en het Opstandingsplein. Verder zullen jullie merken dat enkele zaken veranderd zijn die ik bij nader inzien realistischer vond (vooral bruggen en tunnels). De metro/lightrail is in paars weergegeven en ligt er al zoals die op de kaart te zien is; de gestippelde lijnen zijn metrolijnen in aanbouw/planning. Grote bolletjes zijn overstap/eindstations, kleine bolletjes normale stations.
S-nummers zijn lightrailverbindingen, dat zijn treinen à la Randstadrail die erg snel gaan maar toch op veel stations stoppen. Soms loopt een lightrail naast een normaal spoor. De Lightrails stoppen alleen maar op grote metrostations (weergegeven in hoofdletters) waar ze samen met een metrolijn (O-nummer) lopen, en op alle lightrailstations. Zo stopt de lijn S2 niet op station Ghrote Toorn Westerbolwerke, maar wel op Vismarkte, Waterpoorte, Claereburghe etc. Voor Ghrote Toorn Westerbolwerke pak je lijn O2.
De frequentie van metro's varieert van praktisch elke twee minuten in de spits (lijn O3 naar Beurs, lijn O2 naar Campus VUNV etc.) tot eens per twintig minuten (lightrail S2 naar Parkstad Roosevelt) op rustige uren. Er rijden tegenwoordig wel metro's op zon- en feestdagen, maar veel minder frequent dan doordeweeks.
Over het algemeen moet je niet overstappen als jouw route één nummer volgt en anders wel, maar daar zijn enkele uitzonderingen op. Zo gaat de S21 rechtstreeks van het Oafstasjon naar Parkstad Luther, en gaan sommige metro's naar de Zoöloghisen Of in plaats van richting Wildenburgh (lijn O4 en O44). Ook rijden niet alle lijnen altijd hun volledige route, vooral 's avonds en in het weekend. De grootste stations zijn Oaftstasjon (waar ook het grote treinstation ligt), Noorderpoorte en Beurs.
Ik ben ook bezig met een metroplattegrond, maar dat duurt nog even
http://dl.dropbox.com/u/29498835/nieuwv ... nkaart.png
EDIT: En ik spot al een foutje bij de naam van Lightrailstation 'Transferium A01/Wegh 1008... dat moet A02 zijn
S-nummers zijn lightrailverbindingen, dat zijn treinen à la Randstadrail die erg snel gaan maar toch op veel stations stoppen. Soms loopt een lightrail naast een normaal spoor. De Lightrails stoppen alleen maar op grote metrostations (weergegeven in hoofdletters) waar ze samen met een metrolijn (O-nummer) lopen, en op alle lightrailstations. Zo stopt de lijn S2 niet op station Ghrote Toorn Westerbolwerke, maar wel op Vismarkte, Waterpoorte, Claereburghe etc. Voor Ghrote Toorn Westerbolwerke pak je lijn O2.
De frequentie van metro's varieert van praktisch elke twee minuten in de spits (lijn O3 naar Beurs, lijn O2 naar Campus VUNV etc.) tot eens per twintig minuten (lightrail S2 naar Parkstad Roosevelt) op rustige uren. Er rijden tegenwoordig wel metro's op zon- en feestdagen, maar veel minder frequent dan doordeweeks.
Over het algemeen moet je niet overstappen als jouw route één nummer volgt en anders wel, maar daar zijn enkele uitzonderingen op. Zo gaat de S21 rechtstreeks van het Oafstasjon naar Parkstad Luther, en gaan sommige metro's naar de Zoöloghisen Of in plaats van richting Wildenburgh (lijn O4 en O44). Ook rijden niet alle lijnen altijd hun volledige route, vooral 's avonds en in het weekend. De grootste stations zijn Oaftstasjon (waar ook het grote treinstation ligt), Noorderpoorte en Beurs.
Ik ben ook bezig met een metroplattegrond, maar dat duurt nog even
http://dl.dropbox.com/u/29498835/nieuwv ... nkaart.png
EDIT: En ik spot al een foutje bij de naam van Lightrailstation 'Transferium A01/Wegh 1008... dat moet A02 zijn
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Rijden de S-lijnen verder dan de gewone metrolijnen? Nu is het op de stadsplattegrond een beetje druk, ik ben benieuwd naar de metroplattegrond
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
De S-lijnen gaan inderdaad verder. De metroplattegrond komt een andere keer, ik heb er wel al een begin aan gemaakt dus het komt vast goed
Meer wegenprojecten:
A02 Sinaaiveld-Wildenburgh
Kosten: 5 mld dld (1 mld euro)
Gereed: Sinaaiveld - Parkstad Roosevelt maart 2012, rest eind 2012/begin 2013.
Een grote Ring rond Nieuw-Vlissingen moet een uitkomst bieden voor het doorgaande verkeer rond deze stad. De zeer drukke B02 verdwijnt grotendeels omdat de A02 verder van de bebouwing af komt liggen.
Deze A02 zal ter hoogte van Wildenburgherbroek (waar ook een lokaal vliegveld ligt) overgaan in de huidige B02. Deze is tot aan de A11 wel ongelijkvloers, maar te krap uitgebouwd voor A-status.
Meer informatie is hier te vinden. Meer kaartjes van hoe de knooppunten eruit zullen zien:
B505 Barte-Boninersmund (BRS)
Informatie is te vinden bovenaan deze pagina.
Meer wegenprojecten:
A02 Sinaaiveld-Wildenburgh
Kosten: 5 mld dld (1 mld euro)
Gereed: Sinaaiveld - Parkstad Roosevelt maart 2012, rest eind 2012/begin 2013.
Een grote Ring rond Nieuw-Vlissingen moet een uitkomst bieden voor het doorgaande verkeer rond deze stad. De zeer drukke B02 verdwijnt grotendeels omdat de A02 verder van de bebouwing af komt liggen.
Deze A02 zal ter hoogte van Wildenburgherbroek (waar ook een lokaal vliegveld ligt) overgaan in de huidige B02. Deze is tot aan de A11 wel ongelijkvloers, maar te krap uitgebouwd voor A-status.
Meer informatie is hier te vinden. Meer kaartjes van hoe de knooppunten eruit zullen zien:
B505 Barte-Boninersmund (BRS)
Informatie is te vinden bovenaan deze pagina.
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
De metro's naar Zoöloghisen Of veranderen dus van nummer? Dat lijkt me een onhandige nummering. Je moet wel beseffen dat lijnnummers in het OV iets anders zijn dan wegnummers. Ik zou alle treinen richting Zoöloghisen Of het nummer O44 geven, ook op het stuk waar de O4 rijdt. Kijk maar naar bestaande nummering/lettering van metro's. In Rotterdam rijden metro's A, B en C tussen Schiedam en Kralingen over dezelfde rails. De metro naar De Terp (C) veranderd in Kralingen niet opeens van A naar C, maar heet op de hele route C.sirdanilot schreef: Over het algemeen moet je niet overstappen als jouw route één nummer volgt en anders wel, maar daar zijn enkele uitzonderingen op. Zo gaat de S21 rechtstreeks van het Oafstasjon naar Parkstad Luther, en gaan sommige metro's naar de Zoöloghisen Of in plaats van richting Wildenburgh (lijn O4 en O44). Ook rijden niet alle lijnen altijd hun volledige route, vooral 's avonds en in het weekend. De grootste stations zijn Oaftstasjon (waar ook het grote treinstation ligt), Noorderpoorte en Beurs.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Oh ja, da's inderdaad een stuk handiger. Bij lijn S21 is dit wel al het geval, maar ik zal het aanpassen voor lijn O44.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Expressweg B40 Oastersluuze - Katnoaghe
Tussen Oastersluuze en Katnoaghe, beide steden in de orde van een half miljoen inwoners (!), was jarenlang geen hoogwaardige verbinding. De provinciale wegen langs Kapelle waren altijd al overbelast, waardoor de route via de A11a/b en A13 overbleef (grotendeels filevrij maar een grote omweg), A11a/b-B2 (af en toe filevorming op de B2) en de A10-B210 (erg om en de B210 rijdt niet heel goed door). De reistijd tussen deze twee steden kan oplopen tot 2 uur !
Om de reistijd te beperken tot maximaal anderhalf uur, heeft men besloten tot aanleg van de expressweg B40. Sommige oude provinciale wegen worden opgewaardeerd tot deze expressweg, op andere stukken komt er een nieuw tracé. De expressweg wordt een semi-autosnelweg aan 120 km/u met alleen bij de aansluitingen op de snelwegen A03 en A13 verkeerslichten. In sommige publicaties wordt zelfs gesproken over de 'A40', al is dit minder waarschijnlijk.
De weg zal waarschijnlijk veel extra verkeer aantrekken, omdat Oastersluuze en Katnoaghe nu eigenlijk maar weinig met elkaar te maken hebben: het zijn beide stedelijke centra op zich met hun eigen achterland. Door middel van deze weg zal er meer bedrijvigheid ontstaan en wordt het achterland gestimuleerd.
Ter hoogte van Kapelle is men al verder gevorderd. De wegdelen Kapelle-Oastersluuze en Kapelle-Molsoop zullen nog even op zich laten wachten, omdat het zandbed voor de tweede rijbaan hier moet inklinken. Medio 2013 zal de weg voltooid zijn.
Overzichtskaart:
http://i.imgur.com/oNFJQ.png
Gedetailleerde tracékaart Hullukant:
http://i.imgur.com/QDS6T.png
Gedetailleerdere tracékaart Kapelle:
http://i.imgur.com/Uae0b.png
Tussen Oastersluuze en Katnoaghe, beide steden in de orde van een half miljoen inwoners (!), was jarenlang geen hoogwaardige verbinding. De provinciale wegen langs Kapelle waren altijd al overbelast, waardoor de route via de A11a/b en A13 overbleef (grotendeels filevrij maar een grote omweg), A11a/b-B2 (af en toe filevorming op de B2) en de A10-B210 (erg om en de B210 rijdt niet heel goed door). De reistijd tussen deze twee steden kan oplopen tot 2 uur !
Om de reistijd te beperken tot maximaal anderhalf uur, heeft men besloten tot aanleg van de expressweg B40. Sommige oude provinciale wegen worden opgewaardeerd tot deze expressweg, op andere stukken komt er een nieuw tracé. De expressweg wordt een semi-autosnelweg aan 120 km/u met alleen bij de aansluitingen op de snelwegen A03 en A13 verkeerslichten. In sommige publicaties wordt zelfs gesproken over de 'A40', al is dit minder waarschijnlijk.
De weg zal waarschijnlijk veel extra verkeer aantrekken, omdat Oastersluuze en Katnoaghe nu eigenlijk maar weinig met elkaar te maken hebben: het zijn beide stedelijke centra op zich met hun eigen achterland. Door middel van deze weg zal er meer bedrijvigheid ontstaan en wordt het achterland gestimuleerd.
Ter hoogte van Kapelle is men al verder gevorderd. De wegdelen Kapelle-Oastersluuze en Kapelle-Molsoop zullen nog even op zich laten wachten, omdat het zandbed voor de tweede rijbaan hier moet inklinken. Medio 2013 zal de weg voltooid zijn.
Overzichtskaart:
http://i.imgur.com/oNFJQ.png
Gedetailleerde tracékaart Hullukant:
http://i.imgur.com/QDS6T.png
Gedetailleerdere tracékaart Kapelle:
http://i.imgur.com/Uae0b.png
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Ik snap de gedetailleerde tracékaarten niet echt
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Zijn gewoon knooppuntconfiguraties met een indicatie van de bewegwijzering.
Hullukant:
Links Deesoek/Dol (B220)
Rechts Kattevlietsemond/Katnaoghe (B40-B220)
Onder Oastersluuze (B40)
De afrit bedient Hullukant en een deel van Kapelle.
Kapelle:
Ik zie dat het overdekopse bord niet klopt, want de letters zijn gespiegeld....
Onder: N.-Gorkum (B2)
Boven: Kapelle (Nieuwenarne) (B2)
Links: Deesoek/Dol (B220)
Rechtsonder: Koortsdiike/Kattevlietsemond (B220)
Rechtsboven: Katnoaghe (B40)
De relatie B220 Kattevlietsemond <-> B40 Katnaoghe is onmogelijk, want het verkeer dient via de A13 te rijden. Wie toch deze relatie wil nemen moet keren via de rotonde bij dit knooppunt. De relatie B40 Oastersluuze <-> B220 Deesoek verloopt gelijkvloers.
De gele lijn van links naar richts aan de onderkant is de oude B220 die wordt afgewaardeerd. Het enigszins nutteloze viaduct hierin ligt er al en wordt niet gesloopt.
Hullukant:
Links Deesoek/Dol (B220)
Rechts Kattevlietsemond/Katnaoghe (B40-B220)
Onder Oastersluuze (B40)
De afrit bedient Hullukant en een deel van Kapelle.
Kapelle:
Ik zie dat het overdekopse bord niet klopt, want de letters zijn gespiegeld....
Onder: N.-Gorkum (B2)
Boven: Kapelle (Nieuwenarne) (B2)
Links: Deesoek/Dol (B220)
Rechtsonder: Koortsdiike/Kattevlietsemond (B220)
Rechtsboven: Katnoaghe (B40)
De relatie B220 Kattevlietsemond <-> B40 Katnaoghe is onmogelijk, want het verkeer dient via de A13 te rijden. Wie toch deze relatie wil nemen moet keren via de rotonde bij dit knooppunt. De relatie B40 Oastersluuze <-> B220 Deesoek verloopt gelijkvloers.
De gele lijn van links naar richts aan de onderkant is de oude B220 die wordt afgewaardeerd. Het enigszins nutteloze viaduct hierin ligt er al en wordt niet gesloopt.
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Misschien is het geel iets te licht; verder is het voor mij gewoon duidelijk.
Anyway, ik denk dat deze weg zeker zal bijdragen aan de doorstroming in dat gebied.
Anyway, ik denk dat deze weg zeker zal bijdragen aan de doorstroming in dat gebied.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- PLATO (TIMAEUS/CRITICAS)
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Hoog tijd om de kaart Burghtelands eens te updaten ! Link staat hieronder én in de eerste post.
http://dl.dropbox.com/u/29498835/burght ... ersie5.png
Toegevoegd:
Een hele hoop kleinere plaatsen (tot ongeveer 30.000 inwoners, al zijn er in de dunbevolkte gebieden ook plaatsen opgenomen met tot minimaal 10.000 inwoners)
Tolwegen (zwart gestippeld)
Streeknamen (grijsachtige namen zoals Muensterland)
Namen van bergen, bergpassen, bossen en moerassen
Namen van kapen en eilandjes
Namen van rivieren en meren
De grootste verandering, waarvan ik ook niet zeker wist of het wel mocht, zijn het toevoegen van enkele kleine eilandjes. Ik vind zelf dat dit wel mag omdat het maar kleine details zijn. Pinksterland heeft bijvoorbeeld maar 10.000 inwoners. Naast toerisme gebeurt er niet heel veel interessants. Ik ga ook nog enkele meren toevoegen, tot nu toe was het Ajalendalsemeer het enige, wat ik niet heel realistisch vond.
http://dl.dropbox.com/u/29498835/burght ... ersie5.png
Toegevoegd:
Een hele hoop kleinere plaatsen (tot ongeveer 30.000 inwoners, al zijn er in de dunbevolkte gebieden ook plaatsen opgenomen met tot minimaal 10.000 inwoners)
Tolwegen (zwart gestippeld)
Streeknamen (grijsachtige namen zoals Muensterland)
Namen van bergen, bergpassen, bossen en moerassen
Namen van kapen en eilandjes
Namen van rivieren en meren
De grootste verandering, waarvan ik ook niet zeker wist of het wel mocht, zijn het toevoegen van enkele kleine eilandjes. Ik vind zelf dat dit wel mag omdat het maar kleine details zijn. Pinksterland heeft bijvoorbeeld maar 10.000 inwoners. Naast toerisme gebeurt er niet heel veel interessants. Ik ga ook nog enkele meren toevoegen, tot nu toe was het Ajalendalsemeer het enige, wat ik niet heel realistisch vond.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Het toevoegen van kleine eilandjes en meren is wat mij betreft geen probleem. Ik meot ook altijd nog meer (kleinere) meren intekenen in Brilamontië, wat er maar niet van komt.
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Ziet er allemaal mooi en netjes uit alleen zou ik nog wel proberen om de legenda van Bram een iets betere plek te geven van nu bedekt die bepaalde delen van de eigenlijke kaart.
Groet,
Jan
Jan
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
^Klopt, en ik zie dat er iets is misgegaan bij het 'aan elkaar plakken' van zijn kaart en die van mij...
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Het ziet er meteen een stuk duidelijker uit! Heet de kaap bij Den Ulst echt Kaap 'Een Vaste Burcht Is Onzen Ghod'?
Ik heb wel een paar kleine puntjes:
- De randen om de meren zien er niet erg netjes uit. Die kun je beter weghalen.
- Volgens mij kloppen de nummers van de B33 en B37 ten noorden van Betsaaida niet.
- Waoterlande (heb je die provincie net toegevoegd?) heeft geen hoofdstad.
Ik heb wel een paar kleine puntjes:
- De randen om de meren zien er niet erg netjes uit. Die kun je beter weghalen.
- Volgens mij kloppen de nummers van de B33 en B37 ten noorden van Betsaaida niet.
- Waoterlande (heb je die provincie net toegevoegd?) heeft geen hoofdstad.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
Dat is wel een Lutherklassieker natuurlijk.Koen schreef:'Een Vaste Burcht Is Onzen Ghod'
Dat botst niet met de strengcalvinistische opvattingen? Of zijn lutheranen in Burghteland ook enigszins talrijk?
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [RBU] Kaart, Infrastructuur, bewegwijzering
De kaap wordt in de volksmond meestal 'Vasteburchtkaop' genoemd, of 'Kaop een Vaste Burcht', maar dit is de officiële naam. Het is inderdaad afgeleid van het gezang 'Een vaste burcht is onze God' van Luther. Volgens de overlevering waren er scheepslieden die door een storm bijna waren omgekomen, toen ze deze kaap zagen en daar aanmeerden. Vervolgens zouden zij spontaan dit lied hebben ingezet. In een rots op deze kaap is een inscriptie te vinden met de tekst van dit lied. Ook staat er een vuurtoren uit het jaar 1850.Koen schreef:Het ziet er meteen een stuk duidelijker uit! Heet de kaap bij Den Ulst echt Kaap 'Een Vaste Burcht Is Onzen Ghod'?
Ik heb wel een paar kleine puntjes:
- De randen om de meren zien er niet erg netjes uit. Die kun je beter weghalen.
- Volgens mij kloppen de nummers van de B33 en B37 ten noorden van Betsaaida niet.
- Waoterlande (heb je die provincie net toegevoegd?) heeft geen hoofdstad.
1. Daar ben ik het wel mee eens, dat zal ik aanpassen in een latere versie.
2. De B33 klopt in ieder geval wél; dit is een lange route helemaal van de kust bij Welzuchte naar Teghenkant. De B37, daar valt over te twisten. Er zijn plannen om het stukje ten noorden van Betsaaida om te nummeren naar 2404, maar de weg is nog altijd een rijksweg. In een ander plan zou juist dit stukje B33 worden, en zou de huidige B33 tussen Ajalendal (met een stukje A33 dat door zeer lage verkeersintensiteiten als GTI kan worden beschouwd) en Betsaaida een ander nummer krijgen.
3. 's-Heerenburgh is de hoofdstad van Waoterlande. Als je goed kijkt zie je dat dit een soort exclave van waoterlande is. De hoofdstad van Papelande is St.-Jules. Helaas is 's-Heerenburgh uit de grenzen van de exclave gegroeid, waardoor alleen het centrum dus bij Waoterland hoort. Ook het dorpje Vroomschenfort hoort bij Waoterlande. De gehele oost, zuid en noordkant van 's-Heerenburgh hoort bij papelande.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten